کاربرد شیشه متحرک برای فضاهای مختلف

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

شیشه متحرک یکی از تجهیزاتی است که در ساختمان‌سازی به کار گرفته می‌شود. به کمک این فناوری می‌توان از اتلاف انرژی جلوگیری کرد و عمر مفید تجهیزات را افزایش داد.

فناوری به جزو ثابت صنعت ساخت و ساز تبدیل شده است. این فناوری در بسیاری از موارد از میزان مصالح، صرف انرژی، تعداد نیروی کار و... می‌کاهد و به بهره‌وری تجهیزات اضافه می‌کند.

شیشه متحرک یکی از تجهیزاتی است که در ساختمان‌سازی به کار گرفته می‌شود. به کمک این فناوری می‌توان از اتلاف انرژی جلوگیری کرد و عمر مفید تجهیزات را افزایش داد.

شیشه متحرک برای فضاهای مختلف مانند درب، پنجره و... استفاده می‌شود. این شیشه‌ها با توجه به ماهیت متحرک بودن معمولاً در محور افقی یا عمودی باز و بسته می‌شوند.

 

کاربرد شیشه متحرک

شیشه‌ متحرک می‌تواند برای فضاهای مختلف مانند پاسیو، بالکن، محیط خانه، نورگیر، گلخانه، محیط اداری، فضای تجاری، پاساژها، حیاط خلوت، استخر و... استفاده شود. این شیشه‌ها در فضاهای مختلف می‌توانند به عنوان پنجره یا درب به کار گرفته شوند. باز شدن شیشه متحرک اجازه تهویه مطبوع را می‌دهد. فرض کنید سقف شیشه‌ای اتوماتیک را برای فضای استخر سفارش داده‌اید. شما می‌توانید در مواقع سرد سال، سقف را ببندید و محیط استخر را گرم کنید. همچنین در فضل تابستان می‌توانید از جریان هوای مطبوع برخوردار شوید. این سقف‌ها برای ساخت پارکینگ نیز اهمیت زیادی دارند. البته شیشه‌های این پارکینگ‌ها نور خورشید را به‌خوبی فیلتر می‌کنند.

شیشه متحرک می‌تواند به شکل لولایی، ریلی یا کشویی استفاده شود. سبک باز شدن این شیشه‌ها می‌تواند در زیبایی و جذاب شدن محیط خانه تاثیر قابل توجهی داشته باشد. طرفداران سبک مینیمال از الگوی مدرن شیشه‌های متحرک استقبال می‌کنند، چرا که آن‌ها جذابیت محیط و پیوستگی آن را دوچندان می‌کنند. در واقع فردی که از شیشه‌های صاف و یکدست به جای درب و پنجره استفاده می‌کند، به دنبال نظم خاصی در محیط است.

 

درب شیشه‌ای اسلایدینگ

درب شیشه‌ای اسلایدینگ به آن دسته از صاحبان خانه پیشنهاد می‌شود که تمایل دارند حرکت و رفت و آمد بدون درز یعنی به شکل یکپارچه بین فضاهای داخلی و خارجی محیط انجام شود. هنگامی که نوبت به انتخاب درب مناسب برای ساختمان می‌رسد، درب شیشه‌ای اسلایدینگ به یک انتخاب محبوب در خانه‌های مدرن تبدیل می‌شود، چرا که این درب بدون زحمت، شکاف بین فضای داخلی و خارجی محیط را پر می‌کند و ساختار فضایی را به شکل یکپارچه نگه می‌دارد، طوری که هیچ گسستگی بین فضاهای محیط خانه احساس نمی‌شود. این موضوع یکی از دلایل محبوبیت درب شیشه‌ای اسلایدینگ است. دلیل دیگر محبوبیت درب شیشه‌ای اسلایدینگ را می‌توان در رفت و آمد راحت و آسان جست و جو کرد.

درب شیشه‌ای اسلایدینگ نه تنها کاربردی و صاحب امتیاز است، بلکه تاثیر قابل توجهی بر زیبایی کلی خانه می‌گذارد. به خصوص اینکه این درب‌ها را می‌توان با اشکال مختلف طراحی سفارش داد.

مزایای درب شیشه‌ای اسلایدینگ

درب‌های شیشه‌ای کشویی به دلیل طراحی جذاب و مزایای کاربردی متعدد، به انتخابی فزاینده در خانه‌های مدرن تبدیل شده‌اند. یکی از مزایای کلیدی آن‌ها صرفه‌جویی در فضا است، زیرا مانند درهای لولایی سنتی به فضای اضافی برای باز شدن نیاز ندارند. این موضوع باعث می‌شود شما فضای بیشتری برای برنامه‌ریزی درباره محیط‌های مختلف داشته باشید. فرض کنید درب شیشه‌ای را برای فضای بالکن سفارش داده‌اید. در این صورت صرفه‌جویی در فضا به شما اجازه می‌دهد تعداد مبل‌های بیشتری را در بالکن جای دهید یا برای فضاهای مختلف این محیط برنامه‌ریزی داشته باشید.

یکی دیگر از مزایای بزرگ درب شیشه‌ای اسلایدینگ، میزان نوری است که به خانه شما وارد می‌شود. حتی در فضاهای کوچک، این درب‌ها می‌توانند مقدار زیادی نور طبیعی را وارد محیط کنند، به همین دلیل به یکی از آپشن‌های مورد علاقه بازسازی‌کنندگان حرفه‌ای تبدیل شده‌اند. این درب‌ها از نظر زیبایی‌شناختی نیز تطبیق‌پذیری بیشتری را در طراحی ارائه می‌دهند، این تطبیق‌پذیری با مجموعه‌ای از سبک‌ها، متریال‌ها و پرداخت‌های موجود متناسب با ویژگی منحصر به فرد هر خانه همراه است.

سقف اتوماتیک شیشه‌ای

سقف اتوماتیک یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ شیشه متحرک است. ساختار متحرک بودن این شیشه‌ها امکان طراحی سقف اتوماتیک را فراهم می‌کند. این سقف‌ها از چندین پانل شیشه‌ متحرک ساخته‌ شده‌اند و به شکل اتوماتیک باز و بسته می‌شوند. سقف اتوماتیک با نیروی برق باز و بسته می‌شود و می‌تواند برای فضاهای مختلف گلخانه، بالکن، پاسیو، محوطه بیرونی، محیط خانه و... استفاده شود. این سقف‌ها در واقع همان نورگیرها با امکان تهویه هستند، بنابراین می‌توانند نور مناسبی برای محیط‌های مختلف اداری، تجاری، مسکونی و... تامین می‌کنند. از طرفی آن‌ها به انتخاب بزرگی برای گلخانه‌ها، پاسیو‌ها و بالکن‌ها تبدیل شده‌اند، چرا که امکان تهویه هوای طبیعی و نور کافی برای گیاهان این محیط‌ها را فراهم می‌کنند.

قیمت سقف اتوماتیک نسبتاً بالاست. با این وجود این قیمت نسبت به مزایایی که این سقف‌ها به وجود می‌آورند، کاملاً بهینه و مقرون‌به‌صرفه است.

قیمت سقف اتوماتیک

برای تخمین قیمت سقف اتوماتیک به تخمین عوامل مختلف نیاز دارید. اول اینکه بعد مساحتی سقف تعیین‌کننده قیمت سقف اتوماتیک است، یعنی هر چه مساحت سقف بیشتر باشد، میزان شیشه مصرفی و به تبع آن قیمت سقف اتوماتیک افزایش پیدا می‌کند. هزینه نیروی کار، هزینه نصب، میزان تجهیزات و... نیز از تعیین‌کننده‌های قیمت سقف اتوماتیک هستند. نحوه طراحی، نوع شیشه و... می‌تواند قیمت سقف اتوماتیک را افزایش دهد. شیشه‌هایی که به عنوان شیشه متحرک استفاده می‌شوند، می‌توانند از نوع دوجداره، سکوریت، مقاوم به گرما و... باشند. طبیعتاً سقف‌های اتوماتیک با توجه به اینکه در معرض جریانات مختلف آب و هوایی از جمله تغییرات دما، باد، باران، نور خورشید و... قرار دارند، باید از مقاومت قابل توجهی برخوردار باشند. از این رو شیشه‌های مقاوم برای ساخت سقف اتوماتیک به کار گرفته می‌شوند. نوع شیشه مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت سقف اتوماتیک است.

 

شیشه متحرک

جمع‌بندی

درب‌های شیشه‌ای کشویی در مواد و سبک‌های مختلفی مانند چوب زیبا و مقاوم در برابر پوسیدگی و حشرات، چوب روکش‌دار که نمای بیرونی آن فلز و داخل آن چوب است، وینیل بادوام و آلومینیوم سبک و مستحکم تولید می‌شوند. درب‌های شیشه‌ای کشویی در سبک‌های مختلفی نیز عرضه می‌شوند. بسته به اندازه دهانه، می‌توانید این درب‌ها را با دو تا چهار پنل انتخاب کنید که از سمت چپ یا راست باز می‌شوند. یکی از بزرگترین مزایا آن‌ها این است که شیشه در لغزنده‌های جدید دارای راندمان انرژی بالا، مقاومت در برابر ضربه، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، مسطح، صاف و دو جداره است.

برچسب ها:
شیشه متحرک
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید