عوامل موثر بر قیمت چوب روسی و کاربرد چوب روسی در دکوراسیون (قبل از خرید بخوانید!)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

یکی از مهمترین کاربردهای چوب روسی در دکوراسیون منزل است. در این مطلب عوامل موثر بر قیمت چوب روسی دکوراسیون و انواع پرکاربرد آن معرفی می شود و بهتر است برای داشتن اطلاعات جامع تر قبل از خرید این مقاله را بخوانید و خرید خود را از فروشندگان معتبر و باسابقه انجام دهید.

چوب روسی انواع مختلفی دارد و به دلیل درجه کیفی بالا در کنار قیمت مناسب، در صنایع و پروژه های مختلفی استفاده می شود. قیمت چوب روسی نیز نسبت به سایر مدل های چوب و مصالح دیگر، مقرون به صرفه تر است که باعث شده کاربرد آن در صنایع مختلف روزانه در حال افزایش باشد. اگر می خواهید بیشتر با چوب روسی و ویژگی های آن آشنا شوید، ما در این مقاله عوامل موثر بر قیمت چوب روسی دکوراسیون و کاربرد های آن در منزل را بررسی می کنیم. در انتها نیز یکی از معروف ترین و معتبر ترین مراکز فروش انواع چوب روسی با کیفیت و قیمت مناسب را معرفی خواهیم کرد.

 

آشنایی با انواع چوب روسی

چوب روسی که از کشور روسیه به ایران وارد می شود، انواع مختلفی دارد که هر کدام دارای ویژگی ها و خصوصیات مختص به خود هستند. قبل از خرید و استفاده از این چوب، بهتر است با هر کدام از انواع چوب روس بیشتر آشنا شوید تا بتوانید با دید باز تری، سازگار ترین و مناسب ترین چوب برای کاربرد مورد نظرتان را خریداری کنید. در ادامه مطلب انواع چوب روسی را معرفی و بررسی می کنیم.

1) چوب نراد

چوب نراد یکی از پر طرفدار ترین چوب های روس است که از درخت کاج روسی برداشت می شود. این چوب بافت نرمی دارد و الیاف آن نیز صاف هستند. رنگ چوب نراد سفید مایل به کرم روشن است که باعث شده تا با انواع دکوراسیون سازگار باشد. این چوب وزن بسیار سبک و بافت انعطاف پذیری دارد که باعث شده تا کار و اجرای سازه های چوبی مختلف توسط آن بسیار راحت باشد. از چوب نراد روسی در پروژه های مختلفی مانند کف پوش، دیوارپوش، فریم ساختمان، مبلمان، کاغذ سازی، درب و پنجره، دکوراسیون خارجی و داخلی و ... استفاده می شود. قیمت چوب روسی نراد نیز نسبت به سایر انواع چوب ارزان تر است.

2) چوب یولکا

چوب یولکا نیز یکی دیگر از انواع چوب های روسی است که از درختان کاج سوزنی برگ استخراج می شود و بافت نرم و وزن سبکی دارد. رنگ چوب یولکا نیز سفید مایل به زرد روشن است. بافت چوب یولکا درشت است و گره های نا متقارنی دارد که در طول چوب پخش شده اند. از آن جایی که چوب یولکا سریع رشد می کند، آن را در جنگل های محافظت شده برای تامین نیاز چوب روس سراسر دنیا از جمله ایران، پرورش داده و صادر می کنند.

3) چوب ساسنا

چوب ساسنا بافت نا مقتارنی دارد که در برخی درختان درشت و در برخی دیگر ریز است. رنگ این چوب نیز صورتی مایل به قرمز است. از چوب روسی ساسنا در صنایعی مانند کاغذ سازی، ساخت پالت، قایق سازی، ام دی اف و اچ دی اف، نئوپان، نرده و حفاظ، مبلمان و .. استفاده می شود.

قیمت چوب روسی

کاربرد انواع چوب روسی در دکوراسیون منزل

از چوب روسی و انواع مختلف آن، در دکوراسیون منزل استفاده های بسیاری می شود. این چوب به دلیل ویژگی هایی مانند مقاومت بالا، زیبایی ظاهری، دوام و طول عمر بالا در طراحی دکوراسیون خانه کاربرد زیادی دارد. در ادامه مطلب کاربرد های انواع چوب روس در دکوراسیون منزل را بیان می کنیم.

  • کف ‌پوش با چوب روسی : یکی از اصلی ترین کاربرد های چوب روس کفپوش است. از این چوب به عنوان کف پوش در فضا های مختلف خانه مانند اتاق، آشپزخانه و ... استفاده می شود. انواع چوب روسی مانند نراد و ساسنا در رنگ بندی متنوع و زیبا در بازار موجود هستند و با استفاده از آن ها می توان کف پوش خانه را دیزاین کرده و فضایی شیک و زیبا به وجود آورد.
  • مبلمان با چوب روسی چوب روسی به دلیل وزن سبکی که دارد برای ساخت مبلمان منزل مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این چوب می توان مدل های مدرن و کلاسیک مبلمان، صندلی و میز را در رنگ بندی مختلف اجرا کرد. 
  • کابینت با چوب روسی اصلی ترین بخش آشپزخانه، کابینت آن است که باید توسط چوبی مقاوم ولی زیبا مانند چوب روسی طراحی شود. چوب روسی در ساخت کابینت‌ آشپزخانه و کمد منزل نیز کاربرد دارد. این چوب‌ با طرح ها و رنگ ‌های متنوعی در دسترس است و می توان مدل های مدرن، کلاسیک، مینیمال و ... را توسط آن پیاده سازی کرد. 
  • درب و پنجره با چوب روسی : از چوب روسی به دلیل مقاومت و دوام بالایی که دارد، در ساخت درب و پنجره منزل نیز استفاده می شود. به دلیل انعطاف پذیری و بافت نرم انواع چوب روس، می توان دیزاین های خلاقانه و مدرن درب و پنجره را توسط آن اجرا کرد. 
  • دیوار پوش با چوب روسی : یکی از مهم ترین کاربرد های انواع چوب روسی، طراحی و اجرای دیوار پوش است. چوب روسی در برابر رطوبت نیز مقاومت بالایی دارد که باعث شده تا بتوان از آن به عنوان پوشش دیوار سرویس بهداشتی و محیط های مرطوب نیز استفاده کرد. 
  • سقف کاذب با چوب روسی : به دلیل وزن سبک، مقاومت در برابر رطوبت و تنوع رنگی بالا از چوب روس برای ساخت سقف کاذب منزل استفاده های زیادی می شود. از آن جایی که چوب روسی در برابر آسیب های محیطی و رطوبت مقاومت بالایی دارد، می توان در طولانی مدت از آن به عنوان پوشش سقف منزل استفاده کرد.

خرید چوب روسی

عوامل موثر بر قیمت چوب روسی

قیمت چوب روسی دکوراسیون تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد و دچار نوسان و تغییر می شود. در ادامه مطلب برخی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار روی قیمت چوب روسی را ذکر می کنیم.

  1. کیفیت چوب: کیفیت چوب مورد استفاده برای تولید چوب روسی نقش مهمی در تعیین قیمت نهایی آن دارد. هرچه کیفیت چوب بالاتر باشد، قیمت چوب روسی دکوراسیون نیز افزایش خواهد یافت.  
  2. ابعاد و اندازه: ابعاد و اندازه چوب روسی نیز روی قیمت نهایی آن برای مشتری اثر می گذارد. به طوری که چوب روسی با ابعاد بزرگ تر، معمولاً قیمت بیشتری نیز دارد.
  3. نوع چوب روسی: همانطور که گفتیم چوب روسی انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. قیمت انواع چوب روسی با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال چوب ساسنا قیمت بیشتری نسبت به چوب نراد دارد. 
  4. نرخ ارز: از آن جایی که چوب روسی یک چوب وارداتی است و نرخ ارز نیز در کشور ما به طور معمول در حال نوسان است، نمی توان یک قیمت ثابت برای این چوب بیان کرد. نرخ ارز یکی از اصلی ترین عواملی است که روی قیمت چوب روسی تاثیر می گذارد و باید آن را بر اساس نرخ روز محاسبه کرد.

با توجه به این عوامل، برای جلوگیری از خرید چوب روسی با قیمتی گران بهتر است که چوب روسی را از یک مرکز معتبر و با سابقه خریداری کنید که محصولات خود را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه عرضه می کند. در ادامه مطلب معتبر ترین مرکز خرید چوب روسی با قیمتی ثابت و ارزان را معرفی می کنیم.

چوب روسی ارزان قیمت

قیمت چوب روسی دکوراسیون در آذر وود

به طور کلی قیمت چوب روسی بر اساس ابعاد و عرض آن تعیین و محاسبه می شود. چوب روسی بر اساس قیمت متر مربع به فروش می رسد. قیمت روز چوب روسی به دلیل وارداتی بودن آن متغیر است و نمی توان یک قیمت ثابت برای آن بیان کرد. همان طور که گفتیم چوب روسی وارداتی است و نرخ ارز روی قیمت آن اثر میگذارد و خرید آن با قیمتی ارزان کاری دشوار است. از این رو باید این چوب را از مراکز معتبر و با سابقه خریداری کنید. برخی از وارد کنندگان چوب روسی این محصول را از بندر انزلی وارد می کنند که باعث می شود تا قیمت آن مناسب تر و ارزان تر شود. مجموعه اذر وود یکی از معدود وارد کنندگان چوب روسی از بندر انزلی است که این محصول را با قیمتی مناسب و ارزان عرضه می کند. همچنین قیمت چوب روسی دکوراسیون با توجه به کیفیت و خشک و تر بودن آن نیز متغیر است. در ادامه مطلب مزایای خرید چوب روسی از مجموعه آذر وود را بیان می کنیم.

 

چوب روسی از کجا بخریم؟

خرید چوب روسی در ایران بیشتر به شکل عمده انجام می شود. از آن جایی که این چوب در کشور ما مشتریان زیادی دارد، شرکت های مختلف آن را با کیفیت پایین و همراه با ناخالصی وارد کرده و به فروش می رسانند. ولی مجموعه آذر وود از بهترین کارخانه واقع در کشور روسیه این چوب را وارد کرده و با کیفیت بالایی به فروش می رساند. مجموعه آذر وود از بندر انزلی انواع چوب روسی را به کشور وارد می کند. از این رو این چوب ها قیمت مناسب و مقرون به صرفه تری نسبت به سایر فروشگاه های چوب روس دارند. پس اگر به دنبال بهترین و ارزان ترین قیمت چوب روسی در کنار درجه کیفی بالا هستید، حتما به وبسایت مجموعه آذر وود به آدرس azarwood.com مراجعه کنید. همچنین این مجموعه خدمات مشاوره رایگان با شماره تلفن 09129351184 را برای مشتریان خود فراهم کرده است تا بتوانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز درباره خرید و قیمت چوب روسی دکوراسیون مورد نیازشان را کسب کنند. برای اطلاعات بیشتر و خرید چوب روسی با قیمتی مناسب و کیفیت بالا می توانید به صفحه قیمت چوب روسی مراجعه کنید.

به طور کلی با خرید چوب روسی از مجموعه آذر وود از مزایای زیر بهره مند می شوید:

  • قیمت ارزان تر از سایر فروشگاه ها
  • اطمینان از کیفیت، دوام و طول عمر بالای محصول
  • خدمات پس از فروش
  • مشاوره رایگان
  • گارانتی
برچسب ها:
چوب روسی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله