انتخاب پنجره دوجداره UPVC مناسب

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

امروزه بدلیل اهمیت مباحثی مثل صرفه جویی در مصرف انرژی ، کاهش صداهای مزاحم و عدم نفوذ گرد وغبار و دوده به داخل منازل باعث شده پنجره ها به صورت یک تکنولوژی ظاهر شوند و در حد یکی از لوازم اصلی خانه که کارایی ویژه ای از آن مورد انتظار است ، مورد توجه قرار گیرند.

امروزه بدلیل اهمیت مباحثی مثل صرفه جویی در مصرف انرژی ، کاهش صداهای مزاحم و عدم نفوذ گرد وغبار و دوده به داخل منازل باعث شده پنجره ها به صورت یک تکنولوژی ظاهر شوند و در حد یکی از لوازم اصلی خانه که کارایی ویژه ای از آن مورد انتظار است ، مورد توجه قرار گیرند.

به این سبب افرادی که دغدغه های ذکر شده را دارند ، تصمیم می گیرند پنجره های قدیمی خود را با پنجره های UPVC و یا آلومینیوم ترمال بریک تعویض کنند. لذا نیاز به انتخاب یک پنجره ساز خوب با مشخصه هایی نظیر کیفیت و قیمت مناسب ، دارای خدمات گارانتی و پشتیبانی قوی و البته خوش قول و مورد اطمینان میباشد.

شرکت بهسامان مطالبی را برای انتخاب بهتر ودقیق‌تر پنجره دوجداره گردآوری نموده است که در ذیل به آنها اشاره می‌گردد:

  1. نحوه تعویض پنجره قدیمی با پنجره upvc
  2. عوامل تاثیرگذار در انتخاب یک پنجره استاندارد
  3. مشکلات پنجره های غیراستاندارد

 

مراحل تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره upvc

  1. خارج کردن پنجره های قبلی از محل خود و آماده سازی محل قرارگیری پنجره های جدید.

در این روش فریم دور پنجره قدیمی حفظ می شود . دلیل این امر اینست که استحکام بالاتری با نصب بروی فریم فلزی پنجره قبلی خواهیم داشت و همچنین دیگر نیازی به تخریب و بنایی اطراف پنجره ها نیست.

  1. نصب پنجره جدید بصورت دقیق و کاملا تراز
  2. نصب شیشه بروی پنجره های جدید
  3. آب‌بندی اطراف پنجره ها توسط فوم و ماستیک
  4. ریگلاژ دقیق بازشوی پنجره
  5. کندن لیبل ها و تمیز کردن فریم و شیشه ها

عوامل تاثیرگذار در انتخاب یک پنجره استاندارد

  1. پروفیل

استحکام مکانیکی پروفیل و مقاومت پروفیل در برابر شرایط جوی و اشعه uv خورشید از عوامل تاثیرگذار در یک پروفیل استاندارد است که موارد فوق را تولیدکننده پروفیل در دو بخش طراحی پروفیل مناسب با دیواره های خارجی حداقل 3 میلیمتر(شکل1) و آیتمهای دیگر و همچنین تولید پروفیل با افزودن ترکیباتی که باعث عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید و تابیدگی می شود ، می بایست رعایت کند.

معمولا پروفیل های متفرقه در بازار بدلیل استفاده از دیواره های نازک و عدم استفاده از ترکیبات ضد uv در دراز مدت باعث مشکلاتی نظیر تابیدگی ، تغییر رنگ و عدم آببندی در بازشوی پنجره میگردد که در بخش مشکلات پنجره های غیراستاندارد چند نمونه در تصاویر آمده است.

  1. گالوانیزه

وجود آهن تقویتی یا همان گالوانیزه (شکل2) در داخل پروفیل upvc در کیفیت پنجره بسیار تاثیرگذار است .

به دلیل اینکه پروفیل upvc از جنس پلاستیک است چنانچه بهترین پروفیل را بدون گالوانیزه بکار ببریم دوام پنجره بیش از شش ماه نخواهد بود زیرا استحکام پنجره را نهایتا گالوانیزه داخل آن تضمین می کند.

عوامل تاثیرگذار در گالوانیزه عبارتند از:

  1. ضخامت گالوانیزه : مطابق استاندارد ضخامت گالوانیزه نباید کمتر از 1.25 میلیمتر باشد و بهتر است از ضخامت های 1.5 به بالا استفاده گردد.
  2. مقطع گالوانیزه : بهترین مقطع برای گالوانیزه قوطی کامل است ولی به دلیل طراحی پروفیل در بعضی از مقاطع از گالوانیزه U شکل استفاده می گردد که هر دو مورد استاندارد است.
  3. لق نبودن داخل پروفیل upvc : اگر گالوانیزه داخل جذب باشد عملکرد خیلی بهتری خواهد داشت.
  4. دوخته شدن کامل گالوانیزه به پروفیل upvc : مطابق استاندارد به فواصل 30 تا 40 سانتیمتر بین گالوانیزه و پروفیل بایستی پیچ زده شود.
  5. وجود گالوانیزه در تمامی مقاطع : بعضی از تولید کنندگان برای کم کردن قیمت تمام شده فقط در بعضی نقاط از گالوانیزه استفاده می کنند که اینکار در دراز مدت باعث مشکلاتی در پنجره ها می شود.
  6. شیشه دوجداره و سه جداره استاندارد

مشخصات شیشه کارخانه ای استاندارد عبارتست از :

  1. شیشه مورد استفاده از نوع فلوت درجه یک
  2. استفاده از دوشیشه با ضخامتهای متفاوت (ترجیحا از شیشه 4 و 6 میلیمتر استفاده می گردد)
  3. از اسپیسر 10 میلیمتر به بالا استفاده گردد.
  4. عملیات برش و شستشو با دستگاه اتوماتیک انجام شود.
  5. از چسب های اولیه و ثانویه مرغوب استفاده شود.
  6. از رطوبت گیر یا سیلیکاژل مرغوب استفاده گردد.
  7. تزریق گاز آرگون داخل شیشه انجام شود. وجود گاز آرگون در دو عامل تاثیر دارد . اول بخاطر کاهش اتلاف انرژی تاحدود 5 درصد نسبت به هوا و دوم جلوگیری از مات وکدر شدن داخل شیشه در دراز مدت به علت عدم وجود اکسیژن .
  8. یراق آلات

یکی از ارکان اصلی پنجره های upvc‌ یراق آلات می باشد که بایستی در انتخاب آنها دقت و وسواس خاصی بخرج داد . بطور معمول یراق های آلمانی از کیفیت مناسبی برخوردار هستند ولی در بین برندهای ترکیه و ایران یراق آلات مناسب دیده می شود.

معمولا توصیه بر اینست که در انتخاب یراق هایی که پیچیدگی مکانیزمی دارند مانند یراق‌های دوجهت بازشو از یراق آلمانی استفاده شود و برای یراقهای ساده مانند یراق تکحاته و کلنگی و درب می توان از برندهای معتبر ترکیه استفاده نمود.

علاوه بر یراقهای اصلی اجزای دیگری مانند لولاها ، دستگیره ها و زاماک در کارایی پنجره تاثیر بسزایی دارند.

بعنوان مثال چنانچه بجای لولای ساده از لولای قابل تنظیم استفاده گردد و یا برای بازشوهای با عرض بیشتر از 85 سانتیمتر مخصوصا دربها از لولای قوی 3d استفاده گردد ، کارایی و دوام محصول فوق العاده بالاتر می رود.

  1. لاستیک‌های آب‌بندی

چنانچه در ساخت پنجره ها از بهترین برند پروفیل و یراق استفاده شود ولی در قسمتهای آببندی از لاستیکهای بی کیفیت استفاده شود ، این لاستیکها به مرور زمان حالت انعطاف پذیر خود را از دست داده و باعث مشکلاتی نظیر نفوذ آب باران ، گرد و غبار ، سرما و نفوذ صدا از درزها می شود.

بهترین جنس موجود برای این لاستیک ها ، EPDM می باشد که از موارد مصرف آنها در صنایع اتومبیل در قسمت آببندی دربهای خودرو ها می باشد. خواص این لاستیکها بنحویست که در مقابل عوامل جوی مقاوم است و دچار شکنندگی ، پارگی و تغییر شکل نمی شود و توان بسیار بالایی در مقابل سایش و استهلاک دارد.

  1. کیفیت ساخت پنجره

چنانچه یک مجموعه از مرغوب ترین پروفیل ، یراق و شیشه استفاده نماید ولی از ابزار تولید دقیق و با کیفیت استفاده نکند ، نمی تواند یک پنجره دوجداره استاندارد و با کیفیت تحویل مصرف کننده بدهد.

لذا استفاده از ماشین آلات مدرن به همراه پرسنل باتجربه یکی از آیتمهای تاثیرگذار در کیفیت پنجره خواهد بود.

  1. نصب استاندارد

رعایت اصول استاندارد در هنگام نصب و همچنین استفاده از وسایل باکیفیت در دوام طولانی یک پنجره تاثیر بسزایی دارد . حتی دیده شده است مرغوبترین پنجره به لحاظ کیفیت اجناس بکار رفته در اثر نصب غیر اصولی و غیر استاندارد بیش از شش ماه کارایی نداشته است.

تاثیر اشعه خورشید بر پروفیل غیر استاندارد

مشکلات پنجره‌های غیراستاندارد

مشکلاتی که در اثر استفاده از پروفیل های غیر استاندارد ، اتفاق می افتد عبارتست از :

  1. تغییر رنگ و تابیدگی پروفیل ها
  2. افتادگی قسمتهای بازشو و در نتیجه عدم بسته شدن و عدم آببندی بین آنها
  3. خرابی لاستیکها و عدم ممانعت در برابر صدا ، سرما ، گرد و غبار
  4. خرابی یراق آلات
  5. بخارگرفتگی و مات شدن داخل شیشه ها

پنجره دو جداره

درباره بهسامان بیشتر بدانید

شرکت بهسامان انرژی در سال ١٣٨٧ فعالیت خود را در زمینه پنجره‌های دوجداره و شیشه‌های مدرن ساختمان آغاز کرد. در حال حاضر با بهره گیری از تجربه و تخصص تیم طراحی، خدمات شرکت در دو بخش ارائه می‌شود.

بخش اول ، تولید و اجرای پنجره‌های دوجداره UPVC و آلومینیوم ترمال بریک است که پشتوانه‌ اجرای موفق بیش از 14000 پروژه در تمام نقاط کشور و رضایت بالای مشتریان را داراست.

بخش دوم فعالیت مجموعه، طراحی و اجرای تخصصی انواع ملزومات شیشه‌ای سکوریت و لمینیت مورد استفاده در ساختمانهای مدرن و ویلاهاست که محصولاتی نظیر سیستم‌های جام بالکن، اسلایدینگ، هندریل یا حفاظ شیشه‌ای، سقف شیشه‌ای، شیشه‌های لاکوبل بین کابینتی و پوشش‌های شیشه‌ای دور استخر و آلاچیق‌ها را شامل می‌شود.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید