معرفی لیست برج های در حال ساخت تهران و چیتگر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۳

در این مقاله به معرفی بخشی از پروژه‌های برج‌سازی شهر تهران و منطقه چیتگر پرداخته‌ایم.

تهران علاوه بر داشتن رتبه یک در تراکم جمعیت، بیشترین ساختمان­‌های بلندمرتبه در ایران را داراست. چراکه با توجه به افزایش هرروزه جمعیت استقبال از برج‌ها بالا رفته و برج‌های مسکونی ازجمله محبوب‌ترین پروژه‌های ساخت‌وساز محسوب می‌شوند.

اگر شما هم طرفدار برج‌نشینی هستید و زندگی در طبقات مرتفع بلندترین برج‌­های تهران را به زندگی در خانه­‌های ویلایی ترجیح می­‌دهید در این مقاله با ما همراه باشید تا با بلندترین برج های در حال ساخت تهران بیشتر آشنا شوید.

 

بلندترین برج های در حال ساخت تهران

برج هزاره سوم

برج مسکونی و تجاری هزاره سوم یا برج میلینیوم با ارتفاع ۱۱۸ متر سومین برج بلند شهر تهران و ایران است که در خیابان شیخ بهایی جای گرفته است. این برج ۳۴ طبقه در زمینی به مساحت ۱۵۲۰۰ مترمربع و با زیربنایی برابر با ۱۲۳۰۰۰ مترمربع، ساخته شده است.

این بنا از سه برج شمالی، جنوبی و میانی تشکیل شده است. برج­‌های شمالی و جنوبی شبیه به یکدیگرند؛ اما برج میانی با وجود داشتن ارتفاع برابر، سطح زیربنای بیشتری دارد. ساخت این پروژه به دلیل مشکلات گوناگون با شهرداری تهران، وزارت مسکن و شهرسازی، معارضان زمین، مشکل پیمانکار پیشین و نیز تغییرات در طراحی سازه و غیره، از سال ۱۳۷۵ تاکنون ادامه داشته است.

 

برج در حال ساخت میلینیوم تهران

برج لوکس و لاکچری در حال ساخت میلینیوم تهران

 

برج‌های دوقلو میكا

برج های دوقلوی میکا در زمینی به مساحت 5843 متر مربع با زیر بنای 52292 متر مربع در بزرگراه باکری (تهران) در حال احداث است. این مجتمع در 22 طبقه (17 طبقه مسکونی روی همکف و 4 طبقه زیرزمین) شامل 195 واحد آپارتمان مسکونی، 1 واحد تجاری به مساحت 672 متر مربع و همچنین 364 واحد پارکینگ است.

برج دوقلو در حال ساخت میکا تهران
برج دوقلو لوکس و لاکچری درحال ساخت میکا در اتوبان باکری

 

برج‌های تجاری و مسکونی رزت

برج‌های مسکونی رزت در زمینی به وسعت 10732 مترمربع با زیربنای 65212.2 مترمربع در منطقه 5، محله شهر زیبا، در حال احداث است. پروژه مسکونی رزت یک مجموعه مسکونی 364 واحدی است که شامل  13 طبقه روی سطح زمین و یک طبقه پیلوت و 5 طبقه زیرزمین است. رزت بزرگ‌ترین پروژه ساختمانی منطقه 5 تهران محسوب می‌شود و در شرایط پرترافیک امروز شهر تهران، هم‌جواری با بزرگراه‌های همت، باکری، حکیم و نیایش و دسترسی به وسایل نقلیه عمومی همچون مترو سبب آن شده است تا موقعیت مکانی رزت از حیث دسترسی یکی از بهترین و مطلوب‌ترین موقعیت‌های محدوده غرب تهران تلقی شود.

امکانات بی‌نظیر این پروژه شامل موارد ذیل است:

405فضای پارکینگ برای ساکنین، دو مجموعه مجزا استخر و سونا، دو سالن بدن‌سازی، جاده تندرستی، سینمای خانوادگی، سالن اجتماعات، ده باب واحد تجاری رفاهی خدماتی با متراژ کلی 1035 مترمربع، زمین تنیس، والیبال و بسکتبال و فضای طراحی‌شده روف گاردن

 

حتما بخوانید: وضعیت خرید و فروش املاک در تهران

برج در حال ساخت رزت تهران

برج در حال ساخت مسکونی و تجاری رزت تهران

 

برج چهل باغ

پروژه در حال ساخت چهل باغ فرشته دریکی از بهترین و سبزترین خیابان‌های تهران، قد برافراشته است. الگوی نوینی از سبک زندگی، همان چیزی است که چهل باغ را در میان بازار پررقابت این منطقه بی‌نظیر ارائه کرده است. چهل باغ برجی در ۱۶ طبقه، شامل ۳۵ واحد مسکونی که هر یک از واحدهای آن صاحب حیاط و باغچه‌ای زیبا یا بالکنی وسیع و سبز در ارتفاع است. این مجتمع مسکونی در حال ساخت با زیربنای ۲۱۲۵۰ متر، در زمینی به مساحت ۳۲۰۰ مترمربع بناشده است.

در این پروژه تیپولوژی منحصربه‌فرد ویلا در ارتفاع با جایگزینی طراحی واحدهای مسکونی از «آپارتمان بالکن‌دار» به «خانه حیاط دار» ارزش‌آفرینی بدیعی را به ارمغان آورده، به‌طوری‌که بخشی از ارتباط واحدهای مسکونی با منظر شهر از طریق حیاط‌های در ارتفاع تأمین‌شده است.

 

برج در حال ساخت چهل باغ فرشته تهران

طراحی زیبا و منحصر به فرد برج در حال ساخت چهل باغ فرشته

 

 مجتمع اداری تجاری مگا پارس

مجتمع تجاری اداری مگا پارس به‌عنوان بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مرکز تجاری-اداری ایران در زمینی به مساحت 27 هزار مترمربع و زیربنای بیش از 210 هزار مترمربع در نزدیکی بزرگراه صیاد شیرازی در حال ساخت است. مجتمع پارس مجموعه‌ای است از کاربری‌های مختلف شامل پارکینگ اختصاصی و عمومی، واحد‌های تجاری، اداری، فرهنگی (سالن‌های سینما، تئاتر و کنسرت) تفریحی و ورزشی (بولینگ، بیلیارد، پاتیناژ و بازی‌های کودکان) و فضاهای سبز قابل تردد بر بام مجتمع. سازه مجتمع مشتمل بر 5 طبقه در زیرزمین تا 17‌طبقه در بالای سطح زمین بنا می‌گردد.

امکانات بی‌نظیر این پروژه شامل: واحدهای تجاری و مرکز همایش‌های بین‌المللی، امکانات تفریحی و ورزشی شامل: سالـن سینما، سالـن بولینگ، شهربازی و امکانات فروشگاهی و پذیرایی، رستوران مجلل ملل و فودکورت و غیره می‌شود.

 

برج در حال ساخت مگا پارس تهران

خاص‌ترین برج تجاری در حال ساخت مگا پارس تهران

 

هتل پاسارگاد 

منطقه خوش آب و هوای فرشته تهران، میزبان ساخت یکی از لوکس‌ترین و زیباترین هتل‌های جهان با ۵۸ طبقه، ۸۱ سوئیت، ۴۰۰ اتاق کلا به وسعت ۱۶۰ هزار متر مربع است. ساختمان این پروژه لوکس با ارتفاع ۲۳۰ متر ، ۹ طبقه پارکینگ، ۷ طبقه مرکز خرید و فروشگاه‌های صنایع‌دستی و سالن‌های کنفرانس، ۳ طبقه تاسیسات، ۴ طبقه مراکز تفریحی و رستوران، ۱ طبقه لابی مجلل و ۳۴ طبقه هتل را در خود جای می‌دهد.

 

هتل در حال ساخت پاسارگاد فرشته تهران

طراحی لوکی و خاص هتل در حال ساخت پاسارگاد فرشته تهران

 

برج های در حال ساخت چیتگر

منطقه 22 با مساحت کل 5881 هکتار و در بین مناطق تهران بیشترین فضای سبز (1300 هکتار) را دارد. این منطقه در غربی‌ترین نقطه تهران قرار گرفته است که از شمال به  کوهستان البرز، از شرق به رودخانه کن ، از جنوب به آزادراه تهران –کرج و از غرب به جنگل دست کاشت وردآورد دسترسی دارد.

مواردی از قبیل وسعت منطقه 22 ، آب و هوای مطبوع ، نزدیکی به پارک جنگلی چیتگر و دریاچه مصنوعی خلیج فارس باعث افزایش ساخت و ساز در این منطقه شده است. هدف مدیران شهری و طراحان منطقه 22 برای ایجاد این حجم از واحدها و مجتمع‌های تجاری-اداری، در این منطقه تبدیل آن به قطب تجاری اداری تفریحی کشور بوده است که تا حدود زیادی این طرح در حال اجرا و توسعه است.

 

برج های در حال ساخت منطقه22

منطقه 22 قطب جدید ساخت و ساز و توسعه شهر تهران

 

پروژه های تجاری-اداری منطقه 22

مجتمع تجاری- اداری رزمال

این مجموعه دارای 24 طبقه بوده و در مساحتی به وسعت 200000 متر مربع در منطقه22 در حال ساخت است. طبقات این مجموعه دارای کاربری‌هایی از جمله تجاری، اداری، فرهنگی، تفریحی و ورزشی است. که شامل:

مرکز خرید، واحدهای تجاری، سالن‌های سینما، سالن کنسرت، رستوران‌ها و فودکورت، روف گاردن، سالن‌های بیلیارد و بولینگ و آیس‌رینک، فضای بازی کودکان، استخر و سونا، سالن‌های ورزشی، تالارهای پذیرایی و همایش،  فضاهای بورس کالا، واحدهای اداری، خدماتی و درمانی و ... است.

 

برج در حال ساخت رزمال چیتگر

پروژه خاص در حال ساخت رزمال در منطقه22

 

مجتموع تجاری - اداری لکسون

پروژه مجتمع لکسون در ساحل شرقی دریاچه چیتگر و در قالب 30 طبقه با کاربری تجاری و اداری و خدمات هتلینگ، توسط تعاونی مسکن توسعه ابنیه همت سپاه در حال ساخت است. این برج از طبقه منفی 1 تا 3 تجاری، طبقات 4 و 5 و 6 خدمات هتلینگ و طبقات 7 تا 21 اداری است. امکانات برج لکسون عبارتند از: مراکز تجاری، آموزشی و بهداشتی و فرهنگی، سالن آمفی‌تئاتر، تالار پذیرایی، زمین بازی کودکان، مهدکودک، کتابخانه و غیره.

از مزایای این مجموعه می‌توان به ارائه همزمان خدمات هتلینگ و اداری، در کنار یکدیگر اشاره کرد که شرایط بسیار خوبی جهت اقامت میهمانان بخش اداری فراهم آورده است. یعنی شما در واحد اداری خود می‌توانید امکان پذیرایی با تشریفات درجه یک از میهمانان ویژه و اقامت شبانه روزی در واحد با خدمات کامل را داشته باشید.

 

حتما بخوانید: بهترین پروژه‌های ساختمانی جهان + تصاویر

مجتمع در حال ساخت تجاری و اداری لکسون چیتگر

برج در حال ساخت لکسون در مجاورت دریاچه چیتگر

 

پروژه تجاری اداری آیرانا

پروژه تجاری و اداری آیرانا به‌عنوان بلندمرتبه‌ترین برج اداری و تجاری منطقه ۲۲، در استثنائی‌ترین مکان منطقه ۲۲ قرارگرفته است که با دسترسی از چهار طرف به موقعیتی ممتاز تبدیل‌شده و با چشم‌انداز همیشگی خود به دریاچه زیبای چیتگر و پارک مجاور آن آینده‌ای فوق‌العاده درخشان را در انتظار دارد. پروژه تجاری و اداری آیرانا با ۳۴ طبقه و مساحت ۷۲۰۰ مترمربع، با پیش‌بینی گنجایش ۲۲۰۰ دستگاه خودرو، نیازهای خدمات شهری را به‌خوبی برآورده می‌نماید. این پروژه به دلیل نزدیکی به بزرگراه همت و حکیم ازنظر راه دسترسی به شرق تهران و مرکز شهر و کرج موقعیت مناسبی دارد.

برج در حال ساخت آیرانا چیتگر

برج تجاری اداری در حال ساخت آیرانا چیتگر

 

مجتمع تجاری - اداری آرتمیس

پروژه مجتمع تجاری آرتمیس در قالب سازه‌ای به شکل کشتی در شمال دریاچه چیتگر در منطقه 22 شهرداری تهران قرار گرفته است. این مجموعه که از 6 برج مجزا تشکیل شده دارای خدماتی از جمله تاکسی هوایی، مرکز همایش‌‌های بین المللی، سینما، شهربازی، هایپرمارکت، مجموعه‌های ورزشی شامل استخر، سونا و بدن‌سازی، فودکورت, رستوران‌های بین المللی و غیره است.

برج‌های مجموعه آرتمیس دارای7 طبقه پارکینگ و 4 طبقه تجاری بوده و دیگر طبقات دارای کاربری اداری است.

 

مجتمع در حال ساخت تجاری و اداری آرتمیس چیتگر

لوکس‌ترین و جدیدترین برج تجاری در حال ساخت آرتمیس در منطقه 22

 

پروژه های مسکونی منطقه 22

شهرک امام رضا(چیتگر)

این پروژه توسط تعاونی مسکن پدافند هوایی ارتش در حال اجرا است که شامل سه پهنه می‌شود. پهنه a و b و c، که به ترتیب به بوستان، سروستان و نارنجستان، معروفند.

پهنه‌ی a  یا بوستان: این پهنه، نزدیکترین پهنه به دریاچه چیتگر است این قسمت از شهرک، بسیار خوش آب و هوا بوده و از لحاظ سازندگی، بسیار خوش ساخت است. این برج‌ها معمولاً مسکونی_تجاری هستند. برای بخش تجاری، قسمت همکف در نظر گرفته شده و سایر واحدها، مسکونی هستند.

پهنه‌ی b یا سروستان: شانزده برج پروانه شکل، در این مجموعه طراحی و در حال ساخت هستند. هر برج در منطقه سروستان، به طور معمول از ۳۰ تا ۴۳ طبقه طراحی شده و همین پروانه‌ای شکل بودن آن، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به این منطقه جلب کردهاست. در بین برج های پهنه ی b، فضاهای آموزشی و فضاهای تجاری نیز وجود دارد.

پهنه‌ی c یا نارنجستان: پهنه c یا نارنجستان، آب و هوای بسیار مطبوع داشته و در نزدیکی باغ موزه گیاه‌شناسی قرار دارد.

 

برج های درحال ساخت شهرک اما رضا چیتگر

طراحی زیبا شهرک مسکونی چیتگر در منطقه 22 

 

برج مرجان

برج مرجان با 42 طبقه بلندترین برج مسکونی منطقه به حساب آمده و توسط نیروی دریایی ارتش در پهنه C شهرک چیتگر در حال اجرا است. این برج لوکس از موقعیت مکانی بسیار مناسبی برخوردار است که چشم انداز زیبایی را برای آن فراهم آورده است. علاوه بر این، از امکانات بسیاری از جمله سازه فلزی دارای سیستم میراگر و نیروگاه انرژی جهت تامین برق و گاز نیز برخوردار است.

 

برج مسکونی درحال ساخت مرجان چیتگر

برج در حال ساخت مرجان در شهرک امام رضا چیتگر

 

برج تریتیوم

برج های مسکونی  در حال ساخت تریتیوم در ضلع غربی دریاچه چیتگر قرار گرفته و توسط شرکت نیکان سازه سدید در حال ساخت و اجرا است. این مجموعه به سبب موقعیت مکانی مناسب دارای دسترسی‌های بسیار خوبی از جمله دسترسی به بازار بزرگ ایران(ایران مال) و دسترسی به بزرگراه‌های شهید خرازی (همت)، شهید همدانی (حکیم) و آزادگان است. این پروژه شامل دو برج 26 طبقه می‌شود که دارای 4 طبقه منفی، 1 طبقه لابی و 21 طبقه مسکونی با بهترین امکانات است و امکاناتی همچون: استخر- سونا- جکوزی- سالن ورزشی- روف گاردن 360 درجه و غیره را داراست.

 

برج مسکونی در حال ساخت تریتیوم تهران

طراحی لوکس و لاکچری برج مسکونی در حال ساخت تریتیوم چیتگر

 

برج لبخند2

پروژه لبخند۲ در اطراف دریاچه چیتگر قرار گرفته است. بعد از تحویل زودتر از موعد و موفق پروژه لبخند۱ که از معدود برج‌های سند دار منطقه ۲۲ محسوب می‌شود. مهندسین این مجموعه اقدام به خرید زمینی حدود ۹۱۴۳ متر کردند که شامل ۲ برج ۱۴ و ۲۰ طبقه در قالب یک طراحی مدرن شامل ۶۰ نوع تیپ متراژ مختلف در ۲۵۰ واحد در حال ساخت هست.

امکانات پروژه شامل: 4000 متر فضای سبز و آبنما،  سالن ورزشی پیشرفته، استخر ، سونا و جکوزی، ۴۰۰ متر سالن اجتماعات مبله، خانه بازی کودکان، سالن بیلیارد، روف‌گاردن، کارواش و غیره می‌شود.

 

برج مسکونی در حال ساخت لبخند2 تهران

برج مسکونی در حال ساخت لبخند 2 با طراحی زیبا و مدرن در منطقه22

 

پروژه مسکونی ماهور2

این پروژه در قالب 2 برج 12 طبقه (2 طبقه منفی شامل پارکینگ و انباری+1 طبقه لابی و مشاعات+ 9 طبقه مسکونی) شامل 20 هزار مترمربع تراکم مفید در زمینی به مساحت 19.500 متر با موعد تحویل 30 ماهه (از زمان شروع که اواخر دی ماه 1399 مشخص شده و عملیات تجهیز کارگاه شروع می‌شود) توسط شرکت مهندسی اطلس گستر دماوند در حال ساخت است.

امکانات پروژه ماهورشامل: پارکینگ و انباری، لابی مجلل و لابی من 24 ساعته، کارواش اتوماتیک و غیره می‌شود.

 

برج های مسکونی در حال ساخت تهران

مراسم کلنگ‌زنی برج مسکونی ماهور 2 در منطقه22

 

سخن پایانی

شهر تهران بیست و هفتمین شهر بزرگ دنیا و بیست و پنجمین شهر در جهان از نظر جمعیت است. همین تراکم جمعیت سبب شده تا استقبال از برج‌سازی و برج‌نشینی بیشتر از پیش اهمیت پیدا کند. این مقاله سعی در معرفی بخشی از پروژه‌های برج‌سازی شهر تهران و منطقه چیتگر به عنوان یک قطب درحال پیشرفت در زمینه برج‌سازی داشت. انتخاب شما برای زندگی برج‌ها هستند؟

نظرات خود را برای ما در کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
رضا
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

با سلام رضا شجاعی هستم از شرکت نووچم خاورمیانه

تولید و اجرای انواع افزودنیهای بتن گروتها . آبندها و ترمیم کننده ها

تلفن تماس: ۰۹۱۲۵۱۲۱۶۱۱

دفتر: ۴۰۰_۳۰۰_۲۰۰_۴۶۰۹۶ داخلی ۱۱۲

پاسخ
رضا شجاعی
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

با سلام رضا شجاعی هستم از شرکت نووچم خاورمیانه

تولید و اجرای انواع افزودنیهای بتن گروتها . آبندها و ترمیم کننده ها

تلفن تماس: ۰۹۱۲۵۱۲۱۶۱۱

دفتر: ۴۰۰_۳۰۰_۲۰۰_۴۶۰۹۶ داخلی ۱۱۲

پاسخ
رضا رمضانی
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

خونه های مسكونی در هر مساحتی جدای از طبقه همكف كه میتونه پاركینگ و غیره باشه نباید از سه طبقه بیشتر تجاوز كنند و عمودی سازی فقط مختص مراكز تجاریست كه بهتره این مراكز نیز به سبك ارگ و پالادیوم ساخته بشه تا جنبه دلگیر عمودی نداشته باشه اما متاسفانه سیاستهای غلط شهرسازی و تقلید كوركورانه از كشورهای به اصطلاح مدرن كه اصلا نمای شهرسازیشان چشم انداز خوبی ندارد و كاملا دلگیر و ناهنجار ساخته شده به فرهنگ شهرنشینی ما در این مملكت كوهستانی سرایت و نهادینه شده درحالیكه لازمه طراحی و خلق یك شهر رویایی داشتن بناهاییست مدرن و زیبا اما سوای از همكف تا سقف سه طبقه.

پاسخ
صادقی
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

سلام درصورتیکه برای پروژه های بزرگ در حال ساخت نیاز به پمپ آتش نشانی با بهترین کیفیت ،داشتید با ما تماس بگیرید09134131923

پاسخ
محمد حسین حافظ
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

با عرض سلام

حافظ هستم از شرکت پارس نیرو تابلو

آماده برای تولید صفر تا صد انواع تابلو برق های صنعتی با بالای بیست سال سابقه در حوضه ی ساخت و مونتاژ تابلو های فشار متوسط و فشار ضعیف.

شماره موبایل:09108506020

پاسخ
آرزوافشار
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

آرزو افشار هستم از شرکت سخت بتن آرسام برند ماناملات ما تولید کننده و مجری محصولات شیمی ساختمان هستیم

محصولات ما : گروت ها ، سخت کننده ها و روان کننده ها ، ترمیم کننده ها و آبند ها ، الیاف ها و چسب کاشی

اکیپ اجرایی ما بسیار توانمد هستن و ماشین آلات کامل و به روز هست

جهت ارتباط بیشتر میتونید باین شماره تماس بگیرید : 09352757788

پاسخ
آرتان مرسلی
۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

بابا چرا همه اینجا تبلیغ کردن؟

چرا کسی نظر نداده؟

خب من میدم

و تنها حرفی که به ذهنم رسید که بگم اینه که اگه کم نیاریم با این سرعتی که داریم شانگهای خاورمیانه میشیم!

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید