کابینت ممبران بزنیم یا های گلاس؟ (بررسی جامع)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر به دنبال خرید یا سفارش کابینت آشپزخانه هستید، شاید شما هم با این سوال مواجه شده باشید که کابینت ممبران بزنیم یا های گلاس؟ بهتر است برای انتخاب هوشمندانه‌تر با ویژگی‌های کابینت ممبران و های گلاس بیشتر آشنا شویم.

اگر به دنبال خرید یا سفارش کابینت آشپزخانه هستید، شاید شما هم با این سوال مواجه شده باشید که کابینت ممبران بزنیم یا های گلاس؟ پاسخ این سؤال ازآنجایی‌که به‌راحتی نمی‌توان کابینت‌های آَشپزخانه را تعویض نمود و قرار است سال‌های طولانی از آنها در آشپزخانه استفاده کنید، حائز اهمیت می‌باشد. بنابراین بهتر است برای انتخاب هوشمندانه‌تر با ویژگی‌های کابینت ممبران و های گلاس بیشتر آشنا شویم.

کابینت ممبران چیست؟

کابینت ممبران

ممبران (Membran) یا وکیوم نوعی روکش از جنس PVC است که بر روی MDF و یا نئوپان کشیده می‌شود. و اصطلاحا به آن روکش ممبران در صنعت چوب و MDF گفته می‌شود. محصول حاصل از این فرایند، ورق ممبران است که از آن برای تولید انواع کابینت‌های مدرن و کلاسیک استفاده می‌شود.

طرح‌های دلخواه روی ورق ممبران ابتدا به‌ وسیله دستگاه CNC بر روی ورق خام ام‌دی‌اف پیاده‌سازی می‌شوند. سپس سطح کابینت را آغشته به چسب و رزین می‌کنند و روکشی از جنس PVC را با استفاده از دستگاه مخصوص بر روی آن وکیوم می‌نمایند. اگر تمام پرسه تولید ممبران با مواد باکیفیت و دقت کافی انجام شود، ورق ممبران از کیفیت بالایی برخوردار خواهد شد. ویژگی‌های مهم کابینت ممبران عبارت‌اند از:

  • ابزارخوری مناسب جهت حکاکی و ایجاد نقش‌ونگار
  • بازتابش نور کم از روی سطح ممبران
  • دارای انعطاف‌پذیری مناسب

مزایا و معایب کابینت ممبران

در حال حاضر کابینت‌های ساخته شده با ممبران طرف‌داران زیادی دارند. زیرا این متریال علاوه بر کیفیت خوب، دارای قیمت مناسبی نیز است. در ادامه به بررسی معایب و مزایای کابینت‌های ممبران می‌پردازیم.

مزایای کابینت ممبران

  • تنوع رنگ و طرح بالا
  • دارای سطح یکدست و بدون درز
  • مقاوم در برابر نفوذ آب و رطوبت
  • برخورداری از مقاومت بالا در برابر خراشیدگی و ساییدگی
  • قابلیت استفاده در سبک‌های کلاسیک و مدرن
  • نگهداری و نظافت آسان و راحت
  • قیمت فوق‌العاده مناسب

معایب کابینت ممبران

  • کابینت ممبران حساس به نور خورشید و حرارت است.
  • کیفیت این متریال به اجرا کننده کابینت بستگی دارد.
  • روکش ممبران در برابر اجسام تیز حساس است.
  • امکان ایجاد طرح‌های ریز بر روی ممبران وجود ندارد.
  • امکان تعمیر کابینت ممبران با همان طرح و رنگ بسیار مشکل است.

کابینت های گلاس چیست؟

کابینت های گلاس

کابینت ممبران بزنیم یا های گلاس؟ ورق‌های High Glass دارای مغزی MDF و پوششی از جنس پلکسی‌گلاس هستند. این روکش براق و شفاف نوعی پلاستیک فشرده است. روکش های گلاس به دلیل درخشندگی و شفافیتی که دارد جزو پرطرف‌دارترین متریال‌های مورد استفاده در کابینت‌سازی می‌باشد.

سطح صیقلی و شیشه‌ای ورق‌های های گلاس باعث شده که از این متریال برای ساخت کابینت‌های مدرن استفاده شود. کابینت‌ های گلاس به دلیل رفلکس نور، بیشتر در آشپزخانه‌هایی با نور کم بکار برده می‌شوند.

مزایا و معایب کابینت های گلاس

بررسی نقاط قوت و نقاط ضعف کابینت‌های های گلاس به شما در انتخاب این متریال کمک زیادی خواهد کرد. در این صورت می‌توانید با دیدی واقع‌گرایانه اقدام به خرید کابینت‌های های گلاس نمایید.

مزایای کابینت های گلاس

  • تنوع زیاد در طرح و رنگ
  • درخشندگی و شفافیت فوق‌العاده زیبا
  • دوام و مقاومت بالا و ابزارخوری مناسب
  • قیمت اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه

معایب کابینت های گلاس

  • مقاومت تقریبا خوب در برابر رطوبت
  • خش‌پذیری و لک پذیری بالا
  • دارای لبه‌های تیز

تفاوت کابینت ممبران و های گلاس: کابینت ممبران بزنیم یا های گلاس؟

تفاوت کابینت ممبران و های گلاس

انتخاب یک متریال مناسب برای ساخت کابینت‌ها، باعث افزایش زیبایی و جذابیت نمای آشپزخانه می‌شود. از طرف دیگر کیفیت متریال انتخابی تأثیر به سزایی در طول عمر کابینت‌های آشپزخانه دارد. باتوجه ‌به اینکه در حال حاضر روکش‌های ممبران و های گلاس از محبوبیت زیادی برخوردار هستند؛ لذا شرکت اینترچوب که نمایندگی فروش انواع روکش‌های کابینت را دارد، با مقایسه این دو روکش، به شما خواهد گفت که کابینت ممبران بزنیم یا های گلاس؟

تفاوت مقاومت کابینت ممبران با های گلاس در برابر رطوبت

هر دوی این متریال‌ها در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاومت خوبی دارند. اما مقاومت کابینت های گلاس به دلیل روکش پلی‌کربنات شفافی که از آن ساخته شده است بیشتر از ممبران می‌باشد.

حساسیت کابینت‌های های گلاس و ممبران نسبت به نور

ازآنجایی‌که کابینت‌های های گلاس سطحی براق و شیشه مانند دارند، نور را به‌راحتی از سطح خود منعکس می‌کنند؛ بنابراین در مقایسه با ممبران کمتر تحت‌تأثیر نور خورشید قرار می‌گیرند و تغییر رنگ می‌دهند.

مقایسه مقاومت ممبران و های گلاس در برابر حرارت

حرارت ممکن است باعث شود که روکش ممبران به‌مرورزمان، از روی سطح ام‌دی‌اف کنده شود. ازاین‌رو روکش های گلاس مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد.

بررسی لک پذیری کابینت ممبران و های گلاس

کابینت های گلاس از سطحی صاف و شفاف برخوردار است؛ لذا این متریال در برابر لک‌پذیری حساس‌تر از ممبران می‌باشد. روکش های گلاس هر گونه لک چربی و یا اثر انگشت را به‌وضوح نشان می‌دهد.

حساسیت کابینت ممبران و های گلاس نسبت به ضربه و اجسام تیز

هر دو روکش در برابر اجسام تیز و سخت همچون چاقو حساس هستند و در صورت ایجاد خط‌وخش روی سطح آنها ممکن است رطوبت به مغزی ام‌دی‌اف نفوذ کند و باعث آسیب به بافت کابینت شود. به‌طورکلی حساسیت کابینت های گلاس نسبت به ضربه و اجسام تیز بیشتر از ممبران می‌باشد.

انطباق‌پذیری کابینت ممبران و های گلاس با سبک دکوراسیون

روکش ممبران به دلیل قابلیت ابزارخوری بالایی که دارد، برای سبک‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت ممبران انتخابی همه‌کاره است. اما روکش های گلاس تنها در سبک مدرن بکار می‌رود.

مقایسه کابینت های گلاس و ممبران از نظر قیمت

هزینه اجرا و نصب کابینت ممبران بالاتر از های گلاس است. زیرا این متریال در هنگام نصب نیاز به‌دقت و صرف زمان بیشتری دارد. اما به‌طورکلی قیمت هر دوی آنها مناسب و مقرون‌به‌صرفه می‌باشند.

جمع‌بندی

باتوجه‌ به مطالب بالا می‌توان به این سوال که کابینت ممبران بزنیم یا های گلاس؟ این چنین پاسخ داد که کابینت‌های های گلاس برای سبک مدرن کاربرد بیشتری دارند. بنابراین اگر آشپزخانه‌ای کم‌نور و یا کوچک دارید برای بزرگ‌تر و دلبازتر کردن آشپزخانه بهتر است از کابینت‌های های گلاس استفاده کنید. در مقابل کابینت‌های ممبران برای فضاهای بزرگ‌تر و مدل‌های کلاسیک گزینه مناسب‌تری هستند.

سؤالات متداول

  1. قیمت کابینت ممبران بالاتر است یا های گلاس؟ هزینه اجرا و نصب ممبران نسبت به کابینت‌های های گلاس بالاتر است.
  2. کدام نوع کابینت (ممبران و های گلاس) نسبت به خط‌وخش مقاومت بهتری دارند؟ هر دوی این کابینت‌ها نسبت به اجسام تیز و خط‌وخش حساس هستند. اما روکش ممبران در مقایسه با های گلاس نسبت به ضربه و خط‌وخش مقاوم‌تر است.
  3. تمیزکردن کابینت ممبران راحت است یا های گلاس؟ با توجه ‌به اینکه روی سطح کابینت‌های ممبران طرح‌های ظریفی حکاکی می‌شود، بنابراین تمیز کردن ممبران سخت‌تر از های گلاس است.
  4. کابینت ممبران بزنیم یا های گلاس؟ کابینت‌های های گلاس از مقاومت بالاتری برخوردار هستند؛ بنابراین اگر سبک مدرن مدنظر شماست حتماً کابینت های گلاس را انتخاب کنید. در غیر این صورت از کابینت‌های ممبران که از قابلیت حکاکی برخوردار هستند، استفاده نمایید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید