بهترین سبک بوهو در دکوراسیون داخلی چگونه است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

سبک بوهو که به بوهمین یا بوهمیان نیز معروف است یک سبک خاص و منحصر به فرد در معماری و دکوراسیون داخلی می‌باشد؛ تاریخچه این سبک خاص به دهه 1830 میلادی و فضای فرهنگی هنری شهر پاریس در آن زمان بر می‌گردد.

سبک بوهو چیست؟ این نماد هنر و آزادی معماری!

سبک بوهو که به بوهمین یا بوهمیان نیز معروف است یک سبک خاص و منحصر به فرد در معماری و دکوراسیون داخلی می‌باشد؛ تاریخچه این سبک خاص به دهه 1830 میلادی و فضای فرهنگی هنری شهر پاریس در آن زمان بر می‌گردد.

نام این سبک از واژه بوهو یا بوهمیا گرفته شده که به گروهی از نویسندگان و هنرمندان در آن زمان اطلاق می‌شد؛ این گروه به زندگی آزادانه، هنر، موسیقی، خلاقیت و... علاقه داشتند و شاید اکنون بهتر هویت سبک بوهو را درک کنید.

سرانجام پس از سال‌ها سبک بوهو به عنوان نمادی از هنر، آزادی، خلاقیت و... شکل مشخصی پیدا کرد و با مشخص شدن چارچوب‌ها و اصول خود در دکوراسیون داخلی و معماری طرفداران بسیاری پیدا کرد.

Nimarchy.com - معماری و دکوراسیون داخلی نیمارکی - سبک بوهمیان

سبک بوهو در دکوراسیون چه ویژگی کلیدی ای دارد؟

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی را سبکی متاثر از هنر ، الهام گرفته از عدم محدودیت و آزادی، شکوفایی خلاقیت، تلفیق یافته با طبیعت، عشق به زندگی و... دانست.

در دکوراسیون‌های بوهو شاهد تلفیق هنرهای بومی، فرهنگ و هنر با طبیعت هستید؛ در این سبک رنگ‌های زنده، الگوهای هنری، عناصر قدیمی، آثار هنری، جنس‌های طبیعی و... به چشم می‌خورند.

در این سبک فضا به شکل آزادانه، راحت و غیررسمی طراحی می‌شود و به افراد اجازه داده می‌شود که در دکوراسیون خود خلاقانه و بدون توجه به محدودیت‌ها و قوانین سنتی عمل کنند.

جزئیات، المان‌ها و متریال طبیعی مانند گل‌ها و گیاهان پهن برگ یا رونده، چوب و سنگ طبیعی، پوست و چرم، پارچه‌ها و بافت‌های با الیافت طبیعی و... در سبک بوهو به چشم می‌خورند.

عناصر آنتیک و قدیمی، المان‌های دست‌ساز مانند پارچه‌های بافت و دست‌دوز، آویزهای مکرومه‌بافی، قالیچه‌ها، تابلوهای و وسایل تزئینی هنری و... جزئی از دکوراسیون سبک بوهو هستند.

 

Nimarchy.com - معماری و دکوراسیون داخلی نیمارکی - سبک بوهمیان

Nimarchy.com - معماری و دکوراسیون داخلی نیمارکی - سبک بوهمیان

سبک بوهو مدرن چگونه باید اجرا شود؟

به عقیده‌ی نیمارکی ، زمانی که بتوانیم سبک بوهو را با ظرافت و هوشمندانه با سبک مدرن تلفیق کنیم یک دکوراسیون بوهو مدرن خروجی آن خواهد بود؛ ترکیب عناصر هنری و طبیعی به شکل خلاقانه با سادگی و کارایی سبک مدرن در این سبک وجود دارد.

اگر شما به فکر داشتن یک دکوراسیون به سبک بوهو مدرن هستید همچنان می‌توانید از المان‌هایی برگرفته از فرهنگ و هنر بومی استفاده کنید اما دست شما برای استفاده از متریال‌ها و عناصر مدرن نیز باز است.

الگوهای چاپی، طرح‌های قبیله‌ای، نقش‌های هندسی، عناصر طبیعی، رنگ‌های اصیل و غنی، وسایل شیک و آنتیک و... از ویژگی‌های سبک بوهو مدرن هستند.

سادگی و راحتی سبک مدرن در این سبک با فضای هنری و متاثر از طبیعت سبک بوهو تلفیق شده و به شما فضای صمیمی، آرامش‌بخش، فانتزی و رمانتیک خواهد داد.

در این سبک دست شما برای انتخاب مبلمان، میز و صندلی‌ها، پرده‌ها، دکوراتیو و... بازتر است؛ می‌توانید مبلمان راحتی ساده که از پارچه‌های باکیفیت، چوب و فلز تهیه شده‌اند را انتخاب کنید.

بطور کل با بخشیدن رنگ‌های زنده‌تر، متریال طبیعی و جان‌دار، عناصر فرهنگی هنری، المان‌های آنتیک و... می‌توانید بوهو را در سبک مدرن تلفیق کرده و از بی‌روحی و سردی آن بکاهید.

Nimarchy.com - معماری و دکوراسیون داخلی نیمارکی - سبک بوهمیان

چگونه سبک بوهو در خانه ایجاد کنیم؟

اگر خانه‌ای پر از روح و گرما می‌خواهید که در عین‌حال از تجملات و سنگینی، رسمیت و حالت اشرافی سبک‌های کلاسیک به دور باشد بدون شک سبک بوهو برای دکوراسیون خانه یک انتخاب فوق‌العاده است.

خانه‌هایی که دکوراسیون بوهو دارند به گونه‌ای نمادی از فرهنگ و هنر جهانی هستند و این سبک تمام تلاش خود را می‌کند تا رابطه میان هنر، طبیعت، فرهنگ و انسان حفظ شود.

سبک بوهو باتوجه به ظرافتی که دارد که حتی برای خانه‌ای با مساحت کوچک نیز مناسب است چراکه شما در این خانه بدون شک احساس سرزندگی و راحتی خواهید کرد.

 

سبک بوهو و حصیر ؛ ساده و بسیار شیک

اکنون می‌خواهیم بدانیم که سبک بوهو چه رابطه‌ای با حصیر دارد؛ همانطور که اشاره کردیم در سبک بوهو عناصر طبیعی و دست‌ساز جایگاه ویژه‌ای دارند؛ حصیر متریالی تولیدشده از برگ گیاهان با هنر دست است؛ بنابراین دو ویژگی طبیعی و دست‌ساز بودن را دارد.

ظاهر هنری و حس طبیعی حصیر باعث شده است که از این متریال دست‌ساز در سبک بوهو به شدت استفاده شود؛ در این سبک سبدها، رومیزی‌ها، دیوارکوب‌ها، لوسترها و آباژورها، زیراندازها و... از جنس حصیر به چشم می‌خورند.

این المان‌های حصیری در بسیاری از موارد با رنگ‌ها، مهره‌ها، کامواها و... رنگ و نقش گرفته و از حالت سادگی خارج می‌شوند و به سمت یک اثرهنری دست‌ساز می‌روند.

 

Nimarchy.com - معماری و دکوراسیون داخلی نیمارکی - سبک بوهمیان

Nimarchy.com - معماری و دکوراسیون داخلی نیمارکی - سبک بوهمیان

سبک بوهو در آشپزخانه، مینیمال فکر کن !

آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است و سبک بوهو به خوبی اهمیت این فضا درک کرده است؛ سبک بوهو روح و حس زندگی که باید در جریان باشد را به آشپزخانه می‌بخشد.

میز و صندلی‌هایی با چوب طبیعی و مدل مینیمال، رویه‌هایی با پارچه‌های مرغوب و طرح‌های گل‌دار و نقش‌های جاندار، گل‌های طبیعی و گلدان‌های سنگی، کابینت آشپزخانه با مدل ساده، نقش‌های ظریف، طرح‌ها و برش‌های اصیل هنری... همگی در این آشپزخانه می‌توانند وجود داشته باشند.

در آشپزخانه بوهو وجود کابینت‌های شیشه‌خور یا ویترین‌هایی با ظروف آنتیک و ارزشمند که جنبه تزئینی دارند، وسایل دست‌ساز و آویز‌هایی هنری، وسایلی که همگی نشانه طبخ روزمره دسرهای لذیذ هستند و... جریان زندگی را نشان می‌دهند به چشم می‌خورد.

 

سبک بوهو در اتاق خواب باید چطور باشد؟

شاید اجرای سبک بوهو در اتاق‌خواب بسیار راحت‌تر از دیگر فضاها باشد؛ چراکه المان‌ها در این فضا منحصر به یک‌ نفر هستند و فاکتور راحتی فضا در سبک بوهو برای اتاق خواب به خوبی قابل اجرا است.

تخت‌خوابی با فریم ساده و ظریف فلزی یا چوبی، بالشت‌ها و کوسن‌های متعدد نرم و پف‌دار که با پارچه‌های خوش‌رنگ و الگوهای چاپی هنری کاور شده‌اند، روتختی‌های با پارچه لطیف، آینه و میز‌آرایشی تراش خورده از چوب طبیعی با مدلی ظریف و ساده؛ پرده‌هایی از الیاف نازک که نور به سادگی از آن عبور کرده و... جزئی از این سبک اتاق هستند.

وجود قالیچه‌هایی با رنگ‌های گرم و زنده، قاب‌عکس‌های خانوادگی متعدد با قاب‌های ساده و ظریف، تابلوهای هنری، چند گلدان کوچک، یک مبل راحتی با پارچه مخمل یا چرم، وسایل تزئینی و... می‌توانند تکمیل‌‌کننده اتاق‌خواب بوهو شما باشند.

Nimarchy.com - معماری و دکوراسیون داخلی نیمارکی - سبک بوهمیان

Nimarchy.com - معماری و دکوراسیون داخلی نیمارکی - سبک بوهمیان

خانه سبک بوهو، رها از قوانین

سبک بوهو در خانه امروزه سبکی بسیار محبوب است و طرفداران زیادی خصوصا در بین قشر جوان که علاقه‌مند به خلاقیت و هنر هستند دارد؛ شما در این سبک مجبور نیستید از قوانین خشک و سخت دکوراسیون داخلی پیروی کنید.

احتمالا آزادی این سبک دکوراسیون باعث می‌‌‌شود افرادی که شناختی از آن ندارند مدام در مورد المان‌های مختلف و دلیل انتخاب آن‌ها توسط شما سوال کنند.

شما در این سبک خانه می‌توانید از رنگ‌ها، هنر و فرهنگ‌های مختلف، طبیعت و... به شکل خلاقانه در کنار یکدیگر استفاده کنید؛ بنابراین شما برای داشتن خانه با سبک بوهو بهتر است ارتباط خود را با هنر، فرنگ و طبیعت قوی‌تر کنید.

سبک بوهو در معماری چگونه است ؟

بوهو سبکی بسیار چشم‌نواز، غنی و جسورانه است که در دکوراسیون داخلی و هنر معماری جایگاه خود را به دست آورده و امروزه طرفداران بسیاری دارد.

در معماری به این سبک تلاش می‌شود که محیط تا جای ممکن از نور طبیعی برخوردار باشد و فضاهایی دنج و باز ایجاد شود؛ در عین‌حال حریم هر فضا مانند آشپزخانه، نشیمن، اتاق‌ها و... کاملا مشخص است.

استفاده از مصالح متنوع و مرغوب مانند سنگ‌ها، پارکت‌های چوبی، دیوارهایی کار‌شده با سنگ تزئینی، سقف‌هایی کارشده با چوب، پنجره‌هایی با فریم فلزی یا چوبی زیبا و... در این نوع معماری رایج است.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله