بهترین چیدمان لوازم بهداشتی در حمام و سرویس بهداشتی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه قصد داریم تا شما را با استانداردترین چیدمان­های لوازم مراقبت از مو و پوست در سرویس بهداشتی و حمام آشنا کنیم.

مراقبت از پوست و وجود لوازم بهداشتی در حمام و سرویس بهداشتی یکی از واجبات زندگی روزمره بوده که این روزها به یک نیاز اساسی تبدیل شده است.

اما با توجه به اینکه فضای آپارتمان­ها کوچک و محدود هستند، چگونه می­توان لوازم بهداشتی را به گونه­ای چید که در دسترس باشند و زحمت ما برای جابه­جایی مداوم آن­ها به اتمام برسد؟

برای پاسخ به این سوال در این مقاله با ما همراه باشید. زیرا قصد داریم تا شما را با استانداردترین چیدمان­های لوازم مراقبت از مو و پوست در سرویس بهداشتی و حمام آشنا کنیم.

به این ترتیب به فراموش­کردن روتین­های مهم پوست و مو خاتمه خواهید داد و سلامت و زیبایی ظاهری خود را تضمین خواهید کرد.

اهمیت وجود محصولات مختلف در سرویس بهداشتی

لوازم و وسایل بهداشتی می­تواند شامل انواع شوینده دست، مسواک و خمیردندان و محصولات مراقبت از پوست شود.

باید بگوییم که وجود تک­تک این وسایل در سرویس بهداشتی نیاز به روتین دارد. زیرا تا وقتی استفاده از آن­ها را به­صورت روزانه تکرار نکنید، نتیجه خاصی نیز به­دست نخواهید آورد.

از این رو قبل از پرداختن به موضوع چیدمان قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که کدام محصولات مراقبتی پوست هستند که وجودشان در سرویس بهداشتی الزامی تلقی می­شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ژل یا فوم شستشوی صورت، معمولا در دسته محصولاتی قرار می­گیرند که باید در سرویس بهداشتی وجود داشته باشند.

علت این است که پوست صورت باید روزانه 2 بار شسته شود تا منافذ آن از هر گونه آلودگی پاک شده و از جوش­زدن و ایجاد لک و آکنه جلوگیری شود.

بنابراین چیدمان سرویس بهداشتی باید طوری باشد که بدون اشغال­شدن فضای اضافه، این محصولات مراقبتی نیز مانند مایع دستشویی، مسواک و خمیردندان به­عنوان عناصر ثابت در سرویس وجود داشته باشند.

نکاتی در رابطه با چیدمان محصولات در سرویس بهداشتی

حال که شما را با ضروری­ترین لوازم در سرویس بهداشتی آشنا کردیم، نوبت به بررسی نکاتی می­رسد که در نحوه چیدمان نقش مهمی ایفا می­کنند:

  • بررسی متراژ سرویس بهداشتی
  • خرید آینه سرویس مناسب

بررسی متراژ سرویس بهداشتی فاکتوری است که عامل دوم را تحت تاثیر قرار می­دهد. زیرا اگر این فضا کوچک باشد، بهتر است تا به خرید یک جا حوله­ای و آینه سرویس ساده قناعت کنید.

علاوه بر این، زمانی که فضای شما محدود می­شود، باید این نکته را در نظر داشته باشید که به جز محصولات مهم مراقبت از پوست، هیچ نیازی به قراردادن انواع غیر ضروری لوازم بهداشتی وجود ندارد.

اما در صورتی که متراژ سرویس بهداشتی به اندازه کافی بزرگ بود، پیشنهاد ما این است که به­جای خرید آینه سرویس، نسبت به انتخاب آینه باکس اقدام کنید.

علت این است که باکس موجود در کنار آینه این امکان را برای شما فراهم می­کند که انواع لوازم مراقبتی پوست، بهداشت فردی و دهان و دندان را در آن قرار داده و تک­تک محصولات را به­درستی دسته­بندی کنید.

همچنین لازم به ذکر است که علاوه بر باکس، یک سری قفسه­های کشو مانند و عریض هستند که برای سرویس بهداشتی­های بزرگ و غیر اشتراکی توصیه می­شوند.

از این رو اگر سرویس بهداشتی شما هیچ وجه اشتراکی با حمام ندارد، بهتر است تا با خرید این کشوها، خیال خود را از بابت جاگذاری حوله، انواع دستمال توالت و محصولات بهداشتی راحت کنید.

بررسی محصولات مراقبت از مو در حمام

بهداشت و مراقبت بدن شامل فاکتورهای زیادی از جمله لایه­برداری، شستشوی عمیق و آبرسانی به پوست می­شود که این روزها اهمیت و توجه به آن­ها به یک سبک زندگی سالم تبدیل شده است.

از این رو توجه داشته باشید که خلاف آنچه در رابطه با محصولات مراقبت از پوست در سرویس بهداشتی گفتیم، تعداد محصولات مورد نیاز در حمام خیلی بیشتر از حد تصور شماست.

علت این است که در حمام شما نیاز دارید تا به پوست بدن، کف پا و موهای خود رسیدگی کامل کنید. زیرا فضای حمام تنها جایی است که به گذاشتن انواع ماسک مو و لایه­بردارهای پوست بدن اختصاص داده می­شود.

پس علاوه بر شامپو و مراقبت مو توصیه می­شود که از انواع اسکراب، شوینده­های مخصوص بدن و ماسک­های تقویتی پوست و مو در حمام استفاده کرده تا زیبایی و سلامتی ظاهری خود را تضمین کنید.

چیدمان لوازم بهداشتی

برای چیدمان محصولات مراقبتی در حمام به چه نکاتی توجه کنیم؟

مشابه آنچه در رابطه با سرویس بهداشتی گفتیم، چیدمان انواع محصولات در حمام نیاز به مشخص­کردن اشتراکی­بودن یا نبودن آن دارد.

علت این است که اگر حمام و سرویس بهداشتی در یک مکان مشترک قرار داشته باشند، جابه­جایی ژل شستشو به­صورت موقت و بردن آن به حمام بلامانع است.

اما در صورتی که این 2 فضا از یکدیگر جدا باشند، پیشنهاد می­شود که شوینده­های مختلف پوست صورت را از بدن تفکیک کنید.

دلیل این توصیه مربوط به تفاوت­هایی می­شود که بین پوست صورت و بدن وجود دارد. پس تحت هر شرایطی محصولات مراقبت از پوست صورت و بدن خود را از یکدیگر جدا کنید.

پاسخ به سوالات متداول

بعد از پرداختن به نکات قابل بحث در رابطه با چیدمان لوازم مختلف در حمام و سرویس بهداشتی، نوبت به پاسخ سوالاتی می­رسد که تاکنون زیاد از ما پرسیده شده­اند.

آیا بودن ماسک مو در حمام الزامی است؟

پاسخ این سوال بستگی به این دارد که ماسک مویی که خریداری کرده­اید، نیاز به آب­کشی دارد یا خیر؟ در مواردی که نیاز به آب­کشی وجود ندارد، بهتر است تا ماسک مو را در اتاق نگهداری کنید.

در غیر این صورت توجه داشته باشید که جای ماسک مو در حمام است. زیرا باید بعد از خیس­کردن و شستن موها، مقداری از این محصول را روی ساقه مو کشیده و بعد از گذشت مدت زمان کوتاه، آب­کشی مجدد کنید.

اسکراب یا لایه­بردار را در حمام نگهداری کنیم یا خیر؟

اسکراب یا لایه­برداری روتینی است که برای از بین­بردن سلول­های مرده پوست باید هفته­ای یک الی 2 بار انجام شود. (این تعداد بستگی به نوع پوست شما دارد)

این روتین علاوه بر صورت برای پوست بدن نیز لازم است. بنابراین در پاسخ به سوال مطرح­شده باید گفت که بهتر است اسکراب بدن را در حمام و اسکراب صورت را در سرویس بهداشتی نگهداری کنید.

محل نگهداری کوکتل­های پدیکور در حمام است؟

کوکتل­های پدیکور یکی دیگر از لوازم بهداشتی قابل استفاده در حمام هستند که نباید در محیط مرطوب نگهداری شوند. زیرا ممکن است خمیر شده یا بعد از تماس با آب در آن حل شوند.

پس در صورتی که چیدمان حمام شما حالت قفسه­بندی کاملا بسته دارد، می­توانید این کوکتل­ها را در آنجا نگهداری کرده و در هر بار نیاز، سریعا به آن­ها دسترسی داشته باشید.

جمع­بندی

مراقبت از پوست و مو نیاز به استفاده مداوم از محصولاتی دارد که باید همیشه در دسترس ما قرار داشته باشند. پس از آنجایی که بهترین مکان برای استفاده از محصولات در حمام و سرویس بهداشتی است، باید توجه ویژه­ای به چیدمان این 2 فضا داشته باشیم.

اگر متراژ سرویس بهداشتی و حمام شما کوچک است، توصیه می­کنیم که به­جز ضروری­ترین وسایل بهداشتی، چیزی را در این فضاها نگهداری نکنید.

علت این است که چیدمان سرویس­هایی با متراژهای کوچک به یک آینه و قفسه ختم می­شود. این در حالی است که در فضاهای بزرگ می­توان کشو و قفسه­های عریضی را مورد استفاده قرار داد.

پس اگر شما هم در دسته افرادی قرار دارید که اهمیت زیادی به سلامت پوست و موی خود می­دهید، این نکته را در نظر داشته باشید که چیدمان سرویس بهداشتی و حمام شما، باید متناسب با محصولات و فضایی که در اختیار دارید، باشد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید