کار را به کاردان بسپار!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در این مقاله به بررسی قیمت و خرید کفپوش بیمارستانی پرداخته‌ایم.

فهرست موضوعات

نیازی نیست که پزشک باشیم یا پرستار، یا حتی فردی شاغل در فضای درمانی، در هر شغل و هر فضایی که باشیم احتمالا به خوبی می دانیم که فضای کاری درمانی با سایر فضاهای کاری تفاوت دارد و نیازمندی های این فضا نیز بسیار متفاوت است. بگذارید مثالی از تفاوت کفپوش در این فضا بزنیم. یکی از رایج ترین و توصیه شده ترین انواع کفپوش برای یک فضای اداری پرتردد، موکت تایل است که اتفاقا کفپوش محبوب و انتخاب درستی برای ادارات با حجم تردد بالا محسوب می شود. بیمارستان نیز فضای پرترددی است اما آیا می توان از موکت به عنوان کفپوش این فضا استفاده کرد؟ مطلقا خیر. آن چه باعث اهمیت ویژه فضای درمانی می شود و این فضای کاری را از سایر فضاها جدا می کند، ارتباط مستقیم آن با سلامتی و جان افراد است. وقتی پای مرگ و زندگی انسان ها در میان باشد، تک تک آیتم ها و عوامل در بیمارستان دارای اهمیت ویژه می شوند. قیمت و خرید کفپوش بیمارستانی از این روست که یک انتخاب تخصصی به شمار می آید.

 

کفپوش

 

ممکن است حتی افراد شاغل در فضای بیمارستان هم اطلاعات دقیق نسبت به انواع کفپوش بیمارستانی نداشته باشند و این مساله اهمیت چندانی ندارد چرا که تیم متخصص کفپوشان اینجاست تا به عنوان مشاور برای آگاهی از قیمت و خرید کفپوش بیمارستانی به مجموعه کمک کند. کفپوش های مناسب برای فضای درمانی باید ویژگی های متفاوتی داشته باشند از جمله:

  1. آنتی باکتریال بودن این کفپوش ها اهمیت ویژه ای دارد.
  2. کفپوش بیمارستانی باید در برابر مواد شوینده و ضدعفونی کننده قوی، مقاوم باشد.
  3. حجم تردد بر روی این کفپوش ها بسیار بالاست پس باید برای فضاهای پرتردد ساخته شده باشند.
  4. عبور چرخ و ویلچر از روی این سطوح باید به آسانی انجام شود.
  5. به هیچ عنوان حتی پس از نظافت هم نباید سر و لغزنده باشند.
  6. در برابر عبور و قرار گرفتن اجسام سنگین مقاوم باشند.
  7. سطح رویه مقاوم و ضدخش داشته باشند.

 

کفپوش جدید

 

با توجه به آن چه گفته شد خوب است به اختصار با برخی انواع کفپوش بیمارستانی آشنا شویم:

  1. کفپوش هموژن: دارای ساختار کاملا یکپارچه است و بر اثر مرور زمان نیاز به تعویض پیدا نخواهد کرد.
  2. کفپوش هتروژن: دارای ساختار چند لایه است و به نسبت کفپوش های هموژن، قیمت مناسب تری دارد.
  3. کفپوش کانداکتیو (هادی الکتریسیته): برای جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن در اتاق عمل، از کفپوش های هموژنی استفاده می شود که به دلیل وجود کربن در ساختارشان، هادی جریان الکتریسیته هستند. این کفپوش ها را کانداکتیو می نامند.
  4. کفپوش اپوکسی: این کفپوش بدون درز و به شدت مقاوم در برابر تردد است و یکی از گزینه های رایج و خوب به شمار می رود.

 

قیمت و خرید کفپوش ورزشی

نمی شود که صحبت از ارتباط ایمنی و سلامت افراد با کفپوش باشد و بحث اهمیت کفپوش ورزشی به میان نیاید. واقعیت این است که قیمت و خرید کفپوش ورزشی یک خرید تخصصی است چرا که هر ورزشی و هر فضای ورزشی، کفپوش متناسب با خود را طلب می کند. اهمیت قیمت و خرید کفپوش سالن ورزشی به حدی است که فدراسیون های ورزشی جهانی، استانداردهایی برای کفپوش های مورد نظر ارائه کرده اند و تنها سالن های ورزشی می توانند مجوز آغاز فعالیت بگیرند که این استانداردها را در خصوص کفپوش رعایت کرده باشند.

 

چرا توجه به قیمت و خرید کفپوش سالن ورزشی یا کفپوش ورزشی فضای باز تا این حد برای فدراسیون ها مهم است؟ پاسخ ساده است. چون حفظ ایمنی و سلامت ورزشکاران برایشان مهم است. هر ورزشکار برای تبدیل شدن به یک ورزشکار حرفه ای و در راه افتخار آفرینی برای تیم یا کشورش، سختی های بسیاری را به جان می خرد، تمرینات و رژیم های سخت و طاقت فرسایی را پشت سر می گذارد، سرمایه گذاری های کلانی بر روی او انجام می شود و آن چه در نهایت می تواند تمام این زحمات و هزینه ها را بر باد دهد، یک مصدومیت ناخواسته است. پس تمام تلاش ها و دقت ها برای این است که احتمال وقوع این مصدومیت برای ورزشکاران را تا حد امکان کاهش دهند.

اهمیت قیمت و خرید کفپوش ورزشی استاندارد برای ورزش هایی با سطح تماس بالا، بیشتر هم هست. به عنوان مثال در ورزشی مانند والیبال نشسته سطح تماس بدن ورزشکار با کفپوش بسیار بالاست پس مهم است که این کفپوش به گونه ای انتخاب شود که باعث خراش و آسیب ورزشکار نشود. این کفپوش باید سطحی صاف و صیقلی داشته باشد. از طرفی برای ورزش های پر تحرک و پر جنب و جوشی مانند تنیس یا بدمینتون، کفپوشی مناسب است که دارای برجستگی های ریز روی سطح خود باشد. این برجستگی ها به ثبات پای ورزشکار بسیار کمک می کنند و باعث می شوند که ورزشکار بتواند به خوبی تعادل خود را حفظ کند و همچنین در بالا بردن کیفیت بازی  نیز موثر خواهد بود.

از جمله کفپوش های تخصصی و استاندارد ورزشی می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  1. چمن مصنوعی: مناسب برای ورزش هایی مانند فوتبال و مناسب برای فضای باز
  2. کفپوش PVC پشت فوم دار: مناسب برای ورزش هایی با سطح تماس بالا، مانند والیبال نشسته یا سالن های ورزش ایروبیک
  3. کفپوش گرانول ورزشی: مناسب برای باشگاه های بدنسازی
  4. کفپوش تایل تنیس: مناسب برای زمین تنیس، بدمینتون، اسکیت و مناسب برای فضای باز
  5. کفپوش تایل کورت: مناسب برای سالن های ورزشی چند منظوره و قابل استفاده در فضای باز
  6. پوشش پلی اورتان: مناسب برای سالن ها چند منظوره و قابل استفاده در فضای داخلی یا بیرون سالن

همان طور که دیدید، استفاده و انتخاب یک کفپوش، متناسب با نوع کاربری آن، یک انتخاب تخصصی است و تنها در صورتی می توان آن را یک انتخاب هوشمندانه دانست که با آگاهی کامل و در نظر گرفتن تمام شرایط انتخاب شده باشد. تیم حرفه ای کفپوشان در این مسیر با شماست تا تجربیات خود را در اختیار شما بگذارد و با آگاهی از نیازهای کاربری شما، بهترین گزینه در محدوده بودجه شما را پیشنهاد دهد. مشاوره با تیم تخصصی کفپوشان کاملا رایگان و به صورت نامحدود می باشد، فقط کافی است که با دفترمرکزی ما تماس بگیرید. https://kafpooshan.com/

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید