راهنمای خرید تخت خواب اتاق کودک + 20 مدل جدید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اگر قصد خرید تخت خواب کودک دارید و میخواهید نکات مهم و راهنمای خرید تخت خواب اتاق کودک را مطالعه کنید، همراه ما باشید.

اگر بخواهید برای تخت خواب اتاق کودک اقدام کنید، قطعا تنوع زیادی را مشاهده می‌کنید. این تنوع به دلیل نیازهای متفاوتی است که هر کدام از والدین برای کودک شان احساس می‌کنند. انتخاب یک تخت خواب مناسب برای یک اتاق کودک، به شما امکان می‌دهد تا زیبایی، آسایش و آرامش زیادی برای کود‌ک ایجاد نمایید. به این ترتیب باید در این مقاله از بساز و بچین قصد داریم، جزییاتی از راهنمای خرید تخت خواب کودک را مشاهده کنید.

تا پایان همراه ما باشید تا راهنمای خرید را همراه با نکات مهم خرید تخت خواب اتاق کودک بررسی کنیم.

 

اهمیت انتخاب تخت خواب اتاق کودک

اهمیت انتخاب تخت خواب اتاق کودک

به نظر شما چرا انتخاب تخت خواب اتاق کودک اهمیت دارد؟ چه چیزی در این میان موجب شده است تا یک تخت خواب تا این اندازه مهم به نظر برسد. انتخاب تخت خواب برای اتاق کودک، یک انتخاب کلیدی است. داشتن یک تخت خواب مناسب ضمن فراهم کردن زیبایی بصری و کاربرد عالی، موجب می‌شود تا کودک شما رشد بهتری داشته باشد و سلامت فیزیکی و روحی خوبی را تجربه کند. به همین دلیل در این بخش به اهمیت انتخاب تخت خواب اتاق کودک می‌پردازیم.

  • راحتی و خواب عمیق: تخت خواب کودک باید به شکلی باشد که نیاز کودک را پاسخ دهد. این تخت متناسب با اندازه قد کودک انتخاب می‌شود. در نظر گرفتن ارتفاع مناسب نیز، یکی دیگر از پارامترهایی است که به عدم فشار زانوهای کودک منجر می‌شود. داشتن یک تخت خواب مناسب به کودک این امکان را می‌دهد که به راحتی در طول شب بخوابد و به‌طور کلی خواب عمیق‌تری را تجربه کند. این امر به افزایش انرژی، تمرکز و رشد مطلوب او کمک خواهد کرد.
  • امنیت: انتخاب یک تخت با استراکچر محکم و ایمن برای کودک مهم است. تخت‌هایی با پارچه‌ها و لوازم جانبی مناسب کودک که احساس امنیت بیشتری به کودک می‌دهند، خواب مطلوبی را برای او فراهم می‌کنند. از سوی دیگر، تخت خواب مناسب موجب می‌شود تا ریسک افتادن کودک از تخت و آسیب های دیگر را شاهد نباشید.
  • اثربخشی مستقیم بر روحی کودک: شاید جالب باشد که بدانید تخت خواب اتاق کودک، تاثیر زیادی بر روحیه کودم دارد. اگر کودک شما در انتخاب تخت خواب خود مشارکت کند و تختی را انتخاب کند که به سلیقه و علاقه‌هایش نزدیک‌تر باشد، این اثربخشی عمیق‌تر شده و می‌تواند در تصمیمات بزرگسالی او نیز اثرات جدی داشته باشد.
  • صرفه جویی در هزینه ها: تخت خوابی که امکان تنظیم ارتفاع دارد یا با گذر زمان به راحتی قابل تغییر است، می‌تواند با رشد کودک سازگار بماند. تخت خواب های قابل تنظیم، این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که بدون صرف هزینه های گزاف برای خرید تخت خواب مناسب با ابعاد فعلی کودک، تنها اقدام به تغییر تشک کنید و همه چیز را به بهترین شکل ممکن تغییر دهید. این پارامتر به صرفه جویی هزینه خوبی منجر می‌شود.
  • فضای ذخیره‌سازی: در خانه‌های امروزی فضا بسیار محدود است! شما برای سازمان دهی لوازم کودک می‌توانید تخت خواب های دارای کمد یا باکس ذخیره سازی را امتحان کنید. تخت خوابی با فضای اضافی جهت ذخیره سازی، ایده خوبی است تا بتوانید حس و حال خوبی را تجربه کنید و تمام لوازم مربوط به کودک را نظم دهی نمایید.
  • عدم آسیب به سلامت کودک: بسیاری از تخت خواب هایی که بدون توجه و شناخت ویژگی‌های کودکان تولید و عرضه می‌شوند، از متریال آسیب زا یا رنگ‌های شیمیایی ساخته می‌شوند. به این ترتیب شاهد آسیب جدی به سلامت کودک هستیم. پس انتخاب یک تخت خواب با کیفیت، می‌تواند یک اقدام مهم در حفظ سلامت فیزیکی کودک باشد.

با توجه به اهمیت انتخاب و خرید تخت خواب اتاق کودک، تلاش کنید تا هوشمندانه و با توجه به نکات مهم در انتخاب، صفر تا صد یک تجربه عالی را رقم بزنید.

 

انواع تخت خواب کودک

انواع تخت خواب کودک

تخت خواب‌ اتاق کودک می‌توانند در انواع طرح و نقش یا اشکال مختلف طراحی و ارائه شود. شما متناسب با شرایط زندگی، وضعیت کودک، نیازها و پارامترهای مرتبط با سلیقه می‌توانید دست به انتخاب بزنید. به همین دلیل با شناخت انواع تخت خواب کودک می‌توانید هوشمندانه در این زمینه دست به انتخاب بزنید.

 

1. تخت خواب گهواره‌ای کودک

 تخت خواب گهواره‌ای کودک

تخت خواب‌های گهواره‌ای بهترین انتخاب برای نوزادان محسوب می‌شوند. شما به راحتی می‌توانید با انتخاب تخت خواب گهواره ای که قابلیت تکان خوردن دارد، یک محیط امن را برای کودک ایجاد کنید. این مدل تخت خواب‌ها دارای قابلیت‌های مختلفی هستند که در زمان خرید می‌توانید آن را انتخاب کنید. برخی از تخت خواب ها دارای قفل کودک هستند، برخی دیگر دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند و در بعضی مدل‌ها می‌توان حرکت گهواری را نیز تنظیم کرد.

 

2. تخت خواب کنار مادر

 تخت خواب کنار مادر

تخت خواب کودک از نوع تخت کنار مادر، به عنوان یکی از طراحی‌های هوشمندانه برای روزهای بدو تولد تا 6 ماهگی مطرح می‌شود. این تخت‌ها به والدین اجازه می‌دهند که کنار کودک خود بخوابند و به صورت مرتب شیر دهی را انجام دهند. در بسیاری از مدل های این تخت خواب امکان اتصال مستقیم به تخت والدین وجود دارد.

 

3. تخت خواب نوزاد همراه با دراور

تخت خواب نوزاد همراه با دراور

تخت خواب های نوزادی گاهی همراه با دراور عرضه می‌شوند.این تخت خواب ها به تخت نوزاد و کودک مشهور هستند. قابلیت تنظیم طول تخت خواب با برداشتن دراور، به شما امکان می‌دهد که بدون دردسر با افزایش سن نوزادد و افزایش قد، فضای بیشتری را در اختیار او قرار دهید. این مدل تخت خواب معمولا دارای نرده محافظ است و شما با خیال آسوده می‌توانید ضمن صرفه جویی در هزینه های بعدی، یک دراور و سطح مناسب برای تعویض پوشک داشته باشید.

 

4. تخت خواب گرد

 تخت خواب گرد

یک مدل تخت خواب طراحی و پیاده سازی شده است که می‌توانید از آن به صورت چند منظوره استفاده کنید. این تخت‌ها معمولاً با قابلیت تنظیم ارتفاع و ابعاد، به شما کمک  می‌کنند تا یک تخت نوزادی جذاب داشته باشید و با افزایش سن و ابعاد کودک، از تخت خواب نوزادی آن را تبدیل به تخت خواب بیضی شکل کنید. پس از این سن و سال نیز می‌توانید تخت خواب را تبدیل به میز و صندلی مناسب بازی در اتاق کودک کنید که قطعا گزینه خوبی خواهد بود.

 

5. تخت خواب فانتزی با شکل‌های مختلف

تخت خواب فانتزی با شکل‌های مختلف

برای افرادی که عاشق شخصیت های کارتونی، حال و هوای فانتزی و موارد این‌چنینی هستند، انتخاب تخت‌هایی با طراحی‌ها و شکل‌های مختلف، مانند  شخصیت‌های کارتونی یا تم‌های خاص، ایده مناسبی است. این نوع تخت‌ها به کودکان امکان ایجاد یک محیط جالب و جذاب را می‌دهند و یک تجربه خاص را فراهم می‌کنند.

 

6. تخت خواب روستیک

 تخت خواب روستیک

طراحی تخت‌ خواب با طراحی سنتی و روستیک که به محیط دکوراسیون اتاق کودک حس و حال جذاب و طبیعی می‌بخشند، برای سلیقه های خاص گزینه مناسبی خواهد بود. این نوع تخت‌ها معمولا از متریال طبیعی یا چوب با هنر دست و ایده های این‌چنینی ساخته می شود.

 

 

راهنمای خرید تخت خواب کودک

راهنمای خرید تخت خواب کودک

با آگاهی از انواع تخت خواب اتاق کودک، بهتر است بدانید که نکات مهم در انتخاب و خرید تخت خواب کودک چیست. به این ترتیب می‌توانید هوشمندانه دست به خرید تخت خواب برای کودک بزنید و یک تجربه عالی ایجاد نمایید. یادتان باشد در این انتخاب، ابعاد، استحکام و ویژگی‌های مربوط به ایمنی حرف اول را می‌زند.

  • ابعاد مناسب تخت خواب کودک: تخت خواب کودک باید به اندازه مناسب با اتاق کودک انتخاب شود. این پارامتر به شما امکان می‌دهد تا یک چیدمان عالی را رقم بزنید. ابعاد مناسب با قد کودک نیز، کمک می‌کند تا یک فضای نرمال برای خواب ایجاد کنید.
  • امنیت تخت خواب کودک: یکی از مهم ترین پارامترهای خرید تخت خواب اتاق کودک، توجه به امنیت آن است.  تخت خواب باید دارای قفل، ریل‌، متریال و رنگ مناسب با کودک باشد! انتخاب متریال هایی که بوی ناخوش آیندی دارند یا سمی هستند و از مواد شیمیایی زیادی در آن ها استفاده می‌شود، اصلا توصیه نمی‌گردد.
  • متریال ساخت تخت خواب کودک: شما باید مطمئن شوید که تخت از مواد با کیفیت و بدون مواد شیمیایی مضر ساخته شده است. استفاده از چوب های مرغوب که با روغن مخصوص و متریال مناسب ایمن شده‌اند تا از نفوذ حشرات جلوگیری کنند، اهمیت زیادی در استحکام تخت و سلامت کودک خواهد داشت.
  • تنظیم ارتفاع تخت خواب کودک: برای سهولت استفاده می‌توانید از تخت خواب هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع استفاده کنید. اگر تخت قابل تنظیم ارتفاع باشد، می‌توانید آن را با رشد کودک تطابق دهید. این ویژگی باعث می‌شود که تخت برای مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار گیرد و برای برخواستن از روی تخت هیچ فشاری به زانو و پاهای کودک وارد نشود.
  • سبک و طراحی تخت خواب کودک: طراحی تخت خواب کودک می‌تواند بر اساس سلیقه کودک یا دیزاین اتاق انتخاب شود. تخت با طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار وجود دارد که متناسب با سلیقه شخصی قابل انتخاب است.
  • آزمون ایمنی تخت خواب کودک: شما باید برای خرید تخت خواب اتاق کودک، بررسی کنید که آیا تخت خواب مطابق با استانداردهای ایمنی ساخته شده است یا خیر! برای بررسی این موضوع توجه به برند سازنده نیز ایده خوبی خواهد بود.
  • توجه به جزئیات ساخت تخت خواب: شما باید برای خرید، به جزئیات اجزاء ساخت تخت، مانند قطعات، اتصالات و ریل‌ها توجه کنید. کیفیت این متریال‌ها می‌تواند به کیفیت نهایی ساخت و طول عمر تخت خواب منجر شود.
  • توجه به نظرات مشتریان تخت خواب کودک: نظرات و تجربیات مشتریان دیگری که از فروشگاه یا برند مدنظرتان خرید کرده‌اند، راهنمای شما است تا بتوانید یک خرید بی نظیر را تجربه کنید.

 

ایده انواع تخت خواب اتاق کودک

ایده انواع تخت خواب اتاق کودک

 

ایده انواع تخت خواب اتاق کودک

 

ایده انواع تخت خواب اتاق کودک

 

تخت خواب اتاق کودک

 

تخت خواب اتاق کودک

 

تخت خواب اتاق کودک

 

تخت خواب اتاق کودک

 

تخت خواب اتاق کودک

 

تخت خواب اتاق کودک

 

تخت خواب اتاق کودک

 

تخت خواب اتاق کودک

 

کلام آخر

اگر در شرف خرید تخت خواب اتاق کودک هستید، تلاش کنید تا کلیه نکاتی که در بالا اشاره شد را مطالعه کرده و به خاطر بسپارید. به این ترتیب شانس زیادی دارید تا یک تخت خواب عالی، کاربردی و مناسب برای کودک دلبندتان خریداری کنید.

تجربه شما از خرید تخت خواب چیست؟ برای ما بنویسید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید