کولر گازی ایستاده چیست؟ مزایا و معایب کولر گازی ایستاده

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

مزایا و معایب کولرگازی ایستاده باید موردتوجه خریداران این سیستم قرار بگیرد تا در انتخاب نوع کولرگازی دچار اشتباه نشوند.

مزایا و معایب کولرگازی ایستاده باید موردتوجه خریداران این سیستم قرار بگیرد تا در انتخاب نوع کولرگازی دچار اشتباه نشوند.

کولرگازی ها در چندین نوع شامل کولرگازی های دیواری، ایستاده، پنجره ای و سقفی و ... وجود دارند که هر یک دارای مزایا و معایبی هستند. انتخاب نوع مناسب کولرگازی به عوامل مختلفی بستگی دارد و خریداران باید توجه کنند که با توجه به محل موردنظر برای استفاده از کولرگازی، کدامیک از کولرگازی ها برای آن مکان مناسب تر است.

کولرگازی ایستاده مناسب چه مکان هایی است؟

علاوه بر بررسی مزایا و معایب کولرگازی ایستاده باید به مناسب بودن این کولرگازی برای مکان موردنظر خود توجه داشته باشید. کولر گازی ایستاده، یکی از انواع کولرگازی ها است که با دیگر کولرگازی ها به لحاظ ساختاری متفاوت است. این کولرگازی معمولاً بزرگ است و بر روی زمین قرار می گیرد. برای مکان هایی که امکان نصب کولرگازی دیواری وجود ندارد، از کولرگازی ایستاده استفاده می کنند.

این کولرگازی ها در ظرفیت های گوناگونی تولید می شوند که اغلب آنها دارای ظرفیت بالا هستند. برای مکان هایی با متراژ بالا بهتر است به نصب کولرگازی ایستاده اقدام شود. همین مسئله سبب شده است که در مکان هایی مانند فرودگاه، مراکز درمانی، سالن های سینما، سالن ادارات و ... به نصب کولرگازی ایستاده اقدام کنند.

مصرف برق کولرگازی های ایستاده به سبب ظرفیت بالای آنها، بیشتر از کولرگازی های دیواری است. البته مدل های اینورتر کولرگازی ایستاده به دلیل برخورداری از کیت اینورتر دارای مصرف انرژی کمتری هستند و با حداقل مصرف انرژی، بالاترین راندمان را ارائه می کنند.

قدرت خنک کنندگی کولرگازی ایستاده چقدر است؟

در بررسی مزایا و معایب کولرگازی ایستاده متوجه می شویم که کولرگازی ایستاده در مقایسه با کولرگازی دیواری از توان خنک کنندگی بیشتری برخوردار است. به طور مثال می توان به کولر گازی تک الکتریک اشاره نمود که قدرت خنک کنندگی زیادی دارد.

ابعاد و اندازه بزرگتر این سیستم در قدرت خنک کنندگی آن، بی تأثیر نیست. این کولر گازی ها با توجه به قدرت خنک کنندگی بالایی که دارند، قادرند سرمایش محیط های بزرگ را تأمین کنند. کمپرسور موجود در این کولرها بسیار قدرتمندتر و بزرگتر است که این مسئله موجب می شود که سرمایش بیشتری را ارائه دهند. بنابراین اگر به دنبال یک کولرگازی با حداکثر توان خنک کنندگی برای محیط های بزرگ هستید، کولرگازی های ایستاده را انتخاب کنید.

مهمترین مزایا و معایب کولر گازی ایستاده چیست؟

اگر قصد خرید این نوع کولر گازی را دارید، باید به خوبی بدانید که نقاط قوت و ضعف این کولرها چیست. بنابراین به نقاط قوت و ضعف این کولرها اشاره می کنیم:

بررسی مزایای کولرگازی ایستاده

  1. امکان استفاده از این کولرگازی ها در هر مکانی وجود دارد. برای استفاده از کولرگازی های دیواری ممکن است محدودیت هایی وجود داشته باشد، اما برای استفاده از کولرگازی های ایستاده، محدودیتی وجود ندارد.
  2. در محیط هایی که فاقد پنجره های بزرگ و متعدد هستند، مشکلاتی در تهویه فضا وجود دارد. اما وجود کولرگازی ایستاده در تهویه مطبوع چنین مکان هایی اثرگذار است تا هوای مطبوعی در فضا ایجاد شود.
  3. در بررسی مزایا و معایب کولرگازی ایستاده متوجه می شویم که سهولت استفاده، یکی از مزایای کولرگازی های ایستاده است. ساختمان کولرگازی ها به گونه ای است که استفاده از آنها راحت است.
  4. امکان استفاده از کولرگازی ایستاده در هر مکانی با هر آب و هوایی وجود دارد. کولرگازی ایستاده برای هوای شرجی و مرطوب بسیار مناسب است.
  5. کولرگازی ایستاده، قابل حمل است. مکان کولرگازی ایستاده را می توان تغییر داد.
  6. این کولرگازی ها اصلاً گران نیستند و دارای قیمت مناسبی هستند. با وجود اینکه کولرگازی ایستاده با تکنولوژی جدید ساخته شده است، از قیمت مناسبی برخوردار است.
  7. کولرگازی های ایستاده می توانند هوای محیط را به خوبی پاکسازی کنند و یک هوای خنک و تمیز را ارائه دهند. فیلترهایی که در این دستگاه وجود دارد موجب جذب ذرات معلق و باکتری های هوا می شوند و به پاکسازی هوا اقدام می کنند.

معایب کولرگازی ایستاده (بررسی مزایا و معایب کولرگازی ایستاده )

  1. این سیستم ها دارای نویز می باشند و صداهایی را ایجاد می کنند.
  2. از آنجایی که کولرگازی های ایستاده فاقد یونولیت بیرونی هستند، اندکی هوای گرم تولید می کنند که این مسئله موجب بیشتر کار کردن آنها برای خنک کردن محیط می شود. در نتیجه، مصرف برق آنها افزایش پیدا می کند.
  3. کولرگازی های ایستاده به خالی کردن مخزن تغذیه نیاز دارند. سینی هایی که برای جمع شدن آب در این دستگاه درنظر گرفته شده است، باید هر از گاهی خالی شوند تا آب انباشته شده در آنها، سرریز نکند.
  4. کولرگازی ایستاده دارای کمپرسوری است که با مشکل گرم شدن زیاد مواجه می شود. در نتیجه، احتمال خرابی کمپرسور دستگاه در طولانی مدت وجود دارد.
  5. برخی از کاربران با جاگیر بودن این سیستم ها مشکل دارند. زیرا این کولرگازی ها باید بر روی زمین قرار بگیرند که این مسئله موجب کمبود فضا بر روی زمین می شود. فروشگاه های کوچک برای قرارگیری کولرگازی ایستاده بر روی زمین مشکل دارند.

مصرف برق کدام کولر گازی بیشتر است؟

پس از اینکه با برخی از مزایا و معایب کولرگازی ایستاده آشنا شدیم به این مسئله می پردازیم که کدامیک از کولرگازی ها، مصرف برق بیشتری دارند. برای خنک کردن یک محیط 500 متری در مقایسه با محیط 100 متری، انرژی بیشتری موردنیاز می باشد. بنابراین مصرف برق کولرگازی ایستاده بیشتر خواهد بود و جز این انتظار نمی رود.

البته باید از دید دیگری به این مسئله نگریست. برای خنک کردن یک محیط 500 متری نیاز به چندین کولر گازی دیواری است که مصرف برق این چند کولرگازی دیواری از مصرف برق یک کولرگازی ایستاده بیشتر است. بنابراین در مقایسه مصرف برق یک کولرگازی ایستاده و یک کولرگازی دیواری باید گفت که مصرف برق کولرگازی ایستاده بیشتر است. اما استفاده از کولرگازی ایستاده برای محیط های بزرگ مقرون به صرفه تر از کولرگازی های دیواری می باشد. در زمان خرید کولرگازی ایستاده باید به گرید انرژی آن توجه داشته باشید.

نحوه نصب کولر گازی ایستاده چگونه است؟

پس از آشنایی با مزایا و معایب کولرگازی ایستاده باید به نحوه نصب آن توجه داشته باشید. نصب کولرگازی ایستاده باید با توجه به نکات مهمی انجام شود تا کولرگازی دارای حداکثر راندمان باشد. کولرگازی های ایستاده قدیمی که ظرفیت هایی بالایی داشتند، نیاز به برق سه فاز 380 ولت داشتند. اما کولرگازی های قدیمی ظرفیت پایین با برق تک فاز و 220 ولت کار می کردند.

پیشرفت تکنولوژی سبب شده است که کولرگازی های ایستاده جدید با برق تک فاز کار کنند و به صورت اینورتر باشند. نکته مهم دیگر درباره نصب کولرگازی ایستاده این است که این کولرگازی ها در مکانی نصب شوند که بادخور داشته باشند. زیرا کمپرسور کولرگازی ایستاده، گرمای زیادی در حین کار ایجاد می کنند.

ظرفیت کولر گازی ایستاده چقدر است؟

مزایا و معایب کولرگازی ایستاده به شما درباره انتخاب این سیستم کمک می کنند. ظرفیت کولرگازی، یکی از مهمترین مواردی است که در زمان خرید کولرگازی باید به آن توجه داشت. در صورتیکه در انتخاب ظرفیت کولرگازی ایستاده دچار اشتباه شوید، خنک کنندگی موردانتظار را در محیط شاهد نخواهید بود.

زمانی کولرگازی ایستاده با حداکثر راندمان کار می کند و محیط را خنک می کند که ظرفیت آن متناسب با وسعت محیط و شرایط محیط باشد. انتخاب کولرگازی با ظرفیت پایین سبب می شود که محیط خنک نشود و انتخاب کولرگازی با ظرفیت بالا سبب می شود که انرژی زیادی به هدر برود. لذا ظرفیت کولرگازی ایستاده باید به درستی انتخاب شود.

مزایا و معایب کولرگازی ایستاده نشان می دهند که کولرگازی ایستاده برای برخی از مکان ها مناسب است. برای نصب و راه اندازی کولرگازی، نخست باید به محل قرارگیری دستگاه توجه نمود. کولرگازی نباید در محلی قرار بگیرد که پرتاب باد زیاد آن سبب اذیت شدن حاضرین در محیط شود.

محل نصب کولرگازی ایستاده باید به دور از تابش مستقیم نور خورشید باشد. در مجاورت کولرگازی ایستاده نباید تجهیزات گرمایشی قرار داشته باشد. زیرا در چنین شرایطی، راندمان کولرگازی کاهش پیدا می کند. نکاتی که در دفترچه راهنمای کولرگازی ایستاده نوشته شده اند، باید در زمان نصب کولرگازی موردتوجه قرار بگیرند.

با توجه به مزایا و معایب کولر گازی ایستاده، کولرگازی ایستاده بخریم یا کولر گازی دیواری؟

مزایای کولر گازی دیواری شامل ابعاد و اندازه مناسب، مصرف بهینه انرژی، قدرت خنک کنندگی بالا، اشغال فضای اندک و ... می باشند. مزایای کولرگازی ایستاده هم که مورد بررسی قرار گرفت. کولرگازی های ایستاده قادر هستند که نیازهای سرمایشی فضاهای بزرگ را تأمین کنند. اگر محیط موردنظر بزرگ باشد، برای سرمایش آنها بهتر است به خرید کولرگازی ایستاده اقدام کنید. با توجه به شرایط مکان موردنظر می توان درباره مناسب ترین کولرگازی برای آن مکان تصمیم گیری نمود.

هوایش

امیدواریم توانسته باشیم مزایا و معایب کولرگازی ایستاده را به خوبی بیان کرده باشیم. مجموعه بزرگ هوایش، ارائه دهنده برترین و به روزترین سیستم های سرمایشی، گرمایشی، تأسیسات موتورخانه، تأسیسات استخر و سونا، پمپ آب و ... است. تمامی محصولات این فروشگاه به صورت اصل و اورجینال می باشند. با توجه به محصولات فیک و بی کیفیتی که امروزه در بازار وجود دارند، توصیه می کنیم که محصولات موردنیاز خود را از مجموعه هوایش خریداری کنید.

محصولاتی که کیفیت پایینی دارند، هیچ جایی در فهرست محصولات فروشگاه هوایش ندارند. بنابراین محصولات موردنظر خود را با اطمینان خاطر از این مجموعه خریداری کنید. خرسندی مشتریان ما، نشان می دهد که مجموعه هوایش کاملاً حرفه ای است و از برترین ارائه دهندگان تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی است.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید