سازنده آلاچیق و پرگولا

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

آلاچیق و پرگولا سازه های چوبی جذابی هستند که برای فضای خارجی استفاده می شود. تولیدکننده آلاچیق و پرگولا برای طراحی و اجرای آن باید به نکاتی توجه کند که علاوه توجه به زیبایی در نهایت کارآمد باشد.

تولیدکننده آلاچیق و پرگولا

آلاچیق و پرگولا سازه های چوبی جذابی هستند که برای فضای خارجی استفاده می شود. تولیدکننده آلاچیق و پرگولا برای طراحی و اجرای آن باید به نکاتی توجه کند که علاوه توجه به زیبایی در نهایت کارآمد باشد. ما در این مقاله قصد داریم انواع آلاچیق و پرگولا را معرفی کنیم. پس تا انتخا این مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت آلاچیق و پرگولا

اغلب افراد با سازه چوبی آلاچیق و کارایی آن آشنایی دارند. اما شاید کمتر کسی با پرگولا و تفاوت آن با آلاچیق آشنایی داشته باشد.

اگر بخواهیم در یک کلام خلاصه کنیم پرگولا سازه ای چوبی است که زیر مجموعه آلاچیق ها محسوب می شود و اغلب از جنس چوب ساخته می شود و سقف شبکه ای دارد که نیم سایه ی مطبوعی ایجاد می کند بر خلاف آلاپیق که به صورت کامل مسقف است.

اسکلت آلاچیق ها طوری طراحی می شود که مناسب برای رویش انواع گل ها و گیاهان باشد. فضایی که آلاچیق و پرگولا در آن قرار می گیرد عموما فضای سبز و باغ است در نتیجه باید با محیط هم خوانی داشته و موجب زیبایی بصری شود.

سازنده پرگولا

بزرگترین آلاچیق در ایران

در حال حاضر یکی از شرکت های برجسته در ایران در حال تولید بزرگترین آلاچیق در ایران است. این سازه جوبی به صورت دوبلکس طراحی شده است که در فضای خارجی قرار می گیرد و ابعاد غول پیکری دارد.

این سازه چوبی عظیم در مرحله ساخت است و رونمایی نشده است اما مراحل ساخت آن به صورت مداوم اطلاع رسانی می شود.

انواع آلاچیق

آلاچیق ها متناسب با مدل های ساخت انواع مختلفی دارند که در اینجا به مشهورترین آن ها اشاره می کنیم:

آلاچیق سنتی

آلاچیق های سنتی در واقع متداول ترین و قدیمی ترین نوع آلاچیق ها محسوب می شوند که کمتر کسی آن را ندیده است. این آلاچیق ها از آلاچیق های معمولی کمتر بزرگتر است. مسقف بوده و دارای ستون هایی که پایین ستون ها کار شده و زیباست.

الاچیق های سنتی عموما به صورت هشت ضلعی ساخته می شود اما انواع دیگری هم دارند.

آلاچیق و پرگولا

پرگولا

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم پرگولا زیرمجموعه آلاچیق است. شاید در نگاه اول پرگولا شبیه به آلاچیق به نظر برسد اما در واقع پرگولا دارای نیمه سقفی است که به نوعی سایه بان محسوب می شود و با استفاده از رویش گیاهان مختلف زیباتر به نظر می رسد و فضای مطبوعی را ایجاد می کند.

محیط آلاچیق بسته تر از پرگولاست. سقف آلاچیق بسته است در حالی که شما با نگاه به سقف پرگولا می توانید آسمان را ببینید.

آلاچیق تک شیب

آلاچیق های تک شیب در واقعی از ترکیب چهار ستون و یک سقف تشکیل می شوند. در این نوع از آلاچیق ها فضای سقف کاملا بسته بوده در حالی که سقف روی چهار ستون قرار می گیرد.

انواع دیگر آلاچیق

آلاچیق ها دارای انواع دیگری مانند آلاچیق های شش ضلعی، آلاچیق ها بر اساس متریال مانند آلاچیق های فلزی، آلاچیق های شیشه ای، آلاچیق های سیمانی و ... دسته بندی می شوند.

سازنده حرفه ای آلاچیق

برای ساختن آلاچیق نیاز به تبحر و تخصص خاصی وجود دارد. سازه های چوبی باید بر اساس ابعاد و اندازه های دقیق و با بهترین متریال ساخته شوند زیرا در مجاورت باد و باران قرار دارند تا کمترین آسیب به آن ها وارد شود و طول عمر آن کاهش نیابد.

کارخانه های چوب معتبر با استفاده از نیروی انسانی متخصص و حرفه ای تولیدکننده انواع آلاچیق های تمام چوب در ابعاد و اندازه های مختلف هستند. شما می توانید با مشاهده نمونه کارهای مجموعه مورد نظر نسبت به کیفیت آن اطلاعات کسب کنید.

 

ما در این مقاله تلاش کردیم تا توضیحات اجمالی و کلی در مورد آلاچیق ها و انواع آن ارائه کنیم تا شما را با این سازه چوبی جذاب آشنا کنیم. مشاهده روند ساخت آلاچیق ها می تواند تا حد بسیار زیادی شما را با این سبک از سازه های چوبی آشنا کند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید