راهنمای انتخاب سنگ روشویی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

این مقاله قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی درباره راهنمای انتخاب سنگ روشویی در اختیار شما قرار دهیم.

امروزه دیزاین سرویس بهداشتی منازل بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ بنابراین تجهیزات و لوازم مورد نیاز در سرویس بهداشتی نیز بر اساس سلیقه و نیاز افراد دارای اهمیت است. یکی از این وسایل و تجهیزات سرویس‌های بهداشتی روشویی است. انواع مختلفی از روشویی‌ها در طرح‌ها، رنگ‌ها و سایزبندی‌های متنوعی در بازار وجود دارد؛ اما دانستن نکات راهنمای انتخاب سنگ روشویی کمک می‌کند تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

به طور کلی روشویی‌ها در دو نوع بدون کابینت و کابینت‌ دار در بازار وجود دارد. در واقع روشویی‌های بدون کابینت همان روشویی‌های ایستاده‌اند که معمولاً دارای جنس چینی هستند. در حالی که برای روشویی‌های کابینت‌ دار از ورق‌های پی‌وی‌سی استفاده می‌شود که مقاومت بالایی در برابر آب دارند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی درباره راهنمای انتخاب سنگ روشویی در اختیار شما قرار دهیم.

چگونه بهترین سنگ روشویی را انتخاب کنیم؟

طراحان داخلی علاوه بر دیزاین بخش‌های مختلف منازل، به دیزاین و طراحی سرویس‌های بهداشتی نیز اهمیت می‌دهند بر همین اساس شما با داشتن راهنمای انتخاب سنگ روشویی، می‌توانید بهترین و به‌صرفه‌ترین خرید را داشته باشید. در اولین مرحله برای انتخاب روشویی باید فضای مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ زیرا در بسیاری از سرویس‌های بهداشتی فضای اشغال شده برای باز و بسته شدن درب یکی از عوامل محدودیت برای نصب روشویی‌های بزرگ است.

به‌کارگیری روشویی‌هایی با نمای بیرونی گرد برای فضاهای کوچک‌تر توصیه می‌شود. تقسیم‌بندی‌های مختلفی برای جنس مدل طراحی و ... وجود دارد که بر اساس متریال به کار رفته در ساخت آن موجب افزایش یا کاهش قیمت خرید آن‌ها خواهد شد. برای داشتن انتخابی درست بهتر است به دنبال فروشگاه‌های معتبر برای خرید روشویی باشید. مجموعه الگانته کابین ارائه‌دهنده انواع روشویی کابینتی باکیفیت بالا و با روکش pvc مناسب است و کارشناسان این مجموعه شما را در مسیر انتخاب روشویی مناسب همراهی می‌کنند.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت روشویی

یکی از عوامل مهم در قیمت‌گذاری روشویی مرغوبیت آن است. به طور کلی کیفیت و مرغوبیت این تجهیزات کاربردی را می‌توان به مواردی مانند عدم وجود ترک‌های ریز و مویی، مقاومت بالا در برابر مواد شوینده و اسیدی، سطحی صاف و بدون موج و ناهمواری، شفافیت لعاب مربوط دانست. علاوه بر این سایز و ابعاد روشویی نیز می‌تواند به عنوان عاملی تأثیرگذار بر قیمت آن باشد؛ زیرا هر چه ابعاد یک روشویی بزرگ‌تر باشد، متریال بیشتری نیز برای ساخت آن به کار گرفته شده است. در این بخش به دنبال ارائه راهنمای جامعی برای انتخاب راحت‌تر سنگ روشویی و عوامل مؤثر بر قیمت‌ آن‌ها می‌پردازیم:

راهنمای انتخاب سنگ روشویی بر اساس جنس آن

در گذشته عمدتاً روشویی‌هایی با جنس چینی در سرویس‌های بهداشتی مشاهده می‌شد؛ اما امروزه جنس‌های مختلفی از روشویی‌ها در بازار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به روشویی‌های چوبی، شیشه‌ای، فلزی و سنگی اشاره کرد. امروز روشویی‌هایی از جنس سنگ طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده است. بدیهی است که روشویی‌های سنگی با جنس سنگ مرمر نسبت به سنگ‌های معمولی گران‌تر هستند.

راهنمای انتخاب سنگ روشویی بر اساس مدل و طراحی آن

دسته‌بندی‌های مختلفی برای سنگ‌های روشویی وجود دارد که بر اساس آن می‌توان سنگ‌های روشویی یکپارچه و چند تکه را در آن دسته‌بندی قرار داد. یکی از این مدل‌ها سنگ روشویی یکپارچه است. طراحی این مدل همان‌طور که از نامش مشخص است؛ یعنی پایه و کاسه به صورت یک تیکه طراحی شده است. این نوع روشویی‌ها معمولاً به دلیل یکپارچه بودنشان دارای قیمت بالاتری نیز هستند. به کارگیری این روشویی‌ها در خانه‌هایی با طراحی مدرن بیشتر مشاهده می‌شود.

در حالی که طراحی روشویی‌های دوتکه به گونه‌ای است که سینک روشویی به صورت جداگانه بر روی پایه آن قرار می‌گیرد. این مدل از روشویی‌ها معمولاً برای خانه‌هایی با طراحی کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. وزن روشویی‌های چندتکه نسبت به یک‌تکه کمتر بوده و قیمت پایین‌تری نیز دارد. جدا بودن پایه و سینک برای کارهایی مانند تعمیرات، لوله‌کشی و نصب راحت‌تر است.

راهنمای انتخاب سنگ روشویی بر اساس کابینت

انواع مختلفی از روشویی‌های با کابینت و بدون کابینت در بازار دیده می‌شود. مدل‌های بدون کابینت در واقع همان مدل‌هایی هستند که از قدیم در سرویس‌های بهداشتی مشاهده می‌شد. سنگ مورد استفاده در این مدل از روشویی‌ها عمدتاً چینی می‌باشد. امروزه ‌طرح‌ها و سایزهای مختلفی از این مدل روشویی در بازار وجود دارد که می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون و فضای در دسترس خود آن‌ها را خریداری کنید. یکی از مهم‌ترین مزایای این روشویی‌ها اشغال فضای کمتر نسبت به نمونه‌های کابینت‌ دار است.

امروزه روشویی‌های کابینت‌ دار محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. اگر در سرویس بهداشتی منزل خود فضای کافی دارید، بهتر است از این مدل روشویی استفاده کنید. کابینت تعبیه‌شده در این مدل از روشویی فضایی عالی و کاربردی برای قرار گرفتن وسایل و لوازم مورد نیاز در سرویس‌های بهداشتی است. مدل‌های کابینت‌ دار نیز در دو نوع دیواری و پایه‌دار در بازار قابل خریداری هستند. در مدل‌های پایه‌دار محدودیتی برای انتخاب نوع روشویی نخواهید داشت؛ زیرا این مدل دارای تحمل وزن بالایی است.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره راهنمای انتخاب سنگ روشویی در اختیار شما قرار دهیم. در همین راستا بر اساس مدل‌ها و انواع مختلفی از روشویی‌هایی که در بازار موجود است، شما می‌توانید با توجه به سلیقه و فضای در دسترس خود یکی از مدل‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید. کیفیت، سایز، مرغوبیت، متریال به کار رفته، مدل، طراحی و جنس روشویی می‌تواند بر قیمت آن تأثیرگذار باشد.

امروزه روشویی‌های کابینت‌ دار با توجه به عدم محدودیتی که برای انتخاب روشویی در اختیار افراد قرار می‌دهد و همچنین ارائه فضای کاربردی برای قرارگیری وسایل مورد نیاز در سرویس‌های بهداشتی، طرفداران بیشتری را پیدا کرده است. اگر در سرویس بهداشتی خود محدودیتی برای فضای در دسترس ندارید، بهتر است از روشویی‌های کابینت‌ دار استفاده کنید. توجه داشته باشید یکی از مهم‌ترین معیارها برای خرید موفق و کاربردی خریداری از فروشگاه‌های معتبر است.

برچسب ها:
روشویی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
ناهید
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸

دنبال یه سرویس روشویی شیک میگردم.

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید