آشنایی با کاربرد چوب ترمو در نما و دکوراسیون

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

چوب ترمو، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای طراحی نمای سازه و دکوراسیون داخلی است. در این مطلب با کاربرد چوب ترمو، قیمت ترموود و ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم.

این روزها طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت بسیار زیادی دارد و کارشناسان در روند دیزاین، زیبایی و آسایش را در نظر می‌گیرند. از زمان‌های قدیمی تا به امروز چوب یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی دکوراسیون محسوب شده است. در واقع با استفاده از متریال چوبی می‌توان زیبایی و اصالت فضا را بهتر به رخ کشید. به لطف پیشرفت تکنولوژی متخصصان جی پی وود توانسته‌اند با انجام فرآیندهای پیچیده، ویژگی‌های چوب را بهبود ببخشند. حتما نام ترموود را شنیده‌اید؛ این چوب بی‌نظیر یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای طراحی نمای سازه و دکوراسیون داخلی است. در این مطلب با کاربرد چوب ترمو، قیمت ترموود و ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم.

 

چوب ترمو چیست؟

قبل از بررسی کاربردهای هر محصولی، باید با ماهیت آن آشنا شویم. ترموود یا چوب ترمو که در ایران با نام چوب فنلاندی نیز شناخته می‌شود، جزو مصالح نوین در صنعت ساختمان‌سازی است. ماده خام این محصول معمولا از چوب درختان زبان گنجشک یا کاج تهیه می‌شود. این چوب‌ها در یک روند پیچیده و توسط دستگاه‌های تخصصی، تحت دمای بالا و فشار قرار می‌گیرند؛ به طوری که بافت آن‌ها عاری از رطوبت شود و ساختاری مقاوم‌تر داشته باشند. در واقع در ساخت این چوب‌ها از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود.

چوب ترمو چیست؟

کاربرد چوب ترمو

با توجه به ویژگی‌های مثبت چوب ترمو، بدیهی است که می‌توان آن را در شرایط و محیط‌های مختلف به کار گرفت. در واقع این متریال بی‌نظیر در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان و به شکل‌های گوناگون قابل استفاده است. به همین دلیل قصد داریم در ادامه جزئیات انواع کاربرد ترمووود را بررسی کنیم.

استفاده از ترموود برای دیزاین نمای سازه

مقاومت چوب ترمو در برابر تابش خورشید و باران سبب شده است که این متریال یک گزینه مناسب برای دیزاین نمای بیرونی ساختمان‌ها باشد. طراحان می‌توانند با توجه به شرایط سازه و سلیقه کارفرما، قسمت‌های مختلفی از ساختمان را با استفاده از این چوب تزئین کنند. برای مثال می‌توان ترموود را در اطراف قاب پنجره‌ها یا در قسمت بالکن استفاده کرد. این نوع طراحی باعث می‌شود نمای ساختمان تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک داشته باشد و نگاه‌های زیادی را خیره کند.

ترموود برای دیزاین نمای سازه

کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی

حتما از کاربرد چوب ترمو در دکوراسیون داخلی چیزهایی شنیده‌اید. این چوب بهترین گزینه برای طراحی یک فضای مدرن و صمیمی به شمار می‌رود. امکان استفاده از این متریال در دکوراسیون‌هایی با سبک بوهمین، ایتالیایی، مدرن و مینیمال وجود دارد. همچنین می‌توان از چوب ترمو در فضاهایی با کاربری مختلف مثل دفتر کاری، خانه، رستوران‌ها و مکان‌های دیگر نیز استفاده کرد. برای درک بهتر کاربرد ترموود در دکوراسیون داخلی، چند مورد از محبوب‌ترین دیزاین‌ها در ادامه را بررسی می‌کنیم.

دیزاین چهارچوب‌ها با ترموود

یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده از ترموود در دکوراسیون داخلی، به کار بردن این چوب‌ها در چهارچوب در و پنجره است. این اقدام جزئی، تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی منازل یا دفاتر کار دارد.

استفاده از ترموود در تزئین دیوار

در چند سال اخیر استفاده از دیوارپوش ترموود در طراحی دکوراسیون داخلی طرفداران زیادی داشته است. برای مثال استفاده از این چوب برای دیزاین دیوار پشت تلوزیون در خانه‌ها می‌تواند به محیط نمای گرم و دوستانه‌ای ببخشد. از سوی دیگر دیوارپوش چوب ترمو در فودکورت مجتمع‌های تجاری یک راه عالی برای ایجاد فضایی دل‌نشین و جذب مشتریان است.

ترموود در تزئین دیوار

قرنیزهای ترموودی؛ تغییر کوچک و چشمگیر

تا به حال به قرنیز پایین دیوارها توجه کرده‌اید؟ ممکن است در نگاه اول این مسئله بسیار ساده و کم اهمیت به نظر برسد؛ اما واقعیت این است که جزئیات در طراحی داخلی اهمیت زیادی دارند! شما می‌توانید با استفاده از چوب ترموود به عنوان قرنیز، محیط خانه را دلبازتر و شیک‌تر نشان بدهید.

ساخت راه‌پله با ترموود

راه‌پله‌های چوبی همواره جزو لوکس‌ترین بخش‌ها در هر فضایی بوده‌اند. با توجه به مقاومت بالای ترموود در برابر سایش و ضربه، می‌توان این چوب‌ها را برای ساخت راه‌پله و نرده‌های آن به کار گرفت. چنانچه خواهان داشتن راه‌پله‌ای با چوب تیره هستید، به راحتی می‌توانید چوب‌های ترموود را به رنگ دلخواه در بیاورید.

بکارگیری چوب ترمو در استخر و سونا

مقاومت چوب ترمو در برابر رطوبت و سر نبودن آن سبب شده است که بتوان با آرامش خاطر آن را در محیط‌های حساس مثل سونا استفاده کرد. از سوی دیگر می‌توان فضای اطراف استخرهای سرپوشیده یا حتی روباز را با این چوب دیزاین کرد تا نمای طبیعی‌تری داشته باشد.

چوب ترمو در استخر و سونا

ساخت روف گاردن با ترموود

روف گاردن فضایی بر روی بام ساختمان‌ها است که معمولا گیاهان مختلفی دارد و با هدف ایجاد فضایی برای آرامش ساخته می‌شود. چوب ترمو یکی از رایج‌ترین متریال مورد استفاده در ساخت روف گاردن است که انسان را به یاد حضور در طبیعت می‌اندازد. در روند ساخت روف گاردن با ترمووود جی پی وود می‌توان این متریال را به عنوان کفپوش یا برای ساخت پرگولا و نیمکت چوبی استفاده کرد.

بکارگیری ترموود در سقف

همانطور که گفته شد یکی از مزایای مهم ترموود عایق بودن آن در برابر انتقال گرما و صدا است. به همین دلیل می‌توان در طراحی فضاهای مختلف، طراحی سقف ترمووود را به کمک محصولات جی پی وود در نظر گرفت. برای مثال می‌توان جهت افزایش زیبایی و آسایش ساکنین، این متریال را در سقف آپارتمان‌ها به کار برد.

استفاده از چوب ترمو در کف ساختمان

مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه سبب شده است که ترموود یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها برای پوشش کف ساختمان‌ها باشد. بسیاری از شرکت‌ها مثل جی پی وود تلاش می‌کنند انواع کف پوش چوب ترمو را متناسب با نیاز مشتری طراحی کنند. برای مثال تایل ترموود که در ابعاد و اشکال مختلفی تولید می‌شود، یک انتخاب زیبا و مطمئن برای طراحی کف فضای داخلی یا خارجی سازه است.

ساخت کابینت با ترموود

از دیگر کاربردهای چوب ترمووود می‌توان به ساخت کابینت اشاره کرد. اگر به آشپزخانه‌هایی با سبک روستیک، بوهو یا مدرن علاقه دارید، ترموود یک گزینه مناسب است. مقاومت بالا، زیبایی ظاهری، قابلیت رنگ‌پذیری و عایق بودن در برابر الکتریسیته، همه جزئی از دلایل مهم کاربرد چوب ترمو در ساخت کابیت هستند.

ساخت کابینت با ترموود

ساخت وسایل چوبی با ترموود

کاربرد چوب ترمو در صنعت نجاری تنها به ساخت کابینت محدود نمی‌شود. می‌توان با استفاده از ورق‌های ترموود مواردی مثل شلف، کتابخانه، کنسول یا حتی میز و صندلی را طراحی کرد. همین مسئله سبب می‌شود که ترموود یک متریال عالی برای طراحی فضاهای چوبی محسوب شود.

کاربرد چوب ترموود در صنعت موسیقی

جالب است بدانید که ویژگی عایق بودن ترموود در برابر صدا سبب می‌شود که بتوان آن را در بخش‌های مختلف صنعت موسیقی به کار برد. کاربرد ترموود را می‌توان در ساخت سازهای مختلف، طراحی سالن‌های کنسرت و استودیوهای ضبط صدا مشاهده کرد.

استفاده از ترموود در ویترین مغازه‌ها

طراحی ویترین مناسب تاثیر زیادی در جذب مشتری و افزایش فروش دارد. استفاده از دکور ترمووود در هر مغازه‌ای می‌تواند اجناس را زیباتر نشان بدهد. طول عمر بالای این چوب باعث می‌شود که بتوانید برای سال‌های طولانی از ویترین زیبای مغازه خود لذت ببرید.

ساخت نرده چوبی دور باغچه با ترموود

ترموود یک انتخاب عالی برای ساخت نرده چوبی دور باغچه و مزرعه است. اگر قصد دارید از گیاهان خود مراقبت کنید، می‌توانید با استفاده از چوب ترمو حفاظ محکم و خوبی برای باغچه خود بسازید.

ترموود؛ یک متریال و هزار مزیت!

حال که می‌دانید ترموود چیست و چه کاربردی دارد، باید با مزایای این چوب محبوب آشنا شوید. به طور کلی باید گفت استفاده از چوب ترمو، نکات مثبت زیادی را به همراه دارد. با این حال لازم است به چند مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده از ترموود اشاره کنیم.

مزایای چوب ترموود

دوام و طول عمر بالای ترموود

یکی از نکات مهم درخرید مصالح ساختمان‌سازی، بررسی دوام و طول عمر آن‌ها است. شرایط ساخت ترموود سبب می‌شوند که این چوب مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه، فرسایش و فشار داشته باشد. رنگ این چوب با گذر زمان تغییر نمی‌کند و به طور کلی می‌توان آن را در شرایط مختلف استفاده کرد.

عایق بودن ترموود در برابر گرما و سرما

سرعت انتقال گرما در چوب ترمو بسیار پایین است و به همین دلیل عایق خوبی در برابر گرما و سرمای محیط محسوب می‌شود. این مسئله علاوه بر ایجاد آسایش باعث کاهش هزینه‌های زندگی و به نوعی حفظ محیط زیست نیز می‌شود. چرا که با استفاده از این چوب‌ها می‌توان در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد و هزینه کمتری برای قبض‌ها پرداخت.

مقاومت چوب ترمو در برابر عوامل آسیب‌زننده

مهم‌ترین عوامل آسیب‌زننده به چوب شامل مواردی مثل قارچ‌ها، حشرات و کپک‌ها می‌شوند که به دلیل حضور رطوبت در چوب زندگی می‌کنند. با توجه به کاهش چشمگیر رطوبت در ترموود می‌توان ادعا کرد که امکان رشد و لانه‌گزینی حشرات در بافت این چوب‌ها وجود ندارد.

چوب ترمو؛ سازگار با همه شرایط آب و هوایی

شرایط تولید ترموود به گونه‌ای است که این چوب را برای استفاده در موقعیت‌های بسیار زیادی آماده می‌کند. فرقی ندارد که در مناطقی با رطوبت بالا زندگی می‌کنید یا مناطق آفتابی و خشک، این چوب می‌تواند مقاومت خود را در برابر موارد آسیب‌زای مختلف و عوامل محیطی حفظ کند.

ساخت روف گاردن با ترموود

قابلیت آکوستیک

چوب ترمو یک عنصر ایده‌ال در جذب فرکانس‌های صوتی است. به همین دلیل می‌توان این چوب را در شرایطی که خواهان صدای کم هستید، در منزل، محیط‌های کاری و... استفاده کنید.

حفظ بافت طبیعی چوب

یک مزیت مهم خرید چوب ترموود از مجموعه تولیدی جی پی وود، برخورداری از بافت طبیعی در فضای اطراف شما است. در واقع این چوب می‌تواند پیوند بین انسان و طبیعت را محکم‌تر کند و زیبایی بیشتری به محیط بیافزاید. استفاده این چوب در دکوراسیون‌های داخلی، باعث ایجاد حس گرما و آرامش در قلب انسان می‌شود و فضا را برای جمع‌های صمیمانه آماده می‌سازد.

ابعاد دقیق ترموود

با توجه به این که ورق‌های ترموود با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته برش داده می‌شوند، همه آن‌ها اندازه یکسانی دارند. این مسئله در هنگام نصب چوب‌ها بسیار کمک‌کننده است و این فرآیند را آسان‌تر و البته کم هزینه‌تر می‌کند.

ابعاد استاندارد ترموود

هزینه استفاده از ترموود

برآورد هزینه‌های خرید و نصب مصالح یکی از اساسی‌ترین نکات در اجرای پروژه‌های ساختمانی به شمار می‌رود. به طور کلی قیمت ترمووود نسبت به سایر چوب‌های موجود در بازار بیشتر است؛ این تفاوت قیمت به دلیل ویژگی‌های خوبی است که در چوب ترمو وجود دارد. مواردی مثل مواد اولیه، روش ساخت، محل تولید، نوع ترموود و کیفیت آن از موارد تاثیرگذار بر روی قیمت این چوب هستند.

با این حال هزینه‌های نهایی استفاده از ترموود در ساختمان، نسبت به ویژگی‌هایی که دارد بسیار ناچیز جلوه می‌کند. به علاوه این که حمل این چوب‌ها و فرآیند نصب آن‌ها بسیار آسان است و هزینه زیادی را به دنبال نخواهد داشت.

هزینه استفاده از ترموود

نکات مهم در مورد خرید ترموود

درست مانند هر یک از مصالح دیگر در ساختمان‌سازی، ترموود نیز انواع مختلفی دارد. هنگام انتخاب ترموود باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید تا از خرید خود پشیمان نشوید. با توجه به این که امروزه کارخانه‌های تولید ترموود در کشور ما فعالیت می‌کنند، مهم‌ترین نکته در خرید این چوب انتخاب کارخانه معتبر است. اگر ترموود را از یک شرکت معتبر خریداری نکنید، هیچ تضمینی در مورد بالا بودن کیفیت آن محصول وجود ندارد. بنابراین بهتر است هنگام خرید تمام نکات مورد نظرتان را از کارشناس مربوطه بپرسید.

گروه تولیدی جی پی وود از برترین تولیدکنندگان ترموود در کشور محسوب می‌شود که فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرده است. این شرکت همواره سعی داشته که کیفیت محصولات خود را ارتقا بخشیده و به رقبای خارجی نزدیک کند. به همین دلیل است که تمامی کالاها زیر نظر کارشناسان ماهر تولید و با ضمانت کیفیت به مشتریان عرضه می‌شوند. از مهم‌ترین خدمات شرکت جی پی وود می‌توان به تولید تایل‌های ترموود، ترموود چهار تراش، شیاردار و UTV کام و زبانه اشاره کرد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر یا ثبت سفارش با کارشناسان جی پی وود در ارتباط باشید.

کلام آخر

اهمیت متریال مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز بر هیچکس پوشیده نیست. همین مسئله باعث شده است که شاهد تولید و عرضه مصالح جدیدی در بازار باشیم در چند سال اخیر ترموود جزو برترین و پرطرفدارترین مصالح کاربردی در ساختمان‌سازی بوده است. ویژگی‌های مثبت این چوب سبب شده‌اند که بتوان آن را در هر شرایطی به کار برد. در این مطلب در مورد ویژگی‌ها و کاربرد چوب ترمو توضیحاتی را ارائه دادیم. اگر قصد دارید این چوب را در پروژه‌های ساختمانی خود به کار ببرید، گروه جی پی وود را پیشنهاد می‌کنیم.

برچسب ها:
چوب ترمو
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله