کاربرد انواع پروفیل در صنعت ساختمان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

با شناخت کاربرد انواع پروفیل در صنعت ساختمان استحکام سازه خود را به‌طور موثر افزایش دهید

با شناخت کاربرد انواع پروفیل در صنعت ساختمان استحکام سازه خود را به‌طور موثر افزایش دهید

در صنعت ساختمان از مصالح متنوعی استفاده می‌کنند که هر کدام مشخصات و مزایای متفاوتی دارند. یکی از پرکاربردترین این مصالح، پروفیل‌های فولادی می‌باشند.

پروفیل‌ها اجزاء همه‌ کاره‌ای‌اند که نقش اصلی آنها حمایت از سازه‌ها، انتقال نیرو و اتصال بخش‌ها به یکدیگر است. این قطعات، مقاطع ثابت با طول مشخصی دارند که باعث بهبود کیفیت صنایع مختلف می‌شوند.

چنانچه برای پروژه‌های خود به انواع پروفیل نیاز دارید، اطلاعاتی نظیرجدیدترین لیست قیمت پروفیل میلگرد ، کاربرد انواع پروفیل در صنعت ساختمان و سایر مشخصات را می‌توانید از سایت مهر استیل دریافت کنید.

پروفیل‌های مورد استفاده در صنعت ساختمان چه انواعی دارند؟

پیش از اینکه به کاربرد انواع پروفیل در صنعت ساختمان بپردازیم، بهتر است انواع آن را بشناسیم. پروفیل‌ها مصالح رایجی هستند که اکثر آنها مزایای بسیاری برای پروژه‌های ساختمانی و ... دارند.

شرکت مهر استیل از جمله برترین تولیدکنندگان پروفیل‌های فولادی می‌باشد که انواع پروفیل را در ابعاد مختلف و به همراه لیست قیمت در وبسایت خود عرضه کرده است. توصیه می‌کنیم از این وبسایت دیدن کنید تا محصولات مورد نیاز سازه خود را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

کاربرد انواع پروفیل در صنعت ساختمان\تصاویر\کاربرد انواع پروفیل

اگر در مورد نوع پروفیل متناسب با شرایط پروژه خود مردد هستید، دسته‌بندی‌های متنوع آنها را طبق شاخص‌های مختلف، در زیر می‌توانید مطالعه کنید:

  • جنس یا متریال پروفیل

انواع پروفیل‌های فلزی بر اساس متریال به شرح زیر هستند:

  1. پروفیل فولادی از مصالح اصلی ساختمان

اینها از گذشته تا به حال جایگاه خود را در صنعت ساختمان حفظ کرده‌اند و از جمله مصالح اصلی به شمار می‌آیند. البته به‌دلیل توسعه مواد جدید، برخی کاربردهای آنها نظیر ساخت در، پنجره، میز، صندلی و ... در مقایسه با گذشته محدودتر شده است.

این پروفیل‌ها با توجه به شکل ظاهری، دارای دو مدل متفاوت هستند که هر کدام سطوح مقطع و مشخصات خاص خود را دارا می‌باشند. این دو مدل عبارتند از:

  • پروفیل بسته: سطح مقطع پروفیل بسته (قوطی پروفیل)، در اشکال مستطیل، دایره و مربع و همچنین به‌صورت توخالی می‌باشد. پروفیل‌هایی که سطح کوچک‌تری دارند در ساخت نرده، در، پنجره، راه پله، پایه میز، صندلی و ... استفاده می‌شوند. انواع بزرگتر را در ستون‌های ساختمانی و به طور کلی جایی که مقاومت بالایی نیاز است، می‌توانید به کار ببرید.

کاربرد انواع پروفیل در صنعت ساختمان\تصاویر\کاربرد انواع پروفیل در صنعت ساختمان

  • پروفیل باز: سطح مقطع اینها به‌ شکل مربع یا مستطیل کامل نیست و برخی از سطوح کاملا باز هستند و در اشکال T، U ، G، Z و C موجودند. از این مدل پروفیل برای ساخت تیرآهن، نبشی، تسمه میلگرد و بسیاری موارد دیگر می‌توانید استفاده نمایید.
  • امکان نصب راحت، استحکام بالا، وزن کم و هزینه پایین از مزایای این پروفیل می‌باشد.
  1. پروفیل‌های گالوانیزه مناسب برای مناطق مرطوب

اینها به‌سبب داشتن یک لایه پوشش فلزی در برابر زنگ‌زدگی ایمن هستند. ظاهر زیبا و امکان استفاده از درپوش پلاستیکی برای این پروفیل از دیگر قابلیت‌های خوب آن می‌باشد.

این پروفیل‌ها برای استفاده در فضای باز، مناطق با رطوبت بالا و فضاهایی نظیر پارکینگ مناسب‌اند.

کاربرد انواع پروفیل در صنعت ساختمان\تصاویر\قیمت انواع پروفیل ساختمانی

  1. پروفیل فولاد ضدزنگ زیباترین مدل

پروفیل‌هایی که از فولاد ضدزنگ تولید می‌شوند با توجه به ظاهر زیبا، در ساخت وسایل تزئینی کاربرد دارند. در ضمن، اینها از مقاومت خوردگی بالایی برخوردار هستند و برای محیط‌های مرطوب قابل استفاده‌اند.

این پروفیل‌ها گریدهای مختلفی دارند که پرکاربردترین آنها 304 و 316 است.

  1. پروفیل‌های آلومینیومی سبک و مقاوم

از جمله ویژگی‌های متمایز و خوب این پروفیل‌ها می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • شکل‌پذیری
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • سبکی
  • جلوگیری از اتلاف انرژی

کاربرد انواع پروفیل در صنعت ساختمان\تصاویر\خرید انواع پروفیل ساختمانی

  • میزان بار قابل تحمل

میزان بار یکی دیگر از مشخصاتی است که بر اساس آن می‌توانیم پروفیل‌ها را دسته‌بندی کنیم. از این لحاظ دو نوع پروفیل‌ سبک و سنگین عرضه شده‌اند.

پروفیل‌های سبک از ضخامت کمتر از 1.5 میلی‌متر برخوردارند، در حالیکه ضخامت انواع سنگین از این میزان بیشتر است. اگر پروژه شما تحت تاثیر نیروی زیادی قرار می‌گیرد، پس باید پروفیل‌های سنگین‌ را تهیه کنید.

  • شیوه‌های تولید

دو شیوه اساسی تولید پروفیل عبارتند از:

  1. تولید مستقیم: در این شیوه به‌واسطه خم‌کردن ورق، زوایا و اشکال مدنظر را ایجاد می‌کنند. سپس به‌منظور تشکیل سطح مقطع دلخواه لبه‌ها را دو به دو به هم جوش می‌دهند. برش نهایی پروفیل توسط اره اتوماتیک صورت می‌گیرد تا برای مراحل بسته‌بندی و نصب آماده گردد.
  2. تولید غیرمستقیم: در این شیوه از سه روش متفاوت اعم از لبه‌بندی، شکل‌دهی مرکزی و فرم‌دهی از شعاع ورق، برای تولید لوله استفاده می‌نمایند. سپس لوله تغییر شکل داده می‌شود و به صورت سطح مقطع در می‌آید. این روش از لحاظ خط جوش، انحنای سطح و اندازه اضلاع، دقت کمتری نسبت به شیوه مستقیم دارد.

کاربرد انواع پروفیل در صنعت ساختمان\تصاویر\تصویر شاخص

  • فرآیند تولید پروفیل

پروفیل‌ها را با تکنیک‌های مختلف و مزایای متفاوت می‌توان تولید کرد که دستگاه‌ نورد یکی از آنها است. در این متد، شکل‌دهی ورق فلز به‌صورت تدریجی و با استفاده از دو غلتک انجام می‌شود.

دما در این فرآیند نقش اساسی داشته و این متد خود شامل دو روش نورد سرد و نورد گرم می‌باشد. اغلب روش نورد گرم، برای تولید انبوه مصالح مقاوم به خوردگی به کار می‌رود.

از سوی دیگر پروفیل‌های نورد سرد برای کارهای سبک ساختمانی نظیر ناودانی، چهارچوب درب و ... مناسب هستند.

به طور کلی پروفیل‌های تولیدشده توسط این تکنیک‌ها از نظر ظاهری مشابه و از لحاظ کیفیت، دقت سطوح و شکل‌پذیری متفاوت خواهند بود.

آنا - نمودار قیمت میلگرد نزولی شد! - صاحب‌خبر

اساسی‌ترین کاربرد انواع پروفیل در صنعت ساختمان و نقش آنها

پروفیل‌ها به دلیل اینکه از مواد فلزی و با مقاومت کششی بالا ساخته می‌شوند، برای بهبود استحکام سازه‌ها و اجزاء بتنی کاربرد دارند. این مصالح ساختمانی دارای سطح مقطع بسیار مقاومی نیز می‌باشند و بدون تغییر شکل نیروی زیادی را تحمل می‌کنند. برخی از مهم‌ترین کاربردهای پروفیل‌ها در بخش‌های زیر است:

  • تکنولوژی حفاری
  • پتروشیمی
  • صنایع نفت و گاز
  • صنعت ساختمان
  • ساخت داربست
  • ساخت نما
  • سیستم‌های نصب، لوله‌کشی و اتصالات

کاربرد انواع پروفیل در صنعت ساختمان بسته به شکل و اندازه قطعه متفاوت است. به طور معمول از پروفیل‌های مربع و مستطیل با سطح مقطع کوچک، در ساخت نرده‌های ‌پلکان و ... استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر پروفیل‌های با سطح مقطع بزرگتر، در ستون‌های اصلی ساختمان‌ها، شاسی تریلرها و تانکرها به کار می‌روند. قوطی پروفیل‌ها نوع دیگری از این مصالح هستند که در تولید پایه‌های فلزی میز و صندلی کاربرد دارند.

قیمت میلگرد امروز ؛ خرید میلگرد از درب کارخانه - آسرون

پروفیل‌های z شکل نیز برای سقف طاقچه‌ها و پروفیل‌های ناودانی در تهیه چهارچوب درب‌های فلزی بزرگ استفاده می‌شوند.

با استفاده از انواع پروفیل در پروژه‌های ساختمانی خود از مزایای زیر بهره‌مند شوید

پروفیل‌های فولادی استحکام سازه شما را در حد چشمگیری افزایش می‌دهند و بنابراین برای مقاوم‌کردن سازه ضروری‌اند. اینها در برابر رطوبت، آتش، آب و هوا مقاومند و از اثرات مخرب آفات یا حشرات در امان هستند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که به شما توصیه می‌کنیم از این مصالح استفاده کنید، قیمت مناسب و به‌صرفه، پایداری و دوام پروفیل‌ها می‌باشد. طراحی و تولید پروفیل‌ها سریع و آسان است و کاربرد انواع پروفیل در صنعت ساختمان بسیار گسترده می‌باشد.

قیمت روز میلگرد | قیمت خرید میلگرد در خوی | 09129514997

جمع‌بندی

کاربرد انواع پروفیل در صنعت ساختمان بسیار گسترده و متنوع است. بنابراین نوع پروفیل مناسب برای صنعت ساخت‌وساز شما بسته به نیازهای پروژه می‌تواند متفاوت باشد.

زیرا هر پروفیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد و مزایای متمایزی را برای بخش‌های مختلف سازه ارائه می‌دهد. جهت اطمینان از انتخاب صحیح، پیشنهاد می‌کنیم از وبسایت مهر استیل بازدید نمایید و از مشاوره تخصصی آنها بهره‌مند شوید.

منبع اخبار: https://mehrsteel.com/

برچسب ها:
پروفیل
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید