چک لیست کامل قطعات آسانسور + مزایای بازدید دوره ای آسانسور

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای داشتن یک آسانسور با کیفیت و پر قدرت لازم است تا از قطعات و تجهیزات مرغوب آسانسور در ساخت و تهیه آن استفاده کرد.

برای داشتن یک آسانسور با کیفیت و پر قدرت لازم است تا از قطعات و تجهیزات مرغوب آسانسور در ساخت و تهیه آن استفاده کرد. بنابراین نیاز بوده که از قطعات مورد نیاز برای استفاده در آسانسور اطلاعات کافی را کسب کنید. همچنین شما با داشتن یک لیست کامل از قطعات آسانسور می‌ توانید به راحتی قیمت ها و کیفیت هایی را که در بازار عرضه می گردند با یکدیگر مقایسه فرمایید. وجود برخی از متخصصین در مراکز خرید باعث می شود که این مقایسه برای شما آسان تر صورت پذیرد.

 

لیست کامل قطعات آسانسور

افراد در نگاه اول به آسانسور به این نتیجه می رسند که این دستگاه از یک سری قطعات ساده تشکیل شده که برای جا به جایی افراد در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری به کار برده می شود. باید ذکر کرد که این مورد یک استنباط کاملاً اشتباهی است؛ زیرا سیستم و قطعات آسانسور بسیار پیچیده هستند. با کمی تفکر درباره کارکرد آسانسور به این نتیجه خواهید رسید که هر کار کوچک این سیستم بسیار پیشرفته بوده و خود این موضوع نشان دهنده تکنولوژی هایی است که در ساخت آسانسور مورد استفاده قرار گرفته اند. 
آسانسور از یک سری قطعات مکانیکی و الکترونیکی تشکیل شده که این قطعات با قرار گرفتن در کنار یکدیگر مانند یک خانواده با هماهنگی خاصی کار می کنند؛ این هماهنگی باعث شده تا آسانسور به صورت عادی به کار خود ادامه دهد. به وجود آمدن اختلال در هر یک از این قطعات باعث می شود که حرکت آسانسور با مشکل مواجه گردد و متوقف شود. برای این که بتوانید از آسانسور به طور صحیح و درست استفاده نمایید لازم بوده تا در رابطه با قطعات آسانسور و تجهیزات آسانسور اطلاعات کافی را از منابع معتبر کسب کنید. بهتر است این اطلاعات را از نمایندگی هایی که در سراسر شهر قرار دارند جویا گردید.
نمایندگی ها یا دفاتر فروش اصولاً برای راهنمایی بهتر در هنگام فروش یک چک لیست کامل از قطعات آسانسور و تجهیزات آسانسور را آماده نموده و آن را به مشتریان ارائه می دهند. در این لیست نام تمام قطعات و تجهیزات ذکر گردیده و این موضوع باعث شده تا افرادی که با این قطعات آشنایی ندارند به راحتی آن‌ ها را در یابند تا بهتر بتوانند موارد لازم را در میان این اسامی انتخاب نمایند. 

 

 

لیست کامل قطعات مکانیکال آسانسور 

برای ساخت آسانسور به قطعات مخصوصی نیاز بوده که برخی از آن ها را مکانیکال می نامند. یکی از اصلی ترین قطعه مکانیکال در آسانسور موتور آن است. موتور های مکانیکال به شکل های مختلفی ساخته می شوند و نام هایی چون گیربکسی، مغناطیسی و گیرلس دارند. در آسانسور موتور وظیفه حمل بار و انسان ها را بر عهده داشته؛ در نتیجه در انتخاب موتور باید ظرفیت آسانسور مورد توجه قرار گرفته و سپس موتور خریداری و نصب گردد. 

 

 

لیست قطعات الکترونیکال آسانسور

برای ساخت آسانسور علاوه بر قطعات مکانیکی، به قطعات الکترونیکال نیاز خواهد بود، به طوری که اصلی ترین قطعه الکترونیکال در آسانسور تابلو های فرمان نام دارد. این قطعات از ریز پردازنده ها و همچنین مدار های فرمان ساخته شده اند. تابلو فرمان در آسانسور وظیفه اعلام وضعیت در زمان های مختلف را بر عهده دارد. در این قسمت از آسانسور مدل های متنوعی به کار برده می شوند. برای مثال می توان به تابلو فرمان کنترل سرعت، تابلو فرمان هیدرولیک، تابلو فرمان دو سرعته تلفیقی و تابلو فرمان برق اضطراری اشاره کرد. هر کدام از این تابلو های فرمان بسته به نیاز آسانسور نصب خواهند شد.

 

 

بازدید دوره ای آسانسور چه مزایایی دارد؟

توجه کنید که بازدید دوره ای آسانسور را به هیچ عنوان به تعویق نیندازید. ممکن است هزینه سرویس برای برخی از ساکنان ساختمان زیاد باشد و از پرداخت آن سرپیچی کنند و باعث شوند این بازدید به تعویق افتد. این موضوع می تواند به مرور زمان مشکلات آسانسور را افزایش دهد و ناگهان سبب سقوط یا توقف آن گردد. در این هنگام باید تمام ساکنین با پرداخت هزینه ای بیشتر به تعمیر آن بپردازند.
هزینه ای که باید در هر دوره از بازدید پرداخت کنید به هیچ عنوان هزینه ای اضافه و غیر ضروری نخواهد بود؛ زیرا باعث می شود از مشکلات جدی و خطرناک جلوگیری به عمل آید و امنیت ساکنان حفظ گردد. به طور مثال اگر سیم بکسل با مشکلی مواجه شود و بازدید دوره ای صورت نگیرد؛ تعمیرکار متوجه این موضوع نبوده و ناگهان این سیم پاره شده و در پی این اتفاق، خسارت های مالی و جانی بسیاری به ساکنین وارد خواهد آمد. 
 


کلام آخر 

در هنگام خرید و نصب آسانسور باید اطلاعات کافی را در رابطه با تمامی قطعات و کارکرد آن ها در این دستگاه کسب کنید. همچنین باید تمامی نکات در جهت کار کردن صحیح و همچنین بهبود این قطعات را بدانید. بازدید دوره ای برای آسانسور باعث می شود تا خطرات جانی و مالی شما را تهدید نکند و آسانسور به راحتی و بدون هیچ مشکلی مدت زمان طولانی به کار خود ادامه دهد و با مشکل جدی مواجه نگردد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۴۸۸۸۵۸۰ تماس بگیرید یا به سایت زرین آسانسور مراجعه کنید. 

برچسب ها:
آسانسور
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید