روش نصب ترمووود | اصول نصب این متریال محبوب در دکوراسیون داخلی و نما

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای نصب ترمووود باید پیش از نصب به انبارداری توجه کرد و در زمان نصب نیز به نوع اتصالات دقت داشت. برای آشنایی با روش نصب ترمووود کلیک کنید.

بهره‌مندی از مزایای بی‌نظیر ترمووود در سازه با روش صحیح نصب آن

صنعت ساخت‌وساز طی سال‌های اخیر متریال‌های نوین و کارآمدی را به خود دیده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ترمووود است. از ترمووود هم برای دکوراسیون داخلی و هم برای نما استفاده می‌شود. یکی از قابلیت‌های ترمووود نصب سریع و آسان آن است که باعث شده به انتخاب اول معماران و طراحان برای سازه‌های مختلف تبدیل شود. اما نصب ترمووود نیاز به مهارت و تجربه و گذراندن مراحل مختلف دارد. به همین دلیل در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان می‌خواهیم شما را با روش نصب ترمووود آشنا کنیم.

ترمووود

نکاتی که باید قبل از نصب ترمووود به آن‌ها توجه کنید

پیش از اینکه شما را با روش نصب ترمووود آشنا کنیم قصد داریم به بررسی نکات قبل از نصب این متریال بپردازیم. به‌طورکلی اولین گام به‌منظور حفظ کیفیت و کارایی الوارهای ترمووود توجه به نکاتی خاص در زمینه عملیات نصب است. عدم توجه کافی به این موارد می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به الوارهای ترمووود وارد کند.

بر همین اساس توجه شما را به نکات زیر جلب می‌کنیم:

  • پس از بارگیری و در زمان تحویل باید به تحویل الوارها و تخلیه آن دقت داشته باشید
  • در صورت تمایل به استفاده از متریال‌های دیگری مثل سنگ و آجر در نما باید پیش از شروع عملیات نصب ترمووود، مرحله اجرا این متریال را به اتمام رسانده باشید
  • در انبارکردن الوارها دقت کنید که حتماً باید چوب‌ها در محلی چیده شوند که سطح زیرین آن‌ها، تراز و صاف باشد؛ زیرا سطح دپو می‌تواند در طول پروفیل‌های ترمووود تاب ایجاد کند
  • اگر الوارهای ترمووود را در قالب پالت تحویل گرفتید باید به‌منظور قرار دادن هر یک از پالت‌ها روی پالت بعدی، 6 الی 10 سانتی‌متر فاصله در نظر بگیرید
  • بعد از انبارداری صحیح ترمووود، باید روی پروفیل‌های این متریال را با استفاده از پوششی مانند پلاستیک به‌خوبی بپوشانید تا گرد و غبار یا رطوبت آسیبی به آن‌ها وارد نکند

روش زیرسازی اصولی برای نصب ترمووود

دو روش برای نصب زیرسازی ترمووود وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به زیرسازی فلزی و سیمانی اشاره کنیم. در زیرسازی‌های فلزی از قوطی‌های فلزی با ابعاد 50 در 50 و 40 در 40 استفاده می‌کنند که این قوطی‌های فلزی باید به‌اندازه 50 سانتی‌متر از یکدیگر و 7 سانتی‌متر از لبه‌های کار با یکدیگر فاصله داشته باشند. معمولاً این قوطی‌ها به میله‌ای که از قبل روی کار ثابت شده است، جوش داده می‌شوند.

بعد از انجام‌دادن زیرسازی فلزی و پیش از اینکه ترمووود روی سطح پروژه نصب شود باید چوب زیرسازی را به فلز متصل کنید. زیرا ضریب انبساط چوب و فلز با یکدیگر متفاوت است. همین مسئله نیز منجر به می‌شود که چوب زیرسازی بتواند از انقباض و انبساط شدید ترمووود پیشگیری کند. برای اتصال چوب و فلز نیز مجموعه پارس آرای کوهستان پیچ سرمته را پیشنهاد می‌کند. شما می‌توانید برای مطالعه سایر مقالات تخصصی در زمینه نصب ترمووود و مراحل زیرسازی به وبلاگ پارس آرای کوهستان مراجعه کنید. برای زیرسازی سیمانی هم از سیمان شمشه‌ای که ضخامتی 4 سانتی‌متری دارد، استفاده می‌کنند. اما به علت اینکه ممکن است سیمان به مرور زمان حالت بدهید به شما توصیه می‌کنیم که از زیرسازی فلزی استفاده کنید.

نصب ترمووود

چوب مورداستفاده برای زیرسازی چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

راهنمای روش نصب ترمووود به ما می‌گوید که باید از چوب روسی برای زیرسازی استفاده کنید. زیرا این چوب می‌تواند رطوبت را تا میزان 25 درصد کاهش دهد. به همین علت نیز به آن چوب اشباع یا Brownwood گفته می‌شود. در ادامه ابعاد چوب مناسب زیرسازی برای نصب در کف و نما را توضیح می‌دهیم.

ابعاد چوب زیرسازی برای این فضاها به شرح زیر هستند:

  • روش نصب ترمووود در نما: باید از چوب روسی در ابعاد 25*45 و 25*25 میلی‌متر بافاصله 50 سانتی‌متر از یکدیگر استفاده شود
  • روش نصب ترمووود در کف: به این منظور باید از چوب‌های روسی با ابعاد 40 در 50 میلی‌متر که با یکدیگر فاصله 40 سانتی‌متری دارند، استفاده شود

برای اجرای روش صحیح نصب ترمووود به این 11 نکته توجه کنید

تا این بخش از مطلب شما را با استاندارهای ضروری برای حمل و چگونگی زیرسازی و ویژگی‌های چوب مناسب برای زیرسازی آشنا کردیم. اما در این قسمت می‌خواهیم 11 نکته کلیدی را در زمان نصب ترمووود برای فضاهای داخلی و خارجی به شما معرفی کنیم.

ترموود چیست

از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیش از شروع نصب ترمووود باید به طور مجدد زیرسازی را بررسی کرده تا از تراز و صاف بودن آن اطمینان حاصل کنید
  • درصورتی‌که برای زیرسازی از سیمان استفاده می‌کنید، خوب است بدانید که ضخامت سیمان باید حداقل 4 سانتی‌متر باشد
  • در اجرای نماهای ترکیبی ترمووود با سایر مصالح می‌توانید از تکنسین‌های پارس آرای کوهستان درخواست کنید به‌منظور تراز بودن ترمووود با سایر مصالح، مجموع ضخامت زیرسازی و پروفیل ترمووود را به‌صورت دقیق ارزیابی و محاسبه کنند
  • هرگز نباید ترمووود را به شکل مستقیم و بدون زیرسازی به محل اجرای پروژه بچسبانید
  • برای نصب ترمووود به قوطی آهنی باید از چوب اشباع شده بین کار استفاده کنید
  • نمای سازه را نباید با زیر‌سازی آهنی و شاسی‌کشی قوطی سنگین نکنید
  • پروفیل‌های الوارهای چوبی زیرساز باید از هم بین 40 تا حداکثر 60 سانتی‌متر فاصله داشته باشند
  • فاصله پیچ‌های نصب شده بر روی چوب‌های زیرسازی باید به‌منظور نصب ترمووود حداکثر 50 سانتی‌متر باشد
  • فاصله پیچ‌های چوب زیرسازی ترمو از ابتدای الوار تا وسط نخستین پیچ باید در حدود ۴ الی ۶ سانتی‌متر باشد
  • به‌منظور پیچ‌کردن الوارهای چوب ترمووود نما می‌توانید از پیچ خودکار استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که هرگز نباید پیچ را مستقیما روی سطح الوار دریل کنید
  • چوب‌های زیرسازی احتیاجی به رنگ کردن ندارند

با پارس آرای کوهستان نگرانی از بابت نصب صحیح ترمووود نخواهید داشت

با انتخاب روش مناسب نصب ترمووود شما از متریالی بهره‌مند می‌شوید که با گذراندن فرایندهای حرارتی در مقابل عواملی مانند آتش‌سوزی و شرایط جوی نامساعد مانند باران اسیدی مقاوم شده است. مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از معتبرترین مراکز نصب ترمووود برای بخش‌های مختلف انواع سازه در کشور است. شما با تیم نصب ترمووود می‌توانید پروژه را با سرعتی عالی و هزینه‌ای معقول به اتمام برسانید.

سؤالات متداول

در زمان نصب الوارهای زیرسازی باید به چه نکاتی توجه شود؟

در زمان نصب الوارهای زیرسازی حداکثر فاصله مجاز بین چوب‌ها 80 سانتی‌متر است. شاخه‌های چوب زیرسازی ترمووود نیز معمولاً 2 متر هستند و باید به‌ازای هر مترمربع متریال ترمووود از 3 متر چوب زیرسازی استفاده شود.

اتصالات نصب ترمووود بهتر است به چه صورت باشد؟

برای اتصالات ترمووود معمولاً از پروفیکس یا پیچ استفاده می‌کنند. پیچ‌ها نیز معمولاً از جنس گالوانیزه ضدزنگ و بعضاً استیل می‌باشند که در دو نمونه تیره و روشن متناسب با رنگ ترمووود مورداستفاده قرار می‌گیرند.

هزینه نصب ترمووود با توجه به چه عواملی تعیین می‌شود؟

هزینه نصب پروفیل، نصب جوب زیرسازی، شاسی‌کشی، متراژ، موقعیت مکانی پروژه و نوع سازه از جمله عوامل مؤثر در انتخاب روش مناسب برای نصب ترمووود و قیمت انجام این عملیات هستند.

برچسب ها:
ترموود
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید