نمایی چشم نواز و مدرن با فلاورباکس و گلدان بتنی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

گلدان بتنی یا فلاورباکس بتنی، یکی از کاربردی‌ترین محصولاتی است که در پروژه‌های مختلف، علی‌الخصوص بهسازی و بازسازی مکان‌های عمومی و جاده‌ها بکار می‌رود.

گلدان بتنی یا فلاورباکس بتنی، یکی از کاربردی‌ترین محصولاتی است که در پروژه‌های مختلف، علی‌الخصوص بهسازی و بازسازی مکان‌های عمومی و جاده‌ها بکار می‌رود. قطعاً گلدان بتنی را در جای جای شهر و در مکان‌های عمومی همچون پارک‌ها کنار خیابان‌ها و‌… دیده‌اید. با این گلدان‌ها زیبایی شهر چند برابر شده و برای چند لحظه حس و حال عابران از دیدن گوشه کوچکی از طبیعت تغییر می‌کند. در خانه‌های ویلایی بزرگ نیز فلاورباکس، جزو اولین چیزهایی ست که طراح دکوراسیون پیشنهاد می‌کند‌. بهترین بتن برای ساخت این نوع گلدان، بتن اکسپوز است.

 

فلاور باکس بتن اکسپوز

فلاورباکس در معنای لغوی، به معنی باکس گل یا حوض گل بوده و به وفور در فضاهای مختلف برای کاشت گل، گیاه زینتی، درختچه و… استفاده می‌شود. باکس گل و گیاه بتنی یا فلاور باکس بتنی، از محصولات پرکاربرد و بسیار جذاب در امر زیباسازی شهر، بوستان، محوطه ویلا و… است. این محصول تنوع طرح و رنگ و اندازه زیادی داشته و براساس شرایط و دکوراسیون محیط انتخاب می‌شود. با ریختن خاک در این گلدان‌های بتنی و کاشت گیاه مناسب، شرایط بسیار عالی رشد و پرورش گیاهان به‌وجود آمده و صحنه بسیار زیبا و دل‌انگیزی برای بینندگان به وجود می‌آید. گلدان‌های بتنی یا سیمانی به دو صورت پیش ساخته و سفارشی تولید می‌شوند. زمان مورد نیاز نصب و خرید گلدان بتنی آماده بسیار کم است. در صورتی که گلدان سفارشی ظرافت زیادی لازم دارد.

فلاور باکس سفید با حاشیه طلایی

کاربرد‌های فلاور باکس بتنی

  • زیباسازی شهر: گل و گیاه طی سالیان دراز همواره مورد علاقه افراد زیادی بوده و جلوه‌ای دیگر به محیط می‌دهند. فلاورباکس‌ها ابزارهایی زینتی و کاربردی برای کاشت گل و گیاه به حساب می‌آیند و در زیباسازی محیط و به خصوص مکان‌های عمومی تاثیر بسزایی دارند.
  • بهینه سازی فضا: گاهی فضاهای مختلف مورد استفاده در پارک‌ها و‌…، نیاز به تقسیم دارند تا استفاده از آن‌ها بهینه‌تر شود و کاربرد آن‌ها بیش‌تر شود. گلدان‌های بتنی گزینه بسیار مناسبی هستند که تقسیم فضاها را به زیباترین شکل ممکن انجام می‌دهند.
  • تفکیک جاده‌ها: این نوع گلدان‌ها حتی می‌توانند برای تفکیک مسیرها و جاده‌ها نیز استفاده شوند مثلا در فضای بین دو اتوبان که نیاز به تفکیک دارند. با استفاده از این محصولات نظم فضا نیز بیش‌تر می‌شود.
  • نقاط تاکیدی محیط: گاهی در قسمتی از فضا نیاز به جلب توجه افراد برای انجام تبلیغات و کارهای دیگر داریم. در این شرایط یک فلاورباکس بتنی بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود‌ تا توجه افراد را به نقطه مورد نظر جلب کنید.
  • حفاظت از گیاه: گیاهان بدون باکس ممکن است در نتیجه رفت و آمد عابران یا تعمیر جاده از بین بروند اما فلاور باکس روشی برای حفظ بقای آن‌هاست.
  • تنوع بالا: گلدان‌های بتنی تنوع بسیار زیادی دارند و دست شما در انتخاب انواع طرح و رنگ باز نگه‌ می دارند.
  • افزایش تنوع گیاهی: با استفاده از گلدان‌های بتنی، تنوع گیاهان موجود در محیط نیز بیش‌تر خواهد شد و روی تنوع گیاهی و زیستی شهر اثر مثبت دارد.
  • تاثیر بر فضای فیزیکی: گل و گیاه نوعی انرژی مثبت در فضا محسوب می‌شوند و روی کیفیت هوا اثر مستقیم دارند‌. با کاشت گل و گیاه در گلدان‌های بتنی شهری یا گلدان آپلرتمانی، در حقیقت نوعی تصفیه کننده هوا ایجاد کرده‌ایم.
  • ایجاد فضای خلاقانه و هنری: فقط کافی ست کمی ذوق و سلیقه به خرج دهید یا از یک طراح دکوراسیون کمک بگیرید تا انواع پروژه‌های هنری و خلاقانه را روی فلاورباکس‌های شما پیاده کند و فضایی هنری زیبا به شما تحویل دهد.

فلاور باکس مستطیلی سفید

مزایای فلاور باکس بتنی

گلدان‌های بتنی که معمولاً در فضاهای باز و بزرگ استفاده می‌شود، دارای مزایای بسیاری هستند که ان‌ها را از سایر گلدان‌ها متمایز کرده است. مکان‌های عمومی همچون پارک‌ها و کنار جاده‌ها، در معرض آسیب‌های فراوان هستند و باید از محصول با مقاومت بالا در آن‌ها استفاده شود. فلاور باکس‌های بتنی کاملاً مسلح شده با توری‌های فلزی هستند و در برابر ضربه، آسیب، تغییرات آب و هوایی و بارش برف و باران مقاوم هستند. طول عمر این گلدان‌ها با توجه به ترکیبات مورد استفاده در ساخت‌شان، بالا بوده و کمتر نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. در صورت نیاز به تعمیر نیز هزینه تعمیر بسیار پایینی دارند. وزن بالای گلدان‌های بتنی امکان سرقت ان‌ها را به خصوص در مکان‌های عمومی پایین می‌آورد، همچنین باعث می‌شود که در برابر عواملی همچون باد و ضربه آسیب پذیر نباشند.

فلاور باکس بتنی

چگونه فلاور باکس بتنی مناسب را انتخاب کنیم؟

فلاورباکس‌ها انواع مختلفی دارند و برای جاهای مختلفی استفاده می‌شوند. بر این اساس ویژگی‌های آن‌ها نیز متفاوت است. تنوع ابعاد و شکل این محصولات بسیار بالاست و برای استفاده در جاهای مختلف دارای آپشن‌های گوناگون هستند. هنگام خرید این گلدان‌ها باید حتما به نوع گیاهی که می‌کاریم دقت کنیم چون برخی گلدان‌ها و گیاهان باهم تناسب ندارند و ریشه گیاه را دچار مشکل می‌کنند.

همان‌طور که گفته شد ابعاد فلاورباکس‌ها متفاوت بوده و حتی ممکن است به‌عنوان گلدان آپارتمانی نیز استفاده شوند. طبیعتاً گلدان‌های بتنی آپارتمانی سایز کوچک‌تری از سایرین دارند. فلاورباکس‌هایی که در پارک‌ها استفاده می‌شود، ممکن است گاهاً به شکل استپ باشند. یعنی به‌عنوان صندلی داخل پارک هم به‌کار بروند. این نوع گلدان‌ها حتی در بقای محیط زیست نیز اثر مثبت دارند. این اثر به این صورت است که اگر گل و گیاه در کنارخیابان‌ها و جاده‌ها بدون گلدان ساخته شود، با بازسازی و تعمیر جاده یا خیابان ممکن است گیاه از بین برود. اما با استفاده از گلدان بتنی، گیاه کاملاً محافظت شده بوده و متحمل آسیب نمی‌شود.

بدیهی است مشخصه های فنی از جمله جذب آب و میزان نفوذپذیری و مقاومت در مقابل سرما، مقاومت سایشی، مقاومت در مقابل خمش و فشار و همچنین پایداری در مقابل اشعه خورشید همگی از جمله عوامل قابل بررسی در محاسبات آزمایشگاهی در مقایسه تولیدات مختلف با یکدیگر می‌باشد که می‌توانند فاکتورهای مهمی در انتخاب محصول مناسب باشند.

فلاورباکس و گلدان بتنی دو نوع پرکاربرد تک سطحی و چند سطحی دارد. گلدان‌های چند سطحی در چند طبقه و در اشکال و طرح‌های پیچیده‌تر ساخته می‌شوند. با انتخاب گلدان‌های چند سطحی شما فضای بیشتری برای ‌اشت انواع گل و گیاه دارید و می‌توانید انواع گل و گیاه را در ارتفاع‌های مختلف و با طرح‌های خلاقانه‌تر بکارید. این نوع گلدان معمولاً مناسب گل‌ و گیاه‌های سبک‌تر و کوچک‌تر است. در مقابل گلدان سنگین و یک سطحی، ساده و مربع یا مستطیل شکل هستند و توان تحمل وزن‌های مختلف گیله را دارند. در این نوع فلاورباکس‌های بتنی می‌توان گیاهان بزرگ‌تر و حتی درختچه کاشت.

قیمت گلدان بتنی

همان‌طور که مشخص است، گلدان‌های بتنی دارای تنوع زیادی هستند بنابراین تعیین قیمت واحد برای همه ان‌ها امکان پذیر نیست. قیمت گلدان بتنی به عوامل مختلفی از جمله، مصالح مورد استفاده، طرح و رنگ مورد نیاز، اندازه گلدان، پیچیدگی ساخت، زمان مورد نیاز برای طراحی و ساخت و… بستگی دارد. بهتر است هنگام انتخاب فلاورباکس مورد نظر، خوب به شرایط و محیط مورد نظر دقت کنیم و یا از متخصص در این زمینه کمک بگیریم تا انتخاب درستی داشته باشیم و قیمت فلاورباکس بر اساس نیاز برای ما کاملاً به‌صرفه باشد. بهتر است هنگام انتخاب تا حد امکان، کیفیت محصول را بر هزینه آن ارجحیت دهیم تا پس از مدتی متحمل هزینه‌های اضافی و غیر قابل پیش‌بینی بازسازی و تعمیر نشویم.

بهترین مرکز برای تهیه فلاورباکس بتنی کجاست؟

در زندگی مدرن امروز که افراد بیش‌تر وقت خود را سرکار یا در آپارتمان‌های خود سپری می‌کنند، وجود گوشه کوچکی از طبیعت در آپارتمان یا در مکان‌های عمومی غنیمت بزرگی است و برای افراد بسیار خوشایند است. گلدان‌ها و باکس‌های گل بتنی، جزو ابزارهای دکوراتیوی هستند که زیبایی طبیعت را چند برابر کرده و در اختیار عابران خیابان‌ها و گاهاً افراد منزل قرار می‌دهند. زیبایی، تنوع طرح و رنگ، مقاومت و جذابیت این باکس‌های بتنی تا حد زیادی به کارخانه سازنده و کیفیت کار آن بستگی دارد. شرکت تسا سنگ در سبد محصولات خود انواع فلاور باکس و گلدان آپارتمانی با اندازه و طرح‌های خاص و منحصر به فرد را تولید می‌کند. گلدان‌های تولید شده در این کارخانه با سابقه و خوش‌نام هم بصورت پیش ساخته و با قالب آماده و هم به صورت سفارشی ساخته می‌شود. در این مجموعه طرح اختلاط بتنی دارای بسیار عالی و بی‌نقص بوده و کمتر از ۳ درصد جذب آب دارد.

نوع مصالح ومتغییرهای دیگر مثل عیار بتن، نوع الیاف، میزان استفاده از روان کننده‌ها، میزان میکس مواد با یکدیگر و همچنین کیفیت و نحوه کیورینگ و عمل آوری بعد از تولید، کاملاً مطابق اصول استاندارد بوده و همین موضوع، طول عمر و ماندگاری محصولات را ضمانت می‌کند.

فلاور باکس

در شرکت تسا سنگ، دست مشتریان عزیز در انتخاب رنگ محصول، کاملا باز است و میتوانند مطابق با سلیقه خود رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنند. رنگی که در این مجموعه استفاده می‌شود از بهترین متریال‌ها ساخته شده بنابراین به‌راحتی از بین نمی‌روند. از طرفی رنگ‌های مورد استفاده در این کارخانه به‌صورت روکش نیستند و هنگام مختلوط شدن بتن به آن اضافه می‌شکند.

با این اوصاف شرکت تسا سنگ بهترین انتخاب شما برای خرید انواع محصولات بتنی خواهد بود. عیار بتن مورد استفاده در این مجموعه، دوبرابر بتن‌های موجود در بازار بوده و در طرح اختلاط بتن، مصالح مرغوب و کافی، همزن و میکسرهای مناسب، رنگدانه‌های با کیفیت و پیگمنت بالا، روان‌سازهای مخصوص و… استفاده می‌شود که هر کدام از این عوامل می‌توانند دلیل محکمی بر کیفیت بالای محصول نهایی باشند. شرکت تسا سنگ، آماده مشاوره و ارائه بهترین محصولات بتنی پیش ساخته بوده و همچنین سفارش‌های خاص و مطابق با سلیقه شما را ثبت و در کم‌ترین زمان ممکن تحویل خواهد داد.

بدون شک، شناخته‌شدگی و سابقه یک مجموعه مستقیماً با میزان اعتبار آن ارتباط دارد. شرکت تسا سنگ با افتخار اعلام می‌کند که طرح‌های مهمی در کشور را اجرا کرده است که از جمله می توان به پروژه های کلان و بزرگ مصلای تهران، حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، بیمارستان‌های قزوین، خرم‌آباد، نور، مبلمان شهری، و طرح‌های نما و کف پیاده‌روها، بوستان‌ها و پارک‌ها در استان‌های اصفهان، اراک، بوشهر، قم و ... اشاره نمود. این مجموعه با موفقیت در اجرای طرح‌ها و پروژه های بزرگ، اعتبار قابل توجهی را برای خود به ارمغان آورده است. باید توجه داشت که تاریخچه موفقیت و سوابق عالی شرکت تسا سنگ (https://tesastone.com)، علاوه بر ارائه خدمات عالی، نقش مهمی در جلب اعتماد مشتریان ایفا نموده است.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید