پلی وود یا چوب پلاست چیست؟ مزایا و معایب آن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۵

ما در این مطلب سعی بر این داریم تا شما را با چوب پلاست و ویژگی‌های آن آشنا کنیم تا در مواقع نیاز از این متریال استفاده کنید.

 این روزها افراد زیادی به دکوراسیون منزل، محیط کار، حیاط، پارکینگ و ... حساس هستند و تمایل دارند تا بهترین طرح‌ها را در آنها در نظر بگیرند. برای این منظور در صنایع مختلف روزبه‌روز محصولات جدیدی طراحی و به بازار عرضه می‌شود.

اگر شما نیز در گروه این دسته از افراد قرار دارید، بهتر است قبل از اقدام به هر کاری، اطلاعات خودتان را در این باره بیشتر کنید. ما در این مطلب سعی بر این داریم تا شما را با چوب پلاست و ویژگی‌های آن آشنا کنیم تا در مواقع نیاز از این متریال استفاده کنید.

 

چوب پلاست یا پلی وود چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور دستگاه‌های مدرن در صنایع مختلف، ساخت محصولات با ویژگی‌های خاص یکی از ایده‌های ناب شده است. در صنعت چوب این مهم بیش از صنایع دیگر مطرح بوده و به همین دلیل تنوع متریال در این زمینه بیشتر شده و تولیدکنندگان زیادی در آن مشغول به فعالیت هستند.

یکی از نوین‌ترین اجناسی که در این صنعت معرفی شده، چوب پلاست است که از آرد چوب، پلاستیک‌های متنوع نظیر pv، pe ، ضد قارچ، ضد اکسید کننده، رنگدانه و ... ساخته می‌شود. به این دسته از محصولات وودپلاست یا پلی وود نیز می‌گویند 

نکته قابل توجه این است که آلاینده‌هایی نظیر دی‌اکسید کربن که در فرآیند تولید این محصول به وجود می‌آیند، به‌راحتی کنترل می‌شوند که از روش فیلتراسیون بهره گرفته می‌شود.

انواع وود پلاست 

با توجه به این که استقبال بسیار خاصی از این محصول از جوامع مختلف شده، تنوع محصولی نیز در این مورد بسیار زیاد است. این محصولات را می‌توان در دو دسته توخالی و توپر (ماسیو) دسته‌بندی کرد که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند.

از یک منظر دیگر می‌توان آنها را از نظر طرح و رنگ نیز در دسته‌های مختلفی در نظر گرفت. به این ترتیب شما این پلی وودها را می‌توانید در مجموعه‌های معتبر در انواع مختلف مشاهده کنید. دنیزوود یکی از مجموعه‌های باسابقه در این زمینه محسوب می‌شود که شما نیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مسئولین این شرکت تماس بگیرید.

مزایای وودپلاست

اگر شما نیز به دنبال استفاده از این محصول هستید، باید ویژگی‌های آن را نیز بررسی کنید و بدانید که چه مزایا و معایبی دارد. ممکن است با شنیدن برخی از مزایای یک محصول نظر شما نسبت به استفاده از متریال دیگر کلا عوض شود.

در این فرصت ما می‌خواهیم به برخی از مزایای چوب پلاست اشاره کنیم تا بدانید که این محصول چه ویژگی‌های نادری دارد و نسبت به قیمت خودش بسیار کاربردی است.

آب گریزی

یکی از برترین ویژگی‌های پلی وود این است که در برابر آب مقاومت بسیار خوبی دارد. این بدان معنا نیست که دچار فرسایش نمی‌شود اما در مقایسه با چوب معمولی می‌توان گفت آب گریز است. برخی از افراد که تمایل دارند کفپوش منزلشان ضد آب باشند می‌توانند روی این محصول حساب ویژه‌ای باز کنند و در هزینه صرفه‌جویی نمایند.

دوست دار محیط زیست

در فرآیند تولید این محصول هیچ پسماندی به جا نمی‌ماند و به این ترتیب هیچ زباله‌ای تولید نمی‌شود. به همین دلیل گفته می‌شود که وودپلاست دوستدار محیط زیست است.

مقاوم در برابر نفوذ حشرات

یکی از معضلات اساسی در منازل وجود حشرات مزاحم است که راهکارهای مختلفی برای حذف آنها وجود دارد. این متریال در برابر نفوذ حشرات و جانورانی نظیر سوسک، موریانه و ... بسیار مقاوم هستند و به همین دلیل افراد زیادی استفاده از آنها را ترجیح می‌دهند.

مقاوم در برابر ضربه و پوسیدگی

محصولات پلاستیکی دیگر شاید در برابر ضربه چندان مقاوم نباشند، اما این محصولات به‌دلیل ترکیب خاصی که دارد، در برابر ضربه بسیار مستحکم است. لازم به ذکر است که با توجه به ترکیبات داخلی آن این محصول خیلی دیر پوسیده می‌شود و شما از این مورد نیز خیالتان آسوده خواهد بود.

تمیز کردن آسان

با توجه به سطح خاصی که این متریال دارد، همه می‌توانند به راحتی سطح مورد نظر را بدون هیچ مشکلی تمیز کنند. آسان بودن تمیز کردن سطح این محصولات را نیز باید در لیست مزایا قرار داد.

از دیگر مزیت‌های چوب پلاست می‌توان به مقاوم بودن در برابر لغزش، بعدم نیاز به رنگ آمیزی، تنوع در طرح، سازگاری با آب و هوای مختلف و ... اشاره کرد. قیمت مناسب آن نیز یک مزیت فوق‌العاده است که در ادامه در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

چوب پلاست

معایب پلی وود

هر محصول در کنار مزایای خودش، معایبی نیز دارد که هر خریدار باید از آنها نیز مطلع شود. شاید این موارد نیز در آگاه سازی مشتری از نوع محصولی که می‌خواهد تهیه کند بسیار حائز اهمیت باشد. از معایب پلی وود می‌توان به امکان انبساط و انقباض آن اشاره کرد.

چگالی بالای این محصول یکی دیگر از مواردی است که باید شما حتما از آن مطلع شوید. دپلیمره شدن چوب پلاست به‌دلیل برخورد با اشعه uv شاید مهم‌ترین عیب این محصول است که رنگ خود را در طول مدت زمان مشخص از دست می‌دهد. شما می‌توانید از مشاورین سایت‌های معتبر نظیر دنیزوود که عرضه کننده مستقیم ترمووود هلند در ایران هستند کمک بگیرید و اطلاعات خود را بیشتر کنید.

کاربرد چوب پلاست

این محصول در مکان‌های زیادی به کار گرفته می‌شود و خوشبختانه در کشور نیز در چند سال اخیر طرفداران زیادی را دور خود جمع کرده است. از این محصول می‌توان در کفپوش منزل، ساخت مبلمان، آلاچیق، درب و پنجره و ... استفاده نمود.

یکی از کارایی‌های خاص این محصول استفاده از آن در طراحی روف گاردن است که این روزها اکثر افراد به آن توجه می‌کنند. شما به کمک پرسنل دنیزوود می‌توانید بهترین طرح‌های این محصول را بشناسید و یک طراحی فوق‌العاده برای محیط مورد نظر خود داشته باشید.

جمع بندی

در دنیای امروز در هر زمینه‌ای تنوع محصول به‌قدری زیاد است که باید با اطلاعات کامل به سراغ خرید رفت. اگر برای طراحی روف گاردن یا دکور منزل خود به دنبال یک متریال مقرون‌به‌صرفه و ایده‌آل هستید، می‌توانید از چوب پلاست استفاده کنید.

ما در این مطلب سعی کردیم مزایا و معایب این متریال را به شما معرفی کنیم تا با آگاهی کامل نسبت به خرید آن اقدام کنید. مجموعه دنیزوود یکی از معتبرترین مجموعه‌ها در این زمینه است که شما می‌توانید با خیالی آسوده سفارش خود را از آنها داشته باشید. قیمت‌هایی که در این شرکت ارائه می‌شود بسیار مناسب بوده و می‌توانید با شرکت‌های دیگر مقایسه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌های مندرج در سایت تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را از مشاورین دریافت کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
حسن ملکی
۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

من از این شرکت چوب پلاست تهیه کردم برای ویلای شمالم خیلی با کیفیت بود. بهتون پیشنهاد میکنم

پاسخ
کرم خان
۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

درود بر شرکت دنیزوود مقاله پر بار و آموزنده ای بود

پاسخ
ندا پارسا
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

من از شرکت شما خرید انجام دادم. کیفیت عالی بود. سپاسگذارم🙏🏻

پاسخ
آیت
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

میتونم شماره تماس شما رو داشته باشم برای گرفتن مشاوره؟

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید