ایجاد فضایی شیک و کاربردی در محیط کار

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله به معرفی انواع مبل اداری و جلو مبلی می‌پردازیم. سپس درباره 6 نکته برای ست کردن مبل و جلو مبلی صحبت می‌کنیم. همراه ما باشید.

چیدمان دکوراسیون داخلی یک شرکت علاوه‌بر ایجاد فضایی زیبا، مزایای بسیاری دارد. افزایش بهره‌وری کارکنان، افزایش روحیه تیمی، تقویت هویت بصری برند و جذب مشتریان از جمله این مزایا به شمار می‌رود. همچنین با چیدمان درست مبلمان در فضا و در کنار مکان‌هایی که نور و تهویه مناسب دارند، علاوه‌بر ایجاد جریان حرکت آزادانه، تسهیل ارتباطات در فضا و افزایش خلاقیت در پی خلق محیطی پویا می‌توان به تفکیک فضایی هم کمک کرد. در این مطلب همراه ما باشید تا بگوییم چگونه با انتخاب درست مبل اداری و جلو مبلی فضایی جذاب و کاربردی در محیط کار ایجاد کنید.

انواع مبل اداری

انتخاب درست مبل و جلو مبلی اداری

به‌طور کلی، انتخاب نوع مبلمان علاوه‌بر اینکه بر زیبایی و جلوه‌بخشی فضای اداری می‌افزاید، باید با نوع کاربری کاملا متناسب باشد. برای مثال، نوع مبلمان کارمندانی که 8 ساعت از روز خود را پشت میزوصندلی می‌گذرانند با مشتریانی که برای بستن قرارداد و یا دیگر ملاقات‌های کاری به شرکت می‌آیند، متفاوت است. بنابراین کاربری فضا، سبک دکوراسیون، راحتی و ارگونومی و ابعاد فضا بر انتخاب نوع مبلمان موثر است. در ادامه شما را با انواع مبل اداری آشنا می‌کنیم.

مبلمان مدیریتی

مبل اداری انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها مبلمان مدیریتی است. این دسته از مبلمان که معمولا در اتاق‌های مدیران ارشد و یا فضاهای پذیرایی استفاده می‌شوند، حس اقتدار و اهمیت را به دیگران منتقل می‌کنند. مبلمان مدیریتی از مواد باکیفیتی همچون چرم طبیعی، چرم مصنوعی، چوب و یا پارچه‌های مرغوب ساخته می‌شوند و ابعاد بزرگتر و راحتی بیشتری نسبت به سایر مبل ‌های اداری دارند. همچنین دارای پشتی بلند، دسته‌های نرم و قابلیت تنظیم ارتفاع هستند. مبلمان مدیریتی معمولا به‌صورت تک‌نفره و جدا از سایر مبلمان چیده می‌شوند.

مبل کارمندی

مبلمان کارمندی، دومین نوع از انواع مبل اداری محسوب می‌شوند. این دسته از مبلمان کاملا متناسب با کارکنان طراحی شده‌اند و معمولا دارای پشتی و نشیمنگاه ارگونومیک هستند تا از خستگی و ایجاد کمردرد و پادرد جلوگیری کنند. مبلمان کارمندی در قیاس با مبلمان مدیریتی دارای طراحی ساده‌تری هستند. همچنین در فضاهای کاری و اتاق‌های استراحت، وابسته به نیازمندی‌های کار به‌صورت خطی، چیدمان باز و بدون دیواره‌های جداکننده و یا ترکیبی از این دو قرار می‌گیرند.

مبل انتظار

مبلمان انتظار، یکی از مهمترین نوع مبل اداری به شمار می‌آیند. چرا که این دسته از مبلمان، به‌عنوان اولین محل تماس مشتریان با شرکت محسوب می‌شوند، بنابراین انتخاب جنس و سبک چیدمان آن‌ها اهمیتی دوچندان دارد. مبلمان انتظار معمولا از چرم طبیعی، مصنوعی، پارچه‌های قابل شستشو، چوب یا فلز ساخته می‌شوند و بسیار ساده و راحتند. این نوع مبلمان، همانطور که از اسمشان پیداست، در لابی‌ها، سالن‌های انتظار و فضاهای پذیرایی قرار می‌گیرند و چیدمان آن‌ها به صورت ردیفی یا به‌صورت گروه‌های کوچک انجام می‌شود.

مبل کاناپه

مبلمان کاناپه، آخرین نوع از انواع مبل اداری هستند. این مبلمان که از چرم، پارچه یا مخمل ساخته می‌شوند، در فضاهای استراحت، اتاق‌های جلسات غیررسمی و فضاهای پذیری قرار می‌گیرند. همچنین به‌صورت تک‌نفره یا چندنفره و در کنار میزهای سرو قهوه یا میزهای عسلی با چیدمان L شکل و مرکزی چیده می‌شوند. برای جذابیت و راحتی بخشیدن بیشتر به این مبلمان می‌توان از کوسن‌های رنگارنگ و طرح‌دار و یا رومیزی استفاده کرد.

انواع جلو مبلی اداری

انتخاب درست مبل و جلو مبلی اداری

به‌طور کلی جلو مبلی که مکمل مبلمان است، به‌منظور قرار دادن وسایل، پذیرایی از مهمان و تفکیک فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین به‌عنوان عنصری تزئینی هم تلقی می‌شود. جلو مبلی‌ها باید با مبلمان و دیگر عناصر اداری مانند کتابخانه‌ها و قفسه‌ها هماهنگ باشند. همچنین از دیگر ویژگی‌های آنان می‌توان به برخورداری از سطحی صاف و پیروی از اصول ارگونومیک اشاره کرد. در ادامه شما را با انواع جلو مبلی اداری آشنا می‌کنیم.

جلو مبلی چوبی

در ساخت جلو مبلی‌های چوبی از چوب‌های مختلفی مانند راش، گردو و بلوط استفاده می‌شود. این چوب‌ها که ظاهری گرم دارند، با انواع سبک‌های دکوراسیون از جمله سنتی و کلاسیک هماهنگند و حس صمیمیت را به فضا انتقال می‌دهند. جلو مبلی چوبی به‌صورت تکی یا چندتایی در کنار کاناپه یا مبل قرار می‌گیرد.

جلو مبلی شیشه ای

این دسته از جلو مبلی‌ها از شیشه‌های ساده، رنگی یا طرح دار ساخته می‌شوند و با ظاهر شفاف خود و انعکاس نور به بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک می‌کنند. جلو مبلی شیشه ای به‌صورت تکی یا چندتایی و یا ترکیبی با دیگر عناصر شیشه‌ای قرار می‌گیرد.

جلو مبلی فلزی

جلو مبلی‌های فلزی، محکم‌ترین نوع جلو مبلی اداری به شمار می‌آیند. اگر جلو مبلی فلزی شما با مبلمان مدرن و رنگ‌های خنثی چیدمان شود، فضایی شیک ایجاد خواهد کرد. همچنین اگر این نوع جلو مبلی با دیوارهای آجری و تاسیسات نمایان و نورپردازی‌های صنعتی هماهنگ شود، سبک دکوراسیونی مینیمال می‌آفریند.

به‌طور کلی اگر مبلمان شما خطوط ساده‌ و صافی دارند، پیشنهاد می‌کنیم جلو مبلی فلزی مشابه با آن را بخرید. به‌علاوه توصیه می‌شود برای جذاب‌تر کردن فضا گلدان، مجسمه‌های کوچک و یا نورپردازی‌های مناسب را به‌کار ببرید.

‌هنگام ست کردن مبل اداری و جلو مبلی باید به چه مواردی توجه کنیم؟

انتخاب درست مبل و جلو مبلی اداری

درست است که با ویژگی‌های یک مبل اداری و جلو مبلی استاندارد و کاربری هریک آشنا شدیم، اما اگر مبل و جلو مبلی خود را با یکدیگر ست نکنید، هیچ گامی در جهت افزایش بهره‌وری کارکنان برنداشته‌اید. چرا که اگر مبل و جلو مبلی از نظر رنگ، ابعاد یا دیگر موارد با یکدیگر هماهنگی نداشته باشند، سبب کلافگی، خستگی و اصطکاک کارمندان در حرکت می شوند و از اثرات مثبت فضا بر تمرکز می‌کاهند. در ادامه شما را با 6 نکته برای ست کردن مبل و جلو مبلی اداری آشنا می‌سازیم.

  • توجه به سبک دکوراسیون: سبک دکوراسیون، شما را برای انتخاب رنگ‌، جنس و طرح مبلمان و جلو مبلی راهنمایی می‌کند. برای مثال، برای یک محیط اداری با سبک مدرن، مبلمان با رنگ خنثی، فاقد طرح یا با خطوط ساده مناسب‌تر است. اما برای یک شرکت با سبک چیدمان کلاسیک، مبلمان با جزئیات بیشتر و طرح‌های پیچیده‌تر گزینه خوبی خواهد بود.
  • تناسب ابعاد: اندازه مبلمان و جلو مبلی را بسته به ابعاد فضای اداری خود انتخاب کنید. در این صورت به تسهیل سیالیت محیط کمک خواهید کرد. درصورتی‌که مبلمان بزرگ را در فضای کوچک به‌کار ببرید، راه تردد را می‌بندید و فضا را کوچک‌تر از اندازه واقعی خود نشان می‌دهید.
  • هارمونی: ازآنجایی‌که استفاده از پالت رنگی به ایجاد تعادل بصری و هارمونی فضا کمک می‌کند، باید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با هم هماهنگی داشته باشند. همچنین رنگ‌ها سبب تقویت حس در فضا می‌شوند. برای مثال، رنگ‌های قرمز و نارنجی به شما حس انرژی می‌دهند؛ درحالی‌که رنگ‌های آبی و سبز بر تمرکز شما می‌افزایند.
  • هماهنگی جنس: برای ایجاد هماهنگی در سبک دکوراسیون باید جنس مبلمان و جلو مبلی با یکدیگر تناسب داشته باشند. برای مثال، ترکیب چوب و فلز، گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌آید.
  • کاربری: مبل و جلو مبلی اداری را متناسب با نیازهای کاربران خریداری کنید. همانطور که در پاراگراف‌های بالاتر اشاره کردیم، مبلمان مدیران ارشد، کارمندان و مبلمان مربوط به برگزاری جلسات کاری با یکدیگر متفاوتند؛ چرا که هرکدام برای پاسخگویی به نیازی مشخص طراحی شده‌‌اند. همچنین انتخاب صحیح مبلمان بر سلامتی کارکنان و میزان بهره‌وری آنان تاثیر می‌گذارد.
  • تعیین بودجه: همیشه پیش از انتخاب سبک مورد نظر، ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید. سپس بسته به بودجه و با مقایسه قیمت‌ها اقدام به خرید مبلمانی متناسب با سبک و کیفیت مورد نظر خود کنید.

چرا باید نیلپر را برای خرید مبلمان اداری انتخاب کنیم؟

انتخاب درست مبل و جلو مبلی اداریهمانطور که در پاراگراف‌های بالا گفتیم، شناسایی ویژگی‌های انواع مبل اداری و جلو مبلی و توجه به چیدمان، رنگ و هماهنگی آن‌ها از نظر سبک دکوراسیون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای اینکه مرغوب‌ترین و متناسب‌ترین مبلمان با سبک اداری خود را برگزینید، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی نیلپر مراجعه کنید. در ادامه مزایای خرید از این فروشگاه آنلاین را برمی‌شمریم.

  • تولید داخلی: ازآنجایی‌که بیشتر قطعات در شرکت تولید می‌شوند، کنترل کیفیت محصول افزایش می‌یابد. همچنین این اتفاق، کاهش هزینه‌های تولید و در نتیجه کاهش قیمت محصول برای مشتریان را به‌دنبال دارد.
  • بهبود مستمر: ما در شرکت نیلپر به پیشنهادات و انتقادات مشتریان بها می‌دهیم. همچنین می‌کوشیم محصولاتمان را استاندارد و متناسب با نیازهای کاربران طراحی کنیم. طیف گسترده محصولات ما، خود نشان از شناسایی و اهمیت توجه به نیازهای مشتریان گوناگون دارد.
  • استفاده از تجهیزات مدرن: ما با استفاده از تجهیزات مدرنی که داریم، محصولات متنوع‌تر و مرغوب‌تری را با سرعت بیشتر و با قیمت‌های رقابتی به بازار عرضه می‌کنیم.
  • جلب رضایت مشتری: افزایش رضایت مشتریان همواره یکی از مهمترین اهداف شرکت نیلپر بوده است. ما در این شرکت حدود 30 سال است که به‌طور مداوم با افزایش کیفیت محصولات، پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش برای دستیابی به این هدف می‌کوشیم. همچنین با افتخار اعلام می‌کنیم که تا به امروز ده‌ها مشتری سازمانی راضی داشته‌ایم.

سخن آخر

چیدمان دکوراسیون داخلی در خلق فضای اداری کاربردی و پربهره تاثیر زیادی دارد. انتخاب درست مبل اداری و جلو مبلی نقش مهمی در ایجاد آن ایفا می‌کند. ما در این مطلب به بررسی انواع مبل‌ها و جلو مبلی‌های اداری پرداختیم. سپس شما را با عوامل موثر بر ست کردن این دو آشنا کردیم. اگر قصد آفرینش یک محیط اداری پویا، رضایتبخش و مملو از تعاملات اثربخش میان کارمندان را دارید، پیش از خرید مبلمان به نکات گفته‌شده توجه کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله