بهترین راهکارهای افزایش امنیت ویلا

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

این مقاله مناسب چه افرادی است؟ کسانی که قصد خرید ویلا دارند. کسانی که قصد بازسازی ویلا دارند. طراحان و معمارانی که طراحی ویلا انجام می‌دهند. پیمان‌کارانی که کار آن‌ها ساخت و فروش ویلا است. هر فردی که صاحب ویلا است و امنیت آن برایش اهمیت دارد. اگر جزو افراد بالا هستید، به شما توصیه می‌کنیم که تنها 5 دقیقه وقت خود را به خواندن این مقاله اختصاص دهید تا در آینده با مشکلات زیادی روبرو نباشید. مخصوصا اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که ویلای شما در مکانی غیر از محل زندگی شما قرار دارد و با فاصله زمانی زیادی به آن سر می‌زنید، نباید در افزایش امنیت آن تردید به خود راه دهید.

این مقاله مناسب چه افرادی است؟

  • کسانی که قصد خرید ویلا دارند.
  • کسانی که قصد بازسازی ویلا دارند.
  • طراحان و معمارانی که طراحی ویلا انجام می‌دهند.
  • پیمان‌کارانی که کار آن‌ها ساخت و فروش ویلا است.
  • هر فردی که صاحب ویلا است و امنیت آن برایش اهمیت دارد.

اگر جزو افراد بالا هستید، به شما توصیه می‌کنیم که تنها 5 دقیقه وقت خود را به خواندن این مقاله اختصاص دهید تا در آینده با مشکلات زیادی روبرو نباشید. مخصوصا اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که ویلای شما در مکانی غیر از محل زندگی شما قرار دارد و با فاصله زمانی زیادی به آن سر می‌زنید، نباید در افزایش امنیت آن تردید به خود راه دهید.

درب ویلایی آگنیس

راهکارهای افزایش امنیت ویلا چیست؟

·        نصب درب ضد سرقت مناسب ویلا

یکی از مهم‌ترین اقدامات برای افزایش امنیت ویلا، انتخاب درب ضد سرقت مناسب است. اما انتخاب درب ضد سرقت مناسب ویلا، نکات و رازهای خاصی دارد که در ادامه با شما در میان خواهیم گذاشت.

·        نصب سیستم‌های امنیتی

با نصب دوربین‌های مدار بسته و سیستم‌های هشداردهنده، می‌توانید تمام بخش‌های داخلی و خارجی ویلا را تحت نظارت قرار دهید. دوربین‌هایی که جدیدا در بازار وجود دارند، هم قابلیت حرکت 360 درجه را دارا می‌باشند و هم امکان تبادل صدا به صورت دو طرفه و ضبط تصاویر را دارند. این دوربین‌ها از طریق وای فای یا سیمکارت به اینترنت متصل شده و از هر جا که باشید امکان مشاهده تصاویر دوربین ها را خواهید داشت.

·        نورپردازی مناسب محوطه

نورپردازی محوطه ویلا می‌تواند به افزایش امنیت کمک کند. نورپردازی مناسب علاوه بر افزایش زیبایی محوطه، در بسیاری موارد موجب می‌شود که سارقان از ورود به ویلا منصرف شوند.

·        استفاده از حفاظ‌های بلند

استفاده از حفاظ‌های مناسب در محوطه ویلا مانند حصارهای شاخ گوزنی بر روی دیوار ورودی می‌تواند از ورود افراد غیرمجاز جلوگیری کند.

 

اهمیت درب ضد سرقت برای ویلا

مهم‌ترین نکته در بین نکاتی که می‌توان برای افزایش امنیت ویلا استفاده کرد، خرید درب ضد سرقت مناسب است. چرا که تمام موارد دیگر به جز درب ضد سرقت، بیشتر حالت نظارتی و افزایش امنیت را دارند و نمی‌توانند از ورود سارقان به صورت صد در صد ممانعت کنند. تنها درب ضد سرقت است که آخرین سپر دفاعی در برابر مهاجمان محسوب می‌شود. از طرف دیگر نصب حفاظ یا دوربین و سیستم‌های امنیتی، هزینه‌ی اضافه‌ای را به شما تحمیل خواهد کرد. در حالیکه شما در هر صورت باید نسبت به خرید و نصب درب ضد سرقت برای ویلای خود اقدام کنید. پس چه بهتر که دربی را خریداری کنید که از تمام مولفه‌های لازم برخوردار باشد.

پس بیاید اول ببینیم درب ضد سرقت از چه قسمت‌هایی تشکیل شده:

  • چارچوب
  • لنگه
  • قوطی‌کشی یا پروفیل‌کشی
  • ورق داخلی
  • ضد دیلم
  • عایق داخلی
  • رویه
  • قفل
  • رزت
  • دستگیره
  • چشمی
  • فتیل (درزگیر)
  • رنگ

 افزایش امنیت ویلا با درب ضد سرقت

نکات مهم در خرید درب ضد سرقت ویلا

در این بخش به طور خیلی خلاصه، مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید درب ضد سرقت ویلایی باید رعایت کنید را اشاره می‌کنیم. ما این نکات را با کمک کارشناسان تولید درب ضد سرقت آگنیس تهیه کردیم.

1. چهارچوب مناسب انتخاب کنید

چهارچوب یکی از مهم‌ترین اجزای درب ضد سرقت است. اگر می‌خواهید درب ویلای شما از استحکام لازم برخوردار باشد، باید چارچوب درب شما کف 18 باشد و ضخامت 1/25 میلی‌متر داشته باشد. کف 18 به این معناست که پهنای چهارچوب درب، 18 سانتی‌متر باشد.

2. درب ضد دیلم بخرید

یکی از مرسوم‌ترین تکنیک‌های سارقان برای عبور از درب ضد سرقت، استفاده از دیلم و باز کردن درب با اهرم می‌باشد. درب ضد دیلم، دارای یک لبه‌ی اضافه بر روی لنگه‌ی درب است که مانع از اهرم کردن دیلم توسط سارقان می‌شود.

3. به ساختار داخلی درب دقت کنید

لنگه‌ی یک درب ضد سرقت خوب باید دارای پروفیل‌کشی باشد. پروفیل‌کشی یا قوطی‌کشی به پروفیل‌های اضافه‌ای گفته می‌شود که به صورت عرضی درون درب جوش داده می‌شود و استحکام آن را افزایش می‌دهد. همچنین، داخل لنگه باید یک ورق سرتاسری جوش داده شود.

4. روکش درب مناسب شرایط ویلا انتخاب کنید

روکش درب ضد سرقت، یکی از حساس‌ترین بخش‌هایی است که باید در هنگام خرید درب ویلایی در نظر داشته باشید. روکش‌های چوب طبیعی گردو و بلوط از بهترین و گران‌ترین روکش‌های موجود در بازار هستند. اما اگر ویلای شما در محیطی مرطوب یا در معرض تابش نور آفتاب قرار دارد، به هیچ وجه این روکش‌ها را برای درب منزل شما توصیه نمی‌کنیم.

برای روکش درب ویلایی بهتر است از دیگر انواع روکش‌های مورد استفاده در درب ضد سرقت مدرن مانند چوب ترمووود، شیشه سکوریت، هایگلاس، سنگ اسلب، SPL و کامپوزیت استفاده کنید. البته در بین این روکش‌ها، چوب ترمووود و SPL، بهترین روکش‌های مخصوص درب ضد سرقت ویلایی هستند. چوب ترمو با استفاده از عملیات حرارتی ساخته شده و از مقاومت بی‌نظیری در برابر شرایط بد آب و هوایی برخوردار است.

روکش مناسب درب ضد سرقت ویلا

5. از هر قفلی استفاده نکنید

قفل درب ضد سرقت، مهمترین بخش از سیستم امنیتی درب است. در حال حاضر بهترین قفل موجود در بازار قفل‌های برند کاله می‌باشد. شما می‌توانید یکی از انواع قفل‌های سه زبانه، چنگکی و گاوصندوقی را برای ویلای خود انتخاب کنید. قفل گاوصندوقی فاقد توپی است و سارقان نمی‌توانند به روش توپی زنی درب ضد سرقت، وارد منزل شما شوند. البته قفل‌های گاوصندوقی کلیدهای نسبتا بزرگی دارند که مورد پسند بعضی از افراد نیست.

در صورت امکان، می‌توانید با صرف هزینه‌ی بیشتر، قفل آژیردار یا دستگیره دیجیتال (قفل هوشمند) را هم انتخاب کنید. قفل هوشمند امکاناتی مانند باز کردن درب با کارت، اثر انگشت و پسورد و همچنین کنترل از راه دور و دریافت گزارش ورود و خروج را دارا می‌باشد. در صورت اتصال قفل دیجیتال به اینترنت امکان مشاهده‌ی افرادی که در پشت درب منزل هستند را هم دارید.

6. رزت فولادی بر روی قفل نصب کنید

رزت یا روزت، قطعه‌ای است که بر روی توپی درب نصب می‌شود و مانع از دسترسی راحت به توپی می‌گردد. البته این بخش دوم تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که از رزت فولادی ضد برش استفاده کنید. تنها کاربرد رزت‌های معمولی این است که روی توپی را بپوشانند تا درب ظاهر زیباتری داشته باشد.

7. از عایق مناسب استفاده کنید

در تمامی درب‌های ضد سرقت به صورت پیش فرض از عایق پلاستوفوم استفاده می‌شود. کار این عایق، ممانعت از عبور صدا و حرارت است. اگر قصد دارید ویلای خود را در برابر صدا و گرما به خوبی عایق کنید، عایق پشم سنگ بهترین جنسی است که می‌توانید انتخاب کنید.

8. از برند معتبر خرید کنید

در نهایت مهم‌ترین نکته در خرید درب ضد سرقت این است که درب را از سازنده و برند معتبر بخرید. هرچقدر هم که شما در زمینه‌ی درب ضد سرقت حرفه‌ای باشید، به داخل درب ضد سرقت دسترسی ندارید. بهترین کار در هنگام خرید درب ضد سرقت، پیدا کردن سازنده و فروشگاه معتبر و قابل اعتماد است.

یکی از بهترین اقدامات در این زمینه، خرید درب ضد سرقت از کارخانه است. کارخانه درب ضد سرقت آگنیس، یکی از بزرگترین کارخانه‌های درب ضد سرقت ایران است که قابلیت تولید انواع درب ضد سرقت استاندارد و سفارشی را دارد. در صورتی که قصد خرید درب ویلایی با کیفیت دارید، می‌توانید از طریق این لینک برای خرید اقدام کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله