پوشاندن دید تراس: معرفی ۱۱ روش کاربردی و جذاب

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اگر می‌خواهید در خصوص پوشاندن دید تراس ایده های جدیدی کسب کنید و دلیل پوشاندن دید تراس را بدانید، همراه ما باشید.

این روزها برای داشتن یک حریم مناسب در ناحیه تراس خانه‌ها، چالش‌هایی وجود دارد. زندگی در شهرهای بزرگ و پر تراکم موجب شده است تا همه چیز برای ساختن یک فضای امن با مخاطرات گوناگونی مواجه شود. نزدیکی فاصله خانه‌ها، آپارتمان‌ها و برج‌ها به یکدیگر دید مستقیمی از فضاهای مجاور همسایگی تراس‌ها ایجاد می‌کند. بسیاری از افراد با توجه به ضرورت رعایت حریم شخصی، نمی‌توانند از تراس منزل‌شان بهترین استفاده را تجربه کنند. همین موضوع موجب می‌شود تا بسیاری از تراس‌ها غیرقابل استفاده باقی بماند. اما بهتر است بدانید که راهکارهای جدی برای این بخش ماجرا وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید هوشمندانه برای پوشاندن دید تراس اقدام کنید. تکنیک‌های متفاوتی در این خصوص وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید محیط خصوصی و دنج خودتان را ایجاد نمایید.

اگر شما نیز تجربه مشابهی از این موضوع دارید، همراه ما باشید تا روش‌های پوشاندن دید تراس را مرور کنیم.

 

چرا پوشاندن دید به تراس ضروری است؟

چرا پوشاندن دید به تراس ضروری است؟

خانه‌های شهری به شدت در نزدیکی یکدیگر ساخته می‌شوند. دید مستقیم به تراس‌ها موجب می‌شود تا نتوانید محیط خصوصی خودتان را تجربه کنید. به همین دلیل لازم است تا به کمک روش‌های مختلفی که برای پوشاندن دید تراس مطرح می‌شود، دست به کار شوید و فضایی دلپذیر و شیک برای خودتان بسازید. با توجه به روش‌های ساده، کم هزینه و بهینه‌ای که برای پوشاندن دید تراس مطرح می‌شود، باید دست به کار شوید و محیطی امن و خصوصی برای دورهمی، لذت بردن و گذراندن لحظات خاص ایجاد نمایید. با پوشش مناسب این فضا می‌توانید یک ناهار خوری مناسب، یک فضای دنج برای مطالعه و یک محیط جذاب برای ریلکسیشن تجربه کنید. تمام این ویژگی‌ها در فضای تراس قابل دسترسی است، فقط کافی است برای پوشاندن دید تراس اقدام کنید.

 

روش های پوشاندن دید تراس

روش های پوشاندن دید تراس

آگاهی از روش های پوشاندن دید تراس، به شما کمک می‌کند تا بدون نگرانی از نقض حریم خصوصی، فضایی دلپذیر و جذاب را تجربه کنید. متخصصین بساز و بچین با آگاهی از جزییات و روش‌های به روز برای پوشاندن این فضا، ایده هایی را برای شما ارائه می‌کنند که قطعا مرور آن آگاهی بیشتری به شما می‌بخشد.

 

1. پوشاندن دید تراس با کمک حصیر

پوشاندن دید تراس با کمک حصیر

از گذشته تا همین حالا، در خانه‌های ایرانی استفاده از حصیر بسیار رایج بوده و هست! به کار بردن حصیر به بهترین شکل ممکن شرایطی را فراهم می‌کند تا بتوانید دید تراس را بپوشانید. حصیر جنسی خاص و چوبی مانند دارد که با کنارهم قرار گرفتن و با کمک نخ مخصوص ساخته می‌شود. شما می‌توانید با کمک حصیر دمای فضا را تغییر دهید و خنکی مطبوعی در فصول گرم سال تجربه نمایید. مقاومت حصیر در نواحی مختلف ایران بسیار بالا است و شما می‌توانید با یک تجربه عالی از پوشش مناسب برای تراس بهره بگیرید و حریم شخصی خوبی را تجربه نمایید.

 

2. پوشاندن دید تراس با گیاهان رونده

2. پوشاندن دید تراس با گیاهان رونده

یکی از ایده های جذاب برای پوشاندن دید تراس، استفاده از گیاهان رونده است. شاید تصور کنید که این گیاهان فقط بر روی دیوار خودشان را می‌کشند و پوشش خاصی برای نواحی بدون دیوار ایجاد نخواهند کرد، اما در واقع این گیاهان با وجود یک فونداسیون مناسب می‌توانند به بهترین شکل ممکن رشد کرده و سایه خوبی برای شما در تراس ایجاد کنند. پس بدیهی است که پس از مدتی با رشد کامل این گیاهان رونده می‌توانید پوشش مناسبی در این فضا مشاهده کنید. اما یادتان باشد که این روش نیاز به نگهداری مطلوب و رسیدگی کافی دارد. به همین دلیل باید هوشمندانه دست به کار شوید. این ایده نه تنها حس طبیعت و آرامش را افزایش می‌دهد بلکه از نظر زیبایی نیز جلوه زیبایی به تراس می‌بخشد.

 

 

3. پوشاندن دید تراس با پرده

پوشاندن دید تراس با پرده

استفاده از پرده در بعضی از تراس‌ها می‌تواند ایده خوبی برای پوشاندن دید تراس باشد. استفاده از پرده‌ها محیطی لطیف و بی نظیر خلق می‌کند و به شما امکان می‌دهد هر زمان که مایل بودید، از فضا را بدون توجه به دید، تغییر دهید. پرده ها قابلیت باز شدن و بسته شدن دارند. به همین دلیل به راحتی می‌توانید پرده ها را باز و بسته کنید. یادتان باشد که انتخاب پرده باید براساس سبک چیدمان تراس و المان های دکوراتیو آن انجام شود تا نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد. پرده کمک می‌کند تا ضمن استفاده از نور طبیعی و فواید تابش خورشید، محیطی امن و جذاب را تجربه کنید.

 

4. پوشاندن دید تراس با PVC

 پوشاندن دید تراس با PVC

 استفاده از توری‌هایی از جنس PVC با طرح و مدل‌های مختلف ایده جذابی برای ایجاد پوشش در ناحیه تراس محسوب می‌شود. شما به راحتی می‌توانید دیوارهای ساده‌ای از جنس PVC ایجاد کنید که بدون ایجاد مزاحمت برای رد و بدل شدن هوا و باد، فضایی امن و مناسب برای شما ایجاد می‌کند. به این ترتیب می‌توانید هوشمندانه دست به کار شوید و از فضای بالکن استفاده نمایید.

 

5. پوشاندن دید تراس با ایرانیت

پوشاندن دید تراس

یکی دیگر از روش هایی که برای پوشاندن دید تراس استفاده می‌شود، به کار بردن ایرانیت است. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از ایرانیت و ایده پردازی جذاب، این فضا را دیزاین کنید. ایرانیت صفحاتی است که به صورت موج دار عرضه می‌شوند تا در نواحی شیروانی و سقف یا دیوارها مورد استفاده قرار گیرند. ایرانیت ها جنس مقاومی دارند و به شما امکان می‌دهند تا بدون نگرانی از دید جانبی، فضای دنج و صمیمی برای خودتان ایجاد کنید.

 

6. پوشاندن دید تراس با شیشه‌های مات و رنگی

پوشاندن دید تراس با شیشه‌های مات و رنگی

در لیست ایده هایی که برای پوشاندن دید تراس مطرح می‌شود، به کار بردن شیشه نقش مهمی را ایفا می‌کند. بیشتر افراد عاشق استفاده از نور طبیعی هستند. در ایران کهن نیز استفاده از شیشه های رنگی در لابه‌لای چوب‌های پنجره ایده جذابی بود که ضمن ورود نور و گرمای خورشید به فضای خانه‌ها، امکان بهره بردن از زیبایی و نور را فراهم می‌کرد. این روزها نیز برای استفاده حداکثری از فضای تراس و کور کردن دید جانبی آن، از شیشه‌های شفاف رنگی یا مات استفاده می‌شود. شیشه‌های مات به بهترین شکل فضا را برای یک تجربه عالی فراهم می‌کنند. با استفاده از شیشه‌هایی که در فرم آکاردئونی طراحی و پیاده سازی می‌شوند، می‌توانید هوشمندانه دست به کار شوید و فضای بی نظیری را تجربه کنید.

 

7. پوشاندن دید تراس با دیوار سبز مصنوعی

پوشاندن دید تراس

کمبود آب و محدودیت‌هایی که در اقلیم‌های مختلف وجود دارد، شرایط را برای استفاده از گیاهان رونده فراهم نمی‌کند! به همین دلیل متخصصین این حوزه تلاش کرده‌اند به وسیله طراحی و ساخت دیوارهای سبز مصنوعی، فضا را برای استفاده فراهم کنند. شما می‌توانید به خرید دیوار سبز مصنوعی، بدون نیاز به نگهداری و مراقبت، فضای بالکن را تبدیل به یک محیط خصوصی کنید و از جذابیت‌های آن لذت ببرید.  یادتان باشد که تراس با دیوار سبز را می‌توانید در کنار گل‌های طبیعی و مصنوعی دیزاین کنید و محیط دلپذیری را خلق نمایید.

 

8. پوشاندن دید تراس با  پانل‌های گرافیکی

پوشاندن دید تراس

این روزها همه چیز به سمت زیباتر شدن می‌رود! تا جاییکه برای رسیدن به یک ایده آل جذاب، پانل‌های گرافیکی ایجاد می‌شوند که هرکدام حال و هوای خاص خودشان را دارند! شما می‌توانید هوشمندانه متناسب با اقلیم، حال و هوای شخصی و فضای زندگی‌تان از  پانل‌های گرافیکی با طراحی‌ها و تصاویر متنوع، استفاده کنید. این پانل‌ها ضمن ایجاد فضای دلپذیر و یونیک، می‌توانند دید جانبی به تراس را کاهش دهند و این فضا را تبدیل به محیطی شخصی و جذاب کنند.

 

7. پوشاندن دید تراس با چوب و ترموود

پوشاندن دید تراس

برای کور کردن دید تراس، بهترین راه استفاده از چوب و ترموود است. شما به راحتی می‌توانید از این المان جذاب بر روی دیوارهای تراس استفاده کنید و محیط دلپذیری را خلق نمایید. پوشش دیوار و فضای تراس با ترموود و چوب به شدت می‌تواند در زیبایی بصری محیط مفید باشد و فضای دلپذیری برای شما ایجاد کند. این فضا به شدت می‌تواند با لطافت و حس گرما، محیطی صمیمی برای دورهمی‌های شما بسازد تا از لحظه لحظه حضور در فضای تراس لذت ببرید و دیزاین بی نظیری برای آن ایجاد نمایید.

 

8. پوشاندن دید تراس با پانل‌های فلزی

پوشاندن دید تراس

طراحی صنعتی در حوزه دکوراسیون داخلی و خارجی تا حد بسیار چشم گیری پیشرفت کرده است. شما می‌توانید با تجربه یک فضای دلپذیر همراه با پانل‌های فلزی، محیط مناسبی را ایجاد نمایید. این پانل‌ها با برش های ظریف دارای طرح و نفش‌های خاصی هستند که با عبور نور آفتاب می‌تواند فضای تراس را دلپذیرتر کند. دیدن این پانل‌ها و حضور در محیط تراس خصوصا در ساعات روز می تواند ایده جذابی باشد که استفاده از آن در تمام ابعاد زندگی شما حس و حال خوبی را خلق خواهد کرد.

 

9. پوشاندن دید تراس با نرده‌های فلزی

پوشاندن دید تراس

نرده‌ها معمولا با هدف محدودسازی و ایجاد امنیت در تراس قرار می‌گیرند. اما شما می‌توانید با طراحی نرده‌های جذاب و استفاده از آن‌ها در سطوحی مرتفع‌تر از نرده‌های عادی، فضای مناسبی برای حفظ حریم شخصی ایجاد کنید. تراکم نرده‌ها و شکل و فرم آن ها در ایجاد محیط خصوصی شما نقش مهمی ایفا می‌کند. پس برای یک تجربه خاص در این ایده، حتما از متخصصین کمک بگیرید.

 

10. استفاده از چترهای بازویی

پوشاندن دید تراس

اگر مشرفیت تراس شما از طبقات بالاتر همسایه‌ها است، می‌توانید با کمک چترهای بازویی، حریم خوبی در فضای تراس ایجاد کنید. این چترها به وسیله بازوی متحرکت باز و بسته می‌شوند. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از این چترها از تابش مستقیم آفتاب در امان باشید و محیطی دلپذیر اما خصوصی در بالکن خانه تجربه کنید. این چترها در طرح و رنگ‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. شما متناسب با نیاز شخصی می‌توانید دست به انتخاب بزنید و بهترین گزینه را برای این فضا انتخاب کنید.

 

11. پوشاندن دید تراس با سقف‌های قابل باز و بسته شدن

پوشاندن دید تراس

یکی از ایده‌های جذاب برای ایجاد پوشش مناسب در تراس خانه، استفاده از سقف‌هایی است که قابلیت باز و بسته شدن دارند. شما می‌توانید به راحتی از سقف های متحرک استفاده کنید و هر زمان نیاز به نور داشتید آن را باز کنید. استفاده از تراس به منظور تفریح یا ریلکسیشن در شرایطی که نیازمند محیط خصوصی و حفظ حریم شخصی باشید، می‌تواند با استفاده از بستن این سقف‌ها نیازتان برآورده شود. این سقف‌ها انواع مختلفی دارند و از جشن آلومینیوم، شیشه و پارچه طراحی و پیاده سازی می‌شوند. هرکدام از این سقف‌ها و دیوارها براساس طراحی و متریال قیمت متفاوتی دارند.

 

کلام آخر

اگر شما هم اهل استفاده از تراس باشید، قطعا می‌دانید که دید از نواحی مختلف تا چه اندازه می‌تواند استقلال و حس مطلوب شما را نقض کند. به همین دلیل پوشاندن دید تراس با کمک ایده هایی که در بالا به آن اشاره شد، فکر بکری است که به شما امکان می‌دهد تا محیطی بی نظیر را تجربه کنید و از فضای دلپذیر تراس استفاده نمایید.

ایده شما برای پوشاندن دید تراس چیست؟ برای ما بنویسید.

برچسب ها:
تراس
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید