طراحی خانه گربه در منزل، ارزان و کاربردی براش خونه بساز

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

اگر میخواهید برای گربه عزیزتان یک خانه گربه شیک بسازید و اصول آن را بدانید، همراه ما باشید تا نحوه ساخت خانه گربه را با ایده های جدید بررسی کنیم.

گربه ها برای زندگی خودشان نیاز به فضایی امن، گرم و نرم دارند. ساخت خانه گربه یکی از بهترین ایده‌هایی است که به گربه شما اجازه می‌دهد تا در محیطی امن و مناسب استراحت کند. خرید خانه گربه از پت شاپ‌ها هزینه زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. اما استفاده از تکنیک‌های طراحی خانه گربه در منزل، به شما کمک می‌کند تا ضمن استفاده از خلاقیت شخصی‌تان، نتیجه‌ای شگفت انگیز رقم بزنید و از آن لذت کافی ببرید.

در این بخش از بساز و بچین ما به فکر گربه‌های پشمالوی شما هستید و قصد داریم ایده‌های جدیدی را برای ساخت خانه گربه ارائه کنید.

پس تا پایان همراه ما باشید.

 

ویژگی خانه گربه مناسب چیست؟

خانه گربه کوچک

 دانستن ویژگی‌هایی که برای گربه‌ها اهمیت دارد تا محیط زندگی و استراحت‌شان را انتخاب کنند، به شما کمک می‌کند تا بتوانید با خلاقیت و درک عمیق از نیاز آن‌ها ایده پردازی کنید. یادتان باشد که  خانه گربه یک محیط آرام و امن برای زندگی، استراحت و قایم شدن است. گربه‌ها عاشق این هستند که از چشم شما دور باشند و یک فضای خصوصی برای خودشان کشف کنند. احتمالا به همین دلیل همیشه زیر صندلی‌های میز ناهارخوری یا پشت پرده‌های خانه استراحت می‌کنند. گربه شما بسیار مهم هستند. در زیر ویژگی‌هایی که باید در نظر گرفته شوند را برای خانه گربه مناسب برش داده‌ام:

  • امنیت: خانه گربه باید امنیت و محافظت خوبی برای گربه شما فراهم کند. احساس در امان بودن از خطرات خارجی یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که موجب می‌شود تا گربه در خانه‌ای که می‌سازید حس خوبی داشته باشد.  یادتان باشد گربه‌ها به طور غریزی تلاش می‌کنند تا در مقابل حیوانات وحشی در اما باشند.
  • ابعاد مناسب: اندازه خانه گربه باید به شکلی باشد که گربه راحت در ان وارد شود، بچرخد و بایستد. این فضا تقریبا برای حضور گربه استاندارد است. هرچه فضا محدودتر باشد، حس امنیت گربه در آن بیشتر است. اما در بعضی موارد جای خواب یا همان خانه گربه، فضایی نسبت بزرگ‌تر است تا بتواند بازی و سرگرمی‌های خود را داخل خانه همراهش داشته باشد.
  • استحکام در ساخت: خانه گربه باید مقاوم باشد و تحمل وزن او را داشته باشد. به همین دلیل از جنس‌های با کیفیت مانند چوب یا پلاستیک یا مقواهای ضخیم برای ساخت خانه گربه استفاده می شود. یادتان باشد که خانه گربه ضمن مقاوم ساخته مطلوب، باید حتما از متریال‌های ایمن و غیرسمی ساخته شده باشد.
  • تهویه مناسب: گربه‌ها موجودات زنده‌ای هستند که دمای خاصی در بدن‌شان دارند و نشستن در یک فضای خاص موجب بروز رطوبت در آن می‌شود. اگر تهویه خانه بدون ورودی‌ها و پنجره‌های مناسب انجام نشود، هوا در این بخش ساکن می‌ماند و بوی نامطبوع، هوای گرفته و فضایی ناخوش آیند ایجاد می‌شود. به همی ندلیل باید تهویه هوا به داخل جریان داشته باشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که گربه در داخل خانه تازه هوا دارد و رد و بدن شدن هوا به خوبی انجام می‌شود.
  • مکان‌ خواب و بازی: خانه شامل مکان‌های مناسب برای خوابیدن و بازی کردن گربه‌ها است. هرچند بنابر خلقیات گربه می‌توانید این دو فضا را از هم جدا کنید. معمولا محل خواب و استراحت گربه فضایی نسبت جمع و جور است تا احساس امنیت خوبی را ایجاد کند. فضای بازی دارای المان‌هایی است که او را به تحرک و بازی کردن تشویق می‌کند. به همین دلیل میتوان ادعا کرد که فضای بازی برای گربه‌ها محیطی پر جنب و جوش است.
  • امکان نظافت: خانه گربه باید به راحتی قابل شستشو باشد تا بهداشت گربه را حفظ کند. شما می توانید از پارچه‌های قابل شست و شو استفاده کنید. فضای خانه گربه باید امکان جارو کردن و آفتاب خوردن نیز داشته باشد تا سلامت او حفظ شود.
  • امکانات خاص: توجه به امکانات خاص برای گربه‌ها هیجان انگیز است. شما می‌توانید با ایجاد درخت گربه، اسکرچر و فضای بازی با توپ، فنر و پر، حس بی نظیری را خلق کنید و از شادی گربه عزیزتان لذت ببرید.
  • نیازهای گربه: شما باید برای ساخت خانه گربه، نیازها او را شناسایی کنید. مثلا اگر گربه مدنظرتان دچار بیماری‌های مفصلی است، خانه‌های چند طبقه یا پایه دار را فراموش کنید. اگر دچار بیماری‌های خاصی است که سیستم ایمنی ضعیفی دارد، حتما فضایی امن، بهداشتی و مناسب برای او تهیه کنید. توجه به این پارامترها تعیین کننده است.

 

 

1- ساخت خانه گربه با جعبه

ساخت خانه گربه با جعبه

یکی از ارزان ترین و بهترین روش‌هایی که می‌توانید به وسیله آن خانه گربه بسازید، استفاده از جعبه است. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از جعبه‌های سفارش آنلاین یا پست، یک خانه گرم و نرم برای پت دلبندتان بسازید.

  • برای این کار کافی است مطابق تصویر یک جعبه مناسب در ابعاد مدنظرتان پیدا کنید.

برش جعبه برای خانه گربه

  • پس از اینکه یک فضای مناسب انتخاب کردید، نوبت به برش های کلیدی است. شما باید متناسب با ایده شخصی، نواحی عبور گربه را از روی کارتن برش دهید.
  • برای ایجاد پنجره و تهویه مطلوب در فضای خانه گربه نیز، باید از کاتر استفاده کنید و شکل پنجره را ایجاد نمایید.

خانه گربه چند طبقه با جعبه

  • اگر ایده چند طبقه کردن خانه گربه مدنظرتان بود، حتما از جعبه های مختلف با سایزهای گوناگون استفاده کنید تا بتوانید با استفاده از چسب آن را مهار کنید.

 

2- ساخت خانه گربه در یک فضای مخفی

خانه گربه مخفی

همان طور که میدانید، گربه ها عاشق فضاهای مخفی هستند. آن ها معمولا در فضای پشت تلویزیون، میز ناهار خوری، پنجره ها و فضاهای مخفی اینچنینی استراحت میکنند. اگر سابقه زندگی در کنار این فرشته های پشمالو را داشته باشید، قطعا میدانید که گربه ها فضایی را دوست دارند که خودشان شما را میبینند اما شما نمیتوانید آن ها را مشاهده کنید. این ویژگی در محل استراحت و خانه گربه اهمیت زیادی دارد. به این ترتیب میتوانید با خیالی آسوده خانه گربه را ایجاد کنید و از شوق و ذوق او برای حضور در خانه گربه لذت ببرید.

خانه گربه مخفی

برای پیاده سازی ایده خانه مخفی گربه، باید حتما احساس آن ها را درک کنید. با تهیه یک باکس ساده و کاور کردن آن به وسیله پارچه میتوانید محیط امنی را ایجاد کنید. پس از این مرحله باید درب ورود به باکس را محدود کنید. استفاده از پارچه های کاور شده یا دارای فوم به شما اجازه میدهد تا بدون دردسر و نگرانی بتوانید، ورودی نرم و قابل انعطافی را ایجاد کنید که گربه راحت وارد خانه خودش شود.

خانه گربه کمدی

ایده جذاب دیگری که برای ایجاد خانه مخفی میتوانید از آن کمک بگیرید، استفاده از لوازم ساده خانه به عنوان جای خواب یا خانه گربه است. به این ترتیب میتوانید با کمک ایجاد برش مناسب در نواحی مخفی این لوازم، محل رفت و آمد گربه را فراهم کنید و شکل و فرمی مخفی به آن دهید.

خانه گربه حصیری

گربه ها عاشق لوازم ساده هستند. با خرید یک سبد حصیری که فضایی برای خارج شده گربه دارد، میتوانید این محیط مخفی را ایجاد کنید. یادتان باشد که خرید یک زیر انداز نرم و گرم نیز ایده خوبی است تا با استفاده از کوک زدن، آن را با حصیر فیکس کنید.

 

3- ساخت خانه گربه با اسکرچر

 خانه گربه با اسکرچر

اگر در خارج از منزل رفتار گربه ها را بررسی کرده باشید، قطعا میدانید که آن ها عاشق پنجه کشیدن بر روی درخت هستند. به این ترتیب ناخن ها را سوهان کشی می کنند و عضلاتشان را با کشیدن تقویت می نمایند. فراهم کردن این امکان در خانه موجب میشود تا مبلمان و فرش شما در امان بماند. استفاده از موکت یا کنف به شکف اسکرچر میتواند نیاز شما را برآورده کند.

خانه گربه اسکرچر دار

برای ساخت این مدل خانه گربه نیاز به 4 قطعه چوب اصلی دارید که فضای مثلثی مدنظرتان را بسازند. پس از این مرحله، باید صفحه ای در بالا و پایین آن قرار دهید تا محلی برای استراحت گربه فراهم شود. در قسمت خارجی آن نیز صفحه ای که موکت بر روی آن چسبانده اید قرار دهید تا گربه بتواند برای کشیدن ناخن ها و در کردن خستگی از آن استفاده کند. ریزه کاری های دیگر این مدل خانه گربه وابسته به سلیقه شخصی شما است.

 

خانه گربه با اسکرچر

ساخت اسکرچر در ناحیه پایه های یک خانه گربه ایده بسیار جذابی است. برای این کار یک قطعه چوب ام دی اف نیاز دارید و دو تکه لوله پولیکا!  با چسباندن این متریان به شکل تصویر میتوانید کارتان را شروع کنید. روکش کردن این متریال ها به وسیله نخ کنفی و پارچه موهر دار است. در ناحیه بالایی با ایجاد یک فضای معلق میتوانید محیط استراحت گربه را ایجاد کنید.

 

4- ساخت خانه گربه با نمد

ساخت خانه گربه با نمد

ایده ساخت خانه گربه نمدی بسیار ساده و جذاب است. کافی است دقیقا مثل تصویر دو قطعه مستطیلی نمدی تهیه کنید و یکی از آن ها را گرد برش دهید. برای راست و چپ این خانه گربه نیز میتوانید از مستطیل با عرض کم استفاده کنید. در نهایت این نمدها را بر روی یک نمد ضخیم یا ام دی اف بچسبانید و بالای آن را فیکس کنید. به این ترتیب خانه گربه آماده است.

 

5- ساخت خانه گربه چوبی

ساخت خانه گربه چوبی

ساخت خانه چوبی برای گربه ها یک آیتم لوکس در خانه محسوب میشود. اگر بخواهید میتوانید این خانه ها را از پت شاپ ها تهیه کنید، در صورت تمایل به ساختن کافی است طبق این جزییات عمل نمایید.

خانه گربه

برای این مدل خانه گربه باید 6 قطعه چوب مربعی از جنس دلخواه برش دهید و برای چسباندن آماده نمایید.

خانه گربه چوبی

با استفاده از میخ، منگنه و چسب چوب این نواحی را به هم بچسبانید.

خانه گربه شیک

در آخرین مرحله باید ناحیه ورودی را گرد برش دهید و چسباندن آخرین ساید از خانه گربه مکعبی را به پایان برسانید.

شما کدام مدل را برای گربه دوست‌داشتنی خود می‌پسندید؟ به نظر شما گربه‌تان هم آن را دوست خواهد داشت؟

منابع:
How to Build a DIY Cat House (dailypaws.com)
How to Build a Cat House: 15 Steps (with Pictures) - wikiHow
5 Easy DIY Cardboard Box Crafts for Cats (wagwalking.com)
DIY Cat Bed Ideas: Simple & Cool | Hill's Pet (hillspet.com)

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید