خصوصیات و مصارف پوکه معدنی نخودی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این بخش با ما همراه باشید تا شرح کلی از کاربردهای این مصالح را در اختیار شما قرار دهیم و راهنمایی درباره خرید و چگونگی استفاده از پوکه معدنی نخودی ارائه دهیم.

پوکه معدنی نخودی یکی از کاربردی ترین مصالحی است که این روزها در حوزه های ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از این پوکه ها با ویژگی های کمی و کیفی به خصوصی در دسترسی صنعتگران قرار می گیرند. برای استفاده از هر یک از این مصالح باید به ویژگی های آن ها آشنایی داشته باشید. به علاوه کارایی هر یک از آن ها در هر حوزه بر اساس ویژگی ها و مشخصه های این اقلام تعیین می شود. در این بخش با ما همراه باشید تا شرح کلی از کاربردهای این مصالح را در اختیار شما قرار دهیم. 

پوکه معدنی نخودی چیست؟ 

پوکه معدنی نخودی اغلب با ابعاد 5 تا 12 میلی متر سرن شده و در دسترس صنایع مختلف قرار می گیرد. این پوکه ها میزان تخلخل بالایی داشته و با جرم کمی در طبیعت یافت می شوند. انواع آن ها تحت فشار و دمای بسیار بالایی تشکیل شده و حاصل فوران آتشفشان های طبیعی هستند. از این رو میزان استحکام هر یک در سطح قابل توجهی قرار می گیرد. شما می توانید هر یک از مدل های این پوکه ها را برای انواع کاربردهای خود خریداری کنید. 

مهمترین ویژگی پوکه معدنی نخودی، فضای خالی زیادی است که در داخل این سنگ های معدنی وجود دارد و سبب کاهش وزن هر یک می شود. در هر یک از آن ها گازهای آتشفشانی ذخیره شده اند؛ به این ترتیب اگر پوکه را بر سطح آب قرار دهید، بر روی آب شناور می ماند تا زمانی که آب به صورت کامل جذب پوکه شود.

مهمترین ویژگی و خصوصیت پوکه معدنی نخودی 

پوکه معدنی نخودی با ویژگی های به خصوصی شناخته می شود؛ برای انتخاب و خرید هر یک از آن ها باید به این مشخصه های مهم و کاربردی دقت داشته باشید. برخی از مهمترین ویژگی های این اقلام کاربردی را در ادامه بررسی می کنیم.

عمر بالای پوکه نخودی 

مهمترین ویژگی پوکه معدنی نخودی که سبب افزایش میزان استفاده از این اقلام در صنایع مختلف شده، عمر بالا و دوام طولانی هر یک از این مصالح است. هر یک از انواع پوکه معدنی نخودی به صورت مادام العمر در صنایع مختلف به کار می روند و در طولانی مدت نیازی به تعمیرات نخواهند داشت. با استفاده از آن ها در هزینه های ساخت و ساز شما به شدت صرفه جویی می شود. چرا که در طولانی مدت نیازی به مرمت و تعمیر سازه های ساخته شده با پوکه را نخواهید داشت. 

خاصیت معدنی بالای پوکه نخودی

هر یک از انواع دسته بندی های پوکه معدنی خاصیت معدنی بسیار بالایی دارند و در ساختار آن ها مس و منیزیم به میزان قابل توجهی یافت می شود. این پوکه ها به یک ماده معدنی منحصر به فرد در عرصه های کشاورزی و پرورش گیاه تبدیل شده اند. اندازه کوچک آن ها میزان استفاده از آن ها را در این حوزه ها افزایش داده است. شما می توانید در خاک گلدان های آپارتمانی خود نیز از این پوکه های معدنی استفاده کنید.

عایق بودن پوکه نخودی

ساختار هر یک از این پوکه های معدنی با قابلیت ضد حریق و ضد رطوبت ساخته شده است. انواع آن ها از ساختار ساختمان و سازه های مختلف شما محافظت کرده و امنیت محیط را به شدت ارتقا می دهند. با استفاده از پوکه های معدنی می توانید، از نفوذ رطوبت به هر یک از قسمت های سازه های ساختمانی خود پیشگیری کنید. این سنگ ها مقاومت مطلوبی در برابر آسیب هایی مانند آتش سوزی در ساختمان شما ایفا می کنند و همین مسئله میزان استفاده از آن ها را در این حوزه ها افزایش داده است. 

ویژگی ضد باکتری پوکه نخودی

قابلیت ضد باکتری و ضد میکروب بودن پوکه های نخودی از مهمترین ویژگی های این مصالح به شمار می رود. انواع آن ها بستر لازم برای رشد میکروب ها و باکتری ها را ندارند؛ به همین خاطر در بخش هایی که از این مصالح استفاده شده اثری از آفت ها و حشرات مشاهده نمی کنید. این خواص، پوکه معدنی را به یک ماده محبوب در صنایع کشاورزی تبدیل کرده است. 

پوکه معدنی نخودی

جذب آب بالای پوکه نخودی

از دیگر قابلیت های ویژه این پوکه ها جذب آب بالایی است که در برابر رطوبت و بارش باران دارند. به این ترتیب سازه های مختلف ساختمانی در معرض باران و برف، سلامت و استحکام خود را حفظ می کنند. هر یک از این مصالح به مدت طولانی آب را در خود نگه می دارند و آن را به بخش های اطراف نفوذ نمی دهند. در صورتی که از پوکه معدنی در بخش های مختلف ساختمان خود استفاده کنید، دیگر نیازی به استفاده از مواد عایق گران قیمت امروزی نخواهید داشت.

مصارف اصلی پوکه معدنی نخودی

پوکه معدنی نخودی با مصارف متعددی در حوزه های صنعتی شناخته می شود. از این رو به یکی از پرمصرف ترین مصالح در دنیای صنعت تبدیل شده است. شاید خرید و انتخاب پوکه های معدنی نخودی بیشتر از سایر مدل های این مصالح باشد. ویژگی های مهم و قابلیت های منحصر به فردی که در هر یک از این پوکه ها وجود دارد، استفاده از آن ها را افزایش می دهد. برخی از مهمترین مصارف انواع این پوکه ها را در ادامه مشاهده می کنید:

استفاده از پوکه نخودی در ساختمان سازی

قابلیت ها و ویژگی پوکه معدنی نخودی در خصوص تخلخل بالا و وزن کم، استفاده از آن را در صنعت ساختمان سازی متداول کرده است. هر یک از این تجهیزات، هوا و دمای ساختمان را متعادل کرده و ایمنی ساخت را در بخش های مختلف افزایش می دهند. استفاده از آن ها از آلودگی صوتی در محیط ساختمان پیشگیری کرده و به عنوان یک عایق صوت در محل مورد نظر عمل می کنند. 

استفاده در صنعت نساجی

از انواع پوکه های معدنی در صنایع نساجی نیز استفاده های بی شماری می شود. سطح رویی این پوکه ها تیز است و کشیدن آن ها بر روی سطوح مختلف سبب ایجاد خراشیدگی و پارگی خواهد شد. به همین خاطر در ساخت برخی از انواع پارچه از پوکه معدنی برای لایه برداری استفاده می کنند. به این ترتیب استفاده از آن ها در این صنایع در حال افزایش است. 

پوکه معدتی

استفاده در صنایع کشاورزی

صنعت کشاورزی نیز به نحوی از خواص و قابلیت های پوکه های معدنی بهره می برد. این پوکه ها بهترین مصالح برای انتقال مواد معدنی به خاک های حاصل خیز زراعی به شمار می روند و در این زمینه کاربردهای بی شماری دارند. انواع آن ها سبب افزایش باروری زمین ها شده و به سود کشاورزان و باغ داران عمل می کنند. با به کار بردن آن ها موادی مانند روی و منیزیم به میزان قابل توجهی به گیاه مورد نظر منتقل می شود. 

جمع بندی

در این بخش در رابطه با مصارف مهم پوکه های نخودی در حوزه های مختلف صنعتی اطلاعاتی را بررسی کردیم. در صورتی که قصد انتخاب و خرید هر یک از این مصالح را دارید، باید حتما به کاربردها و ویژگی های مهمی که در ساختار هر یک وجود دارد، دقت داشته باشید. به این ترتیب استفاده بهتری از آن ها خواهید داشت. برای انتخاب انواع پوکه های معدنی در نظر گرفتن سایز و اندازه، قیمت و سایر مشخصه های کیفی و کمی هر یک اهمیت دارد. در این مطلب به برخی از این ویژگی ها اشاره کردیم. 

برچسب ها:
پوکه معدنی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید