دکوراسیون داخلی با جدیدترین متدهای روز دنیا

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

داشتن یک دکوراسیون داخلی مناسب رضایت کاربران از فضا رو افزایش می دهد. مثلا؛ زمانی که فضای داخلی منزل شما بر اساس اصول و استانداردهای طراحی و فرم اشکال و رنگ های مناسب باشد، آرامش خانه شما دو چندان می شود. ا

مهم نیست چه مکانی هستید، داشتن یک دکوراسیون داخلی مناسب رضایت کاربران از فضا رو افزایش می دهد. مثلا؛ زمانی که فضای داخلی منزل شما بر اساس اصول و استانداردهای طراحی و فرم اشکال و رنگ های مناسب باشد، آرامش خانه شما دو چندان می شود. اساساً بخشی از عصبانیت و خستگی روزانه ناشی از ناکارآمدی فضایی است که در آن زندگی می کنیم. اتاق نشیمن جایی است که اعضای خانواده در طول روز در آن جمع می شوند و باید به گونه ای طراحی شود که افراد تمایلی به خروج از اتاق نداشته باشند و ساعت هایی را در آنجا سپری کنند. اتاق خواب نیز اتاقی است که بیشتر افراد برای استراحت و آرامش از آن استفاده می کنند؛ بنابراین طراحی این اتاق با نور و رنگ مناسب بسیار مهم است و عدم تناسب نور و رنگ آرامش شما را بر هم می زند. با شرکت دکوراسیون داخلی سفید همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد دکوراسیون داخلی با جدید ترین متد های روز دنیا به دست آورید.

منظور از دکوراسیون داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی به طراحی داخلی نیز اشاره دارد. در واقع کسانی که درگیر دکوراسیون منزل یا محیط کار خود هستند به نوعی درگیر طراحی و دکوراسیون داخلی آن هستند. در دکوراسیون داخلی می توانید فضا را با وسایل مورد علاقه خود تجهیز کرده و با توجه به سلیقه خود تغییر دهید. حالا بعضی ها آنقدر به دکوراسیون داخلی اهمیت می دهند که از طراحان حرفه ای کمک می گیرند. این طراحان می توانند در انتخاب مبلمان، دیوارپوش، اکسسوری، فرش و ... راهنمایی های مفیدی به افراد ارائه دهند و مناسب ترین را در میان آنها در نظر بگیرند. کسانی که قصد دارند خودشان دکوراسیون منزل یا محیط کار خود را انجام دهند، بهتر است با روش های بروز در این زمینه آشنا باشند تا بتوانند خانه یا محیط کار خود را به خوبی تزیین و دکور کنند.

نقش طراحان داخلی در دکوراسیون منزل

طراح داخلی یا دکوراتور شخصی است که فضای خانه را تزئین می کند، عیوب آن را برطرف می کند، مبلمان را انتخاب می کند و   غیره. این افراد در زمینه طراحی داخلی فعالیت می کنند و اغلب در شرکت های معماری و طراحی داخلی مشغول به کار هستند. خیلی ها فکر می کنند کار طراحان داخلی بسیار ساده است و تنها نیاز به توجه به تناسب رنگی میان اجزا و لوازم خانه است. با این حال، چیزهای زیادی در طراحی داخلی وجود دارد که بسیاری از مردم نمی دانند. بنابراین اگر می خواهید فضای منزل خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید، شایسته است از یک طراح داخلی در این زمینه کمک بگیرید. کمک یک طراح داخلی می تواند به شما کمک کند از فضایی که در اختیار دارید بهترین استفاده را ببرید. علاوه بر این، طراحان به شما کمک می کنند تا مطمئن شوید که طراحی و چیدمان خانه هیچ خطری ندارد و هیچ مشکلی برای ایمنی شما ایجاد نمی کند.

چرا باید به دکوراسیون داخلی مسکونی اهمیت دهید؟

زنان خانه دار، کودکان، مردان و زنان شاغل، پس از کار به محیطی آرام و دلنشین نیاز دارند. در یک خانه با طراحی خوب، همه چیز سازماندهی شده است و وسایل ضروری هرگز گم نمی شوند. از سوی دیگر با شکوفایی فرهنگ آپارتمان نشینی در سال های اخیر و کوچکتر شدن خانه ها نسبت به قبل، اهمیت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی بیش از پیش اهمیت یافته است و باید بتوان از فضا در بهترین روش ممکن با سبک چیدمان اصولی استفاده کرد. این نکته نه تنها برای خانه های کوچک، بلکه برای خانه های بزرگ نیز باید در نظر گرفته شود. خوب است بدانید که طراحی دکوراسیون داخل منزل در هر دو حالت از اهمیت و ضرورت بالایی برخوردار است؛ به این ترتیب به استفاده مناسب از فضا در خانه های کوچک و در خانه های بزرگ برای زیبایی و شکوه محیط کمک می کند.

یک خانه حتی اگر ساده و با وسایل ارزان قیمت هم باشد، با چیدمان دکوراسیون اصولی، هیچ‌گاه از آن دلزده نمی‌شوید و تصمیم به خرید وسایل غیرضروری و گران‌قیمت نمی‌گیرید. مجموعه این موارد باعث شده است که طراحی داخلی یک ساختمان مسکونی به طراحان حرفه ای یا یک شرکت دکوراسیون داخلی سپرده شود و افراد بیشتری نسبت به انجام این کار اقدام کنند.

فضاهای تشکیل دهنده واحدهای مسکونی

در طراحی دکوراسیون منزل، طراحان معمولا بر روی طراحی اتاق تشکیل دهنده تمرکز می کنند تا محیطی دلپذیر و استاندارد را برای افراد فراهم کنند.

فضاهای تشکیل دهنده واحدهای مسکونی عبارتند از:

سالن پذیرایی

پذیرایی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین قسمت ها در طراحی دکوراسیون منزل است، زیرا با ورود افراد به خانه اولین قسمتی که توجه آنها را به خود جلب می کند قسمت پذیرایی است. بنابراین در طراحی آن باید نهایت دقت و سلیقه به کار برده شود. ترکیب و چیدمان مبل ها، رنگ های مورد استفاده ، طراحی دیوارها و کف پوش تاثیر بسزایی در زیبایی این فضا دارد .

آشپزخانه

بعد از اتاق نشیمن، آشپزخانه مهم ترین قسمت دکوراسیون خانه است، بنابراین برخی آن را قلب تپنده خانه می دانند. طراحی این قسمت باید به گونه ای باشد که علاوه بر فضای پخت و پز فضایی برای جمع شدن افراد برای صرف وعده های غذایی نیز باشد. توجه به نورپردازی ، تهویه مناسب ، رنگ ها و کیفیت متریال کابینت ها و استفاده بهینه از فضا برای جلوگیری از پرت شدن نکاتی است که باید در حین طراحی دکوراسیون داخلی به آن توجه نمود .

اتاق خواب

از نظر روانشناسی اتاق خواب تاثیر زیادی روی افراد دارد زیرا افراد زمان زیادی را در این قسمت می گذرانند. به همین دلیل طراحی دکوراسیون داخلی باید به گونه ای باشد که احساس آرامش و راحتی را در افراد ایجاد کند. رنگ، ابعاد تخت، کفپوش، طراحی دیوار، پنجره های بزرگ برای نور از مهم ترین عواملی هستند که در طراحی باید در نظر گرفته شوند. علاوه بر این، اتاق خواب ها باید به گونه ای قرار گیرند که دسترسی آسان و سریع به سرویس بهداشتی داشته باشند.

سرویس بهداشتی و حمام

امروزه طراحی حمام و سرویس بهداشتی به اندازه هر جای دیگری اهمیت دارد. نور مناسب، تهویه، انتخاب رنگ و کاشی های مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی منزل بسیار تاثیرگذار می باشد . طراحی این قسمت با توجه به طراحی خانه انجام شده و با توجه به سبک آن می توانید از کابینت و انواع قفسه ها برای قرار دادن وسایل و ایجاد آرامش در محیط استفاده کنید.

نکات با اهمیت برای داشتن یک دکوراسیون داخلی جدید و مدرن

1. انتخاب نقطه کانونی

گاهی اوقات اتاق به خودی خود یک نقطه کانونی واضحی دارد و شما نیازی به پیدا کردن چنین مرکزی ندارید. نقطه کانونی جایی است که چشمان شما بلافاصله پس از ورود به خانه به همان سمت هدایت می شود. این قسمت می‌تواند یک شومینه، پنجره‌ای با منظره زیبا، قفسه کتاب و … باشد. گاهی هم اتاق‌های خانه نقطه کانونی ندارند و خودتان باید آن را با کمک یک اثر هنری و یا یک فرش رنگارنگ ایجاد کنید.

2.توجه به مبلمان مناسب

انتخاب مبلمان خوب و متناسب با فضا نکته بسیار مهمی است که به دکوراسیون داخلی خانه محدود نمی شود بلکه باید برای طراحی اداری و حتی دکوراسیون داخلی کسب و کار مورد توجه قرار گیرد. مبلمان اتاق نشیمن برای جمع آوری اعضای خانواده یا پذیرایی از مهمانان استفاده می شود. اگر اندازه اتاق نشیمن به اندازه ای باشد که بتوان بخشی از فضا را به عنوان پذیرایی استفاده کرد، می توان مبلمان کلاسیک یا استیل را در قسمت قرار داد.

3. نورپردازی مناسب و مدرن

یکی از مهمترین نکات در دکوراسیون داخلی مسکونی نورپردازی است که برای ایجاد جذابیت بصری بسیار مهم است. نورپردازی خوب می‌تواند درخشش سرامیک‌های کف، نقش‌های روی فرش و رنگ دیوارها را به خوبی و با جزئیات نشان دهد.

4. چیدن میز و صندلی غذاخوری

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، میز و صندلی غذاخوری باید در نزدیکی آشپزخانه و محل پخت و پز قرار داشته باشد. البته برای پذیرایی از مهمانان می توان میز و صندلی را نزدیک پنجره قرار داد که مشرف به باغ و فضای باز است. همیشه خانه پر از مهمان نیست که برای چیدن میز غذا وقت زیادی را صرف کنید. فاصله میز و صندلی غذاخوری از مبلمان راحتی باید حداقل ۳ متر باشد. اگر این اندازه‌ها رعایت نمی‌شود، از تهیه میز و صندلی بیشتر از ظرفیت نشیمن خودداری کنید.

5.استفاده از جزئیات الهام بخش

ساده‌ترین راه برای مدرن نشان دادن دکوراسیون این است که با یک وسیله به ظاهر جزئی اما تاثیرگذار شروع کنید. یک بالشتک تزئینی برای مبل، رانر میز، شال مبل مورد علاقه و حتی یک عکس می‌تواند راهی خوبی برای شروع باشد. البته برای انتخاب این جزئیات الهام‌بخش باید وقت کافی صرف کنید و در بازار به دنبال چیزی باشید که در کمتر خانه‌ای پیدا می‌شود و از سوی دیگر، وقتی به آن نگاه می‌کنید، حس خوبی به شما دست دهد. این حس خوب مبنایی برای انتخاب تم، رنگ‌ها، الگوها و فرش‌های شماست.

دکوراسیون داخلی مدرن

سبک مدرن برای دکوراسیون داخلی مناسب افرادی است که خواستار سادگی و خلوتی هستند؛ سبک مدرن که به معنای جدید و نوین است امروزه در بین ایرانیان بسیار محبوب شده است. یکی از قوانین سبک مدرن این هست که شما وسایلی را خریداری کنید که کاربردی باشند و بتوانید از آنها استفاده کنید زیرا خرید وسایلی که کاربردی ندارند و جلوه ای زیبا در خانه ایجاد نمی کنند فقط باعث شلوغی در خانه می شوند.

رنگ ها در دکوراسیون داخلی مدرن بسیار با اهمیت هستند و در این سبک باید از رنگ های ملایم و خنثی استفاده کنید. رنگ سفید و طوسی بیشترین کاربرد را در این سبک دارند.

نورپردازی یکی از مواردی است که در سبک مدرن به آن توجه ویژه ای می شود چرا که نور از فاکتورهای اصلی در سبک مدرن است به همین خاطر به افراد پیشنهاد می شود که اگر نور طبیعی در خانه وجود ندارد از خرید لامپ های بادوام و کم مصرف اجتناب نکنند. در سبک مدرن دیگر خبری از تابلوهای قدیمی نیست و شما روی دیوارها تعدادی تابلو یا قاب عکس کوچک غیر منظم را می بینید و یا ممکن است یک تابلوی بزرگ ولی با طرح مدرن را مشاهده کنید.

در سبک مدرن خبری از کاغذدیواری های پر زرق و برق قدیمی نیست و متقاضیان این سبک با توجه به اینکه طرفدار سادگی هستند به سمت رنگ های سفید یا ملایم می روند.

کلام آخر

در این مقاله به چند ایده و روش جدید برای دکوراسیون داخلی منزل پرداختیم. اگر شما هم قصد دارید خانه خود را به شیوه ای مدرن طراحی کنید، بهتر است به این موارد توجه کنید. البته نکات زیادی در مورد دکوراسیون داخلی و متد های جدید آن وجود دارد که در این مقاله تنها به چند مورد اشاره کردیم.  با این حال با در نظر گرفتن این موارد می توانید خانه خود را به سبکی مدرن تبدیل کنید.  برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۸۷۰۹۹۸۰ | ۰۲۱۲۲۶۵۰۷۶۱ به طور مستقیم تماس بگیرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید