لاکچری ترین انواع وان حمام (برای خانه کوچک و بزرگ)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

استفاده از وان ها از گذشته تا به امروز متداول است. در گذشته وان ها با سبکی ساده تر از جنس چوب یا سنگ ساخته می شدند و برای کسانی که دسترسی به آب لوله کشی نداشتند، بسیار مناسب بودند. این روزها که مشکل آب برطرف شده، بسیاری از مردم برای لذت بیشتر از استحمام، تمیزی بهتر بدن و ... ترجیح می دهند که از وان ها استفاده کنند.

در ساختمان های جدید از انواع وان حمام بزرگ و کوچک استفاده می شود. این وان ها شامل مدل های پایه دار یا کلاسیک، دیواری یا کنجی، صفحه ای یا پلتفرمی، جکوزی دار، پلاستیکی، چدنی، پلیمری، رزینی یا کامپوزیتی و سرامیکی یا لعاب دار می باشند. در ادامه مزایا، معایب و مکان نصب هر یک را بررسی کرده ایم.

دقت داشته باشید که اگر ابعاد حمام شما از 180*80 کمتر باشد، متاسفانه به دلیل ابعاد زیاد این محصول امکان استفاده از آن در حمام های کوچک وجود ندارد.

استفاده از وان ها از گذشته تا به امروز متداول است. در گذشته وان ها با سبکی ساده تر از جنس چوب یا سنگ ساخته می شدند و برای کسانی که دسترسی به آب لوله کشی نداشتند، بسیار مناسب بودند. این روزها که مشکل آب برطرف شده، بسیاری از مردم برای لذت بیشتر از استحمام، تمیزی بهتر بدن و ... ترجیح می دهند که از وان ها استفاده کنند.

انواع وان مناسب آپارتمان بزرگ

آشنایی با انواع وان حمام از لحاظ ساختاری

در ادامه به معرفی انواع وان حمام از لحاظ ساختاری می پردازیم و درباره ویژگی های آنها صحبت می کنیم:

مدل وان پایه دار یا کلاسیک

مدل های پایه دار یا کلاسیک جزء وان های قدیمی هستند که البته متریال به کار رفته در جنس بدنه آنها کاملا نسبت به نمونه های قدیمی، امروزه فرق می کند. دیزاین و دکوراسیون این محصولات کلاسیک است و با ظاهری لوکس باعث افزایش جذابیت سرویس بهداشتی می شوند.

این وان ها را به دلیل داشتن پایه باید اندکی با دیوار فاصله دهید. این وان ها هر چند اغلب به صورت یک نفره طراحی شده اند، اما فضای زیادی را در بر می گیرند، به همین دلیل برای حمام های بزرگتر به کار می آیند. در آپارتمان های لوکس و حمام های مستر شاهد این حمام ها خواهید بود.

در استفاده از مدل های پایه دار کلاسیک باید مراقب گرفتگی چاه باشید. هر چند مشکل گرفتگی با تماس با مراکز لوله بازکنی آرژانتین یا محله تان برطرف می شود، اما استفاده درست جلوی صرف هزینه های اضافه بابت دریافت خدمات از این مجموعه ها را می گیرد.

وان های کلاسیک، یکی از انواع وان حمام

وان حمام دیواری یا کنجی

یکی از پر استفاده ترین انواع وان مدل دیواری یا کنجی است که به شکل هندسی مثل مربع، مستطیل یا مثلث ساخته می شود. طراحان این محصولات را به یک یا چند طرف از دیوار متصل می کنند، به همین دلیل این محصولات فضای خیلی کمی را اشغال خواهند کرد و برای حمام های دارای فضای محدود بسیار مناسب هستند.

وان به شکل هندسی بیضی

مدل وان صفحه ای یا پلتفرمی

این محصولات را به صورت توکار در کف سرویس بهداشتی نصب می کنند، به همین دلیل به صورت همتراز با زمین هستند. در این مدلها یک کفی یا سکوی پله مانند وجود دارد تا شما براحتی بتوانید وارد وان شوید. شما باید برای نصب این محصولات فضای زیادی را در نظر بگیرید و عمق مناسبی در کف سرویس بهداشتی نیز به وجود آورید.

استفاده از این وان ها را برای سرویس های بهداشتی کوچک امکان پذیر نیست. احتمال نشت آب نیز در این مدل ها به سقف ساختمان طبقه پایین نیز وجود دارد. این طرح ها بیشتر برای جکوزی ها توکار استفاده می شود.

استفاده از وان توکار دارای جکوزی

وان های جکوزی دار

علاوه بر اینکه از وان های جکوزی دار می توانید به عنوان یک وان معمولی استفاده کنید، طراحان دکوراسیون در آنها یک موتور با فشار قوی تعبیه می کنند که در کنار لوله های انتقال دهنده و نازل های تنظیم شونده امکان استفاده از وان را به عنوان جکوزی داشته باشید.

در این حالت حتی می توانید از بهترین برند وان جکوزی در ایران را استفاده نمایید. تا هم در مصرف آب صرفه جویی داشته و هم از آب درمانی برای تسکین دردهایی مثل کمردرد، رفع استرس و اضطراب و ... بهره بگیرید.

وان های جکوزی دار ابعاد بزرگی دارند، به همین جهت استفاده از آنها در سرویس هایی با متراژ کم پیشنهاد نمی شود.

وان های جکوزی دار

انواع وان از لحاظ جنس بدنه

تولیدکنندگان وان ها، این المان های پرکاربرد در حمام را از لحاظ جنس بدنه در دسته بندی های مختلفی تولید می کنند که هر کدام از آنها می توانند شامل ویژگی هایی مثل تحمل دمای بالا، خاصیت ضد آب، استحکام بالا و ... باشند. انواع این وان ها عبارتند از:

وان پلاستیکی، مقرون به صرفه ترین وان حمام

این محصولات علاوه بر پلاستیک بر پایه فایبرگلاس یا آکریلیک ساخته می شوند و جزء پرمصرفترین وان ها هستند. به دلیل خاصیت پوک و توخالی بودن، وزن این محصولات کم است و به همین جهت برای استفاده در واحدهای آپارتمانی پیشنهاد می شوند. مدل های پلاستیکی جزء ارزانترین وان ها هستند.

وان حمام چدنی

این محصولات را با قالب های چدنی می سازند و روی آنها را با لایه های آبکاری شده سرامیک و پرسلان می پوشانند. وان های چدنی ضخامت بالایی به دلیل آبکاری پرسلانی و جنس ضخیم دارند. این محصولات در رنگ بندی های متنوعی به فروش می رسند؛ بنابراین می توانید آنها را متناسب با دکوراسیون سرویس بهداشتی بخرید.

وان چدنی

وان پلیمری

در ساخت این محصولات از موادی شبیه به پلاستیک استفاده می شود، اما ظاهر آنها شبیه به وان های سنگی است که روی آنها از طرح های ماربل و گرانیت استفاده کرده اند. این محصولات طرح ها و رنگ های متنوعی دارند و به دلیل قیمت مناسب توانسته اند محبوبیت زیادی به دست بیاورند.

وان با طرح ماربل از جنس پلیمر

وان حمام رزینی یا کامپوزیتی

در تولید این محصولات از ترکیب رزین، نوعی فلز سبک و لعاب چینی استفاده می شود. این محصولات شباهت بالایی به وان های چدنی دارند، اما از لحاظ وزنی نسبت به آنها سبکتر هستند. در صورت استفاده از وان های رزینی یا کامپوزیتی دیگر نیازی به نگرانی از بابت سردشدن آب یا انتقال دما نیست.

وان با زاویه هندسی مثلث

وان سرامیکی یا لعاب دار

از جمله ویژگی های وان های سرامیکی می توان به تمیزکاری راحت آنها اشاره کرد. این محصولات به خوبی از انتقال دما و حرارت جلوگیری می کنند. البته از آنجا که در ساخت این محصولات از سفال استفاده شده، متاسفانه مقاومت بالایی ندارند و در مراقبت از آنها باید دقت بسیار داشته باشید.

وان سرامیکی

انواع وان از لحاظ ظرفیت

وان های حمام به صورت 1 نفره یا جکوزی های چند نفره ساخته می شوند. در استفاده از این محصولات توجه به نکته های مهمی از جمله گرفتگی های چاه اهمیت زیادی دارد. هر چه تعداد وان بیشتر شود، امکان گرفتگی لوله ها بر اثر استفاده نادرست بالا می رود.

اگر ساکن تهران مناطق سعادت آباد و نیاوران باشید و با مشکل گرفتگی لوله به دلیل نصب نامناسب وان روبرو شدید، در این زمان می توانید با لوله بازکنی محله نیاوران تهران تماس بگیرید و مشکل خود را تضمینی برطرف کنید، اما برای پیشگیری از هرگونه مشکل مشابه پیشنهاد می کنیم نسبت به نصب دقیق این وسایل دقت نمایید.

کدام وان حمام مناسب خانه من است؟

شما باید نیاز خود، بودجه، متراژ سرویس بهداشتی و به جنس بدنه وان موردن ظر توجه کنید و بر اساس آنها بهترین وان را برای خود بخرید. اگر ناآگاهانه برای خرید اقدامی انجام دهید، متاسفانه شاید وان مناسب نیاز یا سرویس بهداشتی تان نباشد و هزینه های زیادی روی دستتان بگذارد.

وان سرامیکی

معرفی انواع وان حمام، تضمین کننده خریدی مطمئن

با معرفی انواع وان حمام حالا شما می توانید برای خرید بهترین وان متناسب با نیاز خود اقدام کنید. وان های حمام هر چند شاید خیلی شبیه به یکدیگر به نظر برسند، اما تفاوت های ظاهری، ساختاری و متریالی زیادی با هم دارند که قبل از خرید باید حتما درباره آنها اطلاعات کافی به دست آورید. برای افزایش اطلاعات توصیه می کنیم که به سراغ یک کارشناس حرفه ای بروید و از او در این زمینه کمک بخواهید.

برچسب ها:
وان حمام
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله