اصول طراحی و تجهیزات دکوراسیون اداری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله همراه تجربیات کارشناسان گروه فرلی دیزاین قصد داریم تا به معرفی تجهیزات دکوراسیون اداری بپردازیم و از الزامات کلیدی در جانمایی و چیدمان درست آنها و تأثیر آنها در روند کار اداری صحبت کنیم.

محیط اداری فضایی در تعامل میان کارمندان و مراجعین است. گاهاً محیط اداری فقط برای حضور کارمندان تدارک دیده شده‌ است و در بسیاری موارد نیز باید میزبان تعداد زیاد مراجعین باشد. در هر صورت لازم است که این محیط چه در نظر کارمندان و چه در نگاه مراجعین فضایی پویا، جذاب و مفید به ‌نظر آید. تأثیر دکوراسیون اداری در ذهنیت مثبت مراجعین و حتی کارمندان اداره چشمگیر است.

هر محیط اداری در نهایت یک فضای ساختمانی است که باید آنجا را با انواع مناسبی از تجهیزات دکوراسیون اداری تکمیل نماییم. در این مقاله همراه تجربیات کارشناسان گروه فرلی دیزاین قصد داریم تا به معرفی تجهیزات دکوراسیون اداری بپردازیم و از الزامات کلیدی در جانمایی و چیدمان درست آنها و تأثیر آنها در روند کار اداری صحبت کنیم.

اهمیت دکوراسیون اداری در چیست؟

وقتی کسی را برای اولین‌ بار ملاقات می‌کنید و یا قرار است فردی آشنا را برای باری دیگر ملاقات کنید، چه چیزی نظر شما را جلب می‌کند؟ قاعدتاً نحوه لباس پوشیدن افراد اولین چیزی است که در نگاه هر کسی نقش می‌گیرد. تا جاییکه حتی می‌تواند در مورد شخصیت، توانمندی‌ها و نظرات شما نسبت ‌به آن فرد تأثیرگذار باشد. دکوراسیون اداری نیز به مانند لباسی است که بر تن محیط اداری کرده باشیم.

وقتی کسی برای اولین ‌بار در محیط اداری حاضر می‌شود، اولین چیزی که نظرش را جلب می‌کند، نحوه تجهیز دکور اداری است. همین نگاه مقدماتی و حتی گذرا کافی است تا در مورد توانمندی‌های آن اداره قضاوت کند. تأثیر دکوراسیون اداری در قضاوت اولیه مراجعین کاملاً اثرگذار است. مراجعین علاقه دارند تا در محیط اداری با ظاهری مناسب و توانمند حاضر باشند و کار خود را به گروهی که ظاهراً کاربلد هستند، بسپارند.

قطعاً لازم است تا در ادامه حضور آنها سطح توانمندی‌های اداره خود را به اثبات برسانید. این کار با انجام مذاکرات و نمایش دستاوردها و صحبت‌های دیگر انجام می‌شود. اما هرگز نمی‌توانید تأثیر اولین نگاه در محیط اداری را دست‌ کم بگیرید.

دکوراسیون اداری

تجهیزات دکوراسیون اداری کدام‌اند؟

تمامی فضاهای اداری کم ‌و بیش شرایط طراحی یکسانی دارند. همگی آنها از تجهیزات دکوراسیون اداری تقریباً یکسانی استفاده می‌کنند. حضور برخی لوازم در هر محیط اداری الزامی است. مثلاً این فضا باید دارای میز کار و صندلی مناسب و کمد و... باشد. اما بحث جدی در انتخاب مناسب تجهیزات دکوراسیون اداری است. به شکلی که تجهیز دکور اداری باعث آشفتگی محیط کار نباشد، تأثیری مفید در روند اجرای کار داشته باشد و بتواند حس پویاتر و سرحال‌تری در فضا ایجاد نماید. از طرفی برقراری ارتباط سازنده با مراجعین نیز پیش‌ بینی ‌شده باشد. مهمترین تجهیزات دکوراسیون اداری به ‌قرار زیر هستند.

  • میز
  • کمد
  • قفسه‌های اداری
  • مبلمان اداری
  • کتابخانه
  • صندلی
  • پارتیشن
  • گلدان
  • ساعت
  • فایل‌های اداری
  • اکسسوری‌های تزیینی
  • باکس قرارگیری سیستم‌های اداری
  • ویترین برای نمایش تندیس‌ها و تقدیرنامه‌ها
  • لوازم میز اداری

تقریباً می‌توانید تمامی این تجهیزات را در هر محیط اداری پیدا کنید و یا می‌توانید از این تجهیزات در هر محیط اداری استفاده کنید. حضور برخی الزامی است و برخی دیگر چندان ضروری نیستند. اما کمبود آنها در ظاهر نهایی دکوراسیون اداری شما تأثیر نامطلوبی می‌گذارد.

نکات کلیدی در انتخاب تجهیزات دکوراسیون اداری

تنوع تجهیزات دکوراسیون اداری بسیار زیاد است. آنها در انواع گوناگون با سبک‌های طراحی و حتی هنری متفاوتی ساخته می‌شوند. برخی از آنها قطعاً در نگاه شما بسیار زیبا و جذاب هستند. اما شاید نتوانید از هر وسیله‌ای در دکوراسیون اداری خود استفاده کنید. گاهاً زیباترین و مفیدترین وسایل در یک چیدمان ناهماهنگ و بدون برنامه تبدیل به عضوی ناهماهنگ می‌شود که حتی ممکن است کارایی نداشته باشند. اما قطعاً شما به دکوراسیون اداری با چیدمان مناسب تجهیزات و استفاده مفید از فضا و ظاهری زیبا و حتی لاکچری فکر می‌کنید. پس لازم است که در انتخاب تا تجهیز دکور اداری به نکته‌هایی هر چند ساده اما کلیدی توجه نمایید. رعایت این نکات باعث می‌شود تا بتوانید از تجهیزات مناسب با سبک دکوراسیون اداری خود استفاده کنید و آنها را در فضایی پویاتر و مفیدتر از محیط محدود اداری چیدمان کنید. این نکات به قرار زیر هستند.

طراحی دکوراسیون اداری

تجهیزات دکوراسیون اداری با ابعاد مناسب تهیه کنید

تجهیزات دکوراسیون اداری باید ابعاد مناسبی داشته باشند. اما ابعاد مناسب دقیقاً چیست؟ چطور می‌توانیم در مورد ابعاد مناسب یک تجهیز اداری قضاوت کنیم؟ قاعدتا اولین معیار ما متراژ محیط اداری است. ابعاد تجهیزات دکوراسیون اداری باید با متراژ فضای اداری هماهنگ باشد. مثلاً نمی‌توانید از وسایل بزرگ در فضاهای کوچک اداری استفاده کنید. عکس این ماجرا نیز مهم است. چرا که بهتر است از تجهیزات کوچک در فضاهای بزرگ اداری استفاده نکرده باشید. پیدا کردن تناسب ابعاد تجهیزات با متراژ محیط اداری چندان دشوار نیست و قطعاً با یک برآورد ساده به درک درستی از این هماهنگی می‌رسید.

اما در سمت دیگر ماجرا باید ابعاد تجهیزات دکوراسیون اداری را متناسب با فضاهای اداری و همچنین تعداد کارمندان و یا تعداد مراجعین انتخاب کرده باشید. مثلاً اگر صندلی‌ها و یا مبلمان اداری کم باشد، ممکن است برخی مراجعین لحظاتی را در شرایط نامناسب سپری کنند و یا کارمندان با شرایط سختی در کار مواجه شوند.

این‌ها چالش‌هایی است که باید در محیط محدود اداری خود رعایت کنید، به شکلی که توانسته باشید تناسب را در کنار تعداد مناسب تجهیزات دکوراسیون اداری قرار دهید.

تجهیزات دکوراسیون اداری با رنگ مناسب انتخاب کنید

رنگ فاکتوری تأثیرگذار در هر نوع دکوراسیون ساختمانی است. از دکوراسیون خانگی تا طراحی فضاهای فروشگاهی و خدماتی و البته دکوراسیون اداری باید دست توانمندی در بازی رنگ‌ها داشته باشید. رنگ به ‌تنهایی می‌تواند جلوه‌ی محیط اداری شما را از حس حضور در محیطی خشک و بی‌روح به حس حضور در فضایی زنده و پویا تبدیل کند.

هارمونی رنگ‌ها اصل کلیدی است که باید در تجهیز دکور اداری خود رعایت کنید. قطعاً نمی‌توانید از هر وسیله‌ای با هر رنگی در محیط اداری قرار دهید. اما قطعاً نیز علاقه ندارید تا دکوراسیون اداری خود را در رنگ‌بندی یکسان و خشک و شبیه به‌ هم بکشانید. بلکه لازم است تا از هارمونی رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون اداری خود استفاده کنید.

به سبک‌ها در اجرای دکوراسیون اداری پایبند باشید

اگر در دکوراسیون اداری تابع سبک خاصی نباشید، به ‌احتمال زیاد فضای کار شما به محیطی آشفته و بلاتکلیف شباهت زیادی پیدا می‌کند. سبک‌ها برای ایجاد یکدستی در دکوراسیون شکل گرفته‌اند و کل محیط شما را به فضایی هارمونیک و شناخته‌ شده می‌رسانند.

وقتی تابع سبک خاصی نیستید، احتمالاً از هر نوع تجهیزات دکوراسیون اداری نیز استفاده می‌کنید. همین بلاتکلیفی در انتخاب ملزومات باعث می‌شود تا فضای اداری شما از فرم یکدست خود فاصله بگیرد.

انتخاب سبک می‌تواند معرف سلایق شما باشد و یا برگرفته از سبک کار اداری شما باشد. حتی می‌تواند نگاهی هوشمندانه برای جلب نظر مراجعین باشد. وقتی از سلایق عموم مراجعین اطلاع دارید، چرا از این اطلاعات برای خلق فضایی که در نگاه آنها جذاب‌تر است استفاده نکنید؟ سبک‌ها در دکوراسیون اداری می‌توانند راهگشای این چالش‌ها باشند.

قیمت تجهیز دکور اداری

قیمت اجرای دکوراسیون اداری از بحث های جدی در این زمینه است. گاها فضاهای اداری آنقدر بزرگ و یا دکوربندی آنها آنچنان حساس است که صاحبان پروژه را مستلزم صرف هزینه قابل توجه می کنند. مگر آنکه توانسته باشید این پروژه را با برنامه ریزی و پیش بینی تمام ملزومات حین کار و طراحی نقشه راه هوشمندانه انجام بدهید.

دکوراسیون اداری بخش کلیدی در تجهیز جذاب و کارآمد فضای کار است که باعث بهبود روند کار کارمندان شده و حتی در جلب نظر و نگاه مثبت مراجعین تاثیر گذار است. برای اجرای انواع ایده ها و سبک های اداری و همچنین روش اصولی استفاده و جانمایی تجهیزات اداری می توانید از خدمات تخصصی سایت فرلی دیزاین استفاده کنید. فرلی دیزاین مجری تخصصی تجهیز دکور اداری است که این مهم را با در نظر گرفتن محیط کار و استفاده بهینه از فضا انجام می دهد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید