مبل چسترفیلد اداری برای چه فضایی مناسب است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

مبل چستر هم برای فضاهای مسکونی و هم برای فضاهای اداری بسیار مناسب است؛ البته به شرطی که در زمان خرید و انتخاب آن به نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره شده است توجه کنید.

مبل چستر که نام کامل آن مبل چسترفیلد است به نوعی از کاناپه گفته می‌شود که روکش آن غالبا با چرم مصنوعی یا چرم طبیعی ساخته شده و در دسته مبل‌های کلاسیک جای می‌گیرد. این مبل هم برای فضاهای مسکونی و هم برای فضاهای اداری بسیار مناسب است؛ البته به شرطی که در زمان خرید و انتخاب آن به نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره شده است توجه کنید.

چطور متوجه شویم مبل چستر برای فضای اداری‌مان مناسب است؟

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که آیا می‌توانید فضای اداری در دسترس‌تان را با مبل چستر تجهیز کنید یا خیر؟ توجه به نکات زیر می‌تواند راهنمای خوبی باشد.

انتخاب جای مناسب و ایده‌آل

قبل از خرید مبل چستر و استفاده از آن در طراحی دکوراسیون اداری باید به این پرسش پاسخ دهید که می‌خواهید این مبل را کجای دفتر کارتان بگذارید؟ توصیه می‌کنیم این مبل را جایی بگذارید که به نقطه کانونی تبدیل شود. این مدل مبل هم در اتاق نشیمن و هم در دفتر کار، کتابخانه یا حتی راهرویی که به اتاق انتظار منتهی می‌شود قابل استفاده است.

اندازه ‌گیری قبل از خرید

قانون طلایی استفاده از مبلمان در فضای اداری، اندازه‌گیری قبل از خرید است. این مرحله را دست کم نگیرید. دانستن ابعاد اتاق‌کارتان به شما کمک می‌کند تا مبل چسترفیلد مناسبی را انتخاب کنید.

استفاده از میز مناسب

اگر قصدتان از خرید چسترفیلد به عنوان مبلمان اداری ایجاد فضایی در دفتر کارتان است که بتوانید در آنجا از مهمانان‌تان پذیرایی کنید؛ بهتر است کنارش یک میز اداری عسلی کوچک یا میز چای‌خوری قرار دهید.

فاصله مبل تا دیوار

مبل چستر از آن دسته مبل‌هایی است که نباید از دیوار زیاد فاصله داشته باشد. مبل را به دیوار بچسبانید و چند اثر هنری زیبا یا یک آینه بزرگ بالای آن بگذارید تا این قسمت دفتر کارتان تبدیل به نقطه کانونی شود. این کار برای فضاهای کوچک بسیار خوب است و باعث بزرگنمایی می‌شود.

جداسازی فضا

این مدل مبل حتی برای جدا کردن دفاتری که پلان باز دارند نیز مناسب است. بنابراین اگر می‌خواهید اتاق بزرگی را بدون استفاده از دیوار یا پارتیشن اداری تبدیل به دو فضای مجزا کنید؛ می‌توانید از مبل چسترفیلد به عنوان جداکننده موقت استفاده کنید.

تبدیل گوشه دفتر به مکانی دنج

ایده هوشمندانه دیگری که می‌توانید با استفاده از مبل چسترفیلد آن را پیاده کنید؛ گذاشتن این مبل در گوشه اتاق و ایجاد یک فضای دنج در این منطقه است. این طرح یک فضای صمیمی در اتاق ایجاد می‌کند که برای نوشیدن یک فنجان چای، مطالعه یا صرفا استراحت کردن بین تایم‌های کاری و در اوقات فراغت مناسب است. از چند کوسن نرم هم می‌توانید برای جذاب‌تر کردن این قسمت از دفتر کارتان و تبدیل آن به محلی برای استراحت کردن استفاده کنید.

توجه به نورپردازی اتاق

روشنایی کلیدی‌ترین عامل در طراحی دکوراسیون داخلی است. نور مناسب و کافی می‌تواند مبل چسترفیلدی که در دفتر کارتان گذاشته‌اید را جذاب‌تر کند. علاوه بر سیستم نورپردازی که کل اتاق را روشن می‌کند بهتر است یک چراغ رومیزی شیک یا آباژور پایه بلند در نزدیکی آن قرار دهید. این شکل نورپردازی نه تنها به گرما فضا می‌افزاید؛ بلکه این قسمت از دفتر را برای مطالعه یا کار کردن به مکانی مناسب تبدیل می‌کند.

استفاده از اکسسوری مناسب

اگر از چند کوسن یا بالش تزئینی و فرش سنتی در کنار مبل چسترفیلد استفاده کنید؛ فضای دفتر کارتان دنج‌تر و شیک‌تر خواهد شد. نکته مهمی که در مورد چسترفیلد باید بدانید این است که این مدل مبلمان اداری را می‌تواند به راحتی با هر سبک دکوراسیون داخلی، چه کلاسیک، چه مدرن و چه تلفیقی سازگار و هماهنگ کنید.

نگهداری مناسب از مبلمان

از آنجایی که مبلمان چسترفیلد تمام پارچه یا تمام چرم است؛ نگهداری از آن بسیار مهم است. به خصوص اگر از این محصول به عنوان مبلمان اداری و دفاتر شلوغ و پر از رفت و آمد استفاده کنید. بنابراین حتما کوسن‌ها و لابه‌لای لمسه‌های مبل را مرتبا با جاروبرقی تمیز کنید. اگر پارچه مبل چرم است؛ برای تمیز کردنش از اسپری مخصوص چرم استفاده کنید و بعد از اتمام کارتان با نرم‌کننده، چرم را نرم کنید تا ترک نخورد.

مبل چسترفیلد تلفیقی کامل از سنتی و مدرنیته

جذابیت همیشگی مبل چرمی چسترفیلد بدون شک امتحان خود را پس داده است. این محصول با طراحی خاص خود، در صنعت طراحی داخلی به عنوان ترکیبی از ویژگی‌های مدرنیته و سنت شناخته می‌شود. این اختراع مبتکرانه توانسته وسیله‌ای مانند مبل را به گزینه‌ای کاربردی و شیک برای کسانی تبدیل کند که به دنبال مبلمانی برای نشستن راحت، شیک و کلاسیک در محل کارشان هستند.

هنگامی که به تجهیز فضای دفتر کار خود فکر می‎کنید؛ این نکته را به خاطر داشته باشید که مبل مدرن چسترفیلد نه تنها راحت است و تطبیق‌پذیری بالایی دارد بلکه ظرافتی جاودانه را نیز به فضا می‌بخشد. بنابراین فرقی نمی‌کند؛ چه به دنبال راه‌حلی برای صرفه‌جویی در فضا هستید و چه می‌خواهید مکانی دنج برای مهمانان و ارباب‌رجوع تدارک ببینید؛ در هر صورت این مدل مبل زیبا می‌تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند و در عین حال به محل کارتان زیبایی خاصی را ببخشد.

آیا می‌توان از مبل چستر در هر فضایی استفاده کرد؟

این روزها اگر برای خرید مبلمان اداری به بورس فروش این کالاها مراجعه کرده باشید قطعا با طیف متنوعی از مبلمان مخصوص فضاهای اداری برخورد کرده‌اید که یکی از پرطرفدارترین‌ها از بین آنها مبلمان چستر است. اما همانطور که اشاره شد؛ انتخاب این مدل مبل وابسته به نکات مهمی است که در این پست به آنها اشاره کرده‌اید. اگر بتوانید به این نکات توجه کنید؛ فارغ از متراژ ساختمان می‌توانید به بهترین شکل دفتر کارتان را با استفاده از این مبل دیزاین کنید. البته به طور کلی هر چقدر اتاقی که می‌خواهید مبل را در آن قرار دهید بزرگ‌تر و جادارتر باشد و ارتفاع سقفش بلندتر، چه بهتر. اما اگر فضایی که در اختیارتان است چنین ویژگی‌هایی ندارد نیازی نیست از انتخاب‌تان دست بکشید؛ کافیست که مبل چستری را انتخاب کنید که ابعادش از حالت استاندارد کمی کوچک‌تر است.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید