نمایشگاه اکسپو دبی 2020

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی در خصوص نمایشگاه اکسپو دبی کسب کنید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی را مشاهده کنید.

اگر این روزها سری به شبکه‌های اجتماعی زده باشید، احتمالا عکس و استوری‌هایی از نمایشگاه اکسپو دبی دیده‌اید. نمایشگاه اکسپو دبی 2020 یکی از رویدادهای مهمی بوده است که به دلیل شیوع کرونا به جای سال 2020 امسال 2021 برگزار شده است. این نمایشگاه برای اولین بار است که در خاورمیانه برگزار می‌شود. اکسپو 2020 در فضایی نزدیک به 500 هکتاری برگزار می‌شود و حدود 195 کشور در آن شرکت داشته‌اند. این نمایشگاه بهترین فرصت برای نشان دادن فرهنگ، تمدن و دغدغه‌های هر کشور محسوب می‌شود. در  نمایشگاه اکسپو دبی امسال، دغدغه‌های محیط زیستی بیش از پیش به چشم می‌خورد.

در ادامه این مقاله قصد داریم، جزییات دقیقی از  نمایشگاه اکسپو دبی بررسی کنیم و عکس‌های منتخب این نمایشگاه را مرور کنیم.

پس تا پایان همراه ما باشید.

 

نمایشگاه اکسپو دبی چیست؟

نمایشگاه اکسپو دبی چیست؟

 

حتما برای شما نیز جالب است که بدانید، نمایشگاه اکسپو دبی چیست و علت برگزاری آن چیست؟

درواقع، این نمایشگاه فرصتی فوق‌العاده برای هر کشور محسوب می‌شود. این نمایشگاه برای اولین بار در سال 1844 در پاریس برگزار شد. از آن به بعد، این نمایشگاه به عنوان یک رویداد جهانی معرفی شد و هر 5 سال یکبار در یک کشور میزبان، برگزار گردید. اکسپو زیر نظر Le Bureau international des expositions در پاریس مدیریت می‌شود. پیش از این، اکسپو قزاقستان در سال 2017 برگزار شده بود. برای سال 2020، دبی میزبان این نمایشگاه بین المللی انتخاب شد که سود آوری فوق‌العاده از بازدید گردشگران را تجربه کند. اگر مایل هستید درخصوص درباره نمایشگاه اکسپو دبی بیشتر بدانید، در ادامه همراه ما باشید.

 

تاریخ برگزاری اکسپو دبی

نمایشگاه اکسپو دبی چیست؟

 

اگر قصد سفر به دبی را داشته باشید، بهتر است بدانید که تاریخ برگزاری اکسپو دبی چه زمانی است و چگونه می‌توانید برای حضور در آن برنامه ریزی کنید. تاریخ برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی، مصادف با 9 مهر ماه سال 1400 و تاریخ پایان آن نیز 11 فروردین ماه 1400 است. جالب است بدانید که تاریخ پایان این نمایشگاه، مصادف با پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات متحده عربی شده است. به همین دلیل پیشبینی می‌شود که در پی برگزاری نمایشگاه اکسپو دوبی، حدود 25 میلیون گردشگر از این نمایشگاه دیدن کنند و سیل ورود توریست به دبی ادامه داشته باشد.

 

چرا اکسپو 2020 دبی در سال 2021 برگزار می‌شود؟

چرا اکسپو 2020 دبی در سال 2021 برگزار می‌شود؟

 

شیوع کرونا یکی از غیرمنتظره‌ترین اتفاقاتی بود که در تمام دنیا زندگی‌های بسیاری را دچار اختلال کرد. سرعت انتقال بالای ویروس کرونا موجب افزایش موج قرنطینه در کشورهای مختلف شد. محدودیت در رفت و آمد و سفرها، حضور در محیط‌های پر ریسک و رعایت فاصله اجتماعی موجب شد تا رویدادهای جهانی نیز، با تاخیر شروع به کار کنند و یا به طور کلی، فعالیت آن‌ها لغو گردد. عدم برگزاری المپیک و اکسپو به همین دلایل عقب افتاد. علت برگزاری اکسپو دبی 2020 در سال 2021 را می‌توان شیوع کرونا و دردسرهای آن دانست.

 

موضوع نمایشگاه اکسپو دبی چیست؟

موضوع نمایشگاه اکسپو دبی چیست؟

 

به طور کلی باید گفت که دغدغه اصلی برگزاری نمایشگاه اکسپو، نمایش جدیدترین دستاوردهایی است که توسط کشورهای مختلف به دست آمده است. از سوی دیگر نمایش فرهنگ و تمدن به همراه دغدغه‌های هر کشور از جمله موضوعات اساسی و مهم در نمایشگاه اکسپو است. نمایشگاه دبی 2021، با هدف ارائه جدیدترین دستاوردها و کشفیات کشورها ایجاد شده است. کشورهایی که در این نمایشگاه حضور دارند، هر کدام با هزینه‌ای که از سوی کشور موردنظر شده است، غرفه‌ای در اختیار دارند و برای دکوراسیون و برگزاری برنامه‌های آن تلاش می‌کنند. سبک برگزاری برنامه‌ها در هر غرفه متفاوت است و همه چیز بستگی به سیاست گذاری کشورها دارد. در ادامه به شرح دقیق موضوعات فرعی این نمایشگاه می‌پردازیم.

 

1-فرصت‌ها

جمع شدن کشورهای زیادی در نمایشگاه اکسپو فرصت مناسبی برای پرداختن به فرصت‌هایی است که کشورهای مختلف برای یکدیگر می‌توانند داشته باشند. فرصت‌هایی که حاصل استعدادها، پتانسیل‌ها و قابلیت‌های کشورهای مختلف است، به کشورها اجازه می‌دهد تا تعاملی سازنده داشته باشند و از تمامی فرصت‌ها استفاده کنند. 

 

2-تحرک و پویایی

یکی از اهداف فرعی این نمایشگاه را می‌توان ترغیب به تحرک و پویایی افراد، اهداف و فرصت‌ها دانست. در واقع این نمایشگاه بهترین فضا برای تحریک افراد و ایده‌ها به پویایی و رشد است. با ایجاد انگیزه و توان برای پویایی و رشد، می‌توان نتایج مطلوبی از نمایشگاه مشاهده کرد.

 

3-پایداری

در سال 2019 پاویون پایداری شکل گرفت و هدف آن دغدغه‌های محیط زیستی بود. موضوع پایداری به نحوه ساخت و ساز، سبک زندگی و مدیریت کشورها در زمینه کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی‌های محیط زیستی و افزایش کیفیت زندگی در کره زمین است. در این پاویون تلاش بر این است تا همه چیز به شکلی سازمان یافته و متحدانه، به سمت و سوی بهبود آب و هوا و حال و روز زمین پیش برود. بسیاری از کشورها در بخشی از غرفه خود، به موضوع پایداری پرداخته‌اند و اقدامات انجام شده، درحال انجام یا نیاز به شروع برای داشتن یک آب و هوای تمیز، زمین پاک و تقسیم غذای عادلانه بدون تخریب محیط زیست را ارائه کرده‌اند. فرهنگ سازی برای مراجعه کنندگان یکی از مطلوب‌ترین اهداف چنین اقداماتی است.

 

لوگو نمایشگاه اکسپو دبی

لوگو نمایشگاه اکسپو دبی

 

حتما برای شما هم جذاب است که در خصوص لوگو نمایشگاه اکسپو دبی بدانید. دبی برای نشان دادن فرهنگ و تاریخ خود، از نمادی استفاده کرده است که در منطقه باستانی ساروق الحدید کشف شده بود. درواقع، شکل و ظاهر این حلقه طلایی به عنوان لوگو نمایشگاه اکسپو 2021 دبی انتخاب شد. این روزها در اطراف محوطه نمایشگاه اکسپو دبی، یادبودهایی با شکل و ظاهر همین لوگو عرضه می‌شود که گردشگران می‌توانند با تهیه آن، خاطره اکسپو دبی را زنده نگهدارند.

 

آدرس نمایشگاه اکسپو دبی

آدرس نمایشگاه اکسپو دبی

 

نمایشگاه اکسپو دپی 2020، در فضای فوق مدرن گنبدهای عظیم و مدرن الوصل پلازا دایر شده است. تم اصلی این نمایشگاه ارتباط است و انتخاب این منطقه به دلیل وجود الوصل پلازا، ایده جذابی است. خوشبختانه کشور امارات با فراهم کردن تمامی امکانات و زیرساخت‌های لازم برای برپایی نمایشگاه، فضایی مناسب را ایجاد کرده است. درواقع، دبی با ایجاد یک دهکده نمایشگاهی پر امکانات، بهترین خاطره را برای توریست‌ها ایجاد می‌کند. پس برای حضور در نمایشگاه اکسپو، کافی است با کمک نقشه، محل برج الوصل پلازا را جستجو کنید و فضای فوق العاده این نمایشگاه را مشاهده کنید.

 

بلیط نمایشگاه اکسپو دبی

بلیط نمایشگاه اکسپو دبی

 

بسیاری از افراد پیش از حضور در نمایشگاه، علاقه‌مند به دانستن هزینه حضور در آن هستند. درواقع، بهتر است بدانید که بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی رایگان نیست. بلیط نمایشگاه اکسپو دبی با قیمت نزدیک به 750،000 تومان به فروش می‌رسد.  اگر بالای 18 سال باشید و بخواهید برای 1 روز از نمایشگاه بازدید کنید، باید حدود 95 درهم پرداخت کنید. اگر بخواهید برای 6 ماه به شکل نا محدود امکان بازدید داشته باشید، کافی است 495 درهم پرداخت کنید و به شکلی آزادانه از نمایشگاه لذت ببرید. برای بازدید چند روزه در محدوده یک ماه نیز، باید فقط 195 درهم پرداخت کنید. یادتان باشد که شما نمی‌توانید کل نمایشگاه اکسپو را در یک روز ببینید و برای بازدید یک روزه تنها امکان بازدید از چند غرفه را خواهید داشت؛ زیرا این مجموعه بسیار گسترده و بزرگ است.

 

حمل و نقل به نمایشگاه اکسپو دبی

حمل و نقل به نمایشگاه اکسپو دبی

 

امارات برای پذیرایی بهتر از بازدید کنندگان، امانات حمل و نقل خود را تا حد زیادی افزایش داده است تا افراد بدون مشکل به سمت نمایشگاه رفت و آمد کنند. تعداد 50 قطار به ناوگان مترو این شهر اضافه شده است. 500 هزار لیموزین و 200 اتوبوس عمومی برای رفت و آمد راحت‌تر توریست‌ها و بازدید کنندگان این نمایشگاه درنظر گرفته شده است. امارات برای بهبود تردد دست به ساخت جاده‌های کاربردی، فضای مناسب جهت پارک و موارد اینچنینی زده است. با این اقدامات رفت و آمد به بهترین شکل و راحت‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود.

 

غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو دبی

غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو دبی

 

اگر بخواهید در نمایشگاه اکسپو دبی سری به پاویون ایران بزنید یا در خصوص آن بیشتر بدانید، می‌توانید با دقت ما را همراهی کنید. هزینه‌ای که برای تجهیز و ساخت غرفه ایران در اکسپو دبی صرف شده است، چیزی حدود 9 میلیون دلار است. این سازه با ایده از شهرزاد قصه گو ساخته شده است. ساخت و ساز و طراحی غرفه اکسپو ایران طی مناقصه‌ای، به  Zenith Smart Contracting LLC  سپرده شد. در این غرفه تلاش شده است تا نمادی از فرهنگ، تمدن و سنت‌های باستانی ایران به نمایش گذاشته شود. غرفه‌های نمایشگاه ایران اکسپو با دارا بودن فضایی برای نمایش فرش دستباف؛ خانه معدن، بخش تجاری و رستوران با غذای ایرانی میزبان بازدیدکنندگان است. جالب است بدانید که غرفه‌های شیلی، فرانسه و مکزیک در نزدیکی غرفه ایران قرار دارند و همین موضوع موجب افزایش بازدید کننده از غرفه‌ ایران شده است.

 

تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی

تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی

اگر فرصت حضور در اکسپو امسال را ندارید، حتما برای مشاهده تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی در ادامه همراه ما باشید.

 

تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی

جدیدترین و به روزترین تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی 2020 با نمایش پاویون کشورهای مختلف و نمایی از فضای بیرونی نمایشگاه اکسپو

 

تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی

خاص ترین و به روزترین تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی 2020 با نمایش بخش های اصلی نمایشگاه و تقسیم بندی بخش های مختلف

 

تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی

رنگارنگ ترین و به روزترین تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی 2020 با نمایش پاویون کشور  روسیه با نمایی زیبا و رنگارنگ

 

تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی

خاص ترین و به روزترین تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی 2020 با نمایش جذابیت های بصری پاورون کشور اسپانیا در اکسپو دبی

 

تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی

زیباترین و به روزترین تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی 2020 با نمایش مراسم افتتاحیه و بخش های ورودی به پاوین های مختلف نمایشگاه اکسپو

 

تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی

جذاب ترین و به روزترین تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی 2020 با نمایش پاویون کشور های مختلف با نماد کهن تمدن و تاریخ

 

تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی

جذاب ترین و به خلاقانه ترین تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی 2020 با نمایش پاویون کشورهای مختلف

 

تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی

جذاب ترین و به روزترین تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی 2020 با نمایش پاویون کشور ایتالیا در قسمت خارجی با نورپردازی زیبا و خاص

 

تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی

ساده ترین و به جذاب ترین تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی 2020 با نمایش قسمت های داخلی پاویون ها

 

تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی

خاص ترین و به روزترین تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی 2020 با نمایش پاویون کشور ایتالیا از ناحیه بالایی

 

تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی

جدیدترین و به روزترین تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی 2020 با نمایش پاویون کشور ایتالیا در قسمت خارجی

 

خلاصه مطلب

برگزاری رویدادهای مختلف می‌تواند انگیزه حضور و تحرک در سطح جامعه و کشورها باشد. رویداد مهم اکسپو دبی در سال 2021 نیز یکی از همین موارد است. کشورهای بسیار زیادی برای حضور در اکسپو دبی آماده شده‌اند و غرفه‌های خود را مطابق با سیاست گذاری خودشان ساخته‌اند. بازدید کنندگان با مشاهده هر غرفه می‌توانند به فرهنگ، تمدن، دغدغه‌های محیط زیستی و علاقه‌مندی‌های مردم در جای جای جهان پی ببرند. جذابیت کارهم بودن این همه تمدن و تاریخ می‌تواند بسیار جذاب باشد. اگر عاشق تصاویر نمایشگاه اکسپو دبی هستید، حتما با دقت زیاد عکس‌هایی که برای شما برگزیده شده است را نگاه کنید.

آیا شما تجربه حضور در نمایشگاه اکسپو را داشته‌اید برای ما کامنت کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید