با ساندویچ پانل سقفی؛ زلزله بی زلزله

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

ساندویچ پانل سقفی نوعی سازه مدرن است که از دو لایه ورق فلزی و یک لایه عایق میانی، تشکیل شده است و به منظور عایق بندی در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ساندویچ پانل سقفی نوعی سازه مدرن است که از دو لایه ورق فلزی و یک لایه عایق میانی، تشکیل شده است و به منظور عایق بندی در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته برای ساختن سقف ها، از تیغه های آجری استفاده می شد که مقاومت بالایی نداشتند، اما امروزه پانل ساندویچی سقفی جایگزین این مصالح سنتی شده که دارای مقاومت بالایی است.

ساندویچ پانل ها انواع مختلفی دارند و یک نوع از آن ها ساندویچ پانل سقف است که دارای مزایا و ویژگی های مخصوص به خود می باشد. از پانل های سقفی علاوه بر ساخت و ساز، در صنایع دیگر مانند ساخت وسایل نقلیه نیز استفاده می شود.

پنل های ساندویچی سقفی دارای دو ورق نازک فلزی و یک لایه در میان آن ها می باشند و در مکان هایی که نیازمند استحکام بالا هستند، نصب می شوند. علاوه بر استحکام بالا، پانل های سقف عایق حرارتی و صوتی هستند و از نفوذ آب، گرما و سرما به داخل ساختمان جلوگیری می کنند.

خرید انواع ساندویچ پانل های سقفی بارون

مزایای ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل های سقفی با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار هستند، چرا که دارای شیب ملایم و استاندارد برای هدایت آب به سوی ناودانی ها می باشند و از خراب شدن سقف جلوگیری می کنند. برخی از مزایای پانل های سقفی عبارتند از:

  • عایق حرارتی و صوتی
  • نصب سریع و آسان
  • مقاوم در برابر آتش سوزی
  • استحکام بالا
  • تنوع رنگ و طرح بالا
  • طول عمر و ماندگاری زیاد
  • قابل شستشو

ویژگی های ساندویچ پانل های سقفی برند یک ایران

ویژگی های ساندویچ پانل های سقفی

ساندویچ پانل های سقفی، با توجه به وزن کمی که دارند، قدرت تحمل آن ها بالاست و در مقایسه با مصالح سنتی، کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه هستند. از ویژگی های منحصر به فرد این پانل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سرعت بالای مونتاژ و دمونتاژ: مصالح نوین و مدرن به نسبت متریال سنتی، به سرعت در ساختمان ها نصب و اجرا می شوند و می توان در صورت نیاز آن ها را جمع کرده و به مکان دیگری جابجا کرد.
  2. مقاوم در برابر مواد شیمیایی و نفوذ حشرات: پانل های ساندویچی از متریالی ساخته می شوند که در برابر رشد قارچ و نفوذ حشرات موذی مقاوم هستند. همچنین به دلیل رنگ آمیزی با رنگ های PVDF در برابر مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارند.
  3. چگالی پایین: چگالی یا دانسیته پایین نسبت جرم به فضای اشغال شده توسط پانل است. چگالی پانل ها به نسبت بتن کمتر بوده و همین مسئله باعث کاهش وزن کلی ساختمان می شود.
  4. عایق صوت و حرارت: ساندویچ پانل سقفی، از نفوذ صدا و گرما به داخل ساختمان و اتلاف انرژی جلوگیری می کند. چرا که لایه میانی پانل مقاومت بالایی در برابر حرارت و سروصدا دارد.

انواع مدل ها و طرح های ساندویچ پانل های سقفی بهترین تولید کننده ساندویچ پانل ها

انواع ساندویچ پانل سقفی بر اساس نوع عایق

ساندویچ پانل های سقفی دارای عایق های مختلفی با ویژگی های مخصوص به خود هستند، این عایق ها عبارتند از:

ساندویچ پانل سقفی پلی یورتان

پلی یورتان یا پلی اورتان نوعی عایق حرارتی است که از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. وزن این عایق بسیار سبک بوده و ضریب حرارتی آن پایین است. به دلیل وجود این ویژگی ها، قیمت عایق پلی یورتان به نسبت سایر پانل ها بیشتر است.

ساندویچ پانل سقفی پلی استایرن

عایق پلی استایرن، نوعی عایق صوتی بوده که از ورود سرو و صدا به داخل ساختمان جلوگیری می کند. این عایق در مقایسه با عایق پلی یورتان قیمت کمتری دارد. وزن آن کم بوده و به دلیل داشتن قابلیت اشتعال، به عنوان عایق حرارتی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

ساندویچ پنل سقفی پشم سنگ

عایق پشم سنگ در برابر آتش مقاومت بالایی دارد و نوعی عایق صوتی نیز به شمار می رود. مقاومت پشم سنگ در برابر آتش از پلی اورتان بیشتر است. تنها عیبی که عایق پشم سنگ دارد، نفوذ آب به داخل آن است.

ساندویچ پنل سقفی پشم شیشه

پشم شیشه، نوعی عایق حرارتی و صوتی برای پوشش سقف ها محسوب می شود. این عایق در برابر آتش کندسوز است و از انتقال حرارت به قسمت های دیگر ساختمان جلوگیری می کند.به همین خاطر برای ساختمان هایی که احتمال آتش سوزی در آن ها بالاست مناسب می باشد.

کاربردهای ساندویچ پانل های سقفی

کاربرد ساندویچ پانل سقفی

به دلیل وجود عوامل محیطی خارجی اعم از برف، باران، نور خورشید و… از پانل سقفی برای ساخت انواع ساختمان های تجاری، صنعتی، کشاورزی و مسکونی استفاده می شود. کاربردهای ساندویچ پنل سقفی گسترده است و برخی از این موارد استفاده به شرح زیر است:

  • سقف ساختمان های صنعتی و تجاری
  • سقف سردخانه ها
  • سالن های ورزشی و استخر های سرپوشیده
  • گلخانه ها
  • سقف کانکس ها و کانتینر های حمل و نقل
  • انبارها و سوله ها

مشخصات فنی ساندویچ پانل سقفی

پانل های ساندویچی سقفی علاوه بر استحکام و استقامت بالایی که دارد، ساختمان ها را زیبا کرده و به آن ها جلوه خاص می بخشد. هر چه پانل های سقفی گام بیشتری داشته باشند و اندازه ذوزنقه آن ها بیشتر باشد، بدون شک تحمل بار بیشتری نیز خواهند داشت.

ورق فلزی پانل های سقفی می تواند از گالوانیزه، آلومینیوم و آلوزینک باشد. همچنین عایق میانی نیز می تواند از جنس پلی یورتان، پلی استایرن، پشم شیشه یا پشم سنگ باشد. با توجه به مقاومتی که ساندویچ پانل ها دارند می توان با خیالی آسوده، از آن ها برای ساخت سقف سازه ها، استفاده نمود.

ابعاد و استاندارهای ساندویچ پانل های سقفی

ابعاد ساندویچ پانل سقف

معمولا ضخامت پانل های سقفی 4- 5- 8- 10 سانتی متر است و عرض مفید آن ها 1.8 سانتی متر می باشد. طول پانل ها با توجه به نیاز مشتری از 2 الی 12 سانتی متر متغیر است. پانل های سقفی که ضخامت آن ها از 8 سانتی متر بیشتر است، برای ساخت سردخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه نصب ساندویچ پانل سقفی

ابتدا بایستی برای نصب و اجرای پانل های سقفی، به فاصله بین تکیه گاه های اصلی توجه کرد، سپس ساندویچ پانل ها را بر روی پرلین های سقف قرار داد. با توجه به اینکه سقف ساختمان در معرض برف و باران می باشد، باید در هنگام نصب، به عایق بندی درست و اصولی توجه نمود.

اجرای پانل های سقفی توسط پیچ های گالوانیزه سرمته واشردار صورت می گیرد. به این صورت که برای وصل کردن سقف به اسکلت، از واشر لاستیکی استفاده می شود تا برف و باران به داخل نفوذ نکند.

در آخر، برای درزگیری و زیباسازی ساختمان از ورق فلاشینگ و آبرو استفاده می شود. جنس و شیب ساندویچ پنل های سقفی به گونه ای است که آب باران را به سمت ناودانی ها هدایت می کند تا سقف ساختمان ها نم نزند.

نصب و اجرای بهترین ساندویچ پانل های سقفی

نکات مهم برای اجرای ساندویچ پانل سقفی

  • هنگام نصب برای هر متر مربع از پانل سقفی، از پیچ گالوانیزه سرمته استفاده نمایید.
  • برای نصب و اجرا از پیچ واشردار استفاده کنید.
  • به فاصله تکیه گاه ها و ساختار سقف دقت کنید.
  • از ورق آبرو و فلاشینگ برای زیباسازی استفاده کنید.
  • به فضای خالی میان پانل ها دقت کنید.

وزن واحد سقف ساندویچ پنل سقفی

بر اساس نیاز پروژه ها، شکل ظاهری و وزن پانل های سقفی برای هر متر مربع تغییر می کند. به عنوان مثال ساندویچ پانل سقفی با ضخامت 4 سانتی متر با عرض یک متر دارای وزن 11390 گرم است. به همین ترتیب پانل سقفی با ضخامت 5 سانتی متر وزن 11690، ساندویچ پانل سقفی با ضخامت 6 سانتی متر وزن 11990 و ساندویچ پانل سقفی با ضخامت 8 سانتی متر و عرض یک متر وزن 12190 گرم دارد.

قیمت ساندویچ پانل های سقفی

عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پانل

از جمله عواملی که بر روی قیمت ساندویچ پنل اثر می گذارند، می توان به جنس ورق، ضخامت ورق، رنگ ورق ها، عایق به کار رفته در ساندویچ پانل، ضخامت عایق، چگالی عایق و عرض ساندویچ پانل اشاره کرد.

قیمت ساندویچ پانل سقفی

همانطور که در بالا به این موضوع اشاره شد، قیمت ساندویچ پانل سقفی به عوامل مختلفی بستگی دارد. با توجه به نوسانات موجود در بازار، نمیتوان قیمت مشخصی برای انواع ساندویچ پانل از جمله ساندویچ پانل سقفی در نظر گرفت. از همین رو بهتر است برای دریافت قیمت دقیق با کارشناسان فروش ما تماس گرفته و استعلام بگیرید.

راه های ارتباطی برای خرید ساندویچ پانل سقفی

شماره تماس برای استعلام قیمت ساندویچ پانل سقفی

  • 051-36228814

  • 051-36228800

راه های ارتباطی خرید و سفارش ساندویچ پانل های سقفی

جمع بندی

در این مقاله در خصوص انواع ساندویچ پانل سقفی و نحوه خرید آن با یکدیگر اطلاعات جامعی را بدست آوردیم و مزایا، نحوه ساخت، ابعاد و قیمت انواع آن را با همدیگر دانستیم. در پایان اگر در خصوص این مقاله از کارشناسان ما سوالی داشتید حتما آن را در بخش نظرات مطرح کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید