بازسازی خانه با هوش مصنوعی | معرفی 7 سایت کاربردی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

هوش مصنوعی و تکنولوژی های مربوط به این علم جایگاه متفاوت و گسترده ای در همه جوانب زندگی بشر یافته است. امروزه در همه جا صحبت از GPT و انواع آن است

هوش مصنوعی و تکنولوژی های مربوط به این علم جایگاه متفاوت و گسترده ای در همه جوانب زندگی بشر یافته است. امروزه در همه جا صحبت از GPT و انواع آن است. از خودروهای اتوماتیک تا برنامه های موبایل، کنترل منازل، خطوط تولید کارخانجات همگی به این تکنولوژی وابسته شده اند.

بازسازی خانه با هوش مصنوعی

همچنین یکی از روش های به روز که بر اساس جدیدترین تکنولوژی ها به بازسازی خانه ها می پردازد، بازسازی خانه با هوش مصنوعی می باشد. اینکار با کمک هوش مصنوعی و الگوریتم ها و بخش های مختلف منطق این علم انجام می شود. این تکنولوژی عموماً تنظیماتی را به طور خودکار انجام می دهد.

این تنظیمات مربوط به سیستم های سرمایشی و گرمایشی و نظارت و امنیت، کنترل از راه دور می شود. در ادامه به جذابیت ها و مزایای این فناوری جدید و کاربرد آن با عنوان بازسازی خانه با هوش مصنوعی خواهیم پرداخت. بازسازی منزل شامل چندین بخش است که طراحی داخلی، توجه به امنیت و استفاده از سیستم های هوشمند در این بازسازی یکی از مهمترین موارد می باشند.

در این راستا وبسایت هایی هستند که با کمک الگوریتم های مختلف به افراد کمک می کنند تا خانه مدنظر خود را به شکلی که می خواهند رویایی، تجاری یا هر مورد دیگری طراحی کنند و برای ساخت آن اقدام کنند. در اینجا به لیستی از 7 وبسایت در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

1- سایت طراحی خانه هوشمند RoomGPT

این وب سایت ها به شکل یک ابزار عمل میکنند. در حال حاضر وب سایت RoomGPT در نقش یک ابزار به افراد کمک می کند که بتوانند طرح های خود را به سرعت عملی کنند. بازسازی خانه شامل چندین بخش است که طراحی داخلی، توجه به امنیت و استفاده از سیستم های هوشمند در این بازسازی یکی از مهمترین موارد می باشند.

این ابزار بسیار خلاقانه این کار را انجام می دهد و می تواند به خوبی در ارائه سفارش هی طراحی داخلی نیز کمک کند. این وبسایت که به شکل یک ابزار هوش مصنوعی مورد استفاده قرار میگیرد بر اساس مدل زبان GPT-3 می باشد که توانایی خیلی زیادی در ارائه پاسخ های انسان محور دارد و بطور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. قالب های متفاوتی برای سبک های سازه های مدرن، خانه های روستایی، منازل مینیمالیستی و ... ارائه می دهد که کاربر امکان انتخاب هر کدام از آنها را دارد. حتی رنگ اتاق ها و چیدمان مبلمان و دیگر لوازم نیز قابل انتخاب هستند.

2- سایت طراحی خانه با هوش مصنوعی Microsoft Bing AI Image Creator

یکی دیگر از وب سایت های مربوط به طراحی خانه مایکروسافت بینگ AI است که طراحی داخلی فوق العاده ای برای کاربران ارائه می دهد. این ابزار از الگوریتم های ماشین لرنینگ براساس موتور جستجوی بینگ استفاده می کند.

هوش مصنوعی بینگ امکان ارائه طرح های متفاوت و متنوعی را بر اساس منابع طراحی گسترده دارد. از انواع مقالات تا تصاویر و منابع زیادی از پروژه های طراحی شده را می تواند ارائه دهد. همچنین ایده های خلاقانه زیادی را به کاربران پیشنهاد می دهد و نیز قادر به تجزیه و تحلیل روش های شخصی برای طراحی افراد است.

3- سایت طراحی و بازسازی خانه هوشمند با Stable Diffusion AI

یکی از وب سایت های جالب در تصویرسازی متن توسط هوش مصنوعی است که با کمک شبکه های عصبی این کار را انجام می دهد. شبکه های عصبی در واقع پیرو تفکرات مغزی آدمی است همچنان که مغز به صورت خلاقانه متونی که می خواند را تصویرسازی می کند، این هوش مصنوعی نیز متون را تبدیل به تصویر می کند و در این کار بسیار خلاق عمل می کند.

این سایت بر اساس علومی مانند بینایی ماشین و یادگیری ماشین عمل می کند و طراحان می توانند فرآیند طراحی ساده تری را پیش بگیرند.

4- سایت طراحی خانه Diffusion Bee

الگوریتم های یادگیری عمیق در این ابزار به کمک طراحان خانه می آیند. این ابزار امکان تبدیل متن به تصویر را دارد همچنین می تواند داده های زیادی را به روش های شخصی تحلیل کند. اندازه و چیدمان فضا نیز در طراحی های داخلی در نظر گرفته می شود. یکی از مزایای این هوش مصنوعی، امکان اجرای آفلاین آن می باشد. در این روش از هوش مصنوعی برای بهینه سازی طراحی و افزایش تجربه عالی مشتریان استفاده می شود. در این روش از الگوریتم ها و مدلهای مختلف هوش مصنوعی استفاده می شود.

5- سایت طراحی خانه با هوش مصنوعی Open Art AI

مجموعه ای از طرح های بسیار زیاد است که خود آنها از طراحی های داخلی دیگر ابزار هوش مصنوعی نظیر میدجرنی، استیبل، دفیوژن (Midjourney، Stable، Diffusion) گردآوری شده است. این ابزار مانند هوش مصنوعی طراحی داخلی Lazada، Shopee کار می کند.

بازسازی منزل با ai

6- سایت طراحی خانه هوشمند با Dall-E

ابزار Dall-E قادر به تولید تصویر بر اساس هوش مصنوعی از طریق متن است. برخی تصاویری که ایجاد آنها به صورت دستی سخت است، با این هوش مصنوعی قابل ایجاد است. اما باید توجه کنید که در نوشتن متن محتاط باشید و درست و مناسب و البته کامل توضیح دهید تا تصویر نهایی به طور کامل ایجاد شود.

7- سایت طراحی خانه با هوش مصنوعی Midjourney

در این سایت که به عنوان ابزاری هوشمند مورد استفاده قرار میگیرد امکان توسعه طراح های داخلی فوق العاده ای دارد. البته این جز ابزار پولی است بنابراین نمی توانید بدون پول از آن استفاده کنید.

استفاده از هوش مصنوعی را در خیلی از موارد می توانید ملاحظه کنید.

خدمات زیادی با توجه به این فن آوری انجام می شود. نصب پارتیشن اداری، بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی خانه ها، اماکن تجاری و اداری و مسکونی همگی از جمله مواردی هستند که امکان پیاده سازی آنها با هوش مصنوعی وجود دارد.

نمونه این کاربردها را می توان در اپتیمایز کردن تنظیمات نورپردازی دید. همچنین مدیریت سیستم های گرایشی و سرمایشی به منظور تحلیل الگو ها و تغییر فضای داخلی نسبت به این تحلیل ها به صورت هوشمند انجام می شود. همچنین این طراحی ها، پیش بینی های خوبی را انجام می دهد و به این منظور می توانید عواملی همچون نور، دما و ... را به بهترین شکل تنظیم نمایید و از آنها بهره ببرید.
 

منبع:

گروه معماری آترینا

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله