کابینت ساز حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای اینکه بدانید یک کابینت‌ساز حرفه‌ای باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؛ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

گرچه ممکن است در نگاه اول به نظر برسد که کابینت‌ساز همان نجار است؛ اما این دو شغل کاملا با هم متفاوت هستند و برای حرفه‌ای شدن در آنها نیاز به مهارت‌های مختلفی است. کابینت‌سازی یک حرفه بسیار تخصصی است که نیاز به آموزش داد. علاوه بر این کابینت‌سازها نیاز دارند تا مهارت‌های زیادی را آموزش دیده تا بتوانند تبدیل به یک کابینت‌ساز حرفه‌ای شوند. دانستن این موضوع که نجار همان کابینت‌ساز نیست به مشتری کمک می‌کند تا فرد مناسبی را برای اجرای پروژه تجهیز آشپزخانه خود انتخاب کرده و نتیجه مطلوبی از این انتخاب به دست آورند.

در کل یک کابینت‌ساز حرفه‌ای، علاوه بر داشتن مهارت بالا در کار کردن با چوب و فرآورده‌های پرمصرف آن مانند MDF، باید به اندازه کافی خلاق و انعطاف‌پذیر باشد تا بتواند ایده‌ها و نظرات شما را در ساخت کابینت اعمال کند. داشتن مهارت‌های فنی عالی در کنار خلاقیت بالا به این فرد کمک می‌کند تا کابینتی را بسازد که قبلا هرگز نمونه آن را خلق نکرده است. این وظیفه سازنده کابینت است که بفهمد چگونه می‌تواند یک کابینت با طرحی جدید و خلاقانه را تولید کند. کابینت‌سازان برتر بازار افراد فوق‌العاده حرفه‌ای هستند و مهارت‌های ارتباطی بالایی دارند. آنها همچنین در تجسم طرح‌ها و مهارت حل مسئله قابلیت‌های بسیار بالایی دارند. در ادامه این مقاله بیشتر در مورد انتخاب کابینت‌ساز و نکاتی که باید در این روند به آنها توجه کنید صحبت خواهیم کرد.

ویژگی های شاخص یک کابینت ساز حرفه ای چیست؟

بنابراین وقتی شما به عنوان مشتری قصد انتخاب کابینت‌ساز را دارید باید به چند نکته مهم توجه کنید. خلاصه این نکات عبارتند از:

  • یک کابینت‌ساز حرفه‌ای در مرحله برنامه‌ریزی به جزئیات طراحی توجه می‌کند
  • این فرد باید بتواند نمونه کارهای متفاوتی را به مشتریان خود نشان داده و طرح‌های خلاقانه‌ای را پیشنهاد کند
  • امکان ارائه طرحی را داشته باشد که با سایر المان‌های موجود در خانه تطابق داشته و هماهنگ باشد
  • متریال و مواد اولیه مختلف را بشناسد و بتواند جنسی مناسب برای ساخت کابینت را انتخاب کند
  • در صنعت کابینت‌سازی شهرت خوبی داشته و شناخته شده باشد
  • در استفاده از ابزارهای ساخت دارای مهارت باشد

کابینت سازی

چطور می‌توان یک کابینت‌ساز خوب انتخاب کرد؟

اگر مدت زیادی است که منتظر بازسازی آشپزخانه هستید و می‌خواهید کار ساخت کابینت‌ها را به شخصی بسپارید که کاملا حرفه‌ای است؛ باید به شرکت یا کابینت‌سازی مراجعه کنید که در این صنعت دانش کافی را دارد. علاوه بر این باید به نکات مهم زیر نیز توجه کنید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید:

کابینت‌سازی را پیدا کنید که به شما مشاوره تخصصی بدهد

اگر هیچ ایده‌ای در مورد طرح کابینتی که قرار است آشپزخانه را به آن مجهز کنید ندارید؛ یعنی نیاز به راهنمایی در این فرآیند خواهید داشت. بنابراین باید یک کابینت‌ساز قابل اعتماد پیدا کنید که طرح‌های متنوعی را به شما پیشنهاد کند و در تجسم مدل کابینتی که قرار است نصب شود به شما مشاوره تخصصی بدهد.

نمونه کارهای قدیمی کابینت‌ساز را بررسی کنید

یک شرکت کابینت‌سازی معتبر باید آلبومی از نمونه کارها و پروژه‌هایی که قبل انجام داده است را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید طرح مورد نظر خود را از روی عکس‌های موجود در این گالری انتخاب کنید. این گالری می‌تواند یک آلبوم دیجیتال یا یک صفحه اختصاصی در وب‌سایت شرکت باشد. شما به عنوان مشتری می‌توانید با بررسی پروژه‌های قبلی کابینت‌ساز، ایده‌ای را پیدا کنید که به نظرتان نزدیک‌تر است و قادر است آنچه که از یک کابینت خوب انتظار دارید را برآورده کند. این اقدام همچنین به شما کمک می‌کند تا در مورد سبک کابینت مورد نظر خود تصمیم درستی بگیرید. نمونه کارهای اجرا شده کابینت نئوکلاسیک چوبین دکور نمونه بارز یک نمونه  کابینت خوب و  اجرای ظریف میباشد.

نقد و نظرات دیگر مشتریان را مطالعه کنید

اگر شرکتی که برای ساخت کابینت‌های آشپزخانه انتخاب کرده‌اید دارای وب‌سایت یا صفحات اجتماعی فعال است؛ خواندن توصیفات و نظرات مشتریان قبلی شرکت در این پلتفرم‌ها می‌تواند بسیار موثر و مفید باشد. می‌توانید حتی به انجمن‌های تخصصی کابینت‌سازی مراجعه کرده و علاوه بر نظرات مشتریان معمولی، نظر متخصصان این حوزه را نیز بخوانید. این گروه‌ها می‌توانند به شما ایده بهتری بدهند که آیا شرکتی که قرار است با آن معامله کنید معتبر است یا خیر؟

اگر شرکت نمایشگاه دائمی دارد از نمونه کارهای آن از نزدیک بازدید کنید

یک شرکت کابینت‌سازی معتبر و حتی فردی که به صورت مستقل و به عنوان کابینت‌ساز در این صنعت فعال است؛ باید فروشگاهی در قالب نمایشگاه داشته باشد تا مشتریان بتوانند برای بازدید نمونه کارها از نزدیک به این محل مراجعه کنند. اگر کارمندی که بتواند طرح‌ها را به مشتریان معرفی کرده و در مورد جنس مواد و یراق‌آلات به کار رفته در آنها توضیح بدهد که چه بهتر.

از قبل در مورد کل هزینه‌های پروژه از ابتدا تا انتها اطلاع کسب کنید

متاسفانه زیاد پیش آمده که مشتریان شرکت‌های کابینت‌سازی بعد از اتمام پروژه مجبور شده‌اند که مبلغی بیشتر از آنچه که قبلا روی آن توافق شده است بپردازند. در واقع در این فرآیند هزینه‌های پنهان بسیاری وجود دارد که بی‌توجهی به آنها در زمان عقد قرارداد موجب ایجاد این مشکل می‌شود. بنابراین یک کابینت‌ساز خوب باید مشتری خود را از هزینه‌های کامل تجهیز آشپزخانه و ساخت کابینت مطلع سازد تا در زمان تسویه فاکتور با او دچار اختلاف مالی نشود. عوامل بسیاری وجود دارد که روی هزینه‌های ساخت کابینت تاثیرگذار هستند. در بخش بعدی در مورد این هزینه‌ها توضیحات تکمیلی را به شما ارائه می‌کنیم.

کابینت ساز

عوامل موثر بر روی هزینه‌های ساخت کابینت آشپزخانه

ساخت کابینت شامل هزینه‌های بسیاری می‌شود. اصلی‌ترین هزینه ساخت کابینت، هزینه خرید مواد اولیه است. در واقع هر چقدر از مواد باکیفیت‌تری برای ساخت درب‌ها و یونیت‌ها استفاده شود؛ قیمت فاکتور بالاتر می‌رود. به عنوان مثال چوب نسبت به سایر فرآورده‌های مصنوعی مانند MDF گران‌تر است. به همین خاطر ساخت یک دست کابینت تمام چوب بسیار گران‌تر از ساخت همان متراژ کابینت با MDF تمام می‌شود. به غیر از مواد خام اولیه، کیفیت یراق‌آلات، جنس روکش و نوع رنگی که در این فرآیند استفاده شده است نیز می‌تواند قیمت کابینت را دستخوش تغییر کند. بسیاری از شرکت‌های کابینت‌سازی بابت جزئیاتی که روی طرح پیاده می‌کنند نیز هزینه جداگانه دریافت می‌کنند. به عنوان مثال عقد قرارداد به شکل مبهم و بدون توافق بر سر جزئیات گاهی باعث می‌شود که شما مجبور شوید بابت هر متر تاج و پا خور یا تغییر جنس پایه‌های کابینت هزینه اضافه بدهید.

علاوه بر موارد بالا باید به این نکته نیز توجه کنید که نصب کابینت‌ها نیز هزینه دارد یا قیمت اعلامی به شما برای انجام کل پروژه شامل این بخش هم می‌شود. معمولا تمام کابینت‌سازهای حرفه‌ای و شرکت‌های معتبر و فعال در این زمینه بابت نصب کابینت هزینه دریافت نمی‌کنند؛ اما اگر در انتخاب خود دقت نکنید ممکن است در دام برخی از کابینت‌سازهای متقلب بیفتید و مجبور شوید هزینه نصب بپردازید. نکته آخری که در فرآیند سفارش کابینت اهمیت دارد نیز هزینه طراحی است. برخی از کابینت‌سازها بابت ارائه طرح سه بعدی، از مشتریان خود هزینه مازاد دریافت می‌کنند. البته بیشتر شرکت‌های معتبر این مرحله از پروژه را به صورت رایگان انجام می‌دهند

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید