آموزش گام به گام نصب چمن مصنوعی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۵

هر آنچه در مورد نصب چمن مصنوعی باید بدانید در این مطلب مطالعه می­ کنید.

هر آنچه در مورد نصب چمن مصنوعی باید بدانید در این مطلب مطالعه می­کنید. قبل از اینکه به طور دقیق نحوه فرآیند نصب چمن مصنوعی را مشخص کنیم، احتمالاً ابتدا باید اصول دقیق آن را بیان کنیم. در اینجا مهمترین نکاتی که باید هنگام انتخاب و خرید چمن مصنوعی به خاطر بسپارید آورده شده است.

 

مراحل نصب چمن مصنوعی

 

مرحله 1

شما نمی خواهید علف­های هرز چمن مصنوعی تازه نصب شده شما را خراب کنند. قبل از ایجاد مشکلات بیشتر از شر آن­ها خلاص شوید. محل نصب را با قاتل علف­های هرز غیر سمی که به آن اعتماد دارید اسپری کنید. اطمینان حاصل کنید که در منطقه ای که می­خواهید چمن خود را نصب کنید ، هیچ پوشش گیاهی دیگری وجود ندارد.

فرآیند نصب چمن مصنوعی

این کار را حدود دو هفته قبل از شروع پروژه محوطه سازی انجام دهید تا زمان کافی برای از بین بردن علف­های هرز اختصاص یابد. بخاطر داشته باشید که مردن مواد گیاهی تا ریشه امری مهم و اجباری است.

 

مرحله 2

باید سطح بالای خاک را حذف کنید. جهت ایجاد جای کافی برای پایه جدید، قسمت بالایی آن را 3 یا 4 اینچ حفر کنید. ابزارهای زیادی وجود دارد که می­توانید به راحتی برای شکستن خاک از آن­ها استفاده کنید. اگر چمن طبیعی، علف­های هرز یا گیاهان دیگری در منطقه وجود دارد، اطمینان حاصل کنید که آن­ها را از بین می­برید تا پس از مرگ، سطح ناهمواری ایجاد نکنند.

هنگام حفاری خاک آغشته به باران، قبل از ادامه کار بگذارید چند روز خشک شود. با این کار احتمال سقوط لایه چمن مصنوعی در عمق خاک به حداقل می­رسد. شیب کم به بهبود زهکشی کمک می­کند.

 

مرحله 3

زهکشی خود را با دقت برنامه ریزی کنید

تاسیسات ساخته شده در بالای خاک با زهکشی خوب باید کمترین مشکل را برای شما ایجاد کند. زیرا چمن مصنوعی معمولاً نفوذ پذیر است. اگر چاره ای جز نصب چمن مصنوعی بالای زمین با زهکشی ضعیف یا سطح سخت مانند بتن ندارید، بهتر است اقدامات احتیاطی زیر را انجام دهید.

در صورت عدم وجود شرایط تخلیه در مجاورت چمن، سیستم زهکشی کارآمد نصب کنید. در واقع هیچ راهی وجود ندارد. اگر در این منطقه بارندگی بسیار ناچیزی را تجربه کند، شکاف­های کوچک زهکشی در اطراف محیط کافی خواهد بود. در واقع باید مسیری را برای عبور آب ایجاد کنید.

 

مرحله 4

حاشیه چمن مصنوعی را محکم نصب کنید.

یک حاشیه ضد آب در امتداد محیط نصب کنید تا به تدریج جدا نشود. گزینه­های زیادی در دسترس است. اما یک صفحه ساده خم کن معمولاً کافی خواهد بود. اگر علاقه مند هستید و یا می­خواهید مرز ایجاد شده را اساسی تعمیر کنید، می­توانید یک لبه بتونی اطراف منطقه بریزید. اطمینان حاصل کنید که حاشیه بالاتر از سطح چمن نباشد در غیر این صورت ممکن است زهکش آسیب ببیند.

 

مرحله 5

افزودن سد برای علف­های هرز

در مراحل نصب چمن مصنوعی ایجاد مانع علف­های هرز اختیاری است، اما این مرحله اضافی دردسر علف­های هرز را از بین می­برد. می­توانید یك سد ژئوتكستایل در قسمت پایین حفر شده قرار دهید. جدا از علف­های هرز، این امر می­تواند به جلوگیری از تجمع کرم های خاکی کمک کند. به خاطر داشته باشید که این مانع می­تواند کمی سنگین باشد.

اگر کاملاً مطمئن نیستید که بتوانید نصب چمن مصنوعی را به صورت ایمن انجام دهید، همیشه می­توانید برای کمک با یک شرکت کنترل آفات حرفه­ای تماس بگیرید.

 

بخش دوم نصب چمن مصنوعی

 

مرحله 1

بسته به مکانی که از نظر جغرافیایی در آن زندگی می­کنید ، مواد مورد استفاده شما برای زیر پایه و عمقی که باید حفاری کنید متفاوت است. برای یک منطقه با آب و هوای مطبوع، آنچه در اینجا باید انجام شود ذکر شده است.

  • خرید شن
  • سنگ خرد شده
  • گرانیت تجزیه شده

برای بهبود زهکشی و جلوگیری از افتادن چمن، حدود 3 تا 4 اینچ از مواد پایه را بریزید. افزودن پد شوک اختیاری است. اگر چمن خود را روی سطح سختی مانند بتن نصب می­کنید، یک پد شوک لاستیکی با کیفیت باید به عنوان شیب زهکشی مورد استفاده قرار گیرد.

 

گام 2

پایه را درجه بندی کنید.

با یک چنگک محوطه سازی، مواد پایه را صاف کنید. می­توانید از یک خط کش برای درجه بندی سطح صاف تا شیب 2-3٪ استفاده کنید. این شیب نزولی به کارایی سیستم زهکشی شما کمک می­کند.

 

مرحله 3

در این مرحله از نصب چمن مصنوعی پایه را با یک شلنگ باغچه تا مقدار کمی بپاشید. قرار است مواد را برای آماده سازی جهت تراکم روان کنید. مراقب باشید که پایه را زیاد آب ندهید. برای اعمال فشار تا رسیدن به پایه محکم می­توانید از کمپرسور صفحه ای، تمپ دستی یا کمپرسور غلتکی استفاده کنید.

تکرار چندین پاس از عقب و جلو در جهت­های مختلف و همپوشانی برای رسیدن به بهترین نتیجه تراکم مورد نیاز است. اگر بودجه و هزینه­ها برایتان مشکلی ندارد، می­توانید یک کمپکتور صفحه ویبراتوری را اجاره کنید. استفاده از این دستگاه موثرترین گزینه برای این مرحله خاص است.

 

مرحله 4

چمن را پهن کنید. قبل از شروع مرحله بعدی، بررسی کنید که مواد پایه خشک، صاف و محکم باشد. اگر پایه صاف نباشد، تراکم بیشتری لازم است. اگر پایه کمتر از حد انتظار است، ممکن است لازم باشد یک لایه دیگر از مواد اضافه کنید. این برای تضمین این است که وقتی درزهای چمن مصنوعی را به هم متصل می­کنید، یک خرابکاری ناهموار را مشاهده نکنید. هرگونه اقدام اشتباه در این مرحله به ایجاد حالت موج دار حیاط یا فضای شما منجر می شود.

 

بخش سوم نصب چمن مصنوعی

 

مرحله 1

هر نوار چمن را دراز کرده و روی پایه قرار دهید. چمن را روی پایه نکشید. ممکن است سطح صاف را خراب کنید. استفاده از برانکار فرش یک مرحله اختیاری است اما در عین حال مفید خواهد بود. برانکارد فرش می­تواند نوارهای چمن را کمی قبل از بستن کشش دهد. کشش چمن با استفاده از این ابزار چین و چروک­ها را از بین می­برد.

نصب چمن مصنوعی

انبساط حاصل از گرما را کاهش می­دهد و به محکم شدن سطح زمین کمک می­کند. تیغه­های چمن مصنوعی تمایل به سمت خاصی دارند. وقتی شما به طور کلی به فضا نگاه می­کنید، باید خواب چمن­ها به سمت چشم شما باشند. به عنوان مثال چمنی که در حیاط جلوی خانه خود نصب می­کنید، باید رو به خیابان باشد. برای چمن نصب شده در حیاط خانه، تیغه ها باید به سمت خانه شما باشد.

 

گام 2

چمن مصنوعی اضافی را مرتب کنید. حداقل 2 تا 3 ردیف کوک را به سمت بیرون بزنید. لبه­های چمن ضعیف ترین قسمت­های چمن مصنوعی شما هستند. بنابراین برای جلوگیری از غرق شدن این مشکل را برطرف کنید. برای برش سطح زیرین چمن می­توانید از چاقوی کمکی یا کاتر مخصوص برش فرش استفاده کنید.

 

مرحله 3

حدود 2 فوت از چمن شل و نرم خود را جدا کنید تا نوار درز در زیر آن آشکار شود. به یاد داشته باشید که آن را در بالای لایه­های پایه قرار می­دهیم. سپس چسب چمن خود را به صورت مارپیچ بمالید و مطمئن شوید که چسب برآمده است و صاف نیست.

 

مرحله 4

نوارهای چمن را با دقت دوخت بزنید. برخی از نصب کنندگان نوار چسب را روی زمین می­گذارند و سپس دو نوار چمن را در بالای آن قرار می­دهند. بعد از اینکه چمن را دوختید، مقداری وزن بر روی آن بگذارید و اجازه دهید به مدت دو ساعت در همین وضعیت بماند تا خشک شود.

 

مرحله 5

محیط چمن را ایمن کنید.

از پایه های لنگر محوطه سازی یا چوب های گالوانیزه 4 - 6 اینچی برای محکم کردن چمن در محل خود ، دقیقاً در اطراف محیط در فواصل 6 - 8 اینچ ، در امتداد درز استفاده کنید. اگرچه باید آنها را صاف چکش بزنید ، اما باید بسیار احتیاط کنید و از چکش زدن بیش از حد خودداری کنید ، زیرا باعث غوطه ور شدن در چمن شما می شود. برای تناسب ایمن تر ، به جای استفاده از 2 خط شرط مقابل یکدیگر ، سهام را در طرف مقابل جبران کنید.

پس از پایان کار نصب چمن مصنوعی، می­توانید با استفاده از جاروبرقی چمن خود را شکوفا کنید و تیغه های چمن را مسواک بزنید. اگر استفاده از جارو برقی گزینه مناسبی برای شما نیست، می­توانید از جارو فرشی ساده یا جارو پلاستیکی استفاده کنید.

بعد از یک روز، دوباره بررسی کنید که آیا نتیجه نهایی را دوست دارید یا خیر. اگر احساس می­کنید چمن به اندازه کافی پرنیست یا تیغه­های چمن هنوز در معرض دید قرار دارند، مقدار آن را اضافه کنید و در یک لایه پر کننده دیگر قرار دهید. هنگامی که از چگونگی تنظیم همه چیز راضی بودید، می­توانید از یک دمنده برگ برای پاکسازی هرگونه آوار از سطح چمن استفاده کنید.

 

جمع بندی

اولین مرحله در نصب چمن مصنوعی کف سازی است. باید شرایط مناسب زهکشی را فراهم کنید. شیارها و شیب استاندارد را در نظر داشته باشید. برای حاشیه چمن مصنوعی نوار کشی را انجام دهید. می­توانید از مقداری بتن به صورت هم سطح استفاده کنید.

پس از نصب چمن­ مصنوعی، خواب آن را با چشم غیر مسلح مشاهده کنید. در پایان با استفاده از جاروبرقی سطح را پاکسازی کنید. انجام این مراحل زمانبر و دشوار است. می­توانید برای محیط­های گسترده از نیروی متخصص کمک بگیرید. بخاطر داشته باشید مهم ترین نکته، خرید چمن مصنوعی باکیفیت است.

شما می توانید برای خرید چمن مصنوعی به وبسایت گامان تزئین جاوید به آدرس gamantj.com سر بزنید.

شماره تماس : ۰۲۱۸۸۱۷۶۲۵۵ و ۰۲۱۸۸۱۷۶۲۵۹

آدرس : تهران - خیابان سید خندان- خیابان سهروردی شمالی- پایینتر ازخیابان ابن یمین- مجتمع تجاری ابن یمین- طبقه اول- واحد 4- شرکت گامان تزیین جاوید

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید