انواع تخته چند لایی روکش دار مرغوب تبریز صنعت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

تخته های چند لایی را می توان به عنوان یکی از مدل های محبوب تخته های چوبی معرفی کرد. افرادی که در زمینهٔ ساخت و ساز و تولید محصولات چوبی فعالیت می کنند، تخته های چند لایی را برای کاربردهای مختلف به کار می برند.

تخته های چند لایی را می توان به عنوان یکی از مدل های محبوب تخته های چوبی معرفی کرد. افرادی که در زمینهٔ ساخت و ساز و تولید محصولات چوبی فعالیت می کنند، تخته های چند لایی را برای کاربردهای مختلف به کار می برند. تخته های چند لایی را با نام پلای وود نیز می شناسند. اولین مدل تولیدشده از این تخته ها، تخته های سه لایی هستند. این تخته ها همان طور که از نامشان پیداست، از قرار گرفتن سه ورق تخته چوبی روی هم ایجاد شده اند.

برای تولید تخته های چند لایی، معمولاً از چوب درختانی استفاده می کنند که استحکام بالایی دارند. این تخته ها در زمینه های مختلف نظیر طراحی دکوراسیون داخلی، ساخت کابینت، مبلمان و غیره کاربرد دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این محصولات، ما موضوع این مطلب را به معرفی تخته چند لایی اختصاص دادیم.

انواع تخته چند لایی روکش دار

تخته چند لایی روکش دار در نمونه های مختلفی طراحی و عرضه می شوند تا کاربران بتوانند براساس نیاز خود مناسب ترین نوع آن را انتخاب کنند. انواع تخته چند لایی روکش دار عبارتند از:

  • همگن شده

منظور از تختهٔ همگن شده، این است که تمامی چوب های مورد استفاده برای لایه های تخته از یک نوع چوب خاص هستند.

  • ناهمگن شده

این نوع تخته چند لایی برخلاف نوع قبلی طراحی می شود و برای تولید هر لایهٔ آن، چوب متفاوتی را به کار می برند.

  • دراز تار

یکی از انواع تخته چند لایی روکش دار، نوع دراز تار است. در این مدل الیاف، روی لایه های بیرونی با طول تخته موازی است.

  • پهنا تار

در این مدل برخلاف نمونهٔ قبل، الیاف موردنظر در سمت راستای عرض قرار داده شده است.

  • قالبی شکل

سطح این نوع تخته های چند لایی هموار نیست و براساس کاربرد، آن را به شکل های مختلفی تولید می کنند.

  • متعادل شده

یکی دیگر از نمونه های تخته های چند لایی، مدل های متعادل شده هستند. این مدل بدین صورت تولید شده که لایه های قرنیه دار در مقایسه با لایه های مرکزی، به صورت دو به دو از یک نوع چوب خاص ساخته شده اند یا این که این لایه ها دارای قطر یکسانی هستند.

  • مطبق شده

تمامی الیاف های به کار رفته برای تولید این مدل، در لایه های میانی و مرکزی و در موازات الیاف های لایه های بیرونی قرار داده شده است.

  • لایه اختری

در این مدل، هر یک از لایه ها به گونه ای روی یکدیگر قرار گرفته اند که الیاف های آن ها شکل ستاره ای داشته باشد.

  • مختلط شده

منظور از تخته های چند لایی مختلط، تخته هایی هستند که لایه های مرکزی یا برخی دیگر از لایه های آن ها را از متریالی غیر از چوب ساخته باشند.

تخته سه لایی روکش دار

تخته سه لایی روکش دار یکی از انواع تخته های چند لایی یا پلای وود به شمار می رود. برای تولید تخته های سه لایی روکش دار، دقیقاً مانند تخته های سه لایی بدون روکش عمل می شود؛ اما تنها تفاوت این محصولات با یکدیگر، این است که بعد از اتمام زمان تولید، برای برخی از تخته هایی سه لایی، روکش را اضافه می کنند. تخته سه لایی روکش دار در طرح ها و نمونه های مختلفی ارائه می شود. همین امر موجب شده است تا بیشتر از تخته های بدون روکش مورد استفاده قرار بگیرند. این تخته های سه لایی روکش دار معمولاً برای محیط هایی مناسب هستند که به شکل ظاهری اهمیت زیادی می دهند. وجود روکش روی تخته های سه لایی مزیت زیادی برای آن به دنبال دارد. از مهم ترین مزایای استفاده از روکش برای تخته های سه لایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از تخته در برابر ضربه محافظت می کند؛

  • تنوع بالای رنگ و طرح؛

  • وزن کم؛

  • افزودن جلوهٔ زیبا به تخته.

قیمت تخته چند لایی روکش دار

افرادی که قصد دارند برای کاربردهای مختلف و یا نیاز کسب و کار خود از تخته های چند لایی استفاده کنند، معمولاً با یک سوال مهم روبه رو هستند و آن هم این است که قیمت تخته چند لایی روکش دار چقدر است؟ در این خصوص باید بگوییم که تخته های چند لایی روکش دار در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید و عرضه می شوند. بنابراین قیمت آن ها نیز متفاوت خواهد بود. از طرف دیگر عوامل بسیار دیگری می توانند روی قیمت تخته چند لایی روکش دار تأثیر داشته باشند. به عنوان مثال، نحوهٔ تولید این تخته ها نیز روی قیمت نهایی این محصولات تأثیر دارد. به طور کلی تخته چند لایی را به دو شکل معمولی و فشرده تولید می کنند. هر یک از این روش های تولید موجب تغییر قیمت این محصولات می شود. از طرف دیگر میزان مرغوبیت و کیفیت تخته های چند لایی روکش دار نیز تأثیر زیادی روی قیمت آن ها دارد.

انواع روکش های پلای وود

همان طور که متوجه شدید، تخته چند لایی به دو صورت روکش دار و بدون روکش تولید می شود. به طور کلی انواع روکش های پلای وود به دو دستهٔ روکش های طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی می شوند که در ادامه هر یک از آن ها را بررسی می کنیم:

  • روکش طبیعی یا چوبی

روکش های طبیعی یا چوبی همان طور که از نامشان پیداست، از چوب طبیعی تولید شده اند. با توجه به این که تعداد چوب ها با نقش های زیبا کم است و قیمت آن ها نیز بسیار بالاست، به همین دلیل این نوع چوب ها را تنها به عنوان روکش استفاده می کنند و آن ها را روی انواع چوب ها قرار می دهند.

  • روکش مصنوعی

یکی دیگر از انواع روکش های پلای وود، روکش های مصنوعی هستند. برای تولید این روکش ها، از لایه ها و ورقه هایی که از مواد مختلف مثل مواد کاغذی ساخته شده اند استفاده می شود.

خرید تخته چند لایی از تبریز صنعت

تخته چند لایی یکی از انواع تخته های کاربردی است که برای تولید آن ها، از چوب های درختان محکم استفاده می کنند. تخته های چند لایی خود در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند که هر یک از آن ها را برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می دهند. از این تخته ها در زمینه های مختلفی استفاده می شود و مقاومت و استحکام بالای این محصولات، آن ها را به یکی از تخته های کاربردی و پرفروش تبدیل کرده است. برای خرید انواع تخته چند لایی با مشاوران سایت تبریز صنعت به آدرس www.tabrizsanat.com تماس بگیرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید