میکسر بتن چیست و انواع آن؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر شما هم برای کارتان نیاز به یک میکسر بتن یا همان مخلوط کن بتن دارید و نمیدانید چه مدلی و یا ظرفیتی مناسب کار شما هست، این مقاله به شما در این انتخاب کمک خواهد کرد.

اگر شما هم برای کارتان نیاز به یک میکسر بتن یا همان مخلوط کن بتن دارید و نمیدانید چه مدلی و یا ظرفیتی مناسب کار شما هست، این مقاله به شما در این انتخاب کمک خواهد کرد.

 

انتخاب نوع میکسر

در ابتدا باید نوع بتنی که نیاز دارید از نظر تر یا خشک بودن رو مشخص کنید. بتن تر بتنی هست که در ساختمان سازی استفاده میشه و آب زیادی داره، ولی بتن خشک که اصطلاحلا بتن دو نم هم گفته میشه آب کمی داره و برای تولید قطعات بتنی مثل بلوک، جدول و کفپوش بتنی استفاده میشه.

در بین این میکسرها یک نوع میکسر قدیمی هم هست که به اسم بتونیر میشناسیم و در اکثر پروژه های ساختمانی دیده میشن که ساده ترین و بعلت قیمت پایین آن پرمصرف ترین نوع میکسر هست.

 

انواع میکسر تر:

  • میکسر توین شفت یا دومحوره
  • میکسر وان شفت یا تک محوره
  • میکسر پن
  • میکسر درام

 

اگر بتن تر با کیفیت خیلی بالا مدنظر باشد یا تولید بتن RCC مدل توین شفت تنها گزینه خواهد بود و میکسرهای وان شفت و پن میکسر تقریبا مشابه هستند و در صورتی که توان سرمایه گذاری پایینتر داشته باشیم تنها گزینه مدل درام خواهد بود، ظرفیت میکسرهای تر از 0.5 تا 4 مترمکعب هستند

 

انواع میکسر بتن خشک :

  •  میکسر افقی یا یو شکل
  •  میکسر عمودی یا گرد

انواع میکسر بتن خشک

 میکسر افقی بعلت نوع میکس بتن (چرخش افقی پاروها) میکس بهتری نسبت به میکسر عمودی دارد با این وجود هر دوی این میکسرها مناسب تولید قطعات بتنی هستند، ظرفیت این میکسرها از 300 الی 2000 لیتر هستند

 

بتونیر:

بتونیرها هم از نظر دسته بندی و نوع ساخت در دو تیپ دنده کمر و دنده زیر هستند. بتونیر دنده کمر قیمت پایین و تعمیر و نگهداری اسانی دارد ولی صدای بالاتری نسبت به بتونیر دنده زیر دارند، بتونیرهای دنده زیر علاوه بر صدای پایین، استهلاک کمتری هم دارند ولی در زمان نیاز به تعمیر نیاز به افراد فنی میباشد.

بهتر است از بتونیر در تولید بتن قطعات بتنی بخصوص بلوک و جدول بعلت گلوله کردن شکل بتن استفاده نشود چون باعث ایجاد حفره در شکل دیواره های بلوک و جدول شده و تولیدات کیفیت پایین تری خواهند داشت.

 

نکات مهم در خرید میکسر بتن:

در هنگام خرید میکسر بتن باید از نظر فنی به برخی نکات توجه داشته باشید تا در زمان استفاده از میکسر دچار مشکل نشوید از جمله:

 

  1. ورق کف و دور میکسر دولایه باشد که بتوان در صورت خوردگی لایه داخلی را عوض کرد
  2. گیربکس میکسر قلب یه یک میکسر هست و مهمترین بخش آن که نباید از نظر توان ضعیف باشد و حتما گیربکس شرکتی با گارانتی باشد نه گیربکس دست ساز.
  3. سیستم انتقال قدرت از الکتروموتور به گیربکس در صورتی که از نوع فولی و تسمه باشید حداقل از فولی دو شیار باشد
  4. اتصال پاروها یا بازوهای میکسر حتما پیچی باشد تا در صورت نیاز به تعویض براحتی عوض شوند
  5. شفت اصلی میکسر باید از فولاد مخصوص باشد تا در مقابل نیروهای پیچشی مقاوم باشد

با توجه به ساختار میکسر توصیه میشود، میکسر از شرکتهای معتبر تهیه شود تا در صورت بروز مشکل، پشتیبانی فنی یا تامین قطعات از سوی شرکت انجام گیرد.

 

نکات مهم در خصوص استفاده از میکسر بتن:

حتما قبل از اینکه ملات داخل دیگ میکسر بارگیری بشه میکسر استارت زده شود در زمان چرخش ملات بارگیری شود

قبل از استفاده از میکسر از اینکه گیربکس با روغن واسکازین پر شده باشد اطمینان حاصل نمایید

بعد از کار با میکسر، دیگ میکسر را با آب شستشو نمایید و در زمان شستشو حتما کابل میکسر را از برق جدا نمایید

امیدواریم مطالب بالا برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد و چنانچه نیاز به مشاوره بیشتر و یا خرید میکسر دارید میتوانید با کارشناسان شرکت طراحان تماس حاصل نمایید و یا از وب سابت ماشین سازی طراحان استفاده نمایید.

برچسب ها:
بتن
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید