جک پالت دستی چیست؟ انواع جک پالت دستی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر‌‌‌ می‌خواهید در مورد خرید جک پالت دستی و انواع آن اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد‌‌‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

در کارخانه ها و واحدهای تولیدی ماشین آلات و تجهیزات حمل مختلفی برای جابه‌جایی کالاها مورد استفاده قرار‌‌‌ می‌گیرد. یکی از کاربردی‌ترین تجهیزاتی که برای حمل و نقل در نقاط مختلف انبار استفاده‌‌‌ می‌شود جک پالت یا پالت تراک است. این دستگاه در دو نوع برقی و دستی تولید شده است و هر یک کاربردها و مزایای مختلفی دارد. به همین دلیل در صنایع مختلفی شاهد استفاده از آن‌ها هستیم.

اگر‌‌‌ می‌خواهید در مورد خرید جک پالت دستی و انواع آن اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد‌‌‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

جک پالت دستی

جک پالت دستی چیست؟

جک پالت دستی ابزاری بی‌نظیر برای جابه‌جایی و حمل اشیا، وسایل و انواع پالت‌‌‌های سنگین در انبارها و کارگاه‌ها است. در واقع این ابزار دستی برای جابه جایی مصالح و بار در مسیرهای کوتاه به کار‌‌‌ می‌رود. جک پالت‌ها دارای انواع مختلفی هستند و هر یک ویژگی‌ها و قابلیت‌‌‌های منحصر به فردی دارند.

بهترین جک پالت‌‌‌های دستی چه ویژگی‌هایی دارند؟

جک پالت‌ها از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند و دارای بخش‌‌‌های شاسی تقویت شده با جوشکاری، ریخته گری ماشین و رنگ کارب استاتیک کوره ای استاندارد هستند که موجب تثبیت رنگ دستگاه در طولانی مدت شده است. علاوه بر این مجهز به جک هیدرولیکی هستند که‌‌‌ می‌توان آن را تعمیر نمود. این ابزارها دارای دسته هدایت بار بزرگی هستند. چرخ‌‌‌های جک پالت‌‌‌های استاندارد از نوع فولادهی هستند،‌‌‌ از‌این‌رو به راحتی‌‌‌ می‌توان از آن‌ها در محیط‌‌‌های بسیار خشن مانند کارگاه‌‌‌های فلزات، کارگاه‌‌‌های آهنگری استفاده نمود.

البته نوعی از جک پالت‌‌‌های دارای چرخ پلی اورتان هستند و در سطوح هموار مورد استفاده قرار‌‌‌ می‌گیرند و دارای طول عمر بالاتری هستند. در محیط‌‌‌های شیمیایی نیز از جک پالت با چرخ تفلون استفاده‌‌‌ می‌کنند. چرخ‌‌‌های لاستیکی نیز گزینه مناسبی برای سطوح نرم هستند و هیچگونه سروصدایی ایجاد نمی‌کنند. بنابراین همانطور که مشاهده‌‌‌ می‌کنید جک پالت‌‌‌های دستی با توجه به قطعات به کار رفته در آن‌ها کاربردهای متفاوتی دارند.

جک پالت

جک پالت دستی استاندارد در چه ظرفیت هایی تولید‌‌‌ می‌شود؟

ظرفیت جک پالت‌‌‌های دستی از 500 کیلوگرم الی 5000 کیلوگرم یا 5 تن متفاوت است. از رایج‌ترین ظرفیت‌‌‌های جک پالت‌‌‌های این دسته‌‌‌ می‌توان به 2 تن، 2.5 تن و 3 تن اشاره نمود. با استفاده از این جک پالت‌ها‌‌‌ می‌توان جابه جایی مصالح و کالاها را به راحتی انجام داد.

انواع جک پالت دستی

جک پالت‌‌‌های دستی انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها‌‌‌ می‌پردازیم.

جک پالت کوتاه

این ابزار به منظور جابه جایی انواع بارهای روی پالت در کارگاه‌‌‌های ساختمانی و انبارها مورد استفاده قرار‌‌‌ می‌گیرد. این نوع جک پالت دستی شرایط حمل آسان بار و جابه‌جایی آن در مسیرهای کوتاه را ایجاد‌‌‌ می‌کند.

جک پالت بلند

این جک پالت‌ها ابزاری کاربردی به منظور جابه‌جایی انواع بارهای سنگین روی پالت‌ها در ابعاد بزرگ در انبارها و کارگاه‌‌‌های ساختمانی هستند.

جک پالت قیچی

یکی دیگر از انواع جک پالت دستی، نوع قیچی است که از آن برای بارگیری و تخلیه در ارتفاعات استفاده‌‌‌ می‌کنند. این جک پالت‌ها مجهز به یک جک قدرتمند با امکان ارتفاع گیری سریع هستند. در جهت افزایش ایمنی و ثبات جک پالت قیچی دو پایه مخصوص به آن افزوده‌اند. همچنین این جک پالت‌ها به قفل کن اتوماتیک پایه در ارتفاع بیش از 40 سانتی‌متر مجاز هستند.

جک پالت رول گیر

این نوع جک پالت دستی برای بارگیری و تخلیه بارهای دوار، استوانه‌ای و رول کاغذ مورد استفاده قرار‌‌‌ می‌گیرند. جک پالت‌‌‌های رول گیر به یک پمپ یکپارچه و قدرتمند مجهز هستند و استحکام بالایی دارند. این دستگاه مجهز به سوپاپ اطمینان برای اطمینان از محافظت اضافه بار است.

جک پالت توزین دار (باسکول دار)

جک پالت توزین دار برای بارگیری، تخلیه و اندازه گیری وزنی کالاها مورد استفاده قرار‌‌‌ می‌گیرد و بهترین روش جهت وزن گیری در انبار است. با استفاده از این جک پالت‌‌‌ می‌توان در هر زمانی وزن را در دو واحد کیلوگرم و پوند اندازه گیری نمود. لازم است که اشاره کنیم این محصول مجهز به باسکول است و موجب بهبود راندمان کاری و صرفه‌جویی در وقت نیروهای انبار‌‌‌ می‌شود.

جک پالت گالوانیزه

این مدل از جک پالت دستی به صورت گالوانیزه و تمام استیل است و معمولا از آن در سردخانه‌ها و انبارهای دارویی استفاده‌‌‌ می‌کنند.

جک پالت تمام برقی

علاوه بر جک پالت‌‌‌های دستی نوعی دیگری از این ابزار جک پالت‌‌‌های برقی هستند که دارای قابلیت حمل یک نفر به عنوان اپراتور دستگاه هستند. این محصول به واسطه نیروی محرک الکتریکی از عملکردی نرم برای جابه‌جایی بار برخوردار بوده و قابل شارژ است.

هر یک از جک پالت‌ها در نوع خود بی‌نظیر هستند و در صورتی که از یک برند معتبر انتخاب شوند طول عمر بلندی خواهند داشت. اما تعمیر و نگهداری انواع جک پالت نیز بسیار حائز اهمیت است و با سرویس‌‌‌های دوره ای این دستگاه‌‌‌ می‌توان از خرابی قطعات آن جلوگیری نمود و هزینه‌‌‌های تعمیران را کاهش داد.

پالت تراک برقی پیاده رو2تن - یونگ هاینریش آلمان

قیمت جک پالت دستی

یکی از مهم‌ترین فاکتورها هنگام خرید جک پالت قیمت این محصول است. قیمت این ابزار با توجه به ظرفیت و آپشن‌هایی که دارد متغییر است. عوامل مختلفی در تعیین قیمت جک پالت‌ها موثر اند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها‌‌‌ می‌توان نوع پالت و برند آن، جنس متریال، قدرت تجهیزات فنی، نوع آلیاژ بدنه دستگاه، ظرفیت دستگاه، برخورداری از قابلیت‌هایی مانند ترازو، حمل نفر، رول گیر و .. اشاره نمود. بنابراین هنگام خرید جک پالت با توجه به این موارد و ویژگی‌‌‌های محصول مد نظر خود‌‌‌ می‌توانید مدلی با قیمت مناسب تهیه کنید.

خرید جک پالت

جک پالت‌‌‌های دستی از کاربردترین و مقرون به صرفه‌ترین تجهیزات برای جابه‌جایی بار و مصالح در انبارها و کارخانجات هستند. این دستگاه‌ها توسط برندهای داخلی و خارجی مختلفی تولید‌‌‌ می‌شوند، اما برای آنکه کاربری و طول عمر مناسبی داشته باشند باید از یک برند معتبر خریداری شوند. ابزارچی با تیم متخصص خود و ارائه محصولات اصل و اورجینال برترین برندهای جهان با قیمتی منسب یکی از بهترین مجموعه‌هایی است که برای خرید ابزار و انواع جک پالت به آن مراجعه کنید. برای آشنایی بیشتر با محصولات ابزارچی کافی است به بخش فروشگاه این وب‌سایت مراجعه نمایید.

برچسب ها:
ابزارآلات
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید