اصول طراحی کلینیک زیبایی در سال 2022

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله به بررسی اصول طراحی کلینیک زیبایی در سال 2022 پرداخته‌ایم.

صنعت مراقبت های بهداشتی با سرعت بالایی در حال رشد است. در واقع ، این یکی از سریعترین بخشهای اقتصاد است که هیچ نشانه ای از کندی آن وجود ندارد. با ادامه پیر شدن جمعیت امکانات بهداشتی به دنبال رشد ، گسترش و همگام شدن با افزایش تعداد افرادی هستند که به دنبال زیبایی هستند. به منظور انجام این کار ، افراد در صنعت مراقبت های بهداشتی در حال بازنگری در مورد فضای بهداشت و درمان هستند. مهم نیست که این اتاق بیمار در مراکز درمانی است یا اتاق انتظار در یک مرکز پزشکی یا یک اتاق معاینه در مطب دندانپزشکی ، روند طراحی داخلی مراقبت های بهداشتی همه یک چیز مشترک دارند ( بهبود تجارب و راحتی برای بیماران و خانواده هایی که به عنوان همراه با آنها حضور پیدا می کنند )

 

ضوابط مهم در مراکز درمانی

سازمان های بهداشتی و درمانی مجبور بودند به تمیزی و دوام کفپوش و امکانات خود دقت کنند ، در حالی که هنوز سعی در ایجاد احساس آرامش دارند. این موضوع مطمئناً برای طراحی داخلی مراقبت های بهداشتی یک چالش بود ، اما نوآوری های جدید و مهیجی را در این فضا ایجاد کرده است. آخرین روند طراحی در مراقبت های بهداشتی بیشتر به راحتی و کاهش اضطراب و همچنین طرح های موضوعی ، طرح بندی متفاوت و سهولت استفاده متمرکز شده است. مراقب این 10 گرایش در تنظیمات مراقبت های بهداشتی و فراتر از آن باشید.

 

خواهشا به کرونا در کلینیک های زیبایی بیشتر توجه کنید

بیشتر از چالش طراحی مفهومی در دکوراسیون های داخلی کلینیک ها ، در سال 2020 شاهد از بین رفتن عزیزانی شدیم که در مراکز درمانی بر اثر کرونا Covid19 با نداشتن تجهیزات از دست رفته اند ، این را بدانید که سلامتی نقش اول را ایفا میکند ، طراحی حس خوب را به انسان هدیه میدهد اما بی شک سلامتی حرف اول را میزند.

 

ورودی کلینیک زیبایی چطور باید باشه ؟

همیشه اصلی ترین مسئله کلینیک ها فراموش میشه اون هم ورودی هستش که بسیار حس خوبی رو باید منتقل کنه نه حس فرار از کلینیک ، قرار دادن بیفور و افتر در راه روی ورودی کلینیک میتونه استرس بیمار رو از اون بگیره. از نورپردازی درب ورودی نباید غافل بشیم که چطور باید باشه چون جایگاه بسیار ویژه ای در دکور کلینیک زیبایی داره که نباید فراموشش کرد ، بیشتر طراحان ایرانی به ورودی اهمیت خاصی نمیدهند ، نکته ( استفاده از چراغ های ال ای دی میتونه در کاهش نورپردازی بسیار کمک کنه ) اگر درب ورودی به روی چهره منشی باز شود ، از نظر استانداردهایی که در ضوابط کلینیک زیبایی بیان شده ، کاملا سیستم درستی است ، حتی در عمل روانشناسی هم به این موضوع اشاره شده که ارتباط چهره به چهره استرس را کم میکند.

 

چطور کلینیک زیبایی رو در برابر کرونا ایمن کنیم ؟

در طراحی داخلی کلینیک های زیبایی از این پس مسئله COVID19 بسیار با اهمیت شده و باید مرکز درمانی رو به یک مکان امن تبدیل کنیم ، پس پروتکل های بهداشتی جایگاه ویژه ای دارند. گروه معماری و دکوراسیون داخلی طرح و طب با بیش از 8 سال سابقه اجرایی توانسته ضوابط و شرایط کلینیک های زیبایی را به خوبی رعایت کنه و یکی از مزیت های رقابتی آن به شمار می آید. طراحی سیستم ضد عفونی کننده خودکار در محفظه هایی جداگانه در پارتیشن بندی میتونه خطرات رو کم کنه. جالبه بدونید در توکیو سیستم ضد عفونی هوشمند مانند یک ربات طراحی شده که کفپوش اماکن رو ضد عفونی میکنه بدون دخالت انسان.

 

هنر همه جا است

برای افزودن جلوه های ظریف به محیط های سنتی ، هنر در فضاهای مراقبت های بهداشتی گنجانده شده است. چیزی به سادگی یک نقاشی منظره که در اتاق پزشک یا استفاده از دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی معلق است ، کمی گرمای اضافی می افزاید. اکنون ، بیش از هر زمان دیگری ، شاهد هستیم که هنر در فضاهای مراقبت های بهداشتی گنجانده شده است تا به ایجاد یک محیط گرم و آرام کمک کند. فقط داشتن یک چاپ ساده در یک اتاق کافی نیست. فضاهایی نیز در اطراف آثار هنری مانند نقاشی های پیچیده ، مجسمه ها و حتی نقاشی های دیواری طراحی شده اند. این آثار هنری نه تنها زندگی را به شرایط مراقبت های بهداشتی جدی می افزایند ، بلکه می توانند به بیماران و خانواده ها کمک کنند تا در خانه و آرامش بیشتری داشته باشند.

 

تبدیل شدن کلینیک به خانه ( مانند اتمسفر )

Necia Bonner یک همکار ارشد ، مدیر داخلی مراقبت های بهداشتی در معماری Kirksey در هوستون است. او در پروژه های بی شماری از دکوراسیون کلینیک کار کرده و همیشه عناصر هنری را در کار خود گنجانده است. وی گفت: "هنر اصلی" حواس پرتی بیمار "است و از نظر دادن چیزی به بیمار که بتواند روی آن تمرکز کند و یا مراقبه کند ، می تواند بسیار ارزشمند باشد." "از نظر من ، بهترین قطعات هنری آنهایی هستند که تفسیر را به عهده بیننده بگذارند." به گفته Healing Power of Art & Artists ، "اثر هنری مشخص شده در مراکز درمانی جدید طراحی معماری پیشرفته را تکمیل می کند و به فضاها فضا می افزاید. با ویژگی هایی مانند دهلیزها ، آبشارها ، دیوارهای شیشه ای رنگی و منقوش ، و فضای باز بزرگ با نور طبیعی ، که تقاضا برای کارهای هنری مجلل زیاد است. " در صحبت با دبورا باخلی ، مدیر توسعه تجارت جهانی مبلمان ، وی به نیاز به عناصر طراحی مشابه خانه اشاره کرد ، اما تجربه و درک مناسب وجود ندارد. وی گفت: "درخواست مبلمان منزل مهم است ، اما اغلب اوقات سو good تفاهم می شود." "موفقیت ما این بوده است که طرح های" مسکونی "با راه حل های سطح بالا مورد نیاز در چیدمان مراقبت های بهداشتی برای ارگونومی ، بهداشت و ایمنی ، کنترل عفونت ، پایداری ، دوام و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد."

 

طرح های موضوعی

سالهاست که ظاهر و احساس بیشتر چیدمان مراقبت های بهداشتی کاملاً استاندارد است. همه آثار هنری مشابهی روی دیوارها داشتند ، مبلمان کاربردی و یکنواخت بودند ، همان مجلات در اتاق های انتظار بودند. اما اکنون ، مراکز درمانی و کلینیک ها با پالت ها و مفاهیم طراحی خود اوضاع را تکان می دهند. مری ال فرازیر ، مدیر عامل در EwingCole ، گفت: "این وظیفه ما است که یک خط داستانی و یک تجربه متناسب با بیماران ایجاد کنیم." طرح های موضوعی در حال افزایش محبوبیت برای فضاهای مراقبت های بهداشتی هستند. همانطور که قبلاً تأکید کرده ایم ، ظاهر و احساس کلینیک یک پزشک یا مراکز درمانی برای سلامتی بیمار بسیار مهم است و طرح های مضمونی نیز به آن کمک می کنند. برخی از گزینه های محبوب شامل یک موضوع مینیمالیستی تر ، شبیه به طرح های اسکاندیناویایی است که در زندگی مسکونی محبوب هستند. یک تم طبیعت ، با رنگ ها ، کارهای هنری ، گیاهان و حتی نور و صدا موضوعی می تواند یک فضای ذن را به محیط های آشفته و سنتی بکشاند. این حتی می تواند به آسانی عناصر پیاده سازی مربوط به منطقه باشد که به افراد کمک می کند هنگام انتظار برای پزشک احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

 

رنگ آمیزی و کاغذ دیواری های مخصوص کلینیک های زیبایی

با نقاشی سفارشی دیوار ، فضایی آرام و آرامش بخش ایجاد کنید. این یک راه آسان برای ایجاد فضای دعوت کننده و تجربه مثبت برای بیماران در هر سنی است و حتی کاغذ دیواری هایی که مناسب کودک و دارای صحنه های آرامش بخش طبیعت باشد که استرس را دور کند ، که متناسب با ظاهر و نیازهای هر کلینیک متفاوت است.

 

محیط کار خاص برای کارمندان

مراکز درمانی باید محیط های متنوعی را برای پزشکان ، پرستاران و سایر کارمندان در نظر بگیرند. بیشتر مراکز بهداشتی درمانی دارای فضاهای عمومی و استراحت می باشند که می توانند برای تامین نیازهای مختلف مانند قرار ملاقات ، نوشیدن چای و قهوه به تقویت قوای جسمی و ذهنی این افراد کمک شایانه کند. به عنوان مثال ، پرستاران ، لزوما دفاتر خاص خود را ندارند ، به همین دلیل مناطق پرکاربرد برای کارمندان بسیار مهم هستند. این اتاق ها یا فضاها می توانند به عنوان ایستگاه های کاری یا مکان هایی که کارمندان می توانند جلسه خصوصی داشته باشند. اگر فضا با بودجه محدود شود یا اگر پزشکی به دنبال شروع یک عمل جدید است ، این می تواند بسیار مفید باشد. به گفته نشریه پروپمودو ، "فضاهای اداری قابل انعطاف و مشترک می تواند به این پزشکان کمک کند تا چشم اندازهای منحصر به فرد خود را برای کارهای خصوصی خود بدون سرمایه گذاری اولیه برای تجهیز یک فضای کامل مطب کسب کنند."

 

فضاهای راحتی برای کلینیک پوست و مو

کلینیک پوست و مو و مراکز درمانی متوجه شده اند که راحتی - هم برای بیماران و هم برای کارمندان کلیدی است. با این حال ، این راحتی همچنین باید با پروتکل های مناسب COVID-19 مانند فاصله اجتماعی و روش های تمیز کاری مناسب را داشته باشد. بسیاری از سازمانها در حال تغییر فضاهای خود برای تأمین این نیازها هستند. درسته هزینه های کلینیک را بالا میبرد اما این مورد را در نظر بگیرید که چقدر سلامت انسان ها در خطر است.

 

چیدن درست مبل کلینیک زیبایی

آیا میدونید که برای چینش مبلمان در کلینیک زیبایی حتماً باید به قوانین فنگ‌شویی توجه بشه ؟! یکی از اصولی که در دانشگاه ماساچوست در بوستون هم تدریس شده در رابطه با این قضیه یک واحد درسی هم اختصاص داده شده که حتی گفته میشه که باید در محوطه کلینیک زیبایی حتماً از گل استفاده بشه و آرایش و هارمونی وسایل به نحوی باشه که گردش انرژی در فضا جریان داشته باشه. مبلمان مانند یک استراحتگاه باید به نظر برسد تا مشتریان کلینیک حس بهتری از گذروندن وقت در آنجا داشته باشند. برای طراحی اصولی میتونید به گروه طرح و طب مراجعه کنید و اماکن درمانی خودتون رو باخیال راحت بهشون بسپارید.

 

نوسازی و بازسازی کلینیک زیبایی لاکچری

در سراسر دنیا ، مراکز درمانی برای پاسخگویی به خواسته های بیماران دکوراسیون خود را طراحی میکنند ، اما این همیشه یک واقعیت نیست. در عوض ، مراکز بهداشتی و درمانی می آموزند که مقاوم سازی و نوسازی فضاهای فعلی امری کلیدی است. علاوه بر زیبایی طراحی ، بازسازی به معنای در نظر گرفتن طرح اصلی استفاده می شود ، با تاکید ویژه بر انتخاب طرحی ماندگار ، اغلب اوقات نوسازی می تواند برای بیماران و کارمندان دردسرساز باشد ، بنابراین مراکز درمانی باید تا حد ممکن زمان نوسازی را به حداقل برسانند یا در زمان تعطیلات سراسری انجام دهند.

 

اهمیت کفپوش در دکوراسیون کلینیک پوست و زیبایی

به عنوان مثال ، بسیاری از دکوراسیون کلینیک پوست و زیبایی در گذشته از کفپوش اپوکسی استفاده می کردند که بازسازی آن دشوار است. در مقابل ، کفپوش پلی یورتان گزینه مناسبی برای نوسازی کف هستند. با استفاده از پلی مراکز درمانی ز درمانی می توانند یک کفپوش خاص را انتخاب کنند که از نفوذ مایعات به کف جلوگیری کند. پلی یورتان سخت به طور طبیعی با دوام است و محیطی گرم را ایجاد می کند ، پلی اورتان یک مورد ضروری در فضای مراقبت های بهداشتی بعلاوه ، نگهداری آسان است و در صورت لزوم ، هر قسمت از کفپوش را می تواند به صورت جداگانه ای ترمیم کرد.

 

چرا باید به طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت زیاد داد ؟

همه ما میدانیم که دکوراسیون ، روح اصلی یک مکان است. باید نگرش خودمون رو نسبت به این که حالا هر طرحی رو که شد باید اجرا کرد ، ما در گروه طرح و طب معتقد هستیم که قلب تپنده یک طرح همان چیدمان و سبک های طراحی مختلف است. لطفا به سایت ما مراجعه کنید و در قسمت طراحی اماکن درمانی بیش از 8 سال تجربه رو مشاهده کنید و با مشاوران ما به صورت آنلاین در ارتباط باشید تا کارشناس مربوطه به محل شما اعزام شود برای بررسی هزینه ها و تبادل اطلاعات و ایده های ناب روز که در کمتر جایی میتونید مشاهده کنید. ممنون از اینکه وقت گذاشتید و این مطلب رو مطالعه کردید ف صمیمانه شما رو دوست داریم و از آشنایی با شما بسیار خوشحال خواهیم شد. اینجا ایران است ، مهد خلاقیت و هنر با قدمت بالا ...

برچسب ها:
رپورتاژ آگهی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید