ایده هایی برای تزیین سفره شب یلدا + تصاویر دکور شب یلدا

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر می‌خواهید ایده‌های تزیین سفره یلدا را مشاهده کنید و برای تزیین دکور شب یلدا اقدام کنید، همراه ما باشید.

یلدا به عنوان یکی از سنت‌های خاص و کهن ایرانی شناخته می‌شود. جذابیت و زیبایی این شب برای ما، خاطراتی است که از گذشته تا کنون ساخته‌ایم. امسال نیز قصد داریم با ایده های جدید تزیین سفره یلدای 1402، به استقابل این روز شیرین برویم. هنر بساز و بچین در ایجاد لحظاتی شگفت انگیز است که خاطراتی نو برای آینده شما ترسیم می‌کند. با ایده های خلاقانه تزیین سفره و دکور شب یلدا، سلیقه شما سمت و سویی جدید می‌گیرد و برای داشتن یک زیبایی بی اندازه، آماده می‌شوید.

اگر شما هم مثل تیم بساز و بچین عاشق تزیین سفره یلدا هستید و می‌خواهید برای داشتن یک سفره جذاب تلاش کنید، همراه ما باشید تا جدیدترین ایده های یلدایی را بررسی کنیم.

 

 

تاریخچه یلدا بلندترین شب پاییز

تزیین سفره یلدا

یلدا یا شب یلدا یکی از جشن‌های سنتی و مهم در فرهنگ ما محسوب می‌شود. این جشن در شب اولین روز زمستان یا آخرین شب پاییزی، یعنی 30 آذر ماه یا شب ۲۱ دسامبر برگزار می‌شود. جشن یلدا بهانه ای برای دورهم جمع شدن و حافظ خوانی است. در این شبک جذاب، معمولا جشنی در منزل بزرگ‌ترها برگزار می‌شود و همه دور هم جمع می‌شوند تا برای ساخت خاطره‌ای خوش، فرصتی ناب داشته باشند. یلدای باستانی ما انگیزه‌ای جهت دورهم بودن ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر، این جشن به عنوان نمادی از نور و روشنایی در مقابل تاریکی و سرما فصل زمستان، جشن‌گرفته می‌شود. در فرهنگ ایرانی، یلدا به عنوان یک جشن مهم و خانوادگی برگزار می‌شود اما مدرن شدن زندگی‌ها، زمینه را برای برگزاری جشن یلدا همراه با دوستان و نزدیکان نیز فراهم کرده است. در این مراسم‌ها، مردم خوراکی‌های خاصی مانند آجیل، آجیل شور (آجیل ترش)، میوه‌ها و شیرینی‌ها مصرف می‌کنند. این جشن در دوره هخامنشیان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. در برخی اسطوره‌ها، شخصیت‌هایی مانند میترا، خدای نور و روشنایی در فرهنگ ایران باستان، به عنوان نمادهای اصلی در یلدا ذکر شده‌اند.

 

حتما بخوانید: شب یلدا، با ایده های داغ این شب را خاطره انگیز کنید

 

چرا تزیین سفره یلدا اهمیت زیادی دارد؟

تزیین سفره یلدا

شاید تصور کنید که تزیین سفره یلدا یک کار تجملاتی است! اما در واقعیت ماجرا چنین نیست. شما به همراه روش‌های ساده و کم هزینه می‌توانید برای تزیین سفره یلدا اقدام کنید. لذت بردن از ظاهر زیبای سفره یلدا، انگیزه اصلی برای اجرای آن است. پس همراه ما باشید که در این بخش، دلایل تزیین سفره یلدا را بررسی کنیم.

 

1. نمادگرایی و توجه به نور و روشنایی

ایده های خلاقانه دکور شب یلدا

یلدا به عنوان جشن نور و روشنایی در فرهنگ ایرانی شناخته می‌شود. تزیین سفره یلدار در این شب با استفاده از شمع‌ها، چراغ‌ها، فانوس و آتش‌های کوچک می‌تواند نمادی از نور و گرمای مورد نیاز برای ورود به زمستان است. همین نمادگرایی دلیلی برای دیزاین سفره یلدایی است.

 

2. ایجاد جو دل‌نشین

ایده های خلاقانه دکور شب یلدا

تزیین سفره یلدا با ایده های متنوع و چیدمان خاص انواع میوه‌، آجیل، شیرینی و شمع‌ به عنوان عناصر اصلی، سفره یلدا شناخته می‌شوند. سفره یلدا فضایی دلنشین ایجاد می‌کند تا همگی دور هم برای داشتن یک شب لذتبخش خاطره سازی کنند. پس دیزاین سفره یلدا انگیزه‌ای برای حس خوب است.

 

3. حفظ سنت و فرهنگ

تزیین سفره یلدا

همان طور که می‌دانید، یلدا جشنی است که برای با هم بودن برگزار می‌شود. پس می‌توان ادعا کرد که تزیین سفره یلدا یکی از عناصر حفظ و ادامه دادن سنت‌ها در فرهنگ‌ ایرانی است. این جشن در فرهنگ ایرانی به عنوان یکی از جشن‌های مهم و اقتصادی شناخته می‌شود و تزیین سفره یلدا نقش مهمی در حفظ و گسترش این سنت دارد.

 

4. شادابی و احیاء فضا

تزیین سفره یلدا

   تزیین سفره یلدا به ویژه با انتخاب رنگ‌های زنده و جذاب پاییزی، احساس شادابی و انرژی مثبت را در فضا ایجاد می‌کند. این تزیینات می‌توانند به خانه‌ها و محیط‌ برگزاری جشن یا دورهمی یلدا، حس و حال خوبی ببخشند! پس برای یک تجربه شاد می‌توانید از دیزاین سفره یلدایی استفاده کنید.

 

ایده های خلاقانه تزیین سفره یلدا

با ایده های خلاقانه تزیین سفره یلدا، می‌توانید به راحت‌ترین شکل ممکن برای تجربه یک شب هیجان انگیز تلاش کنید. سفره یلدا پر از خوراکی‌های رنگارنگی است که خوردن آن‌ها به شما حس و حال ویژه‌ای می‌بخشد. در واقع، سفره بخشی است که لوازم پذیرایی همراه نمادهایی از این شب بر روی آن قرار می‌گیرد. پهن کردن یک پارچه شیک به عنوان سفره نیز رایج است. در این بخش گزیده ای از ایده های خلاقانه تزیین سفره یلدا را مرور می‌کنیم.

استفاده از یک سینی بزرگ به همراه پیاله های کوچک فلزی ایده جذابی است تا حس و حالی از گذشته را ایجاد کنیم. در این تصویر مشاهده میکنید که با وجود منبع نور نوستالژیک و رومیزی مخملی حسی از گذشته تداعی میشود.

تزیین سفره یلدا

 

دیزاین سفره یلدایی به همراه شمعدان های ساده، سماور و لیوان چای نقره، در کنار هندوانه های کوچک قرمز رنگ در قرینه سینی انار که در یک پارچه طوسی رنگ چیده شده اند و همراه با گل های مصنوعی و سیب قرمز و شیرینی دیزاین شده اند.

تزیین سفره یلدا

 

در این ایده مشاهده میکنید که تمامی خوراکی های یلدایی در کنار هم چیده شده اند. شما میتوانید با دیزاین میوه هایی مثل انار، هندوانه، در کنار باسلق و نان لوازم مناسب یک دورهمی را فراهم کرده است.

تزیین سفره یلدا

 

دیزاین سفره یلدایی همراه با یک رومیزی سنتی ترمه در کنار ظروف متفاوت پر از هندوانه، انار و خرمالو که در کنار خشکبار، سماور و شمع های روشن دیزاین شده اند.

تزیین سفره یلدا

 

دیزاین میوه های یلدایی همراه با خشکبار و اکسسوری های دیزاین شده بر روی رومیزی مناسب یلدا که میتواند فضایی جذاب و شیک ایجاد کند.

تزیین سفره یلدا

 

دیزاین سفره یلدارر به همراه رومیزی سرخابی رنگ مات در کنار سماور و لوازم پذیرایی چای و نبات که در پایین چیده شده اند. در ناحیه بالایی نیز ظرف میوه های پایه دار همراه با شمع های روشن با چیدمانی جذاب قرار گرفته اند.

تزیین سفره یلدا

 

در یک چیدمان ساده یلدایی میتوانید با استفاده از ظروف قرمز رنگ ساده و شیک، فضا را برای یک پذیرایی کوچک دونفره فراهم کنید. در این تصویر همه چیز با تم انار بر روی سفره قلمکار چیده شده اند.

تزیین سفره یلدا

 

در این تصویر مشاهده میکنید که لوازمی ساده بر روی رومیزی قرار گرفته اند. شما میتوایند شیرینی ها، خشکبار و میوه ها را به بهترین شکل بچینید و برای پذیرایی همه چیز را فراهم کنید.

تزیین سفره یلدا

 

چیدمان ساده اما بسیار جذاب سفره یلدایی که بر روی ترمه قرار گرفته است و سماور تکمیل کننده استایل این دیزاین است. 

تزیین سفره یلدا

 

در این تصویر وجود شمعدان های بلند به چشم میخورد. همه چیز بر روی یک رومیزی ترمه سنتی چیده شده است تا نمادی از آداب و رسوم گذشته باشد. میوه خوری پایه دار میزبان انار است و در سمت راست آن هندوانه بر روی ظرفی پایه دار قرار دارد. ظروف مسی برای آجیل یلدا نیز بخش مهم دیگری است که دیده می شود.

تزیین سفره یلدا

 

چیدمانی مدرن و جذاب بر روی رومیزی زرشکی رنگ از حال و هوای بلدا خبر میدهد! فضایی جذاب با ظروفی مدرن که میوه های مخصوص این شب بر روی آن چیده شده است. همه چیز در این تصویر دوست داشتنی است و حسی از پاییز را تداعی میکند.

تزیین سفره یلدا

 

حافظ خوانی بخش مهم آداب یلدا است. به همین دلیل وجود یک کتاب حافظ بسیار دلنواز است. گل های نرگس حال و هوای پاییزی را تداعی میکنند و شمع ها نور لازم برای این فضا را نشان میدهد. شاید جالب باشد که بدانید وجود ظروف کوچک نمادی از برگزاری ساده این دورهمی باستانی است.

تزیین سفره یلدا

 

یک رومیزی چهارخانه ساده با تم قرمز در کنار ظروفی پر از خوراکی های یلدایی، تمام آن چیزی است که در این تصویر دیده میشود! چیدمانی ساده و شیک که یاد آور فضای زیبای یلدا است.

تزیین سفره یلدا

 

چیدمانی ایرانی و جذاب برای این میز یلدایی چیزی است که به شدت چشم نواز است! این دیزاین با آجیل یلدایی، میوه های پاییزی و دیزاین شده خودش را نشان میدهد و حسی از فضای لوکس را تداعی می کند.

تزیین سفره یلدا

 

اگر شما هم طرفدار میوه آرایی باشید، قطعا این دیزاین برایتان بسیار جذاب است. دیزاین یلدایی با چیدمانی خاص، میوه های خوش رنگ و لعاب دیزاین شده در کنار ظروف خوراکی دیزاینی بی نظیر را خلق کرده است.

تزیین سفره یلدا

 

استفاده از ظروف لوکس فلزی پایه دار بر روی میزی که دارای رومیزی مخملی است، ایده جذابی برای فضا سازی خاص و شیک یلدایی است.

تزیین سفره یلدا

 

ایده های خلاقانه دکور شب یلدا

برای دکور یلدا معمولا ایده های مختلفی وجود دارد. شما به کمک این ایده ها می‌توانید دیزاین خلاقانه‌ای را ترتیب دهید. استفاده از ایده های خلاقانه 1402 به شما کمک می‌کند تا فضای خانه را برای پذیرایی از این شب زیبا آماده کنید و از جزییات آن لذت ببرید. ایده های خلاقانه به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای داشتن یک شب هیجان انگیز اقدام کنید.

ایده های خلاقانه دکور شب یلدا

 

اگر عاشق خوراکی های متنوع هستید، کافی است هندوانه را خالی کنید و بخش بالایی آن را به شکل دسته سرجای خود قرار دهید. پس از آن میوه ها را پوست گرفته و داخل پوست هندوانه را پر کنید. این ایده قطعا برای یلدا بسیار جذاب خواهد بود.

ایده های خلاقانه دکور شب یلدا

 

برای دیزاین ساده و شیک میتوانید هندوانه را به وسیله چاقو تیز به همین تریب برش دهید و فرمی جذاب ایجاد کنید. پس از آن انارها را قطعه قطعه کرده و در کنار خرمالوها بچینید! شمع آرایی نیز ایده جذابی برای داشتن یک شب هیجان انگیز است.

دیزاین سفره یلدا

 

برای اجرای این ایده کافی است یک رومیزی سنتی انتخاب کنید و در گوشه آن سماورتان را قرار دهید و رد گوشه دیگر شمع ها را بچینید! به این ترتیب حدود چیدمان خوراکی ها و جزییات مشخص می شود. پس از آن میتوانید با ایده پردازی شخصی همه چیز را بچینید و از نتیجه آن لذت ببرید.

دیزاین سفره یلدا

 

برای چیدمان میز میتوانید از المان های رنگارنگ استفاده کنید و با دیزاین انار، حس و حال جذابی بر روی میز خلق کنید و لذت ببرید.

دیزاین سفره یلدا

 

اگر بخواهید با استایل مدرن پذیرایی کنید، بهترین کار استفاده از تخته سرو است. به این ترتیب میتوانید تخته سرو را قرار داده و میوه ها را بر روی آن بچینید. در این شرایط همه چیز بسیار شگفت انگیز در دسترس قرار میگیرد تا بتوانید از مهمانان پذیرایی کنید.

دیزاین سفره یلدا

 

استفاده از شمع ایده جذابی برای یلدا است! شما میتوانید از شمع های قرمز استفاده کنید، انار های خشک را برای دیزاین انتخاب نمایید و انارهای تازه را برش شده و داخل سینی های مخصوص بچینید! این بهترین کاری است که میتوانید برای دیزاین انجام دهید.

دیزاین سفره یلدا

 

تزیین میز همراه با المان های مربوط به پاییز و یلدا ایده جذابی است. پس همین حالا با قرار دادن میوه ها درون بشقاب های ساده و چیدمان آن بر روی یک رومیزی ساده، استایل شیک و جذابی را خلق کنید.

دیزاین سفره یلدا

 

اگر قصد دارید همه چیز را در دسترس قرار دهید و زخمت مهمانان را برای پذیرایی از خودشان کم کنید، قطعا نیاز دارید تا انارها را دان کرده و داخل ظرفی به این شکل بریزید تا گرد و غبار روی آن قرار نگیرد. این ایده جذاب برای پذیرایی بسیار عالی است.

دیزاین سفره یلدا

 

میز مدرن و شیکی که با خالی کردن هندوانه و پر کردن آن با هندوانه های گرد و میوه های قالب زده خودش را نشان میدهد! در ظرف کناری اکثر میوه ها آراسته شده اند و بدون پوست آماده سرو هستند. در سینی کناری شاهد یک آناناس خالی شده هستیم که داخل آن از میوه های فصل پر شده و استایل شیک و جذابی برای میز ایجاد کرده است. وجود هدایای قرمز و سبز با نمادی از یلدا نیز تکمیل کننده این میز مهمانی جذاب است.

دیزاین سفره یلدا

 

به عنوان یک ایده ناب از دیزاین ساده و خانگی برای مهمانی های یلدایی، میتوانید این میز را مدنظر داشته باشید. استفاده از هندوانه خالی شده به عنوان ظرف پذیرایی دیزاین شده هندوانه ایده خوبی است!

دیزاین سفره یلدا

 

اگر عاشق دیزاین لوکس و جذاب هستید، قطعا میتوانید با چیدمانی شیک تمامی لوازم و خوراکی های یلدایی را بچینید! در این تصویر همه چیز در یک بی نظمی زیبا قرار دارند اما هارمونی رنگ ها و شمع آرایی خلاقانه موجب شده است تا همه چیز به شکلی خاص خودش را نشان دهد.

دیزاین سفره یلدا

 

در این تصویر به ساده ترین شکل ممکن انارها داخل سینی قرار گرفته اند و شمع آرایی متنوعی برای نشان دادن نور در آستانه زمستانی سرد خودش را نشان میدهد.

دیزاین سفره یلدا

 

چیدمان شیک و جذاب میز یلدا با ظروف کریستالی و میوه آرایی جذاب که تنوع بالایی از میوه ها در کنار انار دان شده قابل مشاهده است. دیزاین هندوانه یکی از جذاب ترین المان های این میز یلدایی است.

ایده های خلاقانه دکور شب یلدا

 

 

کلام آخر

اگر شما نیز دغدغه زیادی برای تزیین سفره یلدا دارید، می‌توانید با استفاده از تصاویری که در بالا اشاره شد، حس و حال بی نظیری را تجربه کنید. به همین ترتیب می‌توانید با ایده پردازی و تزیین سفره یلدا، فضای خاصی را ایجاد نمایید و از یلدای ایرانی لذت ببرید.

شما چه ایده ای برای تزیین سفره یلدا دارید؟ برای ما بنویسید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید