افزایش امنیت خانه با نصب دستگیره هوشمند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه مطلب به روش‌های افزایش امنیت خانه با نصب دستگیره هوشمند برای شما دوستان گرامی بیشتر اشاره خواهیم کرد. لطفا همراه ما باشید.

دسترسی از راه دور، ورود بدون کلید و امکان اتصال با سیستم های اتوماسیون خانگی از جمله امکانات دستگیره‌های هوشمند به شمار می‌رود که می‌توان با کمک اپلیکیشن تلفن همراه، صفحه کلید، فرمان‌های صوتی و یا حتی اثر انگشت این محصولات را کنترل کرد. امروزه انتخاب قفل های هوشمند سخت‌تر از قفل های سنتی است، چرا که هر مدل مشخصات متفاوتی با مدل قبلی دارد. به طور مثال صفحه کلید دستگیره هوشمند به عنوان یک سیستم پشتیبان در این محصول عمل می‌کند و بنابراین اگر سارق سعی کند کد دسترسی شما را حدس بزند، پس از تلاش های زیاد، سیستم قفل می‌شود. در ادامه مطلب به روش‌های افزایش امنیت خانه با نصب دستگیره هوشمند برای شما دوستان گرامی بیشتر اشاره خواهیم کرد. لطفا همراه ما باشید.

دستگیره هوشمند چیست و چرا ما به آن نیاز داریم؟

مدیریت دستگیره هوشمند

تصور کنید در شرایط اضطراری هستید و باید هر چه سریع‌تر به منزل خود دسترسی داشته باشید؛ اگر دسته کلید شما به هر دلیلی دور از دسترس باشد، چه کاری از دستتان برمی‌آید؟ جا انداختن و گم کردن کلید یک اتفاق رایج در میان افراد است که برای جلوگیری از دردسرهای آن، نمی توان ابزاری بهتر از سیستم مدیریت هوشمند منزل معرفی کرد. سیستم‌هایی مانند دستگیره هوشمند تنسر لاک که با وجود چنین قفل‌هایی نگرانی از بابت شکستن و گم شدن کلید در کار نخواهد بود و به کمک بلوتوث، Z-Wave و فناوری‌هایی از این قبیل می‌توان روی ورود و خروج فرزندان، باز کردن درب ورودی و ... نظارت داشت.

نصب دستگیره هوشمند

علاوه بر این در مدل‌های جدید امکان باز کردن درب ورودی، با کمک سنسور تشخیص صدا، اثر انگشت و حتی چهره افراد هم وجود دارد. برای این منظور شما فقط باید اثر انگشت خود را روی اسکنر اثر انگشت قفل های هوشمند درب قرار دهید تا درب به راحتی باز شود.

از لحظه شروع هر یک از این پارامترها، اطلاعات به صورت کدهای رمزگذاری شده در حافظه قفل ذخیره می شود و بعداً برای شناسایی هویت کاربر و مطابقت با اطلاعات وارد شده استفاده می شود.

ساختار دستگیره هوشمند شامل چه بخش‌هایی می‌شود؟

ساختار دستگیره هوشمند

دستگیره درب هوشمند به طور کلی از دو قسمت اصلی تشکیل شده که شامل بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌شود و برای اطمینان از عملکرد صحیح قفل، این دو بخش‌ باید درست کار کنند. بخش نرم افزاری دستگیره هوشمند، وظیفه ذخیره و تجزیه و تحلیل اطلاعات را بر عهده داشته و بیشتر شامل بردهای الکترونیکی می‌شود.

در مقابل، سخت‌افزار قفل بیشتر مربوط به جنبه فیزیکی محصول می‌شود؛ مانند بدنه داخلی، خارجی، دریچه حسگر اثر انگشت و ... . این دو قسمت برای کنترل درب هوشمند مکمل یکدیگر هستند و ترکیب آن‌ها برای تشکیل یک سیستم باعث شده تا بتوانیم قفل هوشمند را حتی از راه دور و توسط تلفن همراه کنترل کنیم.

مزایای خرید دستگیره هوشمند برای منزل یا محل کار

دستگیره هوشمند برای محل کار

با نگاهی به مزایای دستگیره درب هوشمند متوجه می‌شویم که برخی از این مزایا امنیت محور هستند و برخی سهولت بیشتری برای کاربران هنگام استفاده فراهم می‌کنند. به عنوان مثال، می‌توان با متصل کردن سیستم دستگیره هوشمند به سیستم مرکزی ساختمان، از این محصول برای فعال کردن چراغ‌ها و ترموستات‌ها حین ورود افراد استفاده کرد. در ادامه به چند مورد دیگر از این مزایا اشاره می‌کنیم:

امکان دسترسی بدون کلید به منزل

با نصب دستگیره هوشمند دیگر نیازی نیست نگران فراموش کردن و یا گم شدن دسته کلید خود باشید. دستگیره هوشمند به شکلی طراحی شده که کاربران از طریق صفحه کلید دستگاه بتوانند با تعریف رمزهای شخصی برای خود و اعضای خانواده این نگرانی را برطرف نمایند. این ویژگی برای افرادی که هر روز فرزندانشان از مدرسه به خانه برمی‌گردد و نگرام گم شدن کلید آن‌ها هستند یا افرادی که بستگانشان برای اقامت به منزل آن‌ها آمده و امکان تهیه کلید برای همه آن‌ها وجود ندارد، کارساز خواهد بود.

کنترل دستگیره هوشمند با موبایل شخصی

کنترل دستگیره هوشمند

سیستم‌های امنیتی مانند دستگیره هوشمند را می‌توان به برنامه پشتیبان این قفل‌ متصل کرد و به افراد این امکان را داد که درب ورودی منزل را حتی از فاصله دور هم مدیریت و کنترل کنند. همچنین می‌توان روی دفعات رفت و آمد اعضای خانواده یا مهمانان نظارت کاملی داشت. با اپلیکیشن موبایل امکان دریافت اعلان‌های هشدار در هر لحظه و زمانی وجود دارد و اگر می‌خواهید بدانید بچه‌ها چه زمانی به خانه رسیده یا کسی در خانه است که نباید باشد، این گزینه می‌تواند عالی باشد.

امکان ایجاد کدهای دسترسی برای افراد

دستگیره هوشمند قابل برنامه‌ریزی است و به افراد این امکان را می‎دهد کدهای دسترسی سفارشی ایجاد کنند تا هر یک از اعضای خانواده یک پین کد متفاوت داشته باشند.

امکان استفاده از کلید هوشمند

از کلید هوشمند، می‌توانید به عنوان گزینه‌ای یدکی برای زمان‌هایی که رمز عبور خودتان را فراموش کرده‌اید استفاده کنید.

تفاوت دستگیره هوشمند و قفل سنتی

مشخصات دستگیره هوشمند

تفاوت‌های زیادی میان دستگیره هوشمند و قفل‌های درب سنتی وجود دارد. این سیستم‌های هوشمند می‌توانند ترکیبی از یک یا چند فناوری قفل دیجیتال مانند قفل اثر انگشتی، قفل رمزی یا قفل کارتی باشند. امکاناتی که بسته به نیاز کاربر‌ در این محصول تجمیع شده‌ و تفاوت زیادی با کلیدهای سنتی و قدیمی دارند:

  • دستگیره‌های هوشمند این امکان را دارند که هم با کلیدهای فیزیکی و هم فناوری‌هایی مانند وای‌فای و بلوتوث کار کنند.
  • دستگیره‌های هوشمند دارای مکانیسم قفل خودکار بوده و به همین جهت افراد نگرانی از بابت بسته بودن درب ورودی پس از خروج منزل نخواهند داشت.
  • دستگیره‌های هوشمند را می‌توان از طریق برنامه های اختصاصی تلفن یا صفحه کلید هوشمند هم کنترل کرد.
  • برای استفاده از دستگیره‌ هوشمند نیازی به حضور در نزدیکی درب ورودی شرکت یا محل کار ندارید.
  • دستگیره‌های هوشمند را می‌توان حتی پس از تکمیل فرایند ساختمان سازی ، در سیستم کنترل هوشمند ادغام کرد.
  • دستگیره‌های هوشمند مشکل مفقودی و کپی شدن را ندارند.

روش‌های احراز هویت دستگیره هوشمند

احراز هویت دستگیره هوشمند

این سیستم دارای یک فرآیند احراز هویت مشخص برای محافظت از اماکن مسکونی، تجاری، خدماتی و ... است که بسته به مدل انتخابی مشتریان ممکن است برخی از این ویژگی‌‌ها فعال و یا غیرفعال باشند. به همین جهت توصیه می‌شود برای کاهش نیاز خود به قفل‌های سنتی و کلیدهای فیزیکی، با در نظر گرفتن امنیت خانه نسبت به تهیه یک دستگیره هوشمند با امکان اتصال موبایل و پردازش دستورات صوتی و فناوری بیومتریک مانند اسکنر اثر انگشت اقدام نمایید.

  • احراز هویت دو مرحله ای
  • تشخیص هویت بیومتریک (اثر انگشت، چهره و صدای افراد)
  • کارت‌های هوشمند یا احراز هویت (RFID)
  • احراز هویت از طریق رمز عبور
  • احراز هویت از طریق اپلیکیشن مدیریت قفل
  • استفاده از کلید دیجیتالی یا یدکی

افزایش ایمنی ساختمان با دستگیره هوشمند

ایمنی دستگیره هوشمند

برخی افراد هنگام تهیه این سیستم‌های امنیتی ممکن است از خود بپرسند، اگر باتری دستگیره هوشمند از بین برود یا اتصال اینترنت قطع شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ اکثر قفل‌های هوشمند زمانی که باتری کم می‌شود، به شما هشدار می‌دهند و زمان زیادی را برای تعویض قبل از تمام شدن آن در اختیارتان می‌گذارند. پس شما می‌توانید باتری‌ها را قبل از تخلیه کامل و از کار افتادن قفل تعویض کنید.

دستگیره‌های هوشمند همچنین می‌توانند با سیستم‌های امنیتی خانه و دوربین‌ها ادغام شوند و به شما این امکان را می‌دهند که ببینید چه کسی درب منزل شما است و بر اساس آن درب را برای آن‌ها قفل و باز کنید.

به این صورت با تنظیم یادآورها یا برنامه‌ریزی سیستم، امکان فراموشی قفل کردن درب ورودی از بین می‌رود. همچنین می‌توان اتوماسیون‌های اضطراری مانند قفل کردن درب‌ها را هر زمان که حرکتی در سیستم خانه هوشمند شما تشخیص داده شد، تنظیم کنید.

نتیجه‌گیری

خرید دستگیره هوشمند

در این مقاله ضمن اشاره به مزایای استفاده از دستگیره هوشمند برای سیستم امنیتی ساختمان، به روش‌های اتصال آن اشاره شد. شما می‌توانید با اطلاع از تفاوت‌های این محصول با قفل‌های سنتی و نکات مثبتی که برای مجموعه تجاری یا مسکونی شما به همراه دارد، نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید. تنسر لاک، برندی معتبر در این حوزه است که با سال‌ها فعالیت حرفه‌ای توانسته رضایت طیف گسترده‌ای از مشتریان را جلب کند. اگر به دنبال خرید محصولی باکیفیت و درجه یک هستید، محصولات این برند را از دست ندهی

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید