نحوه انتخاب مبلمان استیل راحتی برای خانه های کوچک

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

مبل استیل یکی از محبوب ترین مدل های مبل در بین خانوارهای ایرانی به شمار می آید که به طور معمول در صدر انتخاب خریداران قرار می گیرد.

انتخاب مبلمان مناسب برای محیط و فضای منزل یکی از مهم ترین موارد در شکل گیری دکوراسیون خانه و معرفی سبک چیدمان آن می باشد.انتخابی که با توجه به تنوع سبک و مدل های مبلمان می تواند سخت باشد.از سویی دیگر آشنایی با ویژگی های و تاثیری که مدل های متفاوت مبلمان بر دکوراسیون داخلی می گذارد به شما کمک می نماید که بهترین انتخاب را داشته باشید.

 ویژگی های مبل استیل چیست؟

در این مقاله به سراغ یکی از پرطرفدارترین مدل های مبل در بازار ایران رفته ایم که قطعا نام آن به گوش شما هم خورده است.مبل استیل یکی از محبوب ترین مدل های مبل در بین خانوارهای ایرانی به شمار می آید که به طور معمول در صدر انتخاب خریداران قرار می گیرد.

مبل استیل

منظور از مبل استیل چیست؟

یکی از سوالات مهم و رایجی که فروشندگان موقع حضور در فروشگاه مبل روهی moblerouhi.ir از شما خواهند پرسید این پرسش می باشد:به دنبال چه سبک مبلمانی می باشید؟

برای جواب دادنم به این سوال باید بدانید که منظور از مبل استیل چیست،چه ویژگی هایی دارد و دارای چه تفاوت ها و شباهت هایی با دیگر مدل های مبلمان دارد.به طور مثال تفاوت مبل استیل و کلاسیک چیست؟!!

 

ویژگی های مهم مبلمان استیل چیست؟

  •  طرح مبلمان استیل دارای ریشه قدیمی و تاریخی است که طراحان داخلی به طور معمول آن را در چیدمان خانه های به سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می دادند.
  • در ساختار مبل استیل بر خلاف اسمی که برای آن انتخاب گردیده است،از هیچ نوع فلزی استفاده نگردیده است و این اسم گذاری صرفا به علت ترجه انگلیسی classic style sofa
  • مربوط می گردد که در آن به اشتباه واژه steel sofa جایگزین style sofa گردیده است.
  •  در ساخت مبلمان استیل از ترکیب چوب و پارچه استفاده می گردد که علاوه بر دادن ظاهری رسمی به آن،موجب افزایش وزن نهایی آن به نسبت دیگر مدل های مبلمان می گردد.
  •  یکی از ویژگی های اصلی مبلمان استیل منبت ها و کنده کاری های آن می باشد که می توان آن ها را بوسیله کار دست هنرمندان و یا دستگاه مخصوص این کار انجام داد.
  •  تنوع پارچه و رنگ چوب در مبلمان مدل استیل می تواند شانس انتخاب بیشتری را برای انتخاب شما با توجه به سبک دکوراسیون خانه خودتان ایجاد نماید.

 

چه تفاوت هایی میان مبل استیل و راحتی است؟

موقع دیدن مدل های مختلف و متنوع مبلمان در یک فروشگاه دکوراسیون،شاید تشخیص تفاوت بین مبل استیل و مبل راحتی آسان تر و راحت تر از تفاوت مبل استیل با کلاسیک باشد.

با توجه به کاربری مبل راحتی که مناسب دورهمی های روزانه و خانگی است،به طور معمول ساختار آن تماما از پارچه و از چوب کمتری نسبت به مبل استیل استفاده می گردد.داشتن دسته های پهن و پایه های کوتاه از ویژگی های اصلی مبلمان راحتی می باشد تا فرد به راحتی بتواند بر روی آن به استراحت بپردازد.

همچنین با توجه به مواداولیه استفاده شده در ساختار مبل های راحتی به طور معمول قیمت آن در مقایسه با مبل استیل ارزان تر می باشد.

 مبل استیل یا مبل سلطنتی در گروه سرویس مبلمان کلاسیک قرار دارد.از این نوع مبلمان به طور معمول در مراسم و مهمانی های رسمی استفاده می گردد.یک سرویس مبلمان استیل دارای ارزش قیمتی بالایی می باشد که می بایست در خرید آن دقت بالایی نمود.

 

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

شباهت این دو مدل مبلمان بسیار زیاد می باشد و تشخیص آن ها از هم گاهی بسیار سخت می باشد.

1.مبل استیل دارای وزن بیشتری است

چوب استفاده شده در مبل استیل به نسبت مبل کلاسیک بیشتر بوده که همین امر موجب افزایش وزن مبل استیل نسبت به کلاسیک می گردد.

2.جزئیات تزئینی بیشتر در مبل استیل

مبل استیل دارای جزئیات بیشتر در کنده کاری ها و همچنین منبت های آن می باشد و نیز دارای طرح های متنوع تری هم است.

3.قیمت مبل استیل و کلاسیک

مواد اولیه و کیفیت استفاده شده در مبل استیل تعیین کننده ارزش آن می باشد.همچنین نوع منبت و ظرافت کاری های داخل مبل هم می تواند نقش زیادی در قیمت آن داشته باشد.

4.مبل استیل برای فضاهای بزرگتر

مبل استیل به دلیل ارتفاع بلند و حجم بیشتری که نسبت به دیگر مدل های مبلمان دارد بهتر است برای فضاهایی که بزرگتر می باشد مورد استفاده قرار گیرد.

 

چند نکته مهم قبل از خرید مبل استیل

  • جنس بدنه یاکلاف مبل بسیار مهم می باشد.نوع چوب و جنس بکار رفته در آن می تواند نقش موثری در کیفیت و نیز قیمت نهایی آن ایجاد نماید.
  • متریال و نوع پارچه مبل هم نقش مهمی در انتخاب مبل استیل مورد نظر شما دارد.
برچسب ها:
مبل استیل
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید