عوامل تعیین کننده قیمت سختی گیر رزینی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

سختی گیر رزینی دستگاه های بسیار کاربردی در صنعت تصفیه آب است که با تبادل یون املاح موجود در آب را حذف می کند.

سختی گیر رزینی دستگاه های بسیار کاربردی در صنعت تصفیه آب است که با تبادل یون املاح موجود در آب را حذف می کند. این دستگاه ها دارای انواع مختلفی بوده و به همین دلیل با قیمت های متنوعی ارائه میشوند. تفاوت در نرخ های ارائه شده برای سختی گیر رزینی آب باعث ابهاماتی برای خریداران میشود. به همین دلیل بهتر است ابتدا از دلیل زیاد یا کم بودن قیمت این دستگاه ها اطلاع داشته باشید و بر همین اساس بتوانید انتخاب و خرید ایده الی را تجربه کنید.

 

سختی گیر رزینی چیست؟

در آب های استخراج شده از سفره های آب زیرزمینی و رودخانه و سدها املاح متعددی از قبیل کلسیم و منیزیم وجود دارد. مقدار این املاح اگر بیش از اندازه استاندارد باشد منجر به افزایش درجه سختی آب میشود. به همین دلیل با تجهیزاتی از قبیل سختی گیر رزینی این املاح حذف و درجه سختی آب کاهش پیدا می کند. دانه های رزین به کار رفته در این دستگاه ها قدرت تبادل یون بالایی دارند و کلسیم و منیزیم جذب سدیم رزین میشود.

این دستگاه ها دارای مخزن بوده و آب وارد آن شده و بعد از عبور از لایه های رزینی از پایین دستگاه خارج میشود. قیمت سختی گیر رزینی به دلیل تفاوت هایی که در انواع مختلف این دستگاه ها وجود دارد در بازه گسترده ای تغییر می کند.

قیمت سختی گیر رزینی چطور محاسبه میشود؟

در محاسبه قیمت سختی گیر رزینی پارامترهای زیادی نقش دارند که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ظرفیت سختی گیر رزینی

در ساختار سختی گیرهای رزینی مخازن فلزی یا فایبرگلاس وجود دارد و آب وارد آن شده و بعد از تصفیه تخلیه می گردد. هر اندازه مخزن سختی گیر بزرگتر باشد، به همان نسبت آب بیشتری وارد آن شده و تصفیه میشود. به همین دلیل متناسب با دبی آب ورودی ظرفیت سختی گیر محاسبه و در نهایت تولید میشود. این کاملا طبیعی است که هر اندازه ظرفیت مخزن بیشتر باشد، به همان نسبت به متریال بیشتری برای تولید آنها نیاز است. در نتیجه باعث میشود قیمت سختی گیر رزینی افزایش پیدا کند.

قیمت سختی گیر رزینی

جنس بدنه سختی گیر رزینی

از دیگر پارامترهای موثر در قیمت سختی گیر رزینی، جنس بدنه آن است. مخزن سختی گیرها با متریال های مختلفی تولید میشوند که از نظر ارزش مادی با هم تفاوت دارند. یکی از بهترین انواع تجهیزات تصفیه آب، سختی گیرهای رزینی فلزی هستند که با فلزات مقاوم در برابر فشار و نوسانات دمایی و ضربه تولید میشوند. علاوه براین، برخی از این فلزات در تماس با مواد خورنده موجود در آب دچار خوردگی و پوسیدگی نمیشوند و با قیمت بالاتری نیز ارائه میشوند.

برای خرید سختی گیر رزینی با قیمت مناسب می توانید مدل های فایبرگلاس را انتخاب کنید. این سختی گیرها قیمت مناسب تری داشته و قدرت تحمل فشار در آنها کمتر از مدل فلزی است.

نوع رزین سختی گیر

در تمام سختی گیرهای رزینی بستری چند لایه از دانه های پلیمری رزین به کار می رود. این دانه های ریز قدرت تبادل یون بالایی دارند و در زمان کوتاه املاح آب را جذب خود می کنند. رزین های به کار رفته در سختی گیر از نظر اندازه و ابعاد و کیفیت دارای تنوع بالایی هستند. برخی از دانه های رزین کیفیت بالاتری داشته و قدرت تبادل یون در آنها زیاد است. به همین دلیل با قیمت های بیشتری نیز ارائه میشوند. درجه خلوص رزین و برند تولیدکننده دو عامل مهم در تعیین قیمت آنها بوده و بر همین اساس می تواند قیمت سختی گیر را افزایش یا کاهش دهد.

تاثیر رزین بر قسمت سختی گیر

رزین های به کار رفته در این دستگاه ها متعلق به برندهای مختلفی است. برخی از آنها ایرانی هستند و نسبت به برندهای خارجی و وارداتی قیمت مناسب تری دارند. به همین دلیل نوع رزین ها می تواند به شدت در قیمت دستگاه تاثیرگذار باشد.

قیمت سختی گیر رزینی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

از دیگر عوامل موثر در تعیین قیمت سختی گیر رزینی می توان به مدل دستگاه اشاره کرد. سختی گیرهای رزینی را می توان بر اساس نحوه عملکردشان در دو گروه اتوماتیک و نیمه اتوماتیک دسته بندی کرد. مدل های اتوماتیک به صورت خودکار و بر اساس آنالیزهای انجام شده توسط ابزارهای داخلی، شستشوی معکوس و احیای رزین انجام میشود. با آنالیز درجه سختی آب خروجی دستگاه به صورت خودکار تصمیم گیری می کند که آیا بک واش باید فعال شود یا خیر؟

در مدل های نیمه اتوماتیک دستگاه زمان بک واش و احیا را شناسایی می کند و سپس اپراتور انسانی باید در زمان مناسب این قابلیت ها را فعال کند. با فشردن دکمه های روی دستگاه اپراتور انسانی می تواند شستشوی معکوس و احیا را فعال کند. به دلیل خودکار بودن فرایندهای بک واش و احیا در سختی گیرهای اتوماتیک، قیمت آنها بیشتر از مدل نیمه اتوماتیک است.

کیفیت سختی گیر رزینی

تولیدکننده های زیادی در زمینه طراحی و ساخت سختی گیر رزینی آب فعالیت دارند، اما تعداد اندکی از آنها تمام استانداردها را رعایت می کنند. در انتخاب جنس مخزن و ضخامت بدنه آن، ظرفیت مخزن و نوع قطعات و اجزای داخلی به کار رفته در دستگاه استانداردهای متعددی نقش دارند. استاندارد ASME-UG 23، ASME-UG 27، ASME-UG 28، ASME-UG 29 در طراحی این دستگاه ها باید مدنظر قرار گیرند.

رعایت یا عدم رعایت استانداردها در طراحی و انتخاب متریال بدنه و غیره ارتباط مستقیم با کیفیت نهایی دستگاه دارد. در بسیاری از مواقع ارزان بودن قیمت سختی گیر رزینی به دلیل کیفیت پایین محصول است. با توجه به اینکه کیفیت بالای سختی گیر ارتباط مستقیم با دوام و ماندگاری آن دارد، در نتیجه پرداخت هزینه کمی بیشتر برای خرید آن کاملا توجیه شده است.

قیمت سختی گیر رزینی در کارخانه

تجهیزات تصفیه آب نیاز به تخصص بالایی در طراحی و تولید دارند و تعداد اندکی از کارخانه ها در این زمینه فعالیت دارند. سایر مراکزی که خود را تولیدکننده معرفی می کنند در واقع واسطه هستند. یکی از عواملی که می تواند بر قیمت سختی گیر رزینی تاثیر چشمگیری داشته باشد، تعداد واسطه ها میان تولیدکننده و خریدار نهایی است. در حالت کلی قیمت های ارائه شده از سوی تولیدکننده اصلی ارزان تر از سایر مراکز است.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال راهکاری برای خرید سختی گیر رزینی باکیفیت با قیمت مناسب هستید، تولیدکننده اصلی را انتخاب کنید. تولیدکننده های اصلی این امکان را در اختیارتان قرار می دهند تا ظرفیت دستگاه را بر اساس دبی آب ورودی و کیفیت خروجی مورد نظر سفارش دهید. علاوه براین با حذف واسطه ها قیمت نهایی محصول را کمتر می کند.

جمع بندی

در محاسبه قیمت سختی گیر رزینی آب پارامترهایی از قبیل جنس بدنه، ظرفیت مخزن، نوع رزین ها، برند تولیدکننده، اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بودن دستگاه و کیفیت ساخت تاثیرگذار هستند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید