رایج ترین مشکلات لوله کشی در آشپزخانه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله به معرفی رایج ترین مشکلات لوله کشی در آشپزخانه پرداخته ایم.

از قسمت یخ ساز یخچال گرفته تا آب گرمی که برای شستن ظرف ها به آن احتیاج دارید تمام این ها به یک سیستم لوله کشی موثر و کارآمد بستگی دارند. وجود مشکل در لوله کشی فقط ناراحت کننده نیست. برخی از آن ها می توانند آسیب زیادی به خانه تان وارد کنند. با این که برای برخی مشکلات مانند شکسته شدن لوله به کمک افراد متخصص نیاز دارید، اما می توانید بسیاری از این مشکلات را به تنهایی حل کنید. در این جا به برخی از رایج ترین مشکلات لوله کشی در آشپزخانه می پردازیم.اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت لوله کشی ساختمان را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک لوله کش در تهران باشید می‌توانید درخواست لوله کشی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

تجهیزات آشپزخانه

 

کمبود فشار آب در آشپزخانه

اگر در هنگام استفاده از آب در آشپزخانه با مشکل کم فشاری مواجه شدید، امکان دارد مشکل بخاطر انسداد هواده به وجود آمده باشد. آب در سفر خود به لوله های شما مقداری کلسیم با خود حمل می کند که گاهی این کلسیم در قسمت هواده تجمع می یابد. تنها کاری که باید انجام دهید این است؛ هواده را باز کرده و با برسی آغشته به سرکه آن را تمیز نمایید.

 

نشتی شیر آب

با این که برخی مشکلات مربوط به نشتی شیر آب باید توسط فردی حرفه ای تعمیر یابند، اما می توانید قبل از تماس با افراد متخصص، برخی مشکلات رایج آشپزخانه را بررسی کنید. اگر هر زمان از شیر استفاده می کنید، از بخش مرکزی نشتی می دهد ممکن است مهره دایره ای آب بندی با مشکل مواجه شده باشد. قبل از، از هم باز کردن شیر حتما منبع آب را قطع کنید. برای دسترسی به مهره دایره ای، مهره جفت آن را باز کرده و به آرامی مهره هم محور آن را نیز از هم باز کنید.

 

انسداد یا نشتی سینک ظرفشویی

 

انسداد یا نشتی سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی شما دارای بخشی P شکل است که برای از خارج کردن گازها و بوهای مواد تخلیه ای ساخته شده است. نیروی جاذبه آب را درون بخش قوسی لوله می کشد تا راه این گازها را مسدود کند. موادی مانند چربی و صابون در بخش  P شکل گرفتار شده و در نهایت مانع جریان آب شده و باعث ایجاد نشتی می شوند. برای بررسی بخش  P شکل، یک سطل زیر آن قرار دهید، با استفاده از انبردست مهره ها را باز کرده و آن را جدا کنید.

 

توجه به دفع کننده زباله

دفع کننده زباله ابتکاری شگفت انگیز است، اما برای دفع موادی مانند چربی و استخوان مناسب نیست. حتی پوست سیب زمینی نیز می تواند باعث انسداد شود. اگر از کار بیفتد، تنها کاری که می توان انجام داد این است که دکمه راه اندازی مجدد را فشار داده و منتظر بمانیم تا دوباره آماده به کار شود. برای جلوگیری از مشکلات آینده مربوط به لوله ها، قبل از استفاده حدود 15 ثانیه و پس از استفاده حدود 30 ثانیه آب سرد را درون آن به جریان در آورید.

 

نشتی ماشین ظرفشویی

قبل از خارج کردن ماشین ظرفشویی و قرار دادن آن در پایین، برای بررسی وجود نشتی؛ ابتدا این موارد را بررسی کنید. احتمال شکسته بودن کلید؛ این مشکل باعث می شود  آب در بخش درونی سر ریز شود. احتمال آسیب در بازوهای اسپری؛ این امر نیز می تواند باعث نشتی شود. که در هر دو مورد می توان آن ها را با یک پیچ گوشتی تعویض کرد. واشر چرمی دارای نشتی را نیز می توان به راحتی تعویض کرد. می توان نشتی هایی که در آن ها شیلنگ تخلیه به سینک یا دفع کننده زباله وصل می شوند را با محکم کردن  شیلنگ اصلاح کرد.

 

کمبود آب و گرم نبودن آن

اگر اخیرا دستگاهی آبی در آشپزخانه خود نصب کرده اید، شاید بهتر باشد آبگرمکن تان را نیز ارتقا دهید. یکی از نبود مقدار کافی آب گرم، کوچک بودن آبگرمکن می باشد. هنگامی که از یک آبگرمکن گازی نمی تواند آب را به اندازه کافی گرم کند، ممکن است پیلوت گازی، ترموکوپل یا سوپاپ کنترل معیوب دلیل آن باشند. همچنین شکسته بودن لوله نیز می تواند دلیل این امر باشد. این لوله پلاستیکی آب سرد را به انتهای مخزن آب گرم وارد می کند. برای تعویض آن، ورودی آب سرد را قطع کرده و انتهای لوله را باز کنید.

 

نشتی ماشین ظرفشویی

 

انسداد بخش تخلیه

آب با فشار وارد آشپزخانه می شود، اما برای خروج به جاذبه زمین تکیه می کند. با گذشت زمان، انباشته شدن خرده ها مانع جریان یافتن آب خواهد شد. اولین دفاع شما در برابر سینک مسدود شده، استفاده از چاه بازکن می باشد. بسیاری از افراد برای استفاده از مواد شیمیایی نگران هستند و بر این باورند که مواد شیمیایی به لوله ها آسیب وارد می کنند، اما یک محصول خانگی دوستدار محیط زیست وجود دارد که قبل از تماس گرفتن با لوله کش می توانید از آن استفاده کنید. به مقدار مساوی جوش شیرین و سرکه را درون لوله بریزید. وقتی این دو ماده با هم ترکیب می شوند حالتی حباب دار به خود می گیرد که می تواند انسداد را از بین ببرد. 30 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید