علت نشت آب از لباسشویی باکنشت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر لباسشویی باکنشت شما آبریزی دارد، حتما برای عیب یابی و رفع مشکل از خدمات نمایندگی تعمیر لباسشویی باکنشت استفاده نمایید تا کیفیت دستگاه شما حفظ شود.

نشت آب از لباسشویی باکنشت یکی از مشکلات خطرناکی است که می تواند زمینه بروز اتفاقات دیگری چون برق گرفتگی و سوختن ماشین لباسشویی را فراهم کند. بنابراین؛ باید برای رفع مشکل نشت آب از لباسشویی سریعاً اقدام شود. با توجه به اینکه  آب از کدام قسمت لباسشویی نشت می کند، دلایل بروز این مشکل متفاوت است. بنابراین؛ ما در این محتوا به شرح کامل چند علت مهم نشت آب از لباسشویی باکنشت می پردازیم؛ تا در صورت بروز چنین مشکلی سریعاً برای رفع این مشکل اقدام کنید.

اگر لباسشویی باکنشت شما آبریزی دارد، حتما برای عیب یابی و رفع مشکل از خدمات نمایندگی تعمیر لباسشویی باکنشت استفاده نمایید تا کیفیت دستگاه شما حفظ شود.

خراب شدن پمپ ماشین لباسشویی باکنشت

خراب شدن پمپ ماشین لباسشویی باکنشت یکی از علت های شایعی است که منجربه نشت آب در لباسشویی می شود. خراب شدن پمپ ماشین لباسشویی می تواند باعث نشت کردن آب از زیر لباسشویی شود. در بسیاری از مواقع نشتی ناشی از خرابی پمپ مانع از ورود آب به داخل مخزن لباسشویی می شود. برای اینکه بتوانید تشخیص دهید علت آب دادن ماشین لباسشویی به دلیل خراب شدن پمپ است؛ باید از یک تکنسین با تجربه کمک بگیرید.

نشت اب از ماشین لباسشویی

خراب شدن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی باکنشت

اگر نگاهی به درب ماشین لباسشویی باکنشت بیندازید، خواهید دید که اطراف آن با یک لاستیک پوشانده شده است. این لاستیک نقش قابل توجهی در عملکرد ماشین لباسشویی دارد. در بسیاری از مواقع بعد از خراب شدن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی روشن نمی شود؛ چراکه سنسورها تشخیص می دهند درب لباسشویی به درستی بسته نشده است.

اگر این لاستیک خراب شود، ممکن است آب از جلوی ماشین به بیرون نشت کند. بنابراین؛ اگر با مشکل نشت آب از لباسشویی باکنشت مواجه هستید‌، سریعاً به بررسی لاستیک دور درب این دستگاه بپردازید و در صورتی خرابی اقدام به تعویض لاستیک درب لباسشویی نمایید.

تراز نبودن ماشین لباسشویی باکنشت

در برخی از موارد علت نشت آب از لباسشویی باکنشت ساده تر از آن چیزی است که تصور می کنید. برای مثال تراز نبودن ماشین لباسشویی باکنشت می تواند باعث نشت آب به بیرون از دستگاه ماشین لباسشویی شود. علاوه براین؛ تراز نبودن ماشین لباسشویی باعث می شود تا این دستگاه حین کار کردن با ضربات و تکان های شدیدی همراه باشد.

این ضربات و تکان ها در نهایت باعث سوراخ شدن مخزن لباسشویی و در نتیجه نشت آب به بیرون از لباسشویی می شود. در چنین شرایطی علاوه بر بستن سوراخ ها، باید محل قرارگیری لباسشویی تغییر کند و از تراز یا صاف بودن محیط موردنظر اطمینان حاصل شود.

خراب شدن سوئیچ فشار ماشین لباسشویی باکنشت

خراب شدن سوئیچ فشار ماشین لباسشویی باکنشت می تواند یکی علل اصلی نشت آب باشد. وظیفه اصلی سوئیچ فشار در ماشین لباسشویی، کنترل کردن مقدار آب این دستگاه است. در صورتی که این قطعه در ماشین لباسشویی آسیب ببیند، توانایی تشخیص میزان سطح آب را از دست می دهد و ممکن است با وجود پر شدن آب در دیگ لباسشویی، دستور قطع آب را به برد الکترونیکی ماشین لباسشویی صادر نکند. سوئیچ فشار معمولاً در زیر ماشین لباسشویی قرار دارد و امکان عیب یابی آن توسط افراد عادی وجود ندارد. بنابراین، بهتر است برای تعمیرات و عیب یابی این دستگاه به تکنسین لباسشویی باکنشت مراجعه شود.

شکستگی دریچه ورودی آب لباسشویی باکنشت و اتصالات آن

نشت آب از لباسشویی باکنشت معمولاً زمانی اتفاق می افتد که اجزای متصل به این دستگاه دچار شکستگی، پارگی، ترک خوردگی و... شوند. دریچه ورودی آب لباسشویی باکنشت که وظیفه اصلی کنترل کردن میزان آب ورودی است؛ در صورت ترک خوردگی یا شکستگی می تواند باعث نشت آب از پنل پشتی ماشین لباسشویی باکنشت شود. علاوه بر شکستگی دریچه ورودی، ممکن است انواع لوله ها و شلنگ هایی که به این دریچه متصل هستند به دلیل پارگی و ترک خوردگی باعث نشت آب از لباسشویی باکنشت شوند.

 آسیب دیدگی بلبرینگ و کاسه نمد ماشین لباسشویی باکنشت

کاسه نمد و بلبرینگ از دیگر اجزای ماشین لباسشویی باکنشت هستند که می توانند باعث نشت آب به بیرون از این دستگاه شوند. دلایل متعددی هستند که می توانند منجربه آسیب دیدن کاسه نمد و بلبرینگ شوند. اولین علت آسیب دیدگی این دو قطعه، پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی است.

خراب شدن ماشین لباسشویی

در واقع اگر مصرف کننده بدون توجه به ظرفیت این دستگاه، مخزن آن را با حجم زیادی از لباس پر کند، این قطعه آسیب می بینند و باعث نشتی آب به بیرون می شوند. دومین علت آسیب دیدن کاسه نمد و بلبرینگ، تراز نبودن ماشین لباسشویی است. تکان خوردن مداوم لباسشویی به دلیل تراز نبودن، منجربه آسیب دیدن این قطعات و در نهایت نشت آب از زیر لباسشویی می شود.

خراب شدن محفظه مواد شوینده لباسشویی باکنشت

خراب شدن محفظه مواد شوینده یک علت مهم نشت آب لباسشویی باکنشت است. با توجه به اینکه در محفظه مواد شوینده یا جاپودری از مواد شیمیایی و خورنده استفاده می شود؛ امکان خورده شدن یا سوراخ شدن این بخش از لباسشویی بسیار زیاد است. چنانچه محفظه لباسشویی سوراخ شود، آب به آنجا راه پیدا می کند و به بیرون نشت پیدا می کند. بنابراین اگر نشتی آب از قسمت جاپودری است، بهتر است برای تعویض این بخش با توجه به مدل لباسشویی اقدام شود.  

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
سیمین ایوبی
۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

اولین چیزی که بعد از دیدن نشتس اب از لباسشویی به ذهن میرسه اینه که یا لاستیک درب خراب شده یا جایی از اتصالات مشکل پیدا کرده. اصلا فکرشم نمیکردم که تراز نبودن هم ممکنه در نشت آب از ماشین لباسشویی نقش داشته باشه.

پاسخ
نرگس افشار
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

سلام. ممنون از سایت خوبتون. من روش هایی که میشد خودم انجام بدم رو تست کردم مشکل نشتی آب برطرف نشد اما هم صدای ماشین برطرف شد و هم عملکردش بهتر شد. نشتی آبش هم کمتر شد. اما فکر میکنم نیاز به یه تعمیر فنی کوچک داشته باشه.

پاسخ
شاهرخ اتابکی
۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

یکسری از موارد یا به تدریج اتفاق میوفتن مثل خارج شدن دستگاه از حالت تراز و خرابی لاستیک دور درب و نشت آب ناشی از این موارد خیلی تدریجی و آروم آروم شروع میشه و با چک کردن موارد میشه علت رو تشخیص داد. یکسری موارد هم مثل خرابی محفظه شوینده و شکستگی دریچه ورودی آب هم که بی دلیل اتفاق نمیوفته و به دلیل استفاده نامناسب کاربر رخ میده. به همین دلیل هنگام شکستن و خرابی این موارد خودتون متوجه خرابی خواهید شد. اما یکسری موارد داخلی مثل خرابی بلبرینگ و کاسه نمد و... واقعا مشکلاتیه که توسط خود کاربر قابل شناسایی نیستند و باید برای برطرف کردن اونها به تعمیرکار مراجعه کرد.

پاسخ
آرش مشتاقی
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

سلام. مرسی از مطلب کاربردیتون. یکی از دلایل هم میتونه گرفتگی لوله خروج آب باشه. نکته دیگه اینکه همیشه دلایل بروز این مشکل جدی نیست و نیاز به تعمیر نداره. گاهی ممکنه لوله خروج از داخل محفظه فاضلاب خارج شده باشه یا همین لوله دچار پارگی شده باشه یا همونطور که در مقاله هم ذکر شد تراز نبودن دستگاه موجب بروز این مشکل شده باشه. این مشکل اغلب در دستگاه های قدیمی رخ می ده.

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید