پیچ و خم های نحوه خرید میلگرد از کارخانه های تولیدکننده

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

خرید میلگرد از کارخانه اولین راهی است که افراد پیش از شروع تهیه مصالح فولادی مورد نیاز یک پروژه ساخت‌وساز به آن فکر می‌کنند. اما خرید میلگرد به‌صورت مستقیم از تولیدکننده و کارخانه نیازمند یکسری اطلاعات ضروری و مدارک پیش نیاز است که بدون ان ها خرید از کارخانه غیر ممکن خواهد بود

 

خرید میلگرد از کارخانه اولین راهی است که افراد پیش از شروع تهیه مصالح فولادی مورد نیاز یک پروژه ساخت‌وساز به آن فکر می‌کنند. اما خرید میلگرد به‌صورت مستقیم از تولیدکننده و کارخانه نیازمند یکسری اطلاعات ضروری و مدارک پیش نیاز است که بدون ان ها خرید از کارخانه غیر ممکن خواهد بود. البته لازم به ذکر است کارخانه محصولات خود را در تناژ بالا به فروش می رساند و برای خریدهای خرد نمی توان سراغ کارخانه رفت. اما یکی از بهترین کارخانه ها که می توان به صورت مستقیم از آن میلگرد خریداری نمود، کارخانه صبا فولاد زاگرس است که به واسطه موقعیت مکانی که در مرکز ایران دارد، می تواند استان های زیادی را پوشش دهد. از سوی دیگر قیمت میلگرد زاگرس شهرکرد برای خریدارن به صرفه تر خواهد بود.

کارخانه های تولید کننده میلگرد

میلگرد از مهم‌ترین مقاطعی است که در صنعت ساخت‌وساز مورد استفاده قرار می‌گیرد و از‌این‌رو شناخت راه‌هایی که از طریق آنها بتوان مقاطع مورد نیاز را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری کرد، مهم است.

برای خرید میلگرد از کارخانه باید تولیدکننده‌های آن را بشناسیم. اگر بخواهیم مقاطع تولیدشده توسط کارخانه‌ها را از نظر کیفیت بررسی کنیم باید گفت میلگرد مجموعه ذوب آهن به‌دلیل نزدیکی خصوصیاتش به استانداردهای جدول اشتال، یکی از بهترین مقاطع موجود در بازار است.

به‌طور کلی باید گفت درحال‌حاضر کارخانه‌های سطح کشور از متریال و روش‌هایی خاصی برای تولید میلگرد استفاده می‌کنند تا محصول نهایی از استاندارهای لازم بهره‌مند باشد. به همین دلیل نیز میلگردهای موجود در بازار معمولا از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

امروزه کارخانه‌های زیادی در سطح کشور فعال هستند تا نیاز بازار را تامین کنند. برای خرید میلگرد از کارخانه لازم است آشنایی کلی با آنها داشته باشید. این کارخانه ها عبارت‌اند از:

  • کارخانه میلگرد ذوب آهن اصفهان

  • کارخانه میلگرد ظفر بناب

  • کارخانه میلگرد میانه

  • کارخانه میلگرد صبا فولاد زاگرس

  • کارخانه میلگرد راد همدان

  • کارخانه فولاد خراسان

  • کارخانه بافق یزد

  • کارخانه میلگرد آریا ذوب

  • کارخانه البرز ایرانیان (فایکو)

  • کارخانه میلگرد پرشین فولاد

  • فولاد ارگ تبریز

  • کارخانه میلگرد آذر امین

  • کارخانه میلگرد دزفول روهینا

  • کارخانه کاوه تیکمه داش تبریز

  • کارخانه میلگرد پرشین فولاد

  • کارخانه جهان فولاد سیرجان

  • فولاد امیرکبیر خزر

  • کارخانه میلگرد شاهرود

  • کارخانه میلگرد سیادن ابهر

میلگردهای ساخته ‌شده توسط این کارخانه‌ها ویژگی های همچون وزن، ابعاد، سایز نزدیک به جدول اشتال دارند و به همین دلیل می‌توان نسبت به کیفیت آنها تا حدودی اطمینان داشت. برای اینکه بدانید میلگرد استاندارد است یا نه باید مشخصات آن شامل خواص مکانیکی، وزن، سایز و ترکیب‌های شیمیایی درج‌شده روی مقطع را بررسی کنید و با جدول اشتال هر سایز از میلگرد مقایسه نمایید.

نحوه خرید میلگرد به صورت مستقیم از کارخانه

اولین نکته‌ای که برای خرید میلگرد از کارخانه باید به آن توجه کرد، میزان نیاز شما به این مقطع است. کارخانه‌ها تنها برای خرید عمده مناسب هستند و معمولا افراد یا مجموعه‌هایی که حداقل به 24 تن میلگرد نیاز دارند از این روش استفاده می‌کنند.

همچنین باید گفت هر کارخانه‌ علاوه‌بر اینکه قیمت مختلفی برای میلگردها تعیین می‌کند می‌تواند روش خاصی برای فروش عمده نیز در نظر بگیرد. برای آگاهی از نحوه فروش هر تولیدی می‌توانید با کارشناسان آن کارخانه تماس بگیرید. با این حال به‌طور کلی می‌توان نحوه خرید میلگرد از کارخانه را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • پرکردن فرم فروشنده یا درخواست خرید در سربرگ شرکت

  • ارائه کارت ملی یا گواهی ارزش افزوده برای خرید میلگرد از کارخانه

  • ارسال مدارک مورد نیاز کارخانه از طریق راهی که مشخص شده است (فضای مجازی یا پست)

  • صدور پیش‌فاکتور از جانب کارخانه

  • واریز مبلغی که در فاکتور قید شده به حساب فروشنده

  • ارسال فیش واریزی برای فروشنده جهت تایید انتقال وجه

  • ثبت آدرس و اطلاعات لازم در سربرگ شرکت

  • ارسال محموله توسط فروشنده به آدرس مشخص‌شده


 

خرید میلگرد از کارخانه زاگراس صبا فولاد زاگرس

یکی از تولیدکنندگان میلگرد در ایران ، کارخانه صبا فولاد زاگرس است که میلگرد های تولیدی خود را در دو دسته برای بازار داخلی و صادراتی تولید می کند. میلگردهایی که برای بازار داخل است بر اساس استانداد ملی 3132 و در دو نوع a3 و a4 و در سایزهای 10، 12، 14، 16، 18، 20، 22، 25، 32، 36، 40 است. از سوی دیگر اگر نیاز به سایزهای بالاتر باشد، امکان سفارش سازی نیز وجود دارد. در مورد میلگرد های صادراتی زاگرس، باید گفت که استاندارد تولید مطابق با ASTM A615,GOST 34028,BS4449,DIN488,TS708 است. میلگرد زاگرس در طول 6، و 12 متری به بازار عرضه می گردد. تا به این جا اطلاعات کاملی از میلگرد زاگرس دست یافتید، اما باید خاطر نشان کرد در زمان خرید میلگرد زاگرس، کارخانه یک گواهی نامه کیفی که حاوی اطلاعات فنی محصول می باشد را به مشتری ارائه می دهد که تمامی اطلاعات فنی و مشخصات میلگرد در آن درج شده است.

در حال حاضر شما می تواند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم و از طریق شرکت های واسط محصول میورد نظر خود را خریداری نماید. فقط قیمت لحظه ای میلگرد زاگرس می تواند از شرکتی با شرکت دیگر متفاوت باشد، از این رو پیشنهاد می گردد در زمان خرید، حتما شرکت های مختلفی را بررسی کنید.


 

خرید میلگرد

تفاوت خرید میلگرد از کارخانه نسبت به بازار

بعد از بررسی اینکه چه مدارکی برای خرید از کارخانه نیاز است ، حال مهم است بدانید چه تفاوت‌هایی بین خرید میلگرد از بازار و کارخانه وجود دارد؟ مهم‌ترین تفاوت به هزینه نهایی این مقاطع برمی‌گردد. کارخانه‌ها معمولا کم‌ترین قیمت را برای میلگرد تعیین می‌کنند. به همین دلیل نیز شخص حقیقی یا حقوقی که این روش را انتخاب کند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد. به عبارتی قیمتی که خود کارخانه ارائه می دهد، بدون سودی است که شرکت های واسط روی آن می کشند.

تفاوت دیگر به میزان خرید میلگرد برمی‌گردد. زمانی که یک شخص بخواهد تعداد محدودی میلگرد سفارش دهد، انتخاب خرید از کارخانه مناسب نیست. چرا که این کارخانه ‌ها تنها سفارش‌های عمده را قبول می‌کنند.

همچنین با انتخاب روش خرید میلگرد از کارخانه می‌توانید ابتدا به‌بررسی مقاطع تولیدشده توسط کارخانه‌های مختلف بپردازید. سپس مشخصات را با استانداردهای جدول‌های اصلی مقایسه کنید تا از میزان کیفیت مقاطع آگاه شوید. اما در خرد از بازار باید به این نکته دقت داشت که برخی از فروشندگان با جا زنی برخی از میلگرد های بی کیفیت به جای میلگرد سفارشی، با همان قیمت، میلگرد را به شما به فروش می رسانند که می تواند بسیار آسیب رسان و زیان آفرین باشد.

با انجام این مقایسه علاوه‌بر آگاهی از کیفیت میلگردهای کارخانه‌های مختلف، می‌توانید تشخیص دهید قیمت تعیین‌شده برای آنها مناسب است یا نه. سپس به‌راحتی برای خرید میلگرد اقدام کنید.

روش های دیگر خرید میلگرد

در کنار خرید میلگرد از کارخانه می‌توانید این مقاطع پرکاربرد را از روش‌های دیگری مانند خرید از بنگاه، شرکت‌های بازرگانی و حتی از بورس کالا نیز خریداری کنید. این روش‌ها هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

  • خرید میلگرد از بنگاه: امروزه بنگاه‌های خرید و فروش مقاطع فولادی تاسیس شدند تا افراد بتوانند مقاطع مورد نیاز خود را در زمانی کوتاه خریداری کنند. این روش برای افرادی مناسب است که نیاز به تعداد محدودی میلگرد دارند.

همچنین بنگاه‌ها به‌دلیل محدودیت در فروش، برای افرادی که نیاز به تعداد زیادی میلگرد دارند مناسب نیستند. ضمن اینکه مقاطع موجود در بنگاه‌ها معمولا با قیمت بالاتری نسبت به کارخانه به‌فروش می‌رسند.

  • خرید میلگرد از شرکت‌های بازرگانی: یکی از راه‌های مناسب و به‌صرفه برای خرید میلگرد، انتخاب شرکت‌های بازرگانی است. در این مجموعه‌ها معمولا میلگرد تولیدشده توسط کارخانه‌های مختلف به‌فروش می‌رسد.

افرادی که نیاز به خرید عمده ندارند اما می‌خواهند تا حد زیادی از هزینه‌های تهیه این مقاطع کاسته شود، به‌جای بنگاه می‌توانند شرکت‌های بازرگانی را انتخاب کنند. در این شرکت ها علاوه بر خرید میلگرد با قیمت به صرفه تر، می توانند مشاوره و کارشناسی تخصصی پیرامون خرید خود دریافت کنند.

  • خرید میلگرد از بورس کالا: برای انجام معامله در بورس کالا اولین اقدام باید اخد کد معاملاتی باشد. خرید میلگرد از این سامانه معمولا محدودیت خاصی ندارد اما لازم است خریدار، پروانه بهره‌برداری مرتبط داشته و آن را ارائه دهد.

نکته‌ای که در خرید میلگرد از بورس کالا وجود دارد ارائه کامل مدارک است. همچنین احتمال دارد در زمان‌های مختلف مجددا نیاز به ارسال مدارک داشته باشید. درصورت عدم ارائه اسناد مربوط، احتمال اینکه کد معاملاتی شما غیرفعال شود زیاد است.

جمع‌بندی

خرید میلگرد از کارخانه یکی از روش‌های اصلی برای تهیه این مقاطع پرکاربرد یعنی میلگرد است. دلیل اینکه بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی این روش را برای خرید میلگرد انتخاب می‌کنند، به‌صرفه‌ بودن قیمت است. چرا که شرکت های بازرگانی و بنگاه ها با اضافه کردن سود خود، قیمت بیشتری را به مشتری ارائه می دهند.

اما باید خاطر نشان کرد خرید از کارخانه نیز علاوه بر قیمت پایین که مزیت آن است، مشکلاتی نیز دارد. به عنوان مثال کارخانه‌ها تنها در خواست مشتری‌های عمده را می‌پذیرند و معمولا سفارش‌های زیر 24 تن میلگرد قبول نمی‌شوند. به همین دلیل نیز راه‌های دیگری برای خرید میلگرد به‌وجود آمد که از آنها می‌توان به شرکت بازرگانی، بنگاه و بورس کالا اشاره کرد. در این بین کارخانه هایی که بتواند از همه لحاظ قیمت مناسبی به فروشنده ارائه دهند، کم نیستند، در این بین خرید میلگرد زاگرس شهر کرد می تواند گزینه مناسبی باشد.

برچسب ها:
میلگرد
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید