معرفی ۶ گیاهان مناسب محل کار برای افزایش انرژی مثبت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر میخواهید بهترین گیاهان مناسب محل کار را بشناسید و شرایط نگهداری آن ها را بدانید، همراه ما باشید.

زیبایی و جذابیت گل و گلدان در محل کار می‌تواند فضای خسته کننده را پر انرژی کند. اگر شما نیز علاقه‌مند به گل و گیاه باشید، قطعا می‌دانید که با حضورشان تا چه اندازه حس و حال مثبت تجربه می‌کنید. معمولا گیاهان مناسب محل کار می‌توانند ضمن تصفیه هوا و بهبود فضا، زیبایی بصری مطلوبی را ایجاد کنند. به همین دلیل بخش مهمی از دکوراسیون اداری وابسته به همین جزییات است. اگر شما نیز صاحب یک دفتر کار هستید یا فروشگاه و مغازه‌ای برای کار دارید، می‌توانید ضمن شناخت بهترین گیاهان مناسب محل کار، دکوراسیون‌تان را جذاب‌تر نشان دهید و حس و حال فضا را متحول کنید.

پس اگر تمایل دارید با جزییات و نحوه انتخاب گیاهان مناسب محل کار آشنا شوید و بهترین گیاهان مناسب محل کار را بشناسید، همراه ما باشید.

 

چه گیاهان مناسب محل کار هستند؟

چه گیاهان مناسب محل کار هستند؟

قطعا برای انتخاب گیاهان مناسب محل کار باید بدانید که ویژگی گیاهان مناسب محل کار چیست؟ با این اطلاعات می‌توانید هوشمندانه‌تر انتخاب کنید.

  • گیاهان همیشه سبز یا چهار فصل: گیاهانی مانند شفلرا، پیتوس یا سنسوریا، که طول فصل رشد دارند و همیشه سبز باقی می‌مانند، بهترین گزینه برای استفاده در فضای داخلی محیط کار هستند.
  • مقاومت در برابر نور: گیاهانی مانند سنسوریا، آسپراگوس، یا دراکنا که به نور مستقیم خورشید مقاوم هستند و نیاز کمی به آب دارند، بهترین گزینه برای محل کار محسوب می‌شوند.
  • عدم جذب حشرات: گیاهانی با برگ‌های چرمی مانند زامیوکولا، شفلرا یا سنسوریا که حشرات را به خود جذب نمی‌کنند، بهترین گزینه برای محیط محل کار شما است.
  • بدون رایحه قوی: گیاهانی با برگ‌های آروماتیک که رایحه قوی دارند، اصلا گزینه خوبی برای محیط داخلی نیستند. گلدان هایی مثل نعناع، گل ‌محمدی یا بوته لاوندر، اصلا گزینه خوبی برای انتخاب نیستند. پس به عنوان ویژگی مهم میتوان گفت که گیاه دارای بو اصلا گزینه مناسبی برای محیط کار نیست.
  • تصفیه کننده هوا: گیاهانی مانند آلوئه ورا، پیتوس و سنسوریا  که قدرت بالایی در بهبود فضا دارند و هوا را پاکیزه‌تر می‌کنند، گزینه خوبی برای محل کار هستند.
  • نیاز به مراقبت کم: گیاهانی مانند سنسوریا، زاموفیلیا و انواع کاکتوس که مراقبت اندکی نیاز دارند، بهترین گزینه برای فضای داخلی اداری محسوب می‌شوند.
  • عدم آلرژی زا بودن: شما باید گیاهانی را برای فضای داخلی انتخاب کنید که آلرژی زا نیستند و موجب تحریک شما نخواهند شد.
  • رشد کند: گیاهانی باید رشد متوسط رو به کمی داشته باشند تا ضرورت تعویض مکرر گلدان ها ایجاد نشود.

 

شرایط نگهداری از گیاه در محل کار چیست؟

شرایط نگهداری از گیاه در محل کار چیست؟

برای نگهداری از گیاهان در محیط کار، باید حتما به شرایط نگهداری از گیاهان توجه کنید. به این ترتیب می‌توانید با آگاهی از مناسب سازی محل نگهداری از گیاهان، دست به انتخاب بزنید.

  • نور: گیاهان نیاز به نور دارند، اما باید از نور مستقیم خورشید تغذیه کنند. به همین دلیل بهتر است گیاهان را در نزدیکی پنجره‌ها یا منابع نور مصنوعی قرار دهید. استفاده از نور مصنوعی در فضاهایی با نور محدود، بهترین گزینه است.
  • آبیاری: امکان آبیاری گیاه در فضای محل کار اهمیت زیادی دارد. شما باید حتما در فضای کاری، امکان آبیاری و رسیدگی به گلدان ها را فراهم کنید تا به بهترین شکل ممکن امکان رشد آن ها فراهم شود.
  • محیط: گیاهان به دماهای معقول و رطوبت متناسب نیاز دارند. دمای مناسب برای بسیاری از گیاهان در محدوده 18-24 درجه سانتی‌گراد است. اما در نهایت باید حتما موقع تهیه کردن گیاه و خرید گلدان، از متخصصین این حوزه دمای مناسب حیات گیاه خریداری شده را جویا شوید.
  • تهویه: برای گیاهان، تهویه مناسب اهمیت خیلی زیادی است. پس قبل از خریداری گلدان های مدنظرتان، از وجود تهویه مناسب در محل کار مطمئن شوید.
  • پاکسازی: یکی از شرایط عالی برای نگهداری از گیاه، پاکسازی فضا است. فضاهایی که در معرض گرد و غبار بیشتر قرار دارند، اصلا مناسب نگهداری از گیاهان نیستند.
  • کوددهی: به منظور تغذیه بهتر گیاهان، باید از کودهای مخصوص گیاهان در دوره‌های مشخص استفاده کنید.
  • جا و گلدان: گیاهان باید در گلدان‌های مناسب قرار گیرند. استفاده از گلدان های متناسب با نوع و ابعاد گیاه، لازم  و ضروری است.

 

معرفی بهترین گیاهان مناسب محل کار

معرفی بهترین گیاهان مناسب محل کار

در این بخش به معرفی بهترین گیاهان مناسب محل کار می‌پردازیم. به این ترتیب میتوانید با خیال آسوده متناسب با شرایط محل کارتان، دست به انتخاب بزنید.

 

1.  فیکوس بنجامین گیاه مناسب محل کار Weeping fig

1.  فیکوس بنجامین گیاه مناسب محل کار Weeping fig

فیکوس بنجامین با برگ‌های براق و زیبا یکی از گزینه های جذاب برای استفاده در محیط کار است. فیکوس بنجامین گیاهی بزرگ و شگفت‌انگیز است که به راحتی می‌تواند در محیط کار شما، حس و حال مطلوبی را ایجاد کند. این گیاه با رشد خیلی بالا و توانایی تصفیه هوا، انتخابی عالی برای محیط کار محسوب می‌شود. معمولا گیاه فیکوس بنجامین، نیاز به آبیاری منظم دارد. بنابراین باید حتما هفته ای یکبار آن را بررسی کنید. برای آبیاری این گیاه باید هفته‌ای یک بار رطوبت خاک را چک کنید. وجود نور مناسب و غیرمستقیم برای این گلدان بهترین گزینه است.

 

2. پتوس گیاه مناسب محل کار Devil’s Ivy

2. پتوس گیاه مناسب محل کار Devil’s Ivy

در پروسه معرفی گیاهان مناسب محل کار، باید به پتوس اشاره کنیم. پتوس یا پیتوس گیاهی زیبا و مقاوم است. این گیاه زیبا  ویژگی‌های زیبایی دارد که وجود گلدان آن در فضا می‌تواند جذابیت بصری بالایی ایجاد کند. این گیاه به دلیل دارا بودن برگ‌های سبز و سفید، ظاهر زیبایی دارد. رشد سریع این گیاه در کنار نیاز به نگهداری محدود، از مهم‌ترین پارامترهایی است که در این گیاه مورد توجه قرار می‌گیرد. این گیاه می‌تواند به راحتی در شرایط نوری متوسط رشد کند و به دلیل نیاز کم به مراقبت، انتخاب عالی برای محیط کار است. یادتان باشد که پتوس نیاز به آبیاری منظم دارد و باید حتما میزان رطوبت خاک را منظم بررسی نمایید. مدت زمان آبیاری هفته‌ای دوبار است. شما می‌توانید هفته‌ای یک بار به برگ‌های آن آب اسپری کنید تا رطوبت هوا تامین شود. این گیاه به نور متوسط نیاز دارد و بهتر است مقابل نور مستقیم آفتاب قرار نگیرد.

 

3. کاکتوس گیاه مناسب محل کار Cactus & Succulent

3. کاکتوس گیاه مناسب محل کار Cactus & Succulent

کاکتوس یکی از گیاهان مقاوم است. کاکتوس به عنوان گیاهانی با نیاز کم به نور و آب شناخته می‌شوند. این خانواده مقاوم، به شدت می‌تواند برای محیط کار مناسب باشد. این گیاه به عنوان یکی از گیاهان پرطرفدار شناخته می‌شود و زیبایی بصری فوق العاده‌ای دارد. کاکتوس‌ها نور نسبتا زیادی نیاز دارند و در مقابل نور مستقیم خورشید بسیار مقاوم هستند. در حالی که نیاز به آبیاری بسیار محدودی دارند. کاکتوس ها برای فضاهای داخلی گزینه خوبی هستند و جلوه بصری آن‌ها برای دکوراسیون محل کار مناسب است.

 

4. گندمی گیاه مناسب محل کار Spider plant

4. گندمی گیاه مناسب محل کار Spider plant

گندمی یکی از گلدان های ظریف و خوش آب و رنگ است. این گیاه که به گیاه گندمی شهرت دارد، با نام گیاه عنکبوتی نیز شناخته می‌شود. این گیاه زیبا که بسیار در دسترس است، به راحتی در محیط کاری حفظ و نگهداری می‌شود. این گیاه سهولت بالایی در نگهداری دارد و خیلی آسان رشد می‌کند. گیاه گندمی با برگ‌های خاص و ظریف خود، زیبایی فوق العاده‌ای به محیط کار شما می‌بخشد. این گیاه علاوه بر تصفیه هوا، نیاز به نور محدودی دارد و آبیاری مورد نیاز آن نیز اندک است. گیاه گندمی نیاز به آبیاری متوسطی دارد پس لازم است تا هفته‌ای 2  بار پس از بررسی وضعیت خاک این گیاه را آبیاری کنید. این گیاه به نور متوسط نیاز دارد و در عین حال می‌تواند در سایه هم رشد کند. یادتان باشد که گندمی نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار گیرد.

 

5.  سانسوریا  گیاه مناسب محل کار Sansevieria

5.  سانسوریا  گیاه مناسب محل کار Sansevieria

وقتی صحبت از گیاهان مناسب محل کار می‌شود، همه به فکر انتخاب سانسوریا هستند. سانسوریا یکی از گیاهان تصفیه ‌کننده‌ هوا محسوب می‌شوند که بسیار موثر عمل می‌کنند. سانسوریا به عنوان یک بخش از طبیعت در فضای دکوراسیون داخلی شما عمل می‌کند. این گیاه خوش آب و رنگ که استایل خاصی دارد و به سمت عمود جلوه برگ‌ها را نمایان می‌کند،  نیاز کم به نور و آب دارد. به این ترتیب گزینه‌ عالی استفاده در فضاهای داخلی است. محیط دفتر کار و مغازه نیز، فضای خوبی برای قرار دادن سانسوریا است. شما تنها می‌توانید ماهی 2 بار به این گلدان آب کافی بدهید. یادتان باشد که این گیاه به نور متوسط تا کم نیاز دارد و می‌تواند در سایه نیز رشد کند.

 

6. شفلرا گیاه مناسب محل کار Schefflera

6. شفلرا گیاه مناسب محل کار Schefflera

اگر عاشق گیاه با برگ های منظم و فرم دار هستید، شفلرا یک گزینه جذاب برای شما است. این گیاه با برگ‌های چتری و سبز، گیاهی زیبا و مناسب برای پرکردن فضاهای خالی محیط کار است. این گیاه با رشد متوسط و نیاز کم به نور و آب، گزینه‌ فوق العاده‌ای برای محل کار محسوب می‌شود. زیبایی و جلوه بسیار جدی این گیاه توجه هرکسی را به خود جلب می‌کند. برای نگهداری این گیاه کافی است برنامه منظمی برای آبیاری ترتیب دهید اما آب دهی زیاد را متوقف نمایید. معمولا نیاز به نور در این گیاه، از متوسط تا زیاد خواهد بود. پس با هر میزان نور در فضای داخلی می‌توانید از این گیاه استفاده کنید.

 

6.  زامیفولیا گیاه مناسب محل کار Zamiifolia

6.  زامیفولیا گیاه مناسب محل کار Zamiifolia

اگر به دنبال یک گیاه خاص برای محل کار باشید، قطعا زامیفولیا گزینه مناسبی است. این گیاه با برگ هایی به رنگ سبز تیره، ابلق و سبز نسبتا روشن شناخته می‌شود. سبز تیره به زاموفیلیا سیاه شهرت دارد. این گیاه با برگ‌های سبز و و زیبا پاک کننده‌ هوا است. زاموفیلیا می‌تواند جزو گیاهان خاص در دکوراسیون داخلی باشد. شرایط نگهداری از زاموفیلیا چندان پیچیده نیست.  زامیفولیا به آبیاری کمی نیاز دارد و می‌تواند مدت‌های طولانی بدون آب بماند. این گیاه به نور متوسط تا زیاد نیاز دارد و می‌تواند در مقابل نور کم نیز تحمل کند.

 

خلاصه مطلب

اگر شما عاشق گل و گیاه باشید و سرسبزی محیط زندگی و محیط کارتان اهمیت زیادی داشته باشد، باید حتما گل و گیاه را بشناسید. گیاهان مناسب محل کار، به شدت می‌توانند حال و هوای محیط زندگی‌تان را متحول کنند. به این ترتیب می‌توانید از گیاهان بالا، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بهترین گیاه مناسب محل کار از نظر شما چیست؟ حتما نظرتان را برای ما بنویسید.
برچسب ها:
گل و گیاه
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله