در چه خودرو‌هایی بهتر است از عایق‌های صوتی استفاده کرد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

سرو صدا، یکی از مهم‌ترین چالش‌های رانندگی در جاده‌های طولانی برای رانندگان و سرنشینان خودرو محسوب می‌شود. از طرفی دیگر، سروصدای ناشی از موتور و سایر قطعات ماشین‌ها می‌تواند موجب آزار و اذیت راننده و سرنشینان گردد. البته نیازی به نگرانی نیست چرا که امروزه با وجود عایق‌های صوتی مرغوب، شما می‌توانید تمامی سرو صدای داخل خودرو خود را به بهترین شکل از بین ببرید و لذت رانندگی را تجربه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با عایق‌های صوتی خودرو، نحوه نصب و مزایای آن بیشتر آشنا شوید.

سرو صدا، یکی از مهم‌ترین چالش‌های رانندگی در جاده‌های طولانی برای رانندگان و سرنشینان خودرو محسوب می‌شود. از طرفی دیگر، سروصدای ناشی از موتور و سایر قطعات ماشین‌ها می‌تواند موجب آزار و اذیت راننده و سرنشینان گردد. البته نیازی به نگرانی نیست چرا که امروزه با وجود عایق‌های صوتی مرغوب، شما می‌توانید تمامی سرو صدای داخل خودرو خود را به بهترین شکل از بین ببرید و لذت رانندگی را تجربه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با عایق‌های صوتی خودرو، نحوه نصب و مزایای آن بیشتر آشنا شوید.

images_1723632906_66bc8d0a65514.png

عایق صوتی چیست؟

همانطور که از نامش آشکار است، عایق‌های صوتی وظیفه جلوگیری از ورود آلودگی صوتی و صدا به داخل کابین را بر عهده دارند. عایق‌های صوتی انعطاف‌پذیری مناسبی دارند و چسب دوطرفه آن‌ها، امکان نصب عایق‌ها را در تمامی نقاط خودرو برای کاربران فراهم می‌سازد. عایق‌های صوتی دارای لایه‌ای از جنس نانو هستند و به دلیل استحکام بالا، مقاومت اجزای بدنه ماشین را نیز افزایش می‌دهند. گرچه امروزه ماشین‌ها دارای موتور و اجزای بی‌صدا هستند. اما پیشنهاد می‌شود برای تجربه یک رانندگی بهتر با ایمنی بیشتر، از عایق‌های صوتی استفاده کنید.

مزایای نصب عایق صوتی در ماشین

نصب عایق صوتی بر روی انواع ماشین‌ها، می‌تواند یک‌ ایده بسیار عالی و منحصر به فرد محسوب شود. سر و صدای زیاد ماشین‌ها در مدت زمان طولانی، می‌تواند سبب ایجاد آزار و اذیت برای راننده شود. البته فراموش نکنید که نصب عایق صوتی در ماشین، مزایای بیشماری به همراه دارد. برخی از مزایای نصب عایق صوتی در ماشین به شرح زیر است؛

1-کاهش سرو صدای موتور

موتور درونسوز خودرو‌ها، سر و صدای زیادی را تولید می‌کند. علاوه بر آن، سر و صدای موتورهای قدیمی با افزایش دور چندین برابر زیادتر می‌شود. از این رو، پیشنهاد می‌شود با نصب عایق‌های صوتی ماشین، از شر سر و صدای موتور خلاص شوید. البته ماشین‌های جدید، به دلیل دارا بودن موتورهای نسل جدید، سر و صدای کمتری تولید می‌کنند. اما بهتر است برای کاهش سبب و صدای موتور در کابین، حتماً از عایق‌های صوتی ماشین مرغوب و با کیفیت استفاده کنید.

images_1723632916_66bc8d147daf1.png

2-آرامش حین رانندگی

طبق نظر کارشناسان و متخصصان خرید عایق خودرو از شرکت‌های برتر چون آرام گستر پارس ، نصب اصولی عایق صوتی ماشین، سبب ایجاد آرامش بیشتر در رانندگی می‌شود. سرو صداهای اضافه در ماشین، می‌تواند منجر به کاهش آرامش راننده و سرنشینان در جاده‌های طولانی و بلند شود. با خرید و نصب عایق صوتی ماشین، می‌توانید یک رانندگی لذتبخش و سرشار از آرامش را تجربه کنید و لذت ببرید.

3-لذت رانندگی بیشتر

تصورکنید که قرار است مسافت طولانی را با یک ماشین پر سر و صدا طی کنید. سرو صدای زیاد حین رانندگی منجر به کاهش تمرکز و دقت راننده شده و می‌تواند یک سفر پر خطر را رقم بزند. از طرفی دیگر، رانندگی با ماشین‌های پر سر و صدا، چیزی بجز ناراحتی و اعصاب خوردی به همراه ندارد. از این رو، اگر می‌خواهید صاحب یک خودرو بی‌صدا و کیپ باشید، توصیه می‌شوند حتماً از عایق‌های صوتی استفاده کنید.

4-عملکرد بهتر سیستم صوتی

اگر عملکرد سیستم صوتی خودرو برایتان اهمیت دارد، باید حتماً از عایق‌های صوتی استفاده کنید. صدایی که توسط سیستم صوتی خارج می‌شود، از قسمت‌های مختلف ماشین عبور کرده و در نتیجه منجر به کاهش کیفیت صدا می‌شود. از این رو، برای آن که بتوانید به بهترین شکل به موسیقی لذتبخش خود در ماشین گوش دهید، توصیه می‌شود از عایق‌های صوتی استفاده کنید. عایق‌های صوتی، درزهای کابین را می‌پوشانند و به کیفیت صدای سیستم صوتی، بهبود می‌بخشند.

images_1723632935_66bc8d276b887.png

5-عایق قوی در برابر گرما و سرما

عایق‌های صوتی ماشین، یک عایق قوی در برابر گرما و سرما نیز هستند. همانطور که گفته شد، این نوع عایق‌ها متشکل از چندین لایه فوم و نانو هستند و به همین دلیل، قادر به جلوگیری از ورود و خروج هوای گرم و سرد به داخل کابین می‌باشند. استفاده از عایق‌های صوتی، سبب بهبود عملکرد سیستم کولر و بخاری اتومبیل می‌شود. از طرفی دیگر، این نوع عایق‌ها دمای محیط خودرو را در شرایط خاص حفظ می‌کنند. البته برای حفظ دمای کابین ماشین، باید عایق‌های صوتی را به صورت اصولی و دقیق نصب نمایید.

نصب عایق صوتی ماشین آلات صنعتی و راه‌سازی

کاربرد عایق‌های صوتی خودرو، فقط در خودروهای سواری منتهی نمی‌شود؛ شما می‌توانید برای انواع خودروها و ماشین آلات صنعتی و راه‌سازی، از عایق‌های صوتی مخصوص استفاده کنید و صدای کابین آن‌ها را به حداقل برسانید. البته برای عایق‌بندی ماشین آلات صنعتی و راه‌سازی، بهتر است از عایق‌های صوتی دوبل یا چند لایه استفاده نمایید. بهتر است بدانید که نصب عایق‌های صوتی بر روی ماشین آلات صنعتی و راه‌سازی از جمله گریدر، کامیون‌ها، دامپتراک، لودر، تراکتور و.... امکان‌پذیر است.

نصب عایق صوتی خودرو به چه صورت است؟

خوشبختانه نصب عایق صوتی ماشین بسیار آسان بوده و برای عموم افراد امکان‌پذیر است. برای انجام این کار، باید ابتدا تجهیزات و اتصالات داخلی ماشین اعم از صندلی، کفپوش و روکش‌های فلزی و پلاستیکی را باز کنید و سپس عایق را به سطح داخلی بدنه بچسبانید. پس از اتمام عایق‌بندی صوتی ماشین، می‌توانید قطعات باز شده را به دقت در محل خود قرار دهید. البته اگر دانش چندانی در این زمینه ندارید، پیشنهاد می‌شود از افراد متخصص و کاربلد در این زمینه کمک بگیرید.

نکات نصب عایق صوتی ماشین

برای نصب عایق صوتی خودرو، لازم است نکات خاصی را مد نظر قرار دهید؛ در ابتدا باید سطح داخلی بدنه را به دقت تمیز کنید و گرد و غبارهای موجود در اطراف آن را از بین ببرید. این امر سبب چسبندگی بهتر عایق به سطح داخلی بدنه می‌شود. پس از چسباندن عایق‌ها به سطح داخلی، بهتر است روی آن‌ها را با استفاده از ابزارهای مخصوص از جمله سشوار صنعتی حرارت دهید. بهتر است بدانید که اگر عایق‌ها به طور دقیق نصب نشوند، ممکن است سر و صدای ناشی از محیط بیرون و موتور ماشین، به داخل کابین نفوذ کند. پس از نصب عایق‌های صوتی، به منظور جلوگیری از سر وصدای قطعات کابین، بهتر است اتصالات آن‌ها که شامل پیچ و خار می‌باشد را تعویض نمایید.

images_1723632948_66bc8d349c6b1.jpg

کلام آخر

اگر می‌خواهید حین رانندگی با خودرو خود نهایت لذت را ببرید، پیشنهاد می‌شود از عایق‌های صوتی ماشین استفاده کنید. نصب دقیق عایق‌های صوتی بر روی سطح داخلی بدنه، سبب جلوگیری از ورود صدا و آلودگی صوتی ناشی از موتور و محیط بیرون به داخل کابین می‌شود. از این رو، پیشنهاد می‌شود برای خلاصی از شر سر و صدای داخل کابین، سریعاً برای نصب عایق‌های صوتی اقدامات لازم را به عمل‌آورید. قبل از خرید و نصب عایق صوتی، پیشنهاد می‌شود با افراد کاربلد و متخصص در این زمینه مشورت فرمایید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله