مکمل رنگ سفید در دکوراسیون منزل چه رنگ‌های است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر می‌خواهید برای انواع مکمل رنگ سفید در دکوراسیون منزل ایده پردازی کنید و بهترین مکمل‌های رنگ را بشناسید، همراه ما باشید.

هارمونی رنگ در دکوراسیون داخلی به شدت اهمیت دارد. تا به حال تجربه حضور در خانه‌هایی را داشته‌اید که با هزینه کم، بسیار چشم نواز است؟ اصل دکوراسیون داخلی در چنین فضایی بر مبنای هارمونی رنگ است. شناخت رنگ ها و مکمل‌های آن موجب می‌شود تا مثل یک فرد متخصص بتوانید فضاهای مختلف خانه را دیزاین کنید و هارمونی جذابی را رقم بزنید! این مهم‌ترین اقدامی است که می‌توانید با کمک آن همه چیز را سر و سامان دهید. در این مقاله از بساز و بچین، قصد داریم به بررسی چگونگی انتخاب مکمل رنگ سفید در دکوراسیون داخلی بپردازیم و ماهیت این رنگ را در کنار ویژگی‌ها بررسی کنیم.

پس همراه ما باشید تا اطلاعات جامع‌تری از رنگ سفید کسب کنید.

 

آشنایی با ویژگی‌های رنگ سفید در دکوراسیون

آشنایی با ویژگی‌های رنگ سفید در دکوراسیون

رنگ سفید یکی از رنگ‌های پایه است که به دلیل ماهیت خاص و ویژگی‌‌ای که دارد، در بسیاری از نواحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی‌های متعدد این رنگ موجب شده است تا به عنوان پر کاربردترین رنگ در دیزاین فضای داخلی شناخته شود. به این ترتیب می‌توانید با آشنایی کافی، هوشمندانه دست به انتخاب بزنید و بهترین دکوراسیون را در این فضا تجربه کنید.

  • نورپردازی و روشنایی
    • رنگ سفید به دلیل بازتاب و انعکاس نور بالا و عدم جذب نور، معمولاً به عنوان یک رنگ روشن و جذاب شناخته می‌شود. نورپردازی با این رنگ به شدت مطلوب و با کیفیت خواهد بود.
    • در داخل فضاها، استفاده از دیوارها و سقف‌های سفید به تأثیر بسزایی در افزایش نور محیط کمک می‌کند.
  • پاکیزگی و حس تمیزی
    • سفیدی به عنوان نمادی از پاکیزگی شناخته می‌شود. این رنگ معمولا در فضاهایی که تمیزی اهمیت بالایی دارد استفاده می‌شود. در کل تمیزی محیط در چنین فضایی به شدت قابل لمس است.
  • تطابق بالا
    • رنگ سفید به عنوان یک رنگ خاص شناخته می‌شود که بالاترین میزان هارمونی را با سایر رنگ ها ارائه می‌کند. این مدل رنگ به عنوان پر کاربردترین رنگ شناخته می‌شود.
  • سادگی و آرامش
    • از منظر روانشناسی، سادگی و آرامش یکی از مشخصه‌های اصلی رنگ سفید است. استفاده از سفید به عنوان یک رنگ ساده و آرام، برای خلق فضاهای خاص بهترین گزینه است. به همین ترتیب می‌توانید با سادگی و آرامش این رنگ همراه شوید و از آن لذت ببرید.
  • نظم
    • رنگ سفید به دلیل نظمی که به فضا می‌بخشد، به خوبی در محیط‌های مختلف خودش را نشان می‌دهد. با چنین فضایی می‌توانید نظم و زیبایی فضا را رقم بزنید و از آن لذت ببرید.

 

پیشنهاد مطالعه: مکمل رنگ سرمه ای در دکوراسیون چه رنگ هایی است؟

 

روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی نقش مهمی ایفا می‌کند. آگاهی از اثرات روانی این رنگ بر روحیه و احساسات ساکنان آن، اهمیت زیادی دارد. شما به راحتی می‌توانید از نظر روانشناسی رنگ، سفید را نمادی از پاکی برداشت کنید و حس مثبتی از آن تجربه نمایید. وجود چنین رنگ های روشنی بر روی دیوار و کفپوش، به شما اجازه می‌دهد تا فضایی پر از نور و روشنایی را تجربه کنید و از جزییات آن لذت ببرید. احساس تمیزی و صفایی که این رنگ به فضا می‌بخشد، بسیار مطلوب است. همچنین، رنگ سفید به عنوان یک پس‌ زمینه اثرگذار شناخته می‌شود. شما به راحتی می‌توانید با این رنگ زیبا، احساسات مطلوبی را تجربه کنید و همه چیز را در یک ساختار شیک و زیبا ارائه نمایید.

 

مکمل رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

مکمل رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

شناخت مکمل رنگ سفید در دکوراسیون داخلی به شما اجازه می‌دهد تا خلاقیت شخصی‌تان را چاشنی آن قرار دهید و بهترین نتیجه را مشاهده نمایید. به این ترتیب می‌توانید زیبایی فضا را تجربه نمایید. در ادامه به بررسی تناسب رنگ‌های مختلفی که به عنوان مکمل در دکوراسیون داخلی مطرح می‌شوند، می پردازیم.

 

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین رنگ سقف پذیرایی + معرفی 10 رنگ از برترین برندها

 

1- مکمل رنگ سفید و صورتی

مکمل رنگ سفید و صورتی

ترکیب رنگ سفید و صورتی در دکوراسیون داخلی می‌تواند به طراحی فضاهایی با هویت منحصر به فرد و زیبا منجر شود. رنگ سفید به عنوان یک پایه اصلی در دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود که حسی از تمیزی و صفا خلق می‌کند. با این رنگ می‌توانید فضا را تلطیف کنید و تعادل خوبی را ایجاد نمایید. معمولا رنگ سفید به عنوان یک رنگ اصلی انتخاب می‌شود و برای جان بخشی به آن می‌توان از رنگ های شاد مثل صورتی استفاده کرد. با این اقدام می‌توانید فضایی فانتزی و زنانه خلق کنید کهه لطفا زیادی را تداعی می‌کند. صورتی، به عنوان یک رنگ گرم و دلنشین، احساسات مثبت، انرژی و زندگی را در فضا ایجاد می‌کند. ترکیب این دو رنگ می‌تواند به هماهنگی و هارمونی در دکوراسیون منجر شود. در طراحی‌های مدرن، می‌توان از رنگ صورتی به عنوان یک نقطه تأکیدی برای جلب توجه استفاده کرد و طیف‌های گوناگونی از صورتی را در کنار سفید به عنوان پس‌زمینه، جهت تعادل و آرامش فضا استفاده نمود. این ترکیب به خصوص در اتاق‌هایی مانند اتاق خواب یا ناهارخوری، استفاده می‌شود تا همه چیز را جذاب‌تر نشان دهد.

 

2- مکمل رنگ سفید و سبز

 مکمل رنگ سفید و سبز

ترکیب رنگ سفید و سبز در دکوراسیون داخلی یک انتخاب هوشمندانه است که به هارمونی محیط می‌انجامد. رنگ سبز به عنوان رنگی طبیعی شناخته می‌شود که حسی از حضور در طبیعت را تداعی می‌کند. رنگ سفید به عنوان یک پایه و اساس مدنظر قرار می‌گیرد تا فضا به شکلی جذاب تغییر کند. شما به راحتی می‌توانید در چنین فضایی، با تلفیق سفید و سبز، طبیعتی زیبا را به نمایش بگذارید و حس نزدیکی به طبعیت را ارضا کنید. به این ترتیب همه چیز در دسترس شما است تا بتوانید رویاهای خودتان را محقق نمایید. این رنگ به خوبی با هر رنگی ترکیب می‌شود و باعث آشکار شدن جزئیات و الگوهای مختلف در دکوراسیون داخلی خواهد شد.  هنگامی که این دو رنگ ترکیب شوند، ترکیبی زیبا و متعادل از هوشمندی و سرزندگی به وجود می‌آید. سبز به تازگی و زندگی اشاره می‌کند و سفید، حسی از تعادل را به نمایش می‌گذارد. بدیهی است که ترکیب مبلمان سبز با کوسن‌های سفید و دیوارهای روشن می‌تواند محیطی باز و آرامش بخش ایجاد کند. همین جزییات و المان‌ها اصلی‌ترین انگیزه برای خلق شگفتی با این دو رنگ هستند. این ترکیب در اتاق‌هایی مثل اتاق نشیمن یا اتاق خواب استفاده می‌شود.

 

3- مکمل رنگ سفید و آبی

مکمل رنگ سفید و آبی

ترکیب رنگ سفید و آبی در دکوراسیون داخلی یک انتخاب جذاب و دوست داشتنی است. شما به راحتی می‌توانید در دکوراسیون داخلی از هارمونی جذاب رنگ سفید و آبی لذت ببرید و حسی از دریا و ساحل تجربه نمایید. هماهنگی این دو رنگ در کنار هم به شکلی است که حسی از آرامش را تداعی می‌کند.  شیوه مدرن و شیک دکوراسیون داخلی با رنگ سفید و آبی به شکلی است که می‌توانید شگفتی‌های مختلفی را رقم بزنید.  رنگ سفید به عنوان یک رنگ پایه شناخته می‌شود و رنگ آبی برای جان بخشیدن به آن انتخاب خواهد شد. در چنین شرایطی می‌توانید فضای نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و ورودی را به شکلی آرام و زیبا نمایش دهید. آبی به تنهایی یا به همراه سفید می‌تواند به راحتی با انواع مختلف دکوراسیون ترکیب شود. این ترکیب موجب می‌شود تا حسی از گرما و شادابی را تجربه کنید و در محیطی امن و آرام لذت ببرید. برای تعیین نسبت مناسب میان دو رنگ، می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند استفاده از آبی به عنوان یک رنگ تأکیدی یا استفاده از پارچه‌ها، پرده‌ها و جزئیات دیگر با این دو رنگ بپردازید.

 

4- مکمل رنگ سفید و زرد

مکمل رنگ سفید و زرد

ترکیب رنگ سفید و زرد در دکوراسیون داخلی می‌تواند به فضا احساسی از شور و هیجان ببخشد. رنگ زرد سرزندگی را خلق می‌کند و فضا را متحول خواهد کرد. هارمونی رنگ سفید با زرد می‌تواند باعث توسعه بصری فضا شود و حسی از زیبایی، دلبازی و شور را خلق نماید. از طرفی دیگر، زرد به عنوان یک رنگ گرم و پرانرژی شناخته می‌شود. این رنگ با احساس خوشحالی و سرزندگی می‌تواند فضا را برای یک زندگی آرامش بخش آماده کند. این رنگ نور را منعکس کرده و فضایی دلپذیر ایجاد می‌کند. بدیهی است که ترکیب سفید و زرد می‌تواند به خوبی فضای زندگی شما را پر نور جلوه دهد. ترکیب این دو رنگ به هماهنگی و هارمونی زیبایی منجر می‌شود. می‌توان از رنگ زرد به عنوان جزییاتی زیبا و تزیینی، مبلمان یا اکسسوری‌های دکوراتیو در یک سطح سفید استفاده نمود. خلاقیت در این سبک دیزاین می‌تواند همه چیز را متحول کند.

 

5- مکمل رنگ سفید و قرمز

مکمل رنگ سفید و قرمز

ترکیب رنگ سفید و قرمز در دکوراسیون داخلی یک تلفیق شگفت‌انگیز از زیبایی است. رنگ سفید به عنوان پس‌زمینه مینیمالیستی، حس کمال، زیبایی و سادگی را در فضا ایجاد می‌کند. این رنگ باعث افزایش دید بصری در فضا و خلق روشنایی محیط می‌شود. با کمک این ترکیب رنگ هیجانی بی اندازه به فضا اضافه می‌کنید. به کار بردن ترکیب سفید و قرمز برای فضاهایی مثل اتاق خواب نوجوانان ایده مناسبی است. چرا که شور و هیجان رنگ قرمز با آرامش و امنیت سفید تلفیق می‌شود و تعادلی دلپذیر را خلق خواهد کرد.

ترکیب این دو رنگ در دکوراسیون داخلی می‌تواند به تنوع و زیبایی طراحی کمک کند. با استفاده از رنگ سفید به عنوان پایه و رنگ قرمز به عنوان نقطه تأکیدی، می‌توان زوایایی دکوراتیو ایجاد نمود و در برخی بخش‌ها تاکید داشت. همین جزییات حسی از هماهنگی و تعادل را به محیط اضافه می‌کنند. استفاده از هارمونی رنگ سفید و قرمز در فضاهایی مثل  ناهارخوری یا اتاق نشیمن، نتیجه مطلوبی خواهد داشت. هرچند در بعضی مواقع نیز می‌توانید با استفاده از این ترکیب، چاشنی زیبایی به فضاهای تمام سفید اضافه کنید.

 

6- مکمل رنگ سفید و نارنجی

مکمل رنگ سفید و نارنجی

ترکیب رنگ سفید و نارنجی در دکوراسیون داخلی منجر به خلق یک فضای پویا و انرژی‌بخش می‌شود. رنگ سفید به عنوان یک رنگ پاک، متعادل کننده محیط است. دکوراسیون داخلی با این رنگ و ترکیبی از نارنجی به شدت جذاب است. رنگ سفید و نارنجی به شدت ترکیبی هیجان انگیز ایجاد می‌کند. به همین دلیل در حالی که نارنجی به عنوان یک رنگ گرم و پرانرژی باعث ایجاد حالتی پویا در فضا می‌شود، می‌توانید با رنگ سفید همه چیز را متعادل کنید. این ترکیب ایده‌آل برای اتاق‌هایی است که نیاز به خلق شادی و هیجان دارند، گزینه مناسبی است. معمولا در اتاق ناهارخوری یا اتاق نشیمن از این رنگ استفاده می‌کنند.

نارنجی به عنوان یک رنگ جذاب و پرطراوت، می‌تواند در بافت متفاوت، اکسسوری‌ها، پارچه‌ها و پوشش‌های گوناگون استفاده شود. همین موضوع نشان می‌دهد تا زیبایی بصری سفید و نارنجی در کنار هم تا چه اندازه جذاب است. در تزیینات و جزئیات مختلف دکوراسیون داخلی، استفاده از این دو رنگ می‌تواند ساختاری ایجاد کند که با انعکاس مطلوب نور و تداعی رنگ نارنجی به عنوان منبعی از انرژی، نتایج درخشانی خواهد داشت.

 

7- مکمل رنگ سفید و طوسی

 مکمل رنگ سفید و طوسی

ترکیب رنگ سفید و طوسی در دکوراسیون داخلی می‌تواند به تداخل بین سبک‌ها و احساسات مختلف در فضا منجر شود. رنگ سفید با ظاهری پاک، در کنار رنگ طوسی با انعکاسی محدود، همه چیز را برای یک دیزاین بی نظیر فراهم می‌کند. رنگ سفید و طوسی در کنار هم فضایی  آرامش‌بخش ایجاد می‌کنند. به این ترتیب همه چیز در یک نظم و زیبایی شکیل قرار می‌گیرد. رنگ طوسی فضایی خنثی است و برای استفاده در جزییات و پس زمینه انتخاب مناسبی است. در این میان کمک گرفتن از رنگی جانبی می‌تواند به شدت جذاب باشد.

در ترکیب این دو رنگ، می‌توانید بر عناصر زیبایی شناسی تکیه کنید و اکسسوری‌هایی در طیف‌های گوناگون را به کار ببرید. به همین دلیل همه چیز به صورت یکنواخت، شیک و جذاب نشان داده می‌شود.

 

8- مکمل رنگ سفید و طلایی

مکمل رنگ سفید و طلایی

یکی از محبوب‌ترین دیزاین‌های لوکس، ترکیب رنگ سفید و طلایی در دکوراسیون داخلی است. با این اقدام می‌توانید زنجیره ای از زیبایی، لطافت و شکوه را به نمایش بگذارید. رنگ سفید به عنوان یک پایه اصلی در دکوراسیون استفاده می‌شود و رگه‌هایی از رنگ طلایی برای خلق یک ساختار لوکس به کار می‌رود. همین موضوع موجب می‌شود تا ظاهر فضا بسیار خاص به نظر برسد. رنگ طلایی با لمسی از جذابیت بصری می‌تواند دکوراسیون داخلی شما را جذاب‌تر نشان دهد. پس کافی است هوشمندانه برای خلق شگفتی اقدام کنید و با رنگ طلایی ساختاری خاص ایجاد کنید.

دکوراسیون سفید و طلایی می‌تواند با تضادی شگفت انگیز، حس و حال خاصی را تداعی کند. در این دکوراسیون سفیدی، تمیزی و جذابیت به صورتی یکجا نمود پیدا می‌کنند. با این ساختار می‌توانید لوکس بودن را به بهترین شکل ممکن نشان دهید و از آن لذت ببرید. این ترکیب را می‌توانید با فلز طلایی در مبلمان، کوسن‌ها، لوستر، تابلوهای ترکیبی و... اجرایی کنید.

 

9- مکمل رنگ سفید و بنفش

مکمل رنگ سفید و بنفش

اگر به دنبال کشف مکمل رنگ سفید باشید، قطعا می‌دانید که ترکیب رنگ سفید و بنفش در دکوراسیون داخلی می‌تواند به ایجاد فضاهایی شیک، مدرن و دلنشین منجر شود. رنگ سفید به عنوان یکی از رنگ‌های اصلی در دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود. این رنگ برای فضاهای مدرن و مینیمال به شدت محبوب است. شما به راحتی می‌توانید با تکیه بر رنگ سفید، فضایی جذاب خلق کنید که حال و هوای گرمی از رنگ بنفش دریافت می‌کند. این رنگ بسیار شیک به نظر می‌رسد و محیطی لوکس و خلاقانه ایجاد می‌نماید. رنگ بنفش محیطی لاکچری را تداعی می‌کند که در سبکی مدرن لحاظ شده است. برای حفظ هارمونی در ترکیب این دو رنگ، می‌توان از درصد ترکیب و تلفیق این رنگ ها استفاده کرد. با این ترفند می‌توانید بهترین استفاده را از رنگ تجربه کنید. استفاده از این رنگ در اتاق‌هایی مانند ناهارخوری، اتاق نشیمن یا اتاق خواب به شدت انتخاب شگفت انگیزی است.

 

10- مکمل رنگ سفید و نقره ای

مکمل رنگ سفید و نقره ای

به عنوان آخرین گزینه از مکمل رنگ سفید در دکوراسیون داخلی، باید به نقره ای اشاره کنیم . افرادی که طرفدار رنگ‌های سرد در دکوراسیون داخلی هستند، با کمک رنگ نقره ای در کنار سفید می‌توانند حس و حال جذابی را خلق کنند. ترکیب رنگ سفید و نقره‌ای در دکوراسیون داخلی می‌تواند فضایی با جذابیت مدرن و لمسی از لوکس بودن خلق کند. بدیهی است که در چنین فضایی همه چیز با حس و حال شیک و زیبایی نمایش داده می‌شود. سادگی، آرامش و حس امنیت اصلی‌ترین پارامتری است که در این دیزاین دیده می‌شود.

 

کلام آخر

اگر طرفدار رنگ سفید هستید، قطعا پیدا کردن بهترین مکمل رنگ سفید در دکوراسیون به شما کمک می‌کند تا برای تجهیز فضای داخلی و دیزاین دکوراسیون داخلی بهتر عمل کنید. به این ترتیب همه چیز برای دیزاین به شکل یک متخصص فراهم است.

تجربه شما از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی چیست؟ برای ما بنویسید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید