قیمت و خرید کاشی طرح دار

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر به قصد خرید کاشی طرح دار وارد این صفحه شده اید باید بگوییم که مقاله درستی را انتخاب کرده اید. در این مقاله به صورت کامل نکات مهم در انتخاب این کاشی ها را بیان کرده ایم.

در معماری روز جهان استفاده از کاشی طرح دار بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در کشور ما نیز اکثر بناهای در حال ساخت، زیر نظر معماران خوش ذوق و زبده است. و کارفرمایان توقعی جز طراحی و اجرای نماها و دکوراسیون داخلی جذاب ندارند. با توجه به همین یک مورد که زیبایی برای مردم و معماران بسیار مهم شده است. تولیدات مصالح متنوع، شیک و در عین حال کاربردی و مقاوم اجتناب ناپذیر شده است.

کاشی از متریال هایی است که در دنیای مدرن بسیار محبوب است و در تمامی بناهای ساخته شده کاربرد دارد. کشور ما از بزرگ ترین تولیدکنندگان این محصول است و بازار بسیار داغی در خرید و فروش این مصالح دارد. اگر به قصد خرید کاشی طرح دار وارد این صفحه شده اید باید بگوییم که مقاله درستی را انتخاب کرده اید. در این مقاله به صورت کامل نکات مهم در انتخاب این کاشی ها را بیان کرده ایم.

کاشی طرح دار

پیشینه کاشی طرح دار سنتی

ایران از گذشته های دور در زمینه های هنری و صنعتی بسیاری موفق بوده است. یکی از بزرگ ترین صنعت های کشور ما تولیدات کاشی لعاب دار است که به بیش از 1200 سال قبل از میلاد باز می گردد. اولین آثار کاشی کاری شده در کشور ما در بین النهرین است. استفاده از کاشی طرح دار لعابی تا قبل از حکومت هخامنشیان باب نبود و در دوره داریوش هخامنشی پیشرفت ویژه ای یافت.

اما این صنعت در زمان حکومت صفویه و ظهور اسلام در ایران به اوج خود رسید و با شروع ساخت و ساز اماکن مذهبی مانند مساجد تولید کاشی سنتی چند برابر شد و فرهنگ استفاده از این کاشی های در بین معماران ایرانی جا افتاد. پس از صفویان در دوران قاجار کاشی ها بیشتر سر از کاخ ها و عمارت های مجلل در آوردند مثل کاخ گلستان و شمس العماره. و این روال به نوعی همچنان پا برجاست و معماران برای هتل ها، رستوران ها و مکان های لوکس سراغ خرید کاشی طرح دار می روند.

کاشی طرح دار مراکشی

کاربردهای کاشی طرح دار

کاشی های طرح دار در انواع، رنگ ها و طرح های مختلفی تولید می شوند. هرکدام از این طرح ها مناسب فضای خاص خود می باشد و به نسبت محیطی که دارید باید طرح و رنگ مناسب خود را انتخاب کنید. مثلا از کاشی های با طرح مینیاتوری و کتیبه های خط که گوینده تاریخ و وقایع هستند نمی توانید در کف استفاده کنید و یا از کاشی با طرح ختایی اسلیمی در دیوار منزل. خرید کاشی طرح دار علاوه بر زیبایی مزیت های دیگری نیز دارد که آن را بسیار کاربردی تر می کند. مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت، ضربه و حرارت از مزایای این کاشی هاست.

برای مثال کاشی کف که همیشه رفت و آمد بر روی آن بسیار زیاد است باید مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه داشته باشد و همچنین باید قابلیت تمیز شوندگی بالایی هم داشته باشد. کاشی آشپزخانه باید مقاومت بالایی در برابر حرارت و رطوبت داشته باشد. کاشی حمام، کاشی سرویس بهداشتی و کاشی استخری مواردی هستند که باید حتما در برابر رطوبت و آب و یخ زدگی بسیار مقاوم باشند.

کاشی هایی که در نمای ساختمان استفاده می شوند باید در برابر نور خورشید و ضربه مقاوم باشند و همچنین قابلیت تمیزشوندگی بالایی داشته باشند. قبل از خرید کاشی طرح دار باید به این موارد دقت ویژه ای داشته باشید تا کاشی مناسب محیط خودتان را انتخاب کنید.

کاشی سنتی طرح دار

انواع کاشی طرح دار

یکی از مهم ترین عواملی که معماران را به خرید کاشی طرح دار ترغیب می کند تنوع بسیار بالا این کاشی هاست. این کاشی ها هم در نوع بدنه هم در طرح و رنگ به طور عجیبی منعطفند.

کاشی طرح دار با توجه به بدنه

درست است که دائما از واژه کاشی استفاده می کنیم اما در جاهایی که می خواهیم این متریال را در کف بنا استفاده کنیم حتما باید روی سرامیک تولید شود. سرامیک طرح دار مقاومت بسیار بالایی در ضربه پذیری دارد و به راحتی سالیان سال دوام دارد. در مکان های مرطوب هم به خاطر جذب آب پایین سرامیک، باید طرح روی سرامیک پیاده شود. از طرفی برای دیوارها بهتر است از کاشی استفاده شود که وزن کمتری به نسبت سرامیک دارد.

گروه معماری سنتی آرچی لرن

کاشی طرح دار مراکشی

این کاشی ها با تنوع بی نهایتی تولید و وارد بازار می شوند. یکی از معروف ترین و محبوب ترین طرح های مدرن طرح مراکشی است که امروزه در کشور ما به صورت انبوه تولید می شود. این کاشی ها در اصل در شهر زلیج مراکش در طرح های هندسی و تکرار شونده تولید می شدند اما امروزه تولیدکنندگان ایرانی به راحتی این کاشی ها را به صورت انبوه تولید می کنند و به فروش می رسانند.

کاشی مراکشی مقاومت بسیار مناسبی در برابر آب و رطوبت دارد و در محیط های مختلف بسیاری کاربرد دارد. این کاشی ها معمولا در شهر مشهد تولید می شوند. از این کاشی ها می توانید در نماهای مدرن منازل، رستوران ها، هتل ها، استخرها و ... استفاده کنید.

قیمت کاشی طرح دار

قیمت کاشی طرح دار اول به نوع کاشی مربوط می شود که آیا از نوع معرق است یا هفت رنگ زیرا معرق به دلیل نوع ساختی که دارد و زمان زیادی که برای ساخت می برد قیمت بالاتری نسبت به هفت رنگ و ... دارد. در مرحله دوم قیمت کاشی طرح دار به ابعاد آن بستگی دارد و هرچه کاشی کوچکتر باشد تولید آن سخت تر و قیمت آن بالاتر است. و در آخر خود طرح در قیمت کاشی طرح دار تاثیر می گذارد. مثلا کاشی با طرح تکرار شونده و ساده بسیار ارزان تر از کاشی با طرح مینیاتوری است و ساخت آن نیز ساده تر است.

کاشی سنتی

خرید کاشی طرح دار

در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی که باید در خرید کاشی طرح دار به آنها دقت نمایید را برای شما به صورت مختصر توضیح دهیم. اما بزرگترین مسئله برای معماران همیشه این بوده است که این کاشی ها را از کجا بخریم که قیمت آن مناسب تر و کیفیت آن بالاتر باشد. در این بخش قصد داریم یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان و فروشندگان این کاشی ها در ایران را به شما معرفی کنیم.

که محصولاتی با کیفیت تایید شده توسط متخصصان، و همچنین قیمت کاشی طرح دار بسیار مناسب تر نسبت به سایر تولیدکنندگان عرضه می کنند. گروه کارخانجات کاشی سنتی آرچی لرن با بیش از 50 سال سابقه در این حوضه خدمت گذار تمامی عزیزان بوده است. برای ارتباط با متخصصان کافیست کلمه آرچی لرن را در مرورگر خود جستجو کنید و یا با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید