جکوزی با آب گرم یا سرد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله از تابش شاپ به بررسی این سوال که جکوزی با آب گرم یا سرد؟ و کدام مناسب تر است می پردازیم.

حمام کردن نه تنها به ما احساس تمیزی و طراوت می‌دهد، بلکه پس از استفاده از وان جکوزی به حداکثر آرامش هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی دست میابیم. به خصوص وقتی دماهای مختلف را با هم ترکیب می کنیم. در این مقاله از تابش شاپ به بررسی این سوال که جکوزی با آب گرم یا سرد؟ و کدام مناسب تر است می پردازیم.

چرا در وان یا جکوزی خود حمام سرد و گرم داشته باشیم؟

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که برخلاف دوش گرفتن، جایی که باید بایستید، حمام کردن در وان جکوزی کاملا برعکس است. می توانید دراز بکشید و به سادگی از یک لحظه آرامش و سکوت لذت ببرید. حمام سرد و گرم در دوران باستان مؤثرترین روشی بود که تمدن ها برای اصلاح مکانیسم های خاصی از عملکرد بدن استفاده می کردند. این تکنیک مستقیماً بر گردش خون تأثیر می گذارد، به همین دلیل است که می تواند انواع آسیب ها را درمان کند. به خصوص آسیب هایی که منشاء ماهیچه ای دارند.

نکته مهم در مورد حمام و جکوزی این است که تمام بدن غوطه ور است و بنابراین تمام قسمت های بدن از آن سود می برند. این برای افرادی که از درد مفاصل مداوم رنج می برند عالی است.

فواید وان جکوزی

جکوزی

  • استفاده از جکوزی بدن کمک می کند تا در طول درمان ها یا ورزش ها آرامش بیشتری داشته باشد. به عبارت دیگر، به عنوان یک روش آماده سازی عمل می کند تا درد کمتری را احساس کنید.
  • به بازیابی اندام های مچاله شده کمک می کند، زیرا از کنتراست آب در هنگام تکمیل بی حرکتی استفاده می شود. به این ترتیب به طور قابل توجهی تورم را کاهش می دهد و به تمیز کردن بافت ها کمک می کند.
  • اثرات مطلوبی بر روی افراد مبتلا به سندرم سودک دارد، زیرا حمام کردن در آب سرد همراه با آب گرم گردش خون را بهبود می بخشد، و سیستم عصبی را متعادل می کند.

گرما و سرما می تواند مکمل مناسبی برای فیزیوتراپی باشد. مزایای آن مانند گرما درمانی است.

مزایای حمام کردن با آب سرد در جکوزی

مزایای غوطه ور شدن در وان هیدروماساژ با آب سرد استثنایی است زیرا تغییرات قابل توجهی را در بدن شما ایجاد می کند.مهمترین آن ها عبارتنداز:

  1. به بهبود الگوهای خواب و سطح ایمنی بدن کمک کند. هنگامی که از آب سرد استفاده می کنید، بدن با افزایش تدریجی به سطح ایمنی پاسخ می دهد.
  2. به مبارزه با افسردگی کمک می کند. وقتی از آب سرد برای حمام کردن استفاده می کنیم، بدن به طور خودکار شروع به ترشح دوپامین در مغز می کند. این نوع ماده شیمیایی مسئول عملکرد مناسب خلق و خوی ما است. برخی از مطالعات حتی ادعا می کنند که می تواند به افسردگی پس از زایمان نیز کمک کند.
  3. در مبارزه با سلولیت و اضافه وزن کمک می کند. در درمان های جدید برای تحریک چربی استفاده می شود. بسیار ساده است، وقتی بدن تحت تأثیر سرما قرار می گیرد، به طور خودکار شروع به جستجوی روش دیگری برای مقابله با آن می کند. در این حالت از چربی برای گرم نگه داشتن بدن استفاده می شود، که باعث افزایش و تسریع متابولیسم می شود. به این ترتیب شما به طور ایمن و طبیعی چربی می سوزانید. یکی دیگر از جنبه های تعیین کننده این است که بدن در دمای پایین شروع به سوزاندن گلوکز در خون می کند. این کار از فرستادن آن به کبد و تبدیل آن به چربی جلوگیری می کند.
  4. از آن جایی که سلولیت در درجه اول یک مشکل گردش خون است، غوطه وری در آب سرد باعث بهبود گردش خون می شود، بنابراین خون تمایلی به سکونت در قسمت های مختلف بدن ندارد.

فواید حمام کردن با آب داغ در جکوزی

آب گرم وان جکوزی می تواند به ما در مقابله با شرایط مختلف بدن کمک کند. و بالاتر از همه درد را تسکین می دهد.

  1. آب گرم برای آرام کردن ماهیچه ها ایده آل است، زیرا می تواند رگ های خونی را گشاد کند، و در نتیجه جریان اکسیژن را به داخل خون افزایش دهد. به این ترتیب ماهیچه ها می توانند روند بهبودی را تسریع کنند، و به طور قابل توجهی درد و خستگی را تسکین دهند.
  2. می تواند خستگی مغز را کاهش دهد، زیرا سیستم عصبی کمی آرام تر شده و استرس کاهش می یابد.
  3. سیستم گردش خون را تحریک می کند و در نتیجه گردش خون را در سراسر بدن بهبود می بخشد. اگر از هیدروماساژ استفاده کنید، خواهید دید که سیستم لنفاوی بهتر شروع به کار می کند.
  4. یکی دیگر از مواردی که می توانید از حمام آب گرم بهره مند شوید، رفع گرفتگی مجاری بینی است. بخار دستگاه تنفسی را تمیز می کند و تخلیه مخاط را تسهیل می کند.

این نوع حمام پس از قرار دادن بدن در معرض تمرینات بدنی یا یک روز سخت در محل کار توصیه می شود، زیرا تاندون ها را شل می کند، به خصوص اگر سفت باشد. و میتوانید از آسیب های بعدی جلوگیری کنید زیرا گردن و کمر خود را بسیار آرام تر نگه می دارید.

به طور خلاصه، مزایای حمام آب سرد و گرم در وان حمام یا جکوزی، جایگزین مناسبی برای حفظ سلامت بدن بدون استفاده از دارو است.

مزایای خرید جکوزی

خرید وان جکوزی فقط یک انتخاب لوکس برای خانه شما نیست بلکه خرید جکوزی سلامت، آسایش و رفاه شما را تامین می کند در ادامه دلایلی را می خوانید مبنی بر اینکه چرا باید برای خانه خود جکوزی بخرید؟

خرید جکوزی

پاسخ این سوال به شرح زیر هست:

  1. وقتی درون جکوزی دراز می کشید، گردش آب گرم داخل وان باعث می شود خون در بدن شما آسان تر جریان پیدا کند و بدین صورت دمای بدن شما تنظیم می شود.
  2. وقتی به واسطه ی استفاده شما از جکوزی خون در بدن شما بهتر جریان داشته باشد، طبیعتا میزان اکسیژن بیشتری در خون شما جریان پیدا می کند و این بر روی بهبود سیستم تنفسی بدن شما اثر گذار است.
  3. استفاده ی منظم از جکوزی باکتری ها و عفونت های پوستی را از بین می برد و برای سلامت، شادابی و طراوت پوست شما فوق العاده مفید است.
  4. جکوزی با گرم نگه داشتن بدن شما، مسکن هر گونه آنفلونزا و سرماخوردگی است.
  5. جریان آب گرم باعث می شود، علاوه بر رفع خستگی از شر هر گونه گرفتگی عضلات نیز خلاص شوید، هر جکوزی مثل یک ماساژور قدرتمند عمل می کند.
  6. آب یعنی آرامش، یکی از فواید استفاده از جکوزی کاهش استرس و اضطراب زندگی روزمره است.
  7. چنانچه از عارضه هایی مثل کمر درد، درد پا یا سایر بیماری های ارتوپدی در رنج هستید، بهترین مسکن با خاصیت درمانی برای شما، استفاده از جکوزی است.

منابع بیشتر برای مطالعه

تفاوت بین وان آبگرم و جکوزی

جکوزی با آب گرم یا سرد؟

برچسب ها:
جکوزی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید