تعمیر دستگیره درب سرویس بهداشتی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

تعمیر دستگیره درب سرویس بهداشتی به چه روش هایی باید صورت گیرد؟ در این مقاله به بررسی علت های خرابی و تعمیر دستگیره درب سرویس بهداشتی می پردازیم

همانطور که می دانید از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده انواع هر درب، دستگیره آن درب است و معمولا از جنس فلز، پلاستیک و چوب ساخته می شود. نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که گاهی اوقات به راحتی می توانید در هنگام خرابی دستگیره درب را در منزل نیز تعمیر کنید. فقط کافی است کمی مهارت و ابتکار داشته باشید تا بدین وسیله مشکل پیش آمده را حل نمایید. به طور مثال گاهی ممکن است دستگیره درب سرویس بهداشتی منزل شما دچار خرابی شود و تصمیم گرفته اید که خودتان این مشکل را حل کنید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید. در ادامه ما قصد داریم با ذکر چندین نکته به شما آموزش دهیم که چگونه بتوانید خودتان این مشکل را حل کنید. پس با ما همراه شوید.

 

 

 

دلایل خرابی دستگیره درب سرویس بهداشتی

دستگیره‌های درب سرویس بهداشتی می‌توانند با گذشت زمان دچار مشکلاتی مانند سفت شدن، افتادن، زنگ زدگی یا گیر کردن شوند. این مشکلات می‌توانند استفاده از درب را دشوار می‌شود و گاهی دستگیره غیرقابل استفاده است. در ادامه به توضیح برخی از این مشکلات و تعمیر دستگیره درب سرویس بهداشتی می‌پردازیم.

تعمیر دستگیره در سرویس بهداشتی

سفت شدن دستگیره درب سرویس بهداشتی

یکی از دلایل سفت شدن دستگیره درب، کمبود روغ یا گریس باشد، استفاده از این مواد باعث روان شدن دستگیره می‌شوند. دلیل دیگر سفت شدن دستگیره درب، شل شدن پیچ و مهره‌های آن است که با سفت کردن آن مشکل حل می‌شود.

افتادن دستگیره درب سرویس بهداشتی

فنر داخل دستگیره نقش مهمی در عملکرد صحیح آن دارد. با گذشت زمان طولانی، این فنر ممکن است فرسوده یا شکسته شود. در این صورت، فنر دیگر به اندازه کافی قوی نیست که بتواند دستگیره را در جای خود نگه دارد و در آخر باعث افتادن آن می‌شود. گاهی پیچ و مهره‌هایی که دستگیره را به درب یا قفل وصل می‌کنند نیز می‌توانند با گذشت زمان شل و یا شکسته شوند. اگر این اتفاق بیفتد، دیگر دستگیره به طور کامل به درب یا قفل متصل نمی‌شود و می‌افتد.

گیر کردن دستگیره درب سرویس بهداشتی

مشکل در زبانه قفل می‌تواند در گیر کردن دستگیره نقش داشته باشد. اگر زبانه قفل آسیب دیده یا خم شده باشد، ممکن است به درستی در جای خود در سوراخ قفل قرار نگیرد و در همین موضوع باعث گیر کردن دستگیره درب می‌‌شود.

یکی دیگر از دلایل گیر کردن دستگیره درب استفاده نادرست و یا خم شدن در اثر ضربه است، در این حالت ممکن است دستگیره به هنگام چرخش گیر کند و یا از جای خود خارج شود.

زنگ زدگی درب سرویس بهداشتی

زنگ زدگی دستگیره درب به دلایل مختلفی رخ دهد، ازجمله رطوبت، تماس با آب، تماس با مواد شیمیایی مثل وایتکس، کیفیت پایین دستگیره.

راهنمای تعمیر دستگیره درب سرویس بهداشتی

ابتدا مشکل را پیدا کنید، باید نوع مشکل را مشخص کنید. آیا دستگیره سفت است؟ آیا می‌افتد؟ آیا گیر می‌کند؟ آیا دچار زنگ‌زدگی شده؟
پس از اینکه نوع مشکل مشخص شد، اقدامات زیر را برای حل هر مشکل انجام دهید:

  • سفت شدن دستگیره: دستگیره را روغن کاری کنید، چند قطره روغن WD-40 یا روغن چرخ را در قسمت اتصال دستگیره به درب و محل اتصال زبانه قفل به دستگیره بریزید. پیچ و مهره‌ها را سفت کنید، با استفاده از یک پیچ گوشتی سایز مناسب، تمام پیچ و مهره‌های دستگیره را محکم کنید.
  • افتادن دستگیره: فنر را تعویض کنید، اگر فنر آن شکسته شده است، باید آن را با یک فنر سالم تعویض کنید.
  • پیچ و مهره‌ها را تعویض کنید: اگر پیچ و مهره‌ها شکسته شده‌اند، باید آنها را با پیچ و مهره‌های جدید تعویض کنید.
  • گیر کردن دستگیره: زبانه قفل را تنظیم کنید: زبانه قفل را به گونه‌ای تنظیم کنید که به آرامی در سوراخ قفل قرار بگیرد.
  • دستگیره را صاف کنید: اگر دستگیره خم شده یا کج شده است، باید آن را با استفاده از یک انبرد یا چکش صاف کنید.
  • زنگ زدگی دستگیره: اگر زنگ زدگی روی دستگیره درب مشاهده کردید، به سرعت آن را تمیز کنید تا از گسترش آن جلوگیری شود. همچنین برای جلوگیری از تکرار زنگ زدگی از اسپری سیلیکونی برای پوشاندن دستگیره درب استفاده کنید.

انواع دستگیره درب

دستگیره درب انواع گوناگونی در بر دارد و هر کدام از آنها قابلیت های مختلفی دارد. یکی از مهم ترین نکاتی که به راحتی می توان انواع مختلف دستگیره درب را از هم تشخیص داد، بر اساس شکل ظاهری دستگیره است. شما می توانید بر اساس شکل ظاهری دستگیره های درب را به دو نوع رزت و پلاک طبقه بندی نمایید که به صورت مختصر به شرح آنها خواهیم پرداخت.

انواع دستگیره در

دستگیره رزت

دستگیره رزت که به دستگیره دو تکه نیز معروف است دارای دو قسمت مجزا یعنی دستگیره و بخش کلید خور می باشد. البته وجود این دو قسمت مجزا باعث شده است که دستگیره رزت در مقایسه با دیگر دستگیره ها ظاهری زیباتر داشته باشد و به همین دلیل مشتریان بیشتری خواهان خرید آن باشند. شما می توانید از این نوع دستگیره، اغلب برای درب ورودی ساختمان استفاده نمایید.

دستگیره پلاک

دستگیره پلاک که به دستگیره یک تکه معروف است بیشتر به صورت تک قسمتی موجود است و ظاهر بسیار ساده دارد. از دستگیره پلاک بیشتر برای درب ‌های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگیره هم در بازار دارای محبوبیت بسیاری است و شما می توانید برای درب ورودی منزل خود از آن استفاده کنید.‌

دستگیره اهرمی

همانطور که از نام این دستگیره مشخص است، به شکل اهرم می باشد که در هنگام حرکت دادن اهرم به سمت پایین می توان آن را باز نمود. بهتر است بدانید که می توان دستگیره های اهرمی را بر اساس امنیت و نحوه قفل شدن به چهار دسته دستگیره تزئینی، دستگیره سرویس بهداشتی، دستگیره اتاق خواب و دستگیره درب ورودی تقسیم نمود که هر کدام از این دستگیره را می توان برای قسمتی خاص از منزل استفاده کرد.

چه نکاتی را باید در هنگام خرید دستگیره درب ها در نظر گرفت؟

به گفته سایت یراق دات کام

در بعضی از مواقع شما می توانید تعمیر دستگیره درب را انجام دهید تا درب را به درستی باز و بسته کنید. اما شکستگی یا خرابی های دیگری رخ می دهد که در این صورت فقط نیاز به تعویض دستگیره خواهید داشت. در هنگام خرید دستگیره درب، نیاز است که به برخی از نکات دقت کنید:

-انواع دستگیره ها از جنس های مختلفی مانند فلز، پلاستیک، چوب و شیشه ساخته می ‌شوند. بهتر است بدانید که انتخاب جنس مناسب بر اساس ظاهر، مقاومت و سبک مورد نظر بسیار مهم تلقی می شود.

طراحی و شکل دستگیره نقش مهمی در زیبایی و منزل شما دارد. انتخاب طرح و شکلی که به دکوراسیون داخلی یا خارجی منزل شما متناسب باشد را در هنگام خرید در نظر داشته باشید.

ابعاد دستگیره باید با ابعاد درب مطابقت داشته باشد تا بدین جهت نصب و استفاده آسانی داشته باشد.

اطمینان حاصل کنید که دستگیره به راحتی بر روی درب قابل نصب است و نیازی به تغییرات یا تعمیرات بزرگ ندارد.

البته این نکته را فراموش نکنید که از کیفیت مواد ی که در ساخت دستگیره به کار برده شده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مقاومت و دوام بالایی دارد.

بد نیست بدانید که قیمت دستگیره ها متناسب با جنس، طراحی و کیفیت ساخت آنها متفاوت است. به همین جهت قیمت مناسب را با کیفیت مطلوب دستگیره درب مقایسه کنید.

نکات خرید دستگیره در

جمع بندی

به گفته سایت نت پک

دستگیره درب از اجزای بسیار مهم است که برای باز و بستن و قفل کردن درها ضروری است. دستگیره ها برای تمام درب‌ های ساختمان از درب‌ های ورودی تا درب اتاق‌ ها، سرویس بهداشتی، حمام و … استفاده می ‌شوند. معمولا پس از مدتی استفاده دستگیره ها دچار مشکل شده و به تعمیر یا تعویض نیاز دارند.

شما می توانید به منظور تعمیر دستگیره درب سرویس بهداشتی خود از نکات گفته شده در منزل استفاده نمایید.

برچسب ها:
دستگیره درب
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله