نکات ظریف نصب پنجره دوجداره که به شما نمی گویند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله ما به نکات ظریف نصب پنجره دوجداره که به شما نمی گویند ، پرداخته ایم و به طور کامل در مورد نصب پنجره دوجداره توضیحاتی ارائه کردیم.

یکی از ملزوماتی که امروزه در ساخت و ساز ساختمان مورد توجه مهندسین است، استفاده از پنجره های دوجداره می باشد. چراکه پنجره های upvc عایق بسیار خوبی در برابر سروصدا و آلودگی هوا می باشند.

به هنگام نصب پنجره دوجداره نکاتی باید رعایت شود که رعایت این نکات به طول عمر پنجره دوجداره می افزاید و عدم رعایت آن باعث بروز مشکلاتی در استفاده از پنجره می شود.

در این مقاله ما به نکات ظریف نصب پنجره دوجداره که به شما نمی گویند ، پرداخته ایم و به طور کامل در مورد نصب پنجره دوجداره توضیحاتی ارائه کردیم.

نصب پنجره دوجداره

مزایای فراوان و در عین حال زیبایی پنجره دوجداره باعث شده تا افراد متقاضی از این نوع پنجره روز به روز بیشتر شود.

برای حصول بهره وری بیشتر از پنجره دوجداره باید به هنگام نصب پنجره دوجداره نکاتی رعایت شود. رعایت این نکات در کیفیت و عملکرد پنجره دوجداره تاثیرگذار است. بنابراین مراحل نصب پنجره UPVC باید با دقت و به صورت استاندارد انجام شوند.

موضوعی که باید به آن توجه شود این است که نصب پنجره دوجداره حتما باید توسط افراد متخصص و باتجربه انجام شود. در غیر این صورت اگر نصب در همان مراحل اولیه به درستی صورت نگیرد و دارای نقص باشد، اصلاح آن پس از نصب بسیار دشوار و در مواردی ناممکن است .

دوام، استحکام و زیبایی پنجره دوجداره به طریقه نصب آن مرتبط است.

در نصب پنجره یو پی وی سی  باید موارد زیر در آن رعایت شود:

  • پنجره قابلیت تحمل بارهایی که قبل و بعد از استفاده به آن وارد می شود را دارا باشد.

  • درب و پنجره یو پی وی سی بدون هیچ مشکلی باز و بسته شود.

  • آب بندی و درزبندی کامل شده و از ورود و خروج  صوت و حرارت جلوگیری نماید.

مجموعه upvcmaster سال ها  انواع پنجره دوجداره با بالاترین کیفیت را تولید و به بازار عرضه نموده است. در صورتی که نصب توسط پنجره آفتاب انجام شود، پروفیل سفید 10 سال ضمانت در برابر تغییر فرم و رنگ دارد. شیشه ها 5 سال ضمانت بخارزدگی و یراق آلات هم یکسال ضمانت خرابی دارد.

نکات نصب پنجره یو پی وی سی

چنانچه شرایط دمایی نگهداری و نصب پنجره دوجداره به خوبی رعایت شود و در دمای استاندارد ۵ الی ۳۵ درجه نگهداری و نصب شود از مشکلاتی از قبیل شکستن و خم شدن درب و پنچره upvc  جلوگیری می شود.

در دوران استفاده فشار خاصی به درب و  پنجره های دوجداره وارد نمی شود بنابراین تا حد امکان از جابجایی بیش از حد و بی مورد و بی احتیاط آنها قبل از نصب جلوگیری شود .

البته یک پنجره خوش ساخت با یراق آلات و پروفیل استاندارد به ویژه با یراق آلات دو حالته و رگلاژپذیر پس از جای گیری و نصب کامل در جای خود می تواند فشار و وزنی بیش از یک صد کیلو گرم را در سطح یک لنگه خود پخش و تحمل نماید و در شیشه و یراق و پروفیل و جوش آن هیچ مشکلی به وجود نیاید و از رگلاژ خارج نشود.

به هنگام نصب باید از تعداد پیچ زیاد استفاده شود و از داخل و بیرون با چسب سیلیکون آب بندی شود. بازشوها به درستی رگلاژ شود.

فریمی که در چهارچوب پنجره استفاده می شود باید به صورت آهنی باشد زیرا علاوه بر مقاومت بالا ، درب و پنجره دو جداره بهتر پیچ شده و استحکام آن بالا می رود و زیبایی محیط حفظ می شود.

همپنین باید دقت شود که به فرم اهنی ضد زنگ زده شود و کاملا شاقول و تراز قرار داده شود تا بعد از نصب درب و پنجره upvcمشکلی در باز و بسته شدن آن ایجاد نشود.

نکات ظریف نصب پنجره دوجداره که به شما نمی گویند

مراحل نصب پنجره دوجداره

برای نصب پنجره دوجداره باید مراحل زیر انجام شود.

پاکسازی محل نصب

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از نصب پنجره به آن توجه کنید پاکسازی محل نصب است.

در فرایند ساختمان سازی محل نصب پنجره و فریم دارای کثیفی هایی ناشی از مصالح می شود.

اگر هم ساختمان نوساز نباشد و پنجره ی قدیمی خارج شده باشد، باز هم کثیفی هایی از خارج کردن پنجره باقی می ماند.

پاکسازی می‌تواند به روش‌های مختلف انجام شود که بهتر است آن را به دست افراد متخصص در این زمینه بسپارید. اگر این تمیزکاری انجام نشود، نصب پنجره ممکن است با کیفیت لازم انجام نشود، بخصوص که پس از نصب دیگر نمی توان این محل را تمیز کرد.

هم چنین اگر در قاب باقی مانده حفره ها ، برآمدگی ها و یا ضایعاتی وجود دارد باید به وسیله ی گچ و سیمان رفع شده یا تراشیده شود، در غیر این صورت عایق بندی پنجره دوجداره به مشکل برمی خورد .

سوراخ کاری

در این مرحله باید بعد از تراز کردن پنجره، سوراخ‌های لازم را بر روی پروفیل‌ها ایجاد شود. این سوراخ‌ها نقش مهمی در افزایش استحکام پنجره دارند. سوراخ‌ها باید در جای خود و با مته مناسب ایجاد شوند. زیرا در صورتی که در انجام این کار اشتباه شود کیفیت کار شما زیر سؤال خواهد رفت و نصب پنجره و یراق آلات با مشکل مواجه می‌شود.

تزریق فوم و چسب های سیلکونی

این مرحله شامل افزایش عایق و درزبندی بهتر است که به وسیله ی چسب های سیلکونی و فوم انجام می شود. برای این کار ابتدا روی درزها چسب سیلکونی قرار داده می شود. چسب ها نیز باید به وسیله ی لیسه کاملا یکنواخت شوند. باید توجه داشت که پنجره تقریبا یک سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد، و این فضا با استفاده از فوم پر شود. فوم های پلی اورتان ، پس از تزریق حجیم می شوند و تمام منافذ باقی مانده را پر می کنند.

رفع ایرادات احتمالی

زمان نصب پنجره دوجداره قبل از اینکه پنجره در کلاف آهنی تثبیت و محکم شود باید با باز و بسته کردن درب و بررسی کیفیت جوش‌ها، یراق آلات و شیشه از صحیح بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. بعد از اینکه مطمئن شدید که عملکرد آن‌ها صحیح است نسبت به تثبیت پنجره اقدام کنید. رفع مشکل بعد از محکم کردن پنجره در کلاف آهنی به شدت دشوار است. به همین دلیل باید این نکته را مد نظر داشته باشید.

نصب شیشه‌ها

در این مرحله باید برچسب پروفیل را در بخش‌هایی که بعد از نصب شیشه قابل دسترسی نیستند را جدا کنید و سپس شروع به نصب شیشه دوجداره و شیشه سه جداره کنید.

پس از نصب پروفیل پنجره، نوبت به نصب شیشه دوجداره تهیه شده می رسد. قبل از نصب لازم است تا محل اتصال شیشه و سطح پروفیل تمیز شود.

برای قرار دادن شیشه روی سطح، از قطعات پلاستیکی ای به نام تاکوز استفاده می شود.

تاکوز درواقع نوعی قطعه ی زیر شیشه است . برای هر قطعه شیشه که می خواهد نصب شود، معمولا از چهار عدد تاکوز استفاده می شود. دو تاکوز ثابت، و دو تاکوز متحرک .

شیشه ها روی این تاکوز ها قرار گرفته و زوار ها جایگذاری می شوند.

لازم است تا در جایگزاری شیشه و زوار ها، از چکش های مخصوص غیر فلزی ضربه گیر استفاده شود، تا آسیبی به زوار وارد نشود.

رگلاژ کردن پنجره

رگلاژ کردن صحیح پنجره از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر این مرحله به درستی انجام نشود عملکرد پنجره به طور کلی مختل می‌شود و باید به دنبال فرد متخصص برای اصلاح و رگلاژ مجدد پنجره باشید. به همین دلیل همیشه توصیه می‌کنیم از ابتدای کار، یک نصاب با سابقه را انتخاب کنید تا دچار مشکلات عدیده در آینده نشوید. رگلاژ کردن توسط پیچ‌های مخصوص انجام می‌شود. 

نکات ظریف نصب پنجره دوجداره که به شما نمی گویند

هزینه ی نصب پنجره دوجداره upvc

هزینه ی نصب با توجه به نوع پروژه متغیر است ، و طبق نوساز بودن یا بازسازی بودن پروژه ، محاسبه می شود. هم چنین ابعاد و متراژ پنجره نیز در هزینه قابل لحاظ است.

نکته ای که باز هم بر آن تاکید می شود، بهره گیری از افراد متخصص و با مهارت است، چراکه اگر نصب توسط افراد ناشی ، و به شیوه ی غیراستاندارد انجام شود، در نهایت با ضرورت اصلاح هزینه های بیشتری را برای مشتری در پی خواهد داشت.

هم چنین با از دست رفتن کارایی پنجره یو پی وی سی ، در صورت نصب غیرحرفه ای، مثلا هزینه ی خرید پنجره نیز هدر خواهد رفت.

برای دستیابی به قیمت تقریبی می توانید هزینه درب و پنجره مورد نظر خود را با هزینه لازم برای نصب هر یک از آن ها جمع ببندید. برندی که انتخاب می کنید، جنس و نوع شیشه ها و همچنین دوجداره و سه جداره بودن پنجره هایی که برای منزلتان در نظر گرفته اید؛ روی قیمت نهایی تأثیرگذار خواهد بود.

نصب پنجره دوجداره

انواع پنجره یو پی وی سی

پنجره ‌ها و درب ‌های تولید شده از یو پی وی سی انواع مختلفی دارند. اصلی ترین و مهم ترین درب ‌ها و پنجره‌ های یو پی وی سی به شرح زیر هستند:

پنجره ‌های کشویی

معروف ترین و آشنا ترین پنجره‌ ‌های تولید شده از یو پی وی سی پنجره‌ های کشویی هستند. همه ما این نوع پنجره ‌ها را در ساختمان ‌های مختلف دیده ایم. پنجره یو پی وی سی کشویی از دو یا چند پانل و دو ریل حرکت تشکیل می ‌شود. امروزه در بسیاری از موسسات و ادارات و شرکت‌ ها این نوع پنجره‌ ها را مشاهده می نماییم. این مدل از پنجره ها به وسیله غلتک ‌های باز شو در روی ریل به شکل افقی بسته و باز می ‌شوند.

پنجره ‌های لولایی

نوع دیگر، پنجره ‌های لولایی هستند. این پنجره ‌ها به سمت بیرون و یا داخل باز می ‌شوند و یا از پایین به بالا باز و بسته می ‌شوند. استفاده از یو پی وی سی در تولید این نوع از پنجره ‌ها باعث افزایش کارآیی و طول عمر این پنجره ‌ها می ‌شود.

پنجره ‌های شیب دار لولایی

نوع دیگر پنجره‌ یو پی وی سی پنجره‌ های شیب دار  لولایی است. این پنجره‌ ها با یک شیب قابلیت باز شدن به سمت بالا را دارند. لولا هایی که در پایین پنجره ‌ها قرار دارد، این قابلیت را برای پنجره به وجود می‌ آورد.

نصب پنجره دوجداره

پنجره مدل آکاردئونی

این مدل از پنجره ‌ها همچون دستگاه آکاردئون بسته و باز می ‌شوند. یعنی این که لولا در یک سمت از پنجره قرار دارد. در این مدل از پنجره‌های دو جداره ریل ‌ها و غلتک‌ ها به صورت افقی در پایین و یا بالا پنجره نصب می‌ شوند و لنگه ‌ها را به حرکت در می ‌آورند. استفاده از این مدل برای مکان ‌های پر تردد بسیار مناسب خواهد بود.

پنجره ‌های تک حالت بازشو

نوع دیگر پنجره یو پی وی سی به وسیله لولا بسته و باز می ‌شوند. لولای استفاده شده در این پنجره ‌ها امکان تنظیم را دارد. لولای این پنجره‌ ها در حول یک محور با زوایه ۹۰ درجه حرکت می‌ کند. برای مکان ‌هایی که مزاحمتی وجود ندارد، استفاده از این پنجره‌ مناسب است. منظور از مزاحمت، مزاحمت ‌هایی است که توسط لوازم خانه مانند پرده ها، و یا دیگر وسایل برای پنجره ایجاد می ‌شود است. از نظر صرفه اقتصادی هم این مدل از پنجره‌ ها بسیار به صرفه و مناسب هستند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید